ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Οχτώβρη 2004
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
«Νέκρωσε», αρχαιολογικά, η ΒΔ Ελλάδα

Φρούριο της Κέρκυρας

Eurokinissi

Φρούριο της Κέρκυρας
Το 90% «άγγιξε» η συμμετοχή στην προχτεσινή απεργία των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ στη ΒΔ Ελλάδα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου συμβασιούχων ΥΠΠΟ ΒΔ Ελλάδας, «όλοι σχεδόν οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία παρέμειναν κλειστά τόσο στην Κέρκυρα όσο και στη Θεσπρωτία». Στο πλαίσιο της απεργίας, πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση και πορεία στην Κέρκυρα.

Ο Σύλλογος εκτιμά, μεταξύ άλλων, ότι «με το ΠΔ 164 ουσιαστικά επιχειρείται οριστικό κλείσιμο στην πόρτα της μονιμοποίησης για τη συντριπτική πλειοψηφία των συμβασιούχων». Καταγγέλλει την προσπάθεια εφαρμογής στο ΥΠΠΟ «ακόμα ελαστικότερων συνθηκών εργασίας», καθώς και «αντικατάστασης των συμβασιούχων με φθηνό, ευέλικτο, ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό μέσω των προγραμμάτων STAGE».

Καταγγέλλει «τους μισθούς πείνας» των συμβασιούχων στο ΥΠΠΟ και ιδιαίτερα του εργατοτεχνικού προσωπικού, το οποίο εργάζεται για 500 - 600 ευρώ «στην καλύτερη περίπτωση», ενώ πολλές φορές λόγω των κακών καιρικών συνθηκών «χάνει το μεροκάματο και οι αποδοχές του πέφτουν συχνά κάτω από τα 500 ευρώ το μήνα!». Ο Σύλλογος καταγγέλλει «το καθεστώς διακρίσεων» μεταξύ μονίμων και συμβασιούχων, αφού οι τελευταίοι, ενώ μπορεί να εργαστούν περισσότερο, αμείβονται λιγότερο και έχουν πολύ λιγότερα επιδόματα και δικαιώματα. Σε όλα αυτά ο Σύλλογος προσθέτει και «τη συστηματική καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων και την πλήρη αδιαφορία του υπουργείου για τη λύση του προβλήματος».

Τέλος, ο Σύλλογος καλεί όλους τους εργαζόμενους (μόνιμους και συμβασιούχους) «να παλέψουν για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, με κατώτατο όριο τα 1.200 ευρώ», καθώς και τα σωματεία και τις ομοσπονδίες «να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις» για μόνιμη και σταθερή δουλιά όλων των εργαζομένων.

«Ανθρωπος εν πολέμω»

Τη Δευτέρα ξεκινάει την πορεία η θεατρική ομάδα «f-ΗΒΗ», η οποία απευθύνεται στους εφήβους. Είναι η πρώτη στην Ελλάδα σκηνή (Εφηβική Σκηνή της «Σύγχρονης Αυλαίας» του Γιάννη Καλατζόπουλου) που απευθύνεται αποκλειστικά σε νέους από 13 έως 20 χρόνων.

Η «f-ΗΒΗ» ανεβάζει την παράσταση «Ανθρωπος εν πολέμω», που θα παίζεται κάθε Δευτέρα (8.30 μ.μ.). Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος διάλεξε και μετέφρασε αποσπάσματα αριστοφανικών κωμωδιών και τραγωδιών των Αισχύλου, Σοφοκλή και Ευριπίδη, με γενικό άξονα τον πόλεμο και πώς αυτός επηρεάζει τις ανθρώπινες σχέσεις. Το εικαστικό περιβάλλον και τα κοστούμια υπογράφει η Εύα Νάθενα, τη μουσική ο Γιούρι Στούπελ, τις χορογραφίες η Κατερίνα Ανδριοπούλου. Παίζουν: Γιάννης Καλατζόπουλος, Στέλιος Γούτης, Ζωή Αβραμίδου, Ελενα Αρβανίτη, Στέλλα Δρογγίτη, Μαρία Κατριβέ, Βάσια Λακουμέντα, Εφη Λογγίνου, Μαρία Πάτσου, Αυγουστίνος Ρεμούνδος.

ΥΠΠΟ
Κι άλλος «νέος» Οργανισμός;

Μέχρι τα τέλη του Νοέμβρη θα θεσμοθετηθεί με νόμο ο νέος - μόλις περσινός - Οργανισμός του ΥΠΠΟ, σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Πολιτισμού, Π. Τατούλη, μετά τη χτεσινή συνάντησή του με τον πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού, Κ. Καραμανλή.

Η θεσμική μετατροπή του Οργανισμού του ΥΠΠΟ από ΠΔ - όπως είναι σήμερα - σε νόμο αναγγέλθηκε από τον Π. Τατούλη την άνοιξη. Η «εμμονή» της ηγεσίας του ΥΠΠΟ για τον Οργανισμό - ο οποίος άλλωστε δεν «προχώρησε» στην πράξη αφού υπάρχει μεγάλο έλλειμμα ανθρώπινου δυναμικού και υλικοτεχνικής υποδομής - εξηγείται με τα κατά καιρούς «συμφραζόμενα», αλλά και δηλωμένα στο πρόγραμμα της ΝΔ για τον πολιτισμό, από τα οποία προκύπτει η ακόμη μεγαλύτερη «εμπλοκή» της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ο ίδιος, τον Ιούνιο, δήλωνε πως θέλει ένα ΥΠΠΟ μη «γραφειοκρατικό», αλλά «επιστημονικό». Αφού, λοιπόν, το «όραμα» της ΝΔ είναι η άμεση «εμπλοκή» ιδιωτών και άλλων φορέων (όπως «μη κυβερνητικές οργανώσεις») και στον «σκληρό» πυρήνα του ΥΠΠΟ, δηλαδή σε έργα για την πολιτιστική κληρονομιά, αφήνοντας στο υπουργείο μόνο τη ...«θεωρία», είναι φανερό ότι και η δομή του υπουργείου θα αλλάξει προς το αντιδραστικότερο.

Κατά τ' άλλα, ο υφυπουργός ανακοίνωσε την αλλαγή Διοικητικού Συμβουλίου στον Οργανισμό Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης ΑΕ, διευκρινίζοντας ότι εξασφαλίστηκαν οι πόροι για την ανέγερση και δρομολογείται ο κανονισμός λειτουργίας. Ως το μοναδικό πρόβλημα με το ΝΜΑ είναι η διαχειριστική αρχή και όχι η εκτεταμένη καταστροφή αρχαιοτήτων στου Μακρυγιάννη.


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

- Γκοβόστης: «Φ. Ντοστογιέφσκι "Αλληλογραφία (1834-1859)"» (ένας τόμος με την αλληλογραφία του αθάνατου Ρώσου συγγραφέα, σε επιλογή - μετάφραση, εισαγωγή, σχόλια του Μάκη Κυριακάτου. Ο Ντοστογιέφσκι, αντί για προσωπικό ημερολόγιο, με τα γράμματά του «βιογραφούσε» τα συναισθήματα και τα γεγονότα της καθημερινότητάς του). Αννα Ντοστογιέφσκι «Ο Ντοστογιέφσκι κι εγώ» (μετάφραση Σ. Βουρδουμπά. Η δεύτερη σύζυγος του Ντοστογιέφσκι, Αννα Σνίτσκιν, βιογράφησε τη ζωή της με τον μεγάλο δημιουργό). Ανχε Μιν «Η τελευταία αυτοκράτειρα» (μετάφραση Αγγυ Βλαβιανού. Μυθιστορηματική βιογραφία της τελευταίας αυτοκράτειρας της Κίνας).

- Μουσείο Μπενάκη: «Προσκύνημα στο Σινά (θησαυροί από την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης)» (Καλαίσθητο λεύκωμα με θησαυρούς της Μονής Σινά, με κείμενα ειδικών επιστημόνων και προλόγους του Αγγελου Δεληβοριά και του Αρχιεπισκόπου του Σινά, Δαμιανού). Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του το Μουσείο Μπενάκη εξέδωσε μια σειρά καρτών για τη γνωριμία των παιδιών με θησαυρούς της Μονής Σινά. Η κάθε κάρτα στην πίσω πλευρά έχει ενημερωτικό κείμενο για τον εικονιζόμενο θησαυρό. Τα κείμενα υπογράφει η Μαρία - Χριστίνα Δεστούνη - Γιαννουλάτου).

- «Διδότου» (Διτότου 49, 10680 Αθήνα, 210-3630068): Αντώνη Τσουργιάνη «Η κραυγή των Μαρμάρων (Σύντομη ιστορία της αρχαίας Αθήνας)» (σύντομη, εκλαϊκευτική εξιστόρηση της ζωής και του πολιτισμού στην αρχαία Αθήνα. Διεύθυνση του συγγραφέα: Λέανδρου 53, 10443, Αθήνα).

- «Ζήτρος»: Ιω. Σ. Τουλουμάκος «Η εθνική επιβίωση ως πολιτική ιδέα και ηθικό χρέος» (έρευνα - μελέτη του καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ για το τεράστιο δημογραφικό μας πρόβλημα, την υπογεννητικότητα και το μεγάλο αριθμό θανάτων νέων, με συνέπεια την εξασθένιση της ιστορικής μας μνήμης, της γλώσσας και της εθνικής μας ταυτότητας. Η μελέτη περιλαμβάνει και τέσσερα παραρτήματα με τις συνέπειες αυτού προβλήματος, που αποτυπώνονται σε στατιστικούς πίνακες, άρθρα, γελοιογραφίες κ.ά.). Πλούταρχος «Ερωτικός - ερωτικές διηγήσεις» (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια Γεώργιος Ράπτης).

Ελληνικές ταινίες ... έξω

Μετά την πετυχημένη προβολή της ταινίας «Μάτια από νύχτα» του Περικλή Χούρσογλου στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ τον περασμένο μήνα, η ταινία συμμετέχει και στο επίσημο πρόγραμμα του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου στο Μοντπελιέ (22-31/10).

Επίσης, οι ταινίες μικρού μήκους «Οχι πια ιστορίες αγάπης» της Στρατούλας Θεοδωράτου και «Πιλάλα» του Θόδωρου Παπαδουλάκη, (1ο βραβείο Φεστιβάλ Δράμας 2004) επιλέχτηκαν για το Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Μοντπελιέ. Στο «Πανόραμα» ταινιών μικρού μήκους του ίδιου φεστιβάλ θα προβληθεί η ταινία «Paint it black» του Νίκου Λερού.

Ακόμη, το βραβευμένο ντοκιμαντέρ του Νίκου Λυγγούρη «Καλοκαιρινές αστραπές» θα συμμετάσχει στο διαγωνιστικό τμήμα του 9ου FILMMAKER FILM FESTIVAL στο Μιλάνο (17-23/11/204), στην ενότητα «Εργασία και Κοινωνικά Θέματα».

To βιβλίο «Συμπτωματικές οι ομοιότητες» (εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή») του δημοσιογράφου του «Ρ» Θ. Μπαλοδήμα παρουσιάζεται στις 25/10 (8μμ) στο καφέ «Στοά Λόντου», στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο δικηγόρος Αντ. Κατσάς και ο συγγραφέας. Συντονίζει ο δημοσιογράφος Θ. Παντές.

Αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη διοργανώνουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγάλεω και η Επιτροπή Παιδείας του Συλλόγου, τη Δευτέρα, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αιγάλεω «Γιάννης Ρίτσος» (Δημαρχείου και Κουντουριώτη). Τραγούδια του Τσιτσάνη θα ερμηνεύσουν οι: Δημ. Μάκρας, Γ. Πατάκας, Γ. Θεοδωράκης, Ξ. Ξανθόπουλος, Ιφ. Κρικέλη, Μ. Μαυράκη, Στ. Βλασσόπουλος. Θα εκτεθούν φωτογραφίες και θα προβληθούν διαφάνειες και βίντεο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ