ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Νοέμβρη 2004
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΜΗΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ
Καλύφτηκε το 1/3 του πανελλαδικού πλάνου!

Η δυναμική που χαρακτήρισε την εκκίνηση της δίμηνης Οικονομικής Εξόρμησης του ΚΚΕ συνεχίζει να τη χαρακτηρίζει, με αποτέλεσμα εννέα μέρες μετά την έναρξή της, το πανελλαδικό πλάνο να έχει καλυφθεί κατά 33,62%. Εχοντας ήδη καλύψει το 1/3 της απόστασης ως την υπερκάλυψη, οι Κομματικές Οργανώσεις όλης της χώρας αισιοδοξούν πως και αυτή η μάχη θα έχει αίσια έκβαση. Αρκετές εξ αυτών στοχεύουν στο να καλύψουν τα πλάνα τους πολύ νωρίτερα από τα τέλη του Δεκέμβρη, ώστε να απομείνει χρόνος που θα αφιερωθεί στην υπερκάλυψη.

Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ και της ΚΝΕ δίνουν με αυταπάρνηση τη μάχη του κουπονιού, πραγματοποιώντας ένα πλατύ άνοιγμα στους εργαζόμενους και τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, ζητώντας τους για μια ακόμα φορά να στηρίξουν και οικονομικά το ΚΚΕ. Αυτή τους η προσπάθεια υποβοηθιέται από τους δεσμούς που ανέπτυξαν τον προηγούμενο χρόνο με χιλιάδες ανθρώπους στα πλαίσια των εκλογικών αναμετρήσεων, του πανελλαδικού συλλαλητηρίου, αλλά και από την έντονη δράση που αναπτύσσεται μπροστά στο Συνέδριο του Κόμματος για τη διάδοση των Θέσεών του. Η εμπειρία προηγούμενων εξορμήσεων είναι πολύτιμος βοηθός και συγχρόνως πηγή αισιοδοξίας, καθώς όλες είχαν λήξει με επιτυχία χάρη στην πρόθυμη ανταπόκριση των ανθρώπων του μόχθου.

Παρά τη θετική πορεία, οι Κομματικές Οργανώσεις δεν εφησυχάζουν, απεναντίας εξετάζουν μέρα με τη μέρα την πορεία κάλυψης των πλάνων τους, εντοπίζουν αδυναμίες, συζητούν και γενικεύουν την εμπειρία και λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Σύμφωνα με τα ποσοστά κάλυψης των πλάνων, στην πρώτη θέση παραμένει και αυτή τη βδομάδα η ΚΟ Πειραιά με ποσοστό 44,12%, ακολουθούν οι Οργανώσεις Θεσσαλίας με 38,46%, Αττικής με 38,27%, Θεσσαλονίκης με 36,47%, Αθήνας με 35% και Πελοποννήσου με 34,12%. Στον πίνακα δημοσιεύονται τα ποσοστά όλων των Οργανώσεων Περιοχών.

Η Αχτιδική Επιτροπή Καλλιτεχνών έχει καλύψει το 43% του πλάνου της, οι ΚΟΒ του «Ριζοσπάστη» και του «902» το 43,40% και 20% αντίστοιχα και η ΚΝΕ το 27,50%.


«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»
Εκδήλωση για την Οχτωβριανή Επανάσταση

Πριν 87 χρόνια η νίκη της μεγάλης Οχτωβριανής Επανάστασης θέριευε την ελπίδα και ζέσταινε τις καρδιές των λαών του κόσμου. Ο χρόνος που μεσολάβησε και οι αντεπαναστατικές αλλαγές δεν κατόρθωσαν στο ελάχιστο να ξεθωριάσουν τα μηνύματα και τα διδάγματα της Οχτωβριανής Επανάστασης. Ο Κόκκινος Οχτώβρης και τα όσα αυτός πρεσβεύει, ακτινοβολεί και φωτίζει το δρόμο για τους κολασμένους της Γης, κρατά ζωντανή την ελπίδα και το όραμα. Το προσωπικό του «Ριζοσπάστη» προχτές σταμάτησε τη διαδικασία έκδοσης της εφημερίδας, για να τιμήσει με μια μικρή γιορτή αυτή τη μεγάλη επέτειο. Στην εκδήλωση μίλησε ο Στέφανος Λουκάς, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.


ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΚΕ

Γιατί είναι λάθος να εντάσσονται στις υπηρεσίες οι κλάδοι των μεταφορών και τηλεπικοινωνιών;

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ κλάδοι βιομηχανικοί. Ο Μαρξ στο δεύτερο τόμο του «Κεφαλαίου» (σελ. 53-54) αναφέρει χαρακτηριστικά:

«ΥΠΑΡΧΟΥΝ όμως αυτοτελείς κλάδοι της βιομηχανίας όπου το προϊόν του προτσές παραγωγής δεν είναι ένα καινούριο υλικό προϊόν, δεν είναι εμπόρευμα. Οικονομική σπουδαιότητα ανάμεσα σ' αυτούς έχει μόνο η βιομηχανία επικοινωνίας, είτε πρόκειται για την καθαυτό βιομηχανία μεταφορών εμπορευμάτων και ανθρώπων, είτε πρόκειται απλώς για διαβίβαση πληροφοριών, επιστολών, τηλεγραφημάτων κλπ...» (οι υπογραμμίσεις δικές μας).

«ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣπου πουλάει η βιομηχανία μεταφορών είναι αυτή η ίδια η μετακίνηση. Το επιτευγμένο ωφέλιμο αποτέλεσμα συνδέεται αδιάσπαστα με το προτσές της μεταφοράς, δηλαδή με το προτσές παραγωγής της βιομηχανίας μεταφορών. Ανθρωποι και εμπορεύματα ταξιδεύουν με το μεταφορικό μέσο και το ταξίδι του, η μετατόπισή του αποτελεί ακριβώς το προτσές παραγωγής το οποίο επιτελεί το μέσο μεταφοράς. Το ωφέλιμο αποτέλεσμα είναι καταναλώσιμο μόνο στη διάρκεια του προτσές παραγωγής. Το αποτέλεσμα αυτό δεν υπάρχει σαν ένα αντικείμενο χρήσης διαφορετικό απ' αυτό το προτσές, που μόνο ύστερα από την παραγωγή του λειτουργεί σαν είδος του εμπορίου και κυκλοφορεί σαν εμπόρευμα. Η ανταλλαχτική όμως αξία αυτού του ωφέλιμου αποτελέσματος καθορίζεται, όπως και η ανταλλαχτική αξία κάθε άλλου εμπορεύματος, από την αξία των στοιχείων παραγωγής που έχουν καταναλωθεί σ' αυτό (εργατική δύναμη και μέσα παραγωγής) συν την υπεραξία που έχει δημιουργηθεί από την υπερεργασία των εργατών που εργάζονται στη βιομηχανία μεταφορών. Επίσης και από την άποψη της κατανάλωσής του το ωφέλιμο αυτό αποτέλεσμα δε διαφέρει καθόλου από τα άλλα εμπορεύματα. Αν καταναλωθεί ατομικά, η αξία του εξαφανίζεται με την κατανάλωση. Αν καταναλωθεί παραγωγικά, έτσι που κι αυτό το ίδιο το ωφέλιμο αποτέλεσμα ν' αποτελεί στάδιο της παραγωγής του μεταφερόμενου εμπορεύματος, η αξία του μεταβιβάζεται σαν πρόσθετη αξία στο ίδιο το εμπόρευμα».

ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ (σελ. 147-148) ο Μαρξ αναφέρει: «Η αξία χρήσης των πραγμάτων ωστόσο πραγματοποιείται μόνο στην κατανάλωσή τους και η κατανάλωσή τους μπορεί να κάνει αναγκαία τη μετατόπισή τους, δηλαδή το πρόσθετο προτσές παραγωγής της βιομηχανίας μεταφορών. Ετσι το παραγωγικό κεφάλαιο που είναι τοποθετημένο σ' αυτήν προσθέτει αξία στα μεταφερόμενα προϊόντα, εν μέρει μεταβιβάζοντας σ' αυτά αξία από τα μέσα μεταφοράς, εν μέρει προσθέτοντας σ' αυτά αξία μέσω της εργασίας μεταφοράς. Αυτή η τελευταία πρόσθεση αξίας αναλύεται, όπως σε κάθε κεφαλαιοκρατική παραγωγή, σε αναπλήρωση του μισθού εργασίας και σε υπεραξία».

ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ γίνεται σαφέστατο ότι οι κλάδοι των μεταφορών και τηλεπικοινωνιών είναι βιομηχανία. Το αποτέλεσμα της παραγωγής στη βιομηχανία μεταφορών καταναλώνεται στη διάρκεια της παραγωγής του γι' αυτό δεν εμφανίζεται ως προϊόν μετά το τέλος της μεταφοράς. Η αξία του όμως (άρα στις μεταφορές και επικοινωνίες παράγεται νέα αξία), άρα και η τιμή του (το κόστος των μεταφορικών για τα προϊόντα, ή των εισιτηρίων για τους ανθρώπους) καθορίζεται όπως και η αξία, άρα και η τιμή κάθε εμπορεύματος. Από τη δαπάνη σε μέσα παραγωγής, σε μισθούς εργατών και την υπεραξία. Και εφόσον πρόκειται για μεταφορά εμπορευμάτων η αξία της παραγωγής στη βιομηχανία μεταφορών προστίθεται έτσι που μεγαλώνει την αξία, άρα και την τιμή των εμπορευμάτων που μεταφέρονται. Γι' αυτό ένα εμπόρευμα που έχει μια «Χ» τιμή στον τόπο παραγωγής του, η τιμή του μεγαλώνει όταν μεταφερθεί σε άλλο τόπο για να πουληθεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ