ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Φλεβάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Εταιρίες δημοσκοπήσεων θα καταγράψουν τις «ανάγκες»

Οι ιδιώτες εισχωρούν στην εκπαίδευση όλο και πιο συχνά, με διάφορους τρόπους και πάντα με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης (είτε πράσινης, είτε γαλάζιας). Μια τέτοια διαδικασία αθρόας εισόδου των επιχειρήσεων στα εκπαιδευτικά πράγματα δρομολογείται από τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), που προκήρυξε ανοιχτό διαγωνισμό για να βρει «αναδόχους» που θα αναλάβουν το έργο της διερεύνησης και καταγραφής των αναγκών επιμόρφωσης των υπηρετούντων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα.

Ο ΟΕΠΕΚ έχει προκηρύξει 20 έρευνες για όλες σχεδόν τις ειδικότητες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ο συνολικός προϋπολογισμός τους φτάνει περίπου στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Η κάθε έρευνα θα αφορά μια ειδικότητα ή μια ομάδα ειδικοτήτων, θα καλύπτει όλη την Ελλάδα κι όλα τα είδη σχολείων (δημόσια, ιδιωτικά, ημερήσια, νυχτερινά κτλ.) και η προθεσμία εκτέλεσής της θα είναι 7 μήνες. Μέσω του ανοιχτού διαγωνισμού θα επιλεγούν για να αναλάβουν την εκπόνηση αυτών των ερευνών «φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου, κοινοπραξίες, ενώσεις φυσικών ή νομικών προσώπων». Σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικό ενδιαφέρον έχουν δείξει ιδιωτικές εταιρίες δημοσκοπήσεων και όχι μόνο, όπως οι: Opinion Α.Ε., VPRC, Στ. Φαναράς & ΣΙΑ A.E., Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη, ICAP, REMACO Α.Ε. καθώς και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία ή ακόμα και πανεπιστημιακά ιδρύματα (Παν. Αθήνας, Παν. Κρήτης, Οικονομικό Παν. Αθήνας κ.ά.) μέσω των Ειδικών Λογαριασμών Ερευνας, οι οποίοι είναι δομές εντός των ιδρυμάτων που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ολο το πρόγραμμα του διαγωνισμού είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης κι Αρχικής Επαγγελματικής κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης της ΕΕ και συγχρηματοδοτείται από αυτό.

Με την ανακοίνωση αυτής της υπόθεσης, υπήρξαν αντιδράσεις στους κόλπους των εκπαιδευτικών, καθώς οι ανάγκες επιμόρφωσης είναι γνωστές και δεδομένες: Κάθε εκπαιδευτικός χρειάζεται να επιμορφώνεται περιοδικά πάνω στο αντικείμενο της επιστήμης του αλλά και στις εξελίξεις στην παιδαγωγική ψυχολογία και τη διδακτική. Αν ο ΟΕΠΕΚ θέλει να λάβει υπόψη του τη γνώμη και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να αξιοποιήσει για μια τέτοιου είδους «έρευνα» τους σχολικούς συμβούλους, αφού αυτοί έχουν άμεση επαφή με τους εκπαιδευτικούς και με διάφορους τρόπους (ερωτηματολόγια, ειδικές συσκέψεις, προσωπική επαφή) θα μπορούσαν να κάνουν μια τέτοια καταγραφή. Φαίνεται, όμως, ότι στόχος του εγχειρήματος είναι από τη μια η κατασπατάληση χρημάτων κι από την άλλη, η είσοδος των επιχειρήσεων σε αυτό καθεαυτό τον τομέα της επιμόρφωσης, η δημιουργία προγραμμάτων επιμόρφωσης παντός τύπου, αποκεντρωμένων κι εξατομικευμένων.

7ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΑΘΗΝΑΣ
Θέλουν σχολείο, τους χτίζουν πολυκατοικία

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Δήμο Αθηναίων προχώρησαν χτες το πρωί, γονείς και μαθητές μετά από απόφαση των Συλλόγων Γονέων του 105ου και 166ου Δημοτικών Σχολείων, του 24ου Γυμνασίου και Λυκείου Αθήνας, στο Πολύγωνο, στο 7ο Διαμέρισμα του Δήμου Αθήνας. Γονείς και μαθητές αντιδρούν στην απόφαση του Δήμου Αθηναίων να αποχαρακτηρίσει το οικόπεδο όπου προβλεπόταν να ανεγερθεί το νέο σχολικό κτίριο του 24ου Γυμνασίου και Λυκείου και να το παραχωρήσει σε ιδιώτη, ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει εργασίες για την ανέγερση πολυκατοικίας.

Χτες, οι γονείς συναντήθηκαν με τη Μ. Τσομπανάκη, υπεύθυνη για τη σχολική μέριμνα του Δήμου, χωρίς όμως να πάρουν καμία συγκεκριμένη απάντηση, καθώς η Μ. Τσομπανάκη ζήτησε να ενημερωθεί πρώτα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και να συναντηθεί εκ νέου με αντιπροσωπεία γονιών, σήμερα το μεσημέρι.

Υπενθυμίζεται ότι το οικοδομικό τετράγωνο 51, συνολικής έκτασης 1.800 τ.μ., είχε απαλλοτριωθεί με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο της Αθήνας για την ανέγερση του νέου σχολικού κτιρίου. Το Δημοτικό Συμβούλιο, με νέα απόφασή του, ύστερα από πρόταση της πλειοψηφίας, προχώρησε στις 3/12/2003 στον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου και πρότεινε το νέο σχολικό κτίριο να ανεγερθεί σε οικόπεδο δίπλα στον περιφερειακό του Πολυγώνου. Το οικοδομικό τετράγωνο παραχωρήθηκε σε ιδιώτη, και προτάθηκε για το νέο σχολικό κτίριο χώρος, ο οποίος κρίνεται ακατάλληλος και ανεπαρκής για τις ανάγκες των μαθητών.

Κύρια αιτήματα των Συλλόγων Γονέων των συγκεκριμένων σχολείων είναι η άρση οικοδομικών αδειών και ο άμεσος χαρακτηρισμός του σε σχολικό χώρο. Επίσης, ζητούν να επανέλθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα και να δοθούν σαφείς απαντήσεις, σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν το Δήμο της Αθήνας να αποχαρακτηρίσει έναν ήδη χαρακτηρισμένο σχολικό χώρο. Οι γονείς δε, καταγγέλλουν «περίεργες μεθοδεύσεις από την πλευρά της δημοτικής αρχής».

Τη συμπαράστασή της στον αγώνα των μαθητών και γονιών εκφράζει με ανακοίνωση και η ΟΛΜΕ.

Α΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Λαϊκό μέτωπο για την Παιδεία

Στην ανακοίνωσή της, επίσης, καταγγέλλει το πρόσφατο κλίμα αυταρχισμού στα σχολεία

Να καταδικάσουν και να απομονώσουν φαινόμενα αυταρχισμού από καθηγητές ή διευθυντές καλεί η Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με αφορμή τις αυταρχικές συμπεριφορές που εκδήλωσαν εκπαιδευτικοί σε μαθητές στις 21/1/05 μέρα έναρξης του «διαλόγου» για την Παιδεία που κατέβηκαν σε κινητοποίηση το Συντονιστικό των μαθητών με το Συντονιστικό των φοιτητικών συλλόγων και την Α΄ ΕΛΜΕ(αλλά και αργότερα). Ενώ υπογραμμίζει την αναγκαιότητα συγκρότησης ενιαίου Μετώπου καθηγητών, μαθητών, γονιών, εργατικών και άλλων φορέων, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την επέλαση της ιδιωτικοποίησης στην Παιδεία, επισημαίνοντας πως οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης θα είναι «θερμές».

«Ορισμένοι διευθυντές σχολείων, δυστυχώς, επιδόθηκαν σε αυταρχικές συμπεριφορές ενάντια σε μαθητές, ξεχνώντας ότι και αυτοί, όπως οι μαθητές, βιώνουν καθημερινά τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας Παιδείας. Η χρόνια υποχρηματοδότηση της δημόσιας Παιδείας ανοίγει διάπλατα τις πόρτες της εκπαίδευσης για το σχολείο - επιχείρηση και το σχολείο της αγοράς. Αναδιαρθρώσεις που αποφασίστηκαν και οδηγούν σε περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση - καταγγελία, και μπαίνουν ερωτήματα για το αν η αυταρχική συμπεριφορά είναι η ενδεδειγμένη στάση για τους εκπαιδευτικούς, αφού προχωράει η ιδιωτικοποίηση στο χώρο της εκπαίδευσης, για το αν είναι παιδαγωγική η στάση του εκπαιδευτικού που δεν ασχολείται με τα προβλήματα της εκπαίδευσης και συμμορφώνεται υποτακτικά «προς τα υποδείξεις», ή για το αν τελικά δείχνει σεβασμό απέναντι στις μαθητικές κοινότητες και τα συλλογικά όργανα των μαθητών η τιμωρία ή ο εκφοβισμός τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ