Η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ και ο υπουργός Απασχόλησης
Σε τροχιά συνεννόησης με το υπουργείο Απασχόλησης - όπως δήλωσε και ο Χ. Πολυζωγόπουλος - βρίσκεται η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, αντιπροσωπεία της οποίας είχε χτες συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Κοινό πεδίο αυτής της συνεννόησης η συμφωνία των δύο πλευρών για την εφαρμογή της υφιστάμενης αντιασφαλιστικής νομοθεσίας. Αυτό ακριβώς επιβεβαίωσε και ο υπουργός Απασχόλησης Π. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι «αποδεχόμαστε και εφαρμόζουμε το γενικό ρυθμιστικό πλαίσιο των ασφαλιστικών νόμων 3029 και 3232 των προηγούμενων κυβερνήσεων».
Ταυτόχρονα, ο υπουργός ζήτησε τη συνδρομή των κοινωνικών εταίρων για τις «επιμέρους εκκρεμότητες» - όπως είπε - που αφήνουν οι συγκεκριμένοι νόμοι και ειδικότερα οι ενοποιήσεις των ειδικών Ταμείων και η πορεία των επικουρικών Ταμείων.
Εκκρεμότητες, βέβαια, που καθόλου επιμέρους δεν είναι, αφού πέραν της επιδείνωσης της θέσης των ασφαλισμένων στα ειδικά ταμεία που θα ενταχθούν στο ΙΚΑ, σκοτεινό σημείο παραμένει το ποιος θα «πληρώσει το μάρμαρο» αυτής της ενοποίησης. Αν κρίνουμε, πάντως, από το παρελθόν και κατά την πάγια τακτική των κυβερνήσεων, τα βάρη αυτά θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι οι εργαζόμενοι, καθώς θα φορτωθούν στο ΙΚΑ, απαλλάσσοντας έτσι τους μεγαλομετόχους των τραπεζών και των πρώην ΔΕΚΟ.
Ταυτόχρονα, η ηγεσία του υπουργείου Απασχόλησης αποπειράθηκε να εμφανίσει - ούτε λίγο ούτε πολύ - ιδανική την κατάσταση στο ΙΚΑ, φορτώνοντας τις οποίες σκοτεινές πλευρές στην προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ την ίδια στιγμή δηλώνει ότι θα εφαρμόσει τους νόμους που αυτή η κυβέρνηση ψήφισε.
Και η χτεσινή συνάντηση των δύο πλευρών, επιβεβαίωσε όχι μόνο τη συμφωνία τους γύρω από τα στρατηγικά ζητήματα της Κοινωνικής Ασφάλισης, αλλά και την πρόθεσή τους να κρύψουν «κάτω από το χαλί» του «κοινωνικού διαλόγου», τα πραγματικά προβλήματα της ασφάλισης. Με κυριότερα τις εξευτελιστικές συντάξεις για εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους και τη σταθερή χειροτέρευση του δημόσιου χαρακτήρα της. Γιατί αυτό είναι σήμερα το πραγματικό πρόβλημα και όχι τα «επικοινωνιακά παιχνίδια» αν θα καταβληθούν οι συντάξεις. Ας αναρωτηθούν η πλειοψηφία ΓΣΕΕ και ο υπουργός: Ποιες συντάξεις; Των 480 ευρώ που παίρνουν οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ; Οπως πρόβλημα δεν είναι πόσο έγκαιρα θα καταβληθεί το 1% του ΑΕΠ προς το ΙΚΑ που προβλέπει ο νόμος του Ρέππα. Αλλά το γεγονός ότι με αυτό το ύψος χρηματοδότησης το ΙΚΑ είναι ελλειμματικό. Οτι αυτό αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του μεγαλύτερου ασφαλιστικού οργανισμού.
Απόδειξη της παρελκυστικής αυτής τακτικής είναι και το γεγονός ότι ενώ η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ τα βρήκε «μέλι γάλα» με τον Π. Παναγιωτόπουλο, την ίδια ώρα η Διοίκηση του ΙΚΑ, αντί για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αποδέχονταν την προσωρινή πρόσληψη 1.800 περίπου ανέργων με τα γνωστά προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης. Δηλαδή νέα παιδιά που θα δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί, ανασφάλιστα για 18 μήνες, τα οποία μετά την πάροδο αυτού του χρόνου θα ξαναβρεθούν άνεργα στο δρόμο και το ΙΚΑ θα συνεχίσει να πορεύεται με τις γνωστές τρομακτικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό.
Τραγικό θάνατο βρήκε χτες το μεσημέρι ο 31χρονος οδηγός νταλίκας Β. Μπάρδης στο κεντρικό λιμάνι της Ελευσίνας. Από τα στοιχεία που έδωσε το Λιμεναρχείο Ελευσίνας, ο άτυχος 31χρονος καταπλακώθηκε από τόνους ξυλείας, που ήταν στοιβαγμένη σε δέματα στην προβλήτα του λιμανιού. Συγκεκριμένα, ο οδηγός παρακολουθούσε τη διαδικασία φόρτωσης της ξυλείας στο όχημά του με περονοφόρο όχημα (κλαρκ). Κατά το Λιμεναρχείο, η στοίβα ανατράπηκε και έπεσε πάνω του. Η τραγωδία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, καθώς παρών στο περιστατικό ήταν και ο πατέρας του οδηγού, ο οποίος μαζί με άλλους συναδέλφους προσπάθησαν να τον ξεπλακώσουν, όμως όταν τα κατάφεραν ήταν πλέον αργά. Ο Β. Μπάρδης μεταφέρθηκε στο Θριάσιο νοσοκομείο, όπου απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας, όμως πληροφορίες αναφέρουν ότι αρκετές φορές έχουν κινδυνεύσει εργαζόμενοι του λιμανιού ή οδηγοί με αυτό το φορτίο, δηλαδή την ξυλεία, χωρίς ωστόσο, παρά αυτές τις προειδοποιήσεις, να έχουν ληφθεί κάποια στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας...
Ναυτεργατικό ατύχημα έγινε πριν από δύο μέρες στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «SUPER FAST VIII» του Π. Παναγόπουλου, το οποίο είναι δρομολογημένο στη Βαλτική, με απολογισμό τον τραυματισμό δύο Ελλήνων ναυτών 35 και 37 ετών και του Φινλανδού υποπλοιάρχου του πλοίου. Το ατύχημα έγινε όταν το πλοίο βρισκόταν στο λιμάνι Χάνκο της Φιλανδίας και κατά τη διάρκεια γυμνασίου του πληρώματος. Οι τρεις ναυτεργάτες, στα πλαίσια του γυμνασίου, προσπαθούσαν να καθελκύσουν μία από τις σωστικές λέμβου του πλοίου. Αυτή αποκόπηκε αιφνιδιαστικά, με αποτέλεσμα των τραυματισμό των τριών. Οι ναυτεργάτες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο, όπου και παραμένουν για νοσηλεία. Για το περιστατικό ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του ΥΕΝ ενημερώθηκε από το ναυτιλιακό ακόλουθο του Αμβούργου, ενώ το προξενικό Λιμεναρχείο του Αμβούργου διενεργεί προανάκριση.
Μπροστά στην αδιαφορία της κυβέρνησης οι εργαζόμενοι στη συρματουργία «ΔΑΡΙΓΚ» της Χαλκίδας ετοιμάζονται για αγωνιστικές κινητοποιήσεις από την ερχόμενη βδομάδα, ζητώντας την παρέμβασή της για να δοθεί λύση στο πρόβλημά τους που έχει σχέση με την επαναλειτουργία του εργοστασίου, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την καταβολή των δεδουλευμένων, για τη διεκδίκηση των οποίων, βρίσκονται εδώ και δύο μήνες σε επίσχεση εργασίας.
Την πρόθεσή τους αυτή έκανε γνωστή, σε συνέντευξη Τύπου, η νέα διοίκηση του σωματείου εργαζομένων, αλλά ήταν και το μοναδικό θέμα συζήτησης, κατά την προχτεσινή γενική συνέλευση των εργαζομένων που έγινε στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, με αυξημένη τη συμμετοχή των μεταλλεργατών. Η ΓΣ εξουσιοδότησε τη διοίκηση του σωματείου να προχωρήσει σε κάθε μορφής κινητοποίηση.
Οπως ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για τους 180 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, είναι απελπιστική, φτάνοντας στο σημείο να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν βασικές πάγιες ανάγκες τους (νοίκια, φροντιστήρια παιδιών κ.ά.), αλλά και καθημερινές. Οπως ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της συνέλευσης, ο εργοδότης Κ. Κουταλίδης έχει «εξαφανιστεί», ενώ το τελευταίο διάστημα ούτε η διοίκηση (γενικός διευθυντής) του εργοστασίου «πατάει το πόδι του» σ' αυτό. Επίσης, αποκαλύφθηκε ότι η εταιρία «Ευρωπαϊκή Συρματουργία» που είχε δημιουργήσει πριν δύο χρόνια ο Κουταλίδης (μάλλον για ν' αποφεύγει το «μπλοκάρισμα» λόγω των υπέρογκων χρεών της «ΔΑΡΙΓΚ» προς τις τράπεζες, ύψους 7,5 δισ. δρχ.) χρωστάει στη «ΔΑΡΙΓΚ», σύμφωνα με τους υπολογισμούς του σωματείου, γύρω στα 3,5 εκατ. ευρώ.
Απ' την πλευρά του, ο όμιλος Κουταλίδη δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια κλεισίματος του εργοστασίου και «αρπαγής» του οικοπέδου 55 στρεμμάτων για τις οικοδομικές του δραστηριότητες. Την ερχόμενη Τετάρτη 17 Νοέμβρη εκδικάζεται η προσφυγή του στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Χαλκίδας, κατά του ΥΠΕΧΩΔΕ, ζητώντας ν' απαλλαγεί από το ρυμοτομικό βάρος που, κατ' αυτόν, έχει με βάση το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (που έχει χαρακτηριστεί ως χώρος Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων του Δήμου).
Τέλος, ανάμεσα στ' άλλα, η διοίκηση του σωματείου απέστειλε επιστολή - υπόμνημα στον υπουργό Εργασίας, με αίτημα την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.