ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ - ΠΑΤΡΑ
Καθημερινός «γολγοθάς» οι μετακινήσεις

Η αλματώδης αύξηση των ΙΧ αυτοκινήτων έχει προκαλέσει ασφυξία στο οδικό δίκτυο της πόλης. Το 1993 αντιστοιχούσαν 270 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Το 2004 αντιστοιχούν περίπου 370 - 380, ενώ το 2008 αναμένεται να φτάσουν τα 450!

Οι κάτοικοι της Πάτρας, ιδιαίτερα τα τελευταία 20 χρόνια, στενάζουν καθημερινά από την όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, το οποίο είναι αντιστρόφως ανάλογο με το μέγεθός της. Είναι χαρακτηριστικό πως όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού ζητήματος.

Αντίθετα, η αλματώδης αύξηση των ΙΧ αυτοκινήτων - το 1993 αντιστοιχούσαν 270 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, σήμερα αντιστοιχούν περίπου 370 - 380 και το 2008 αναμένεται να φτάσουν τα 450 - έχει προκαλέσει ασφυξία στο οδικό δίκτυο της πόλης το οποίο έχει δεδομένη κυκλοφοριακή ικανότητα. Παράλληλα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) - τα οποία μάλιστα είναι ιδιωτικά - καλύπτουν μόλις το 15% των μετακινήσεων, ποσοστό που αντιστοιχεί σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες (λεωφορεία), καθώς το ακριβό εισιτήριο, η αναξιοπιστία των δρομολογίων και η χαμηλή ταχύτητα αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για τη χρήση τους.

Αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι δρόμοι της πόλης έχουν μικρό πλάτος και το μποτιλιάρισμα γίνεται αυτοστιγμής, το οδόστρωμα είναι ολισθηρό και άθλιο (λακκούβες κι εξογκώματα που ξεφυτρώνουν καταμεσής σαν μανιτάρια), οι φωτεινοί σηματοδότες στην πλειοψηφία τους είναι αρρύθμιστοι, τα περιφερειακά πάρκινγκ είναι ελάχιστα, γίνεται εύκολα αντιληπτό το καθημερινό «μαρτύριο» στο οποίο υποβάλλεται καθημερινά ο λαός της πόλης. Είναι χαρακτηριστικό, πως σε ώρες αιχμής ή το μεσημέρι που οι εργαζόμενοι επιστρέφουν από την εργασία τους, για διαδρομή τριών και τεσσάρων χιλιομέτρων να απαιτείται χρόνος που αγγίζει και πολλές φορές ξεπερνά τα 45 λεπτά, όπως συμβαίνει π.χ. Γούναρη - Κορίνθου, Γούναρη - Ακρωτηρίου κ.ά.

Κυκλοφοριακή ασφυξία στους δρόμους της Πάτρας
Κυκλοφοριακή ασφυξία στους δρόμους της Πάτρας
Το μόνο που έγινε όλα αυτά τα χρόνια είναι η κατασκευή της Περιμετρικής οδού, η οποία παραδόθηκε όχι μόνο με καθυστέρηση 20 χρόνων και κόστισε πολλαπλάσια από τον αρχικό προϋπολογισμό αλλά και... κολοβή καθώς δεν έχουν κατασκευαστεί οι συνδετήριες οδοί (Γλαύκος, Διακονιάρης, Μείλιχος) που θα αποφόρτιζαν με τη σειρά τους το κυκλοφοριακό κομφούζιο της Πάτρας. Και το κυκλοφοριακό έμφραγμα είναι καθημερινός, άλυτος Γολγοθάς, όχι μόνο για τους οδηγούς αλλά για όλους τους κατοίκους που πνίγονται κάθε φορά στο πυκνό νέφος και στους υψηλούς θορύβους.

Εργα που «σκοντάφτουν»

Στο χρόνιο και πάγιο αίτημα του λαού της πόλης για επίλυση ή έστω ανακούφιση του κυκλοφοριακού ζητήματος, το ΥΠΕΧΩΔΕ πριν από περίπου 10 χρόνια - με ανάθεση σε μελετητικό γραφείο - εκπόνησε κυκλοφοριακή μελέτη για την Πάτρα, η οποία πέρα από τη βασική έλλειψη πολιτικής (λ.χ. δεν αναφέρει για την ανάπτυξη των ΜΜΜ), έχει μείνει ουσιαστικά στα συρτάρια.

Εργα, όπως η μίνι περιμετρική, η διάνοιξη της Κανακάρη, δημοτικά περιφερειακά πάρκινγκ κι άλλες παρεμβάσεις όπως η δρομολόγηση mini bus, η αποτροπή της κυκλοφορίας των μεγάλων οχημάτων, δεν υλοποιήθηκαν και δε δρομολογούνται. Και αυτό γιατί οι δημοτικές αρχές, υπηρετώντας την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όχι μόνο δε διεκδίκησαν έργα ανακούφισης του λαού από το κυκλοφοριακό πρόβλημα και δεν αμφισβήτησαν την πολιτική γης αυτών των κυβερνήσεων αλλά συνειδητά λειτουργούν, με συνέπεια, για την αύξηση των κερδών των αυτοκινητοβιομηχανιών, των πετρελαϊκών κολοσσών και των μεγαλοϊδιοκτητών γης και ακινήτων. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν παίρνουν καμία απολύτως πρωτοβουλία για τη μεταφορά διαφόρων υπηρεσιών, δημόσιων και δημοτικών, εκτός κέντρου.

ΤΕΔΚ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Στηρίζει το δήμαρχο Εστιαιώτιδας

Την αμέριστη στήριξή του στο δήμαρχο Εστιαιώτιδας Χ. Κολοβό, που καταδικάστηκε σε οκτώ μήνες φυλάκιση επειδή υπερασπίστηκε ως όφειλε την περιουσία των δημοτών του, εκφράζει με ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο της Τοπικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Τρικάλων. Οπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της «ο δήμαρχος έχει καθήκον και υποχρέωση στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του να ενεργήσει όπως ενήργησε μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου».

Και υπογραμμίζει: «Η ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής και η καταδίκη των αιρετών αρχόντων στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων τους αποτελεί τροχοπέδη στο θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ελεύθερης έκφρασής της. Με τέτοιες ενέργειες βάλλεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο θεσμός των αιρετών συμβούλων και των Δημάρχων και μας οδηγεί σε ομηρία στην άσκηση των καθηκόντων τους. Στηρίζουμε το μέλος της ΤΕΔΚ, δήμαρχο Εστιαιώτιδας, Χαράλαμπο Κολοβό, ο οποίος υπηρετεί άμεμπτα με ζήλο την Τοπική Αυτοδιοίκηση για 16 συναπτά χρόνια».

Νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη

Ενα νέο κατάστημα HONDOS CENTER ξεκίνησε να λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Apollonia Politia στη Θεσσαλονίκη (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 84, τηλέφωνο 2310.806000). Στο χώρο μπορεί να βρει κανείς όλα τα ονόματα της ομορφιάς και της μόδας. Στο ισόγειο υπάρχει το τμήμα με καλλυντικά, αρώματα, δερμοκαλλυντικά, γυναικεία ένδυση, ρολόγια, μπιζού, αξεσουάρ. Στην κάτω αίθουσα υπάρχουν είδη παιδικής ένδυσης, γυναικεία, παιδικά, ανδρικά εσώρουχα, πιτζάμες, νυχτικά, καλσόν, κάλτσες, δερμάτινες τσάντες, είδη ταξιδιού, υποδήματα self service καλλυντικών, μακιγιάζ, είδη δώρων, αξεσουάρ μαλλιών, βαφές, είδη κομμωτηρίου. Στον 1ο όροφο υπάρχουν είδη ανδρικής ένδυσης, σπορ ένδυσης, ανδρικά αξεσουάρ, γραβάτες, πούρα, είδη καπνιστή, τμήμα cd, βιβλιοπωλείο, cafe-εστιατόριο.

ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Θα ολοκληρωθεί... κάποτε

Στο απώτερο μέλλον παραπέμπεται και από την κυβέρνηση της ΝΔ η κατασκευή του σημαντικότατου για τον Πειραιά έργου της παραλιακής λεωφόρου όπως προέκυψε από την απάντηση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλή Ξανθόπουλου σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Πατσιλινάκου, που συζητήθηκε χτες στη Βουλή.

Στην απάντησή του ο Θ. Ξανθόπουλος δήλωσε: «Θα δουλέψει ο δρόμος στο σύνολό του μέσα στους επόμενους πέντε με δώδεκα μήνες, ανάλογα με τα τμήματα τα οποία είναι υπό εξέλιξη και ελπίζουμε ότι το θέμα θα λυθεί κατά τρόπο περιβαλλοντικά ανεκτό». Παράλληλα, επικαλέστηκε σειρά προβλημάτων για διάφορα τμήματα του δρόμου, όπως θέματα που έχουν να κάνουν με απαλλοτριώσεις ή με διαμαρτυρίες κατοίκων λόγω προβλημάτων στην πρόσβαση με τη θάλασσα. Μάλιστα, σημείωσε ότι συνολικά η λειτουργία του δρόμου εξαρτάται από την κατασκευή ανισόπεδης διάβασης χωρίς να δώσει κανένα χρονοδιάγραμμα για την παράδοση αυτού του έργου.

«Ολο το έργο είναι ένα μεγάλο σκάνδαλο» τόνισε παίρνοντας το λόγο ο Γιάννης Πατσιλινάκος. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «είναι μία άθλια κατάσταση που για τον Πειραιά αυτό είναι ένα από τα ζωτικότερα έργα: Ενώνει τις ανατολικές συνοικίες του Πειραιά με τις δυτικές και το εμπορικό λιμάνι με τις ίδιες διαδρομές, αλλά ταυτόχρονα και με το εθνικό δίκτυο. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με αυτούς τους ρυθμούς». Παράλληλα, προέβλεψε ότι με τις προϋποθέσεις που τίθενται από το ΥΠΕΧΩΔΕ θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 με 5 χρόνια για τη λειτουργία του δρόμου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ