ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΣΕΒ
Κοινός στόχος η «ανταγωνιστικότητα»

Σε αγαστή συνεργασία ΣΕΒ και ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχεδιάζουν την καλύτερη σύνδεση της Παιδείας με τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Σε συνάντηση που είχε χτες η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου με τον πρόεδρο του ΣΕΒ Οδ. Κυριακόπουλο συζητήθηκαν τα ζητήματα της επέκτασης του προγράμματος της «επιχειρηματικότητας» αλλά και γενικότερες πρωτοβουλίες ενίσχυσης της «ανταγωνιστικότητας».

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα της επιχειρηματικότητας είχε ξεκινήσει πιλοτικά στα σχολεία από την προηγούμενη κυβέρνηση σε συνεργασία με το ΣΕΒ και με στόχο να «μυήσει» τους νέους από το δημοτικό ακόμα στις «αξίες» της ελεύθερης αγοράς, όχι βέβαια μόνο σαν μελλοντικούς επιχειρηματίες, αλλά κυρίως ως αυριανούς εργαζόμενους, με συνειδήσεις πλασμένες όπως τις θέλουν οι επιχειρήσεις. Χτες, η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι αυτό το πρόγραμμα θα συνεχιστεί ως πιλοτικό και μπορεί να επεκταθεί. Οπως είπε, θα το μελετήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ενώ αναφέρθηκε και σε παρεμβάσεις στα ΙΕΚ και στο χώρο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης «και εκεί είναι απολύτως απαραίτητο η γνώση που παρέχεται να έχει απόλυτη σχέση με την έννοια της ανταγωνιστικότητας, της πραγματικότητας, της αγοράς εργασίας και επιχειρείν», όπως είπε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒ σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, εξέφρασε την επιθυμία του Συνδέσμου να συμβάλει στην προσπάθεια για «ανταγωνιστικότητα» και να στηρίξει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου γύρω από τα θέματα που σχετίζονται με την οικονομία και την επιχειρηματικότητα σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης καθώς και σε θέματα διά βίου κατάρτισης. Εκανε μάλιστα λόγο για σύσταση ομάδας εργασίας με τη συμμετοχή του ΣΕΒ για να εξεταστούν τα παραπάνω.

«Θέλω να σημειώσω ότι έχει τεράστια σημασία σε ό,τι αφορά γενικότερα στη στρατηγική της Λισαβόνας να δούμε την Παιδεία και την Εκπαίδευση συνδεδεμένη με την κοινωνική πραγματικότητα και στο τέλος να μετρήσουμε και την κοινωνική αποτελεσματικότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι «τελικά αυτό είναι η απάντηση στα προβλήματα». Δηλαδή, κατά την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η λύση στα προβλήματα βρίσκεται στην προσαρμογή στις απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου που εκφράζονται μέσα από τη στρατηγική της Λισαβόνας για ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα στο δικαίωμα στη δουλιά με δικαιώματα. Μια στρατηγική που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση στις λαϊκές ανάγκες και που απαιτεί μια Παιδεία ταξική, εμπορευματοποιημένη, στραμμένη στην κατάρτιση σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Φοβούνται την αγωνιστική διάθεση των νέων

Καθημερινά τα κρούσματα αυταρχισμού στα σχολεία

Φοβούνται τους μαθητές. Μόνο έτσι μπορεί να ερμηνευτούν οι πράξεις όλων εκείνων των ...«εκπαιδευτικών» που τις τελευταίες μέρες σπεύδουν να κάνουν κατάχρηση εξουσίας και επίδειξη ισχύος «πουλώντας» τσαμπουκά, μοιράζοντας αποβολές, απειλές και εκφοβισμό σε 15χρονους νέους. Με την απειλή της τιμωρίας για όσους κατέβουν στο δρόμο για να διεκδικήσουν δημόσια και δωρεάν Παιδεία και την αιτιολογία ότι παρανομούν επειδή μοιράζουν τις αποφάσεις των Συντονιστικών Αγώνα, μια μερίδα δήθεν παιδαγωγών προσπαθεί να ανακόψει την ορμή του μαθητικού κινήματος.

Ετσι, μια μέρα πριν το αυριανό συλλαλητήριο δεν έχουν τελειωμό οι καταγγελίες για διευθυντές και καθηγητές που παρανομούν, αφαιρώντας το δικαίωμα των μαθητών να αγωνιστούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί διευθυντής Γυμνασίου στην Ηλιούπολη, ο οποίος απείλησε μαθητή με τριήμερη αποβολή αν δεν κατεβάσει την αφίσα του Συντονιστικού. Καθηγητής σε Λύκειο της Γκράβας απείλησε «όσους συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο με χαμηλότερο βαθμό στον έλεγχο»... Στου Ζωγράφου και στο Χαϊδάρι σε αρκετά σχολεία «παιδαγωγοί» προχωρούν σε παρατηρήσεις προς τους μαθητές «ότι παρανομούν, γιατί μοιράζουν φυλλάδια του Συντονιστικού Αγώνα»!

Σε Γυμνάσιο της Ηλιούπολης, η διευθύντρια έδωσε αποβολή σε δύο μαθητές, μέλη της ΚΝΕ, επειδή ...τόλμησαν να μοιράσουν την ανακοίνωση του Συντονιστικού. Αποβολή που αναγκάστηκε να πάρει πίσω όταν την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε έξω από το σχολείο παράσταση διαμαρτυρίας από φορείς της Ηλιούπολης. Στο ίδιο σχολείο όταν μέλη της ΚΝΕ έκαναν εξόρμηση, ενημερώνοντας τους μαθητές για τον προσχηματικό διάλογο, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων απείλησε ΚΝίτες με προσαγωγές! Διευθυντής και καθηγητής Γυμνασίου στην Καλαμαριά επιτέθηκαν λεκτικά και έσπρωξαν μέλος της ΚΝΕ κατά τη διάρκεια εξόρμησης της Οργάνωσης έξω από το χώρο του σχολείου.

Στο Αρσάκειο στη Θεσσαλονίκη, η διευθύντρια έστειλε επιστολή σε όλους τους γονείς, όπου αναφέρεται ότι το σχολείο δε συμμετέχει στην κινητοποίηση (παρά το γεγονός ότι υπάρχει απόφαση του 15μελούς για συμμετοχή) και τους καλεί να την υπογράψουν.

Με βρισιές αντιμετώπισε και ο διευθυντής του Λυκείου Μαλακοπής μέλη της ΚΝΕ που έκαναν εξόρμηση έξω από το σχολείο με υλικό της Οργάνωσης. Ο διευθυντής Λυκείου στην Αλεξανδρούπολη παραβρέθηκε με το «έτσι θέλω» στη συνεδρίαση του 15μελούς και με τον τρόπο του απαγόρευσε να πάρει απόφαση για την αυριανή κινητοποίηση.

Η δράση των μαθητών του Ρεθύμνου φαίνεται ότι έχει αρχίσει να ενοχλεί, με αποτέλεσμα ορισμένοι διευθυντές σχολείων και επιστάτες είτε να απειλούν και να βρίζουν μαθητές για την απόφασή τους να αγωνιστούν, είτε να καλούν και την αστυνομία στα σχολεία για να αποτρέψουν αποφάσεις για κλείσιμο σχολείων και καταλήψεις.

Αυτός ο αυταρχισμός πρέπει να απαντηθεί από όλους τους φορείς του λαϊκού κινήματος και να μην περάσει.

Συνένοχοι στο στημένο διάλογο

Αποκαλυπτική είναι η στάση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ενόψει του περίφημου «εθνικού διαλόγου», μέσα από τον οποίο η κυβέρνηση επιθυμεί να εξασφαλίσει συναίνεση στο κυβερνητικό της πρόγραμμα και τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επιβάλει η ΕΕ. Η εμπειρία από τους προηγούμενους «κοινωνικούς διαλόγους» με τα καταστροφικά για τα δικαιώματα των εργαζομένων αποτελέσματα, αλλά και το ίδιο το προαποφασισμένο πλαίσιο στο οποίο πραγματοποιείται αυτή η διαδικασία, φέρνει στην επιφάνεια τις ευθύνες των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών που επιλέγουν να συμμετάσχουν.

Η ΟΛΜΕ, η οποία δηλώνει ότι συμμετέχει στο διάλογο με εκπροσώπους της, απαριθμεί μια σειρά χαρακτηριστικών τα οποία πρέπει να έχει αυτός, ανάμεσα σε αυτά να μη γίνει προσπάθεια να επιβληθούν προειλημμένες αποφάσεις, να συμπεριλάβει όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης, «να μην είναι προσχηματικός και αποπροσανατολιστικός», να δημιουργεί δεσμεύσεις για την κυβέρνηση σε συμπεράσματα και προτάσεις επί των οποίων υπάρχει σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών φορέων» κλπ. Δηλώνει δε ότι η συνέχεια της παρουσίας της ομοσπονδίας στο διάλογο θα εξαρτηθεί από το αν διασφαλίζονται οι παραπάνω όροι. Ωστόσο, η τακτική της συμμετοχής σε τέτοιες διαδικασίες με... επιφυλάξεις, έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν και είναι το ίδιο συνένοχη με την άνευ όρων συμμετοχή.

Μόνο οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, έχουν καλέσει σε στάσεις εργασίας και συντονισμό της πάλης, για να δοθεί απάντηση στο στημένο διάλογο.

Πλάτη επίσης στο στημένο διάλογο βάζουν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και οι ομοσπονδίες των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) και των εκπαιδευτικών ΤΕΙ (ΟΣΕΠ), συμμετέχοντας στο ΕΣΥΠ και καλλιεργώντας αυταπάτες ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορεί να λυθούν τα μεγάλα και χρονίζοντα προβλήματα των ιδρυμάτων. Παράλληλα όμως, λόγω της αγανάκτησης που κυριαρχεί στα ιδρύματα, αναγκάζονται να «στηρίξουν» τις κινητοποιήσεις που οργανώνονται και να «συμμετέχουν» - στα λόγια μόνο - και στα αυριανά συλλαλητήρια. Ειδικά στην ΠΟΣΔΕΠ, η απόφαση συμμετοχής στα συλλαλητήρια προήλθε μόνο μετά από πίεση της ΔΗΠΑΚ στο πρόσφατο συνέδριο της Ομοσπονδίας. Αντίστοιχα η ΟΣΕΠ ΤΕΙ, κάτω από το γενικό αίτημα για αύξηση της χρηματοδότησης και προάσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης Εκπαίδευσης, έχει κηρύξει για αύριο τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 2 μ.μ.).

Αυτά για να βγαίνουν συμπεράσματα από τους εργαζόμενους στην Εκπαίδευση, ποιοι είναι αυτοί που υπονομεύουν και ποιοι αυτοί που στηρίζουν τους αγώνες.


Μ. Κ.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κόβει την πίτα του

Την πρωτοχρονιάτικη πίτα του θα κόψει το Συμβούλιο Πόλης της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ, το Σάββατο 22/1, στις 11 το βράδυ, στο κτίριο «Σαρακάκη» του ΤΕΙ ΑΘήνας. Θα ακολουθήσει ρεμπέτικο γλέντι.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Αγώνας για δημόσια δωρεάν Παιδεία!

Σύσκεψη για την Παιδεία αύριο στις 7μ.μ

«Οχι στην παγίδα του διαλόγου - Δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά» είναι το θέμα της σύσκεψης εκπροσώπων φορέων που διοργανώνει αύριο το Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ). Η σύσκεψη θα γίνει στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Λάρισας.

Σε ανακοίνωσή του το ΕΚΛ επισημαίνει: «Αυτό που συμβαίνει στην εκπαίδευση δεν έχει σχέση με το κοινωνικό αγαθό που λέγεται παιδεία και πρέπει να παρέχεται δωρεάν από το κράτος. Η παιδεία μας αφορά όλους. Και είναι αναγκαία, όσο ποτέ άλλοτε, η συμπαράταξη, όλων των λαϊκών στρωμάτων, εργατών, εκπαιδευτικών, αγροτών, ΕΒΕ, φοιτητών και σπουδαστών, για δημόσια, δωρεάν παιδεία, που θα εξυπηρετεί την ανάπτυξη μιας οικονομίας υποταγμένης στην εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού».

ΚΡΗΤΗ - ΡΕΘΥΜΝΟ
Αντιδρούν για την υποχρηματοδότηση

Σε καταλήψεις έχουν μπει σχεδόν όλα (πλην τριών σχολείων) τα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Ρεθύμνου για το σοβαρό κτιριακό πρόβλημα που απασχολεί τα περισσότερα σχολεία του νομού και γεννάει η υποχρηματόδοτηση της Παιδείας. Οι μαθητές που είναι αγανακτισμένοι αποφάσισαν να κλείσουν τα σχολεία τους απαιτώντας να δοθούν άμεσα λύσεις και χρήματα για σχολεία που να πληρούν τις προϋποθέσεις για μάθηση.

Οι μαθητές ζητούν Ενιαίο Δωδεκάχρονο σχολείο, ύλη και πρόγραμμα μαθημάτων που να προκαλεί τη συζήτηση στην τάξη και τους βοηθά να σκέφτονται κριτικά, 15% για την Παιδεία. Λένε όχι στους χορηγούς και τα σχολεία επιχειρήσεις, στην αξιολόγηση, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων τους σε ελίτ και τους λίγους και ερείπια για τους πολλούς, στον αυταρχικό σχολικό κανονισμό, κ.ά.

Εχουν δώσει αγωνιστικό ραντεβού αύριο Παρασκευή 21 Γενάρη στις 11 το πρωί στο Δημαρχείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ