ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Γενάρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
Η «κούρσα» είναι σικέ;

Κοινοπραξία που αποκλείστηκε από τη β' φάση του διαγωνισμού, καταγγέλλει ότι υπάρχει διαπλοκή ανάμεσα στον προσληφθέντα από τον ΟΔΙΕ χρηματοοικονομικό σύμβουλο και δύο από τις επιλεγείσες κοινοπραξίες 

Αποκαλυπτικά στοιχεία τα οποία οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο διαγωνισμός που προκήρυξε ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) στις 19.8.1999 για το έργο - μαμούθ των νέων Ιπποδρόμων, και του Ιπποδρομιακού Στοιχήματος είναι πέρα για πέρα διάτρητος, περιλαμβάνονται σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε μια από τις αποκλεισθείσες από τη β΄φάση κοινοπραξίες! Οπως προκύπτει από αυτήν την αίτηση, υπάρχει άμεση σύνδεση ανάμεσα στο χρηματοοικονομικό σύμβουλο που έχει προσλάβει ο ΟΔΙΕ για το διαγωνισμό και σε δύο από τις υποψήφιες ανάδοχες κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρίες του Σωκράτη Κόκκαλη !

Πρόκειται για τον κλειστό διαγωνισμό για την κατασκευή και 25ετή εκμετάλλευση των δύο νέων Ιπποδρόμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο, καθώς και την εκμετάλλευση του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Μόνο από το τελευταίο ο ανάδοχος θα εισπράξει το ποσό των 500 δισ. δρχ. (περίπου όσο και το ποσό του προϋπολογισμού για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004).

Συγκεκριμένα, στις 17 Νοέμβρη 1999, η κοινοπραξία «Christina Ink» που εδρεύει στη Μονροβία της Λιβερίας κατέθεσε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που θα συζητηθεί στις 2 Φλεβάρη 2000. Σε αυτήν αναφέρονται τα εξής:

  • Στην εταιρία Charterhouse Bank Limited που είναι χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΟΔΙΕ, με αρμοδιότητα μεταξύ των άλλων να προτείνει ποιες κοινοπραξίες είναι κατάλληλες για το έργο, νομικός σύμβουλος είναι το Δικηγορικό Γραφείο του Τρύφωνα Κουταλίδη .
  • Μεταξύ των 13 κοινοπραξιών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το διαγωνισμό περιλαμβάνονται και μια με την ονομασία «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», στην οποία συμμετέχει η εταιρία «ΙΝΤΡΑΛΟΤ ΑΕ» του Σωκράτη Κόκκαλη.
  • Ο Τρύφωνας Κουταλίδης συμμετέχει στα Διοικητικά Συμβούλια των εταιριών «ΙΝΤΡΑΣΟΦΤ ΑΕ» και «ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ», οι οποίες ανήκουν επίσης στον Σωκράτη Κόκκαλη.
  • Μεταξύ των 13 κοινοπραξιών περιλαμβάνεται επίσης και αυτή με την ονομασία «ΔΡΟΜΕΑΣ». Σε αυτήν συμμετέχει η τεχνική εταιρία «ΓΕΚ ΑΕ» με την οποία - σύμφωνα πάντα με τα όσα αναφέρονται στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων - «η εταιρία "ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ" έχει άμεση συνεργασία, αφού μεταξύ άλλων, προσφάτως εξαγόρασαν από κοινού την εταιρία "Κέκρωψ ΑΕ" με ποσοστό συμμετοχής στην ως άνω εξαγορά, η μεν "ΙΝΤΡΑΠΑΡ ΑΕ" 66,6% η δε "ΓΕΚ ΑΕ" το υπόλοιπο 33,3%».

Η κοινοπραξία «Christina Ink» είχε καταθέσει και άλλη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στις 15 Οκτώβρη 1999, με την οποία και με το ίδιο σκεπτικό ζητούσε να σταματήσει ο ΟΔΙΕ να αποδέχεται τις υπηρεσίες της Charterhouse Bank Limited και των συνεργατών της. Ομως, όπως αναφέρει στη δεύτερη αίτησή της, ο ΟΔΙΕ «αγνοήσας παντελώς την ως άνω αίτηση, μετά την κοινοποίησή της προς αυτόν συνέχισε όχι μόνο να συνεργάζεται με το χρηματοοικονομικό σύμβουλο Charterhouse Bank Limited για όλα τα θέματα του διαγωνισμού, αλλά επιπλέον προχώρησε και στην απόφαση προεπιλογής των εταιριών, που θα συμμετάσχουν στις υπόλοιπες διαδικασίες έως την τελική επιλογή του αναδόχου του έργου». Ετσι με αυτήν τη δεύτερη αίτηση ζητά να ανασταλεί η πρόοδος του διαγωνισμού.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι παρακάτω κοινοπραξίες, από τις οποίες για να συνεχίσουν στη β΄φάση επιλέχτηκαν οι πέντε πρώτες:

1. Ομιλος Δρομέας: ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, ΔιεΚαΤ ΑΕ.

2. «Πήγασος»: ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, Αθήνα ΑΕΤΒ ΤΕ, ΕΤΑΝΕ - Ευκλείδης ΑΕ, Θεμελιοδομή ΑΕ, Προοδευτική, Australian Racing Camping Corporation Ltd, LGH Holding Ltd, Spornsori Media Group Plc, Sporting Managenment Concepts.

3. Κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ, Autotote, Bank of Tokyo (Mitsubishi Ltd).

4. Ομιλος επιχειρήσεων Impregilo, ΓΕΚΑΤ, Γνώμων, Trackwise, Sumitomo.

5. Ομιλος «Κένταυρος»: ΑΚΤΩΡ ΑΕ, Αρχιρόδον, Ιντραλότ ΑΕ, ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ, Αβαξ ΑΕ, ΤΕΒ ΑΤΕ JP (Ελλάς) ΑΤΕ.

6. Astaldi.

7. Κοινοπραξία χωρίς τίτλο SOE - Societe Generale d' Enterprises, ARJIL Bank.

8. Christina Ink.

9. Ιπποτούρ ΑΕ.

10. Joyce, Youbet, Conor Joseph Joyce, Youbet Cora Inc., Conor Communications, Company.

11. Ομιλος «Πήγασος» Βιοτέρ ΑΕ, Ζαχ. Κριτσάς - Εφοπλιστής, Laviosoft AE, Μηχανική ΑΕ, Κ. Σαραντόπουλος ΑΕ, Τεγκ ΑΕ.

12. Ελληνικές ιπποδρομίες, ΑΛΤΕ ΑΤΕ, AWA Limited, Bank of Tokyo, Boygues Trabaux Publics SA, International Race Course Company, Multiplex Constructions Dty Ltd, Μυτηλιναίος, Τρίτων Maritime Corporation.

13. General Races Group SA.

Να σημειώσουμε ότι την περασμένη εβδομάδα οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Μ. Κωστόπουλος, κατέθεσαν Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους υπουργούς Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη και ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, με την οποία ζητούν διευκρινίσεις για τον τρόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού.

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
«Εγκαίνια» με χτυπητές ελλείψεις

Την απόφαση της κυβέρνησης, η οποία ετοιμάζεται, στο πλαίσιο της προεκλογικής της εκστρατείας, να αναγγείλει με τυμπανοκρουσίες την έναρξη λειτουργίας του μετρό, παρ' όλες τις χτυπητές ελλείψεις του, καταγγέλλει με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μήτσος Κωστόπουλος. Υπογραμμίζει δε ταυτόχρονα ότι λόγω έλλειψης των απαραίτητων χώρων στάθμευσης οι ευρύτερες περιοχές γύρω από τους σταθμούς τού υπό λειτουργία μετρό καταδικάζονται σε τεράστια υποβάθμιση.

Οπως επισημαίνει στην Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ, ενώ, σύμφωνα με τις μελέτες της κυβέρνησης, περισσότεροι από 300.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους προς και από τους σταθμούς επιβίβασης, δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι χώροι στάθμευσης γύρω από τους σταθμούς του μετρό. Ετσι, η στάθμευση στις ευρύτερες περιοχές γύρω από τον κάθε σταθμό θα δημιουργήσει τεράστια κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα, με συνέπεια την τεράστια υποβάθμιση των περιοχών αυτών.

Οσον αφορά τους αναγγελλόμενους προς κατασκευή χώρους στάθμευσης, στην ερώτηση σημειώνεται ότι δε συγκεκριμενοποιούνται και η κατασκευή τους θα αργήσει δραματικά, αφού δεν έχουν προωθηθεί οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Παράλληλα, το μέγεθός τους - που στην καλύτερη περίπτωση υπολογίζεται σε 5.000 θέσεις περίπου - δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες. Το ίδιο συμβαίνει και με τους αναγκαίους χώρους μετεπιβίβασης από και σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς (αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ κτλ.)».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών - Επικοινωνιών πόσοι και ποιοι είναι οι χώροι στάθμευσης του μετρό, ποια είναι η χωρητικότητά τους, σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες απόκτησης του κάθε χώρου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα κατασκευής τους. Επίσης, ρωτά ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος κατασκευής και λειτουργίας των χώρων στάθμευσης και αν θα υπάρχει κόστος (και πόσο) για τους χρήστες αυτών των χώρων.

ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ
Μικρή μείωση στα «τσουχτερά» τέλη

Αφού καταλήστευσαν για επτά χρόνια τους συνδρομητές, εισπράττοντας τα πιο ακριβά τέλη στην Ευρώπη, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας φαίνεται να αποδέχονται τώρα να μειωθεί κατά 10 δρχ. (από 120 δρχ. σε 110 δρχ.) η χρέωση ανά λεπτό, για κλήση από κινητό τηλέφωνο προς σταθερό.

Σαν αντάλλαγμα αξιώνουν από τον ΟΤΕ να εισπράττει 8,5 δρχ. ανά λεπτό και όχι 10,5 δρχ. που εισπράττει σήμερα, για κλήσεις από κινητό τηλέφωνο προς σταθερό.

Τα νέα τέλη διασύνδεσης αναμένεται να ισχύσουν σύμφωνα με πληροφορίες από την 1η Φλεβάρη 2000, μετά από σχετική συμφωνία της «Κοσμοτέ» και της «Πάναφον» με τον ΟΤΕ, την οποία αναμένεται να αποδεχτεί και η «Τελεστέτ». Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας συμφώνησαν να καταβάλλουν στον ΟΤΕ τέλη διασύνδεσης 18 δρχ. ανά λεπτό, έναντι των 14,5 δρχ. που εισπράττει σήμερα για κλήσεις από σταθερό σε κινητό.

  • Στο μεταξύ ο ΟΤΕ προχώρησε χτες σε... διαφήμιση του υπερδανεισμού του, ανακοινώνοντας το «εντυπωσιακό διεθνές ενδιαφέρον» για τη σύναψη 7ετούς ομολογιακού δανείου 800 εκατομμυρίων Ευρώ (270 δισ. δρχ.). Οπως ανακοινώθηκε, το δάνειο θα αξιοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς του 51% του βουλγαρικού Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών από κοινού με την ολλανδική ΚΡΝ (260 εκατ. Ευρώ), για νέες επενδυτικές δραστηριότητες στα Βαλκάνια (180 εκατ. Ευρώ) και για τη συμμετοχή του ΟΤΕ στην εξυγίανση του ΤΑΠ ΟΤΕ (360 εκατ. Ευρώ).
Ο Κ. Μπακούρης στον «902 TV»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», Κ. Μπακούρης, καθώς και εκπρόσωποι κομμάτων είναι καλεσμένοι του Γ. Λιβέρη στην εκπομπή του «902 TV» «Ολυμπιακές διαστάσεις» , που θα προβληθεί σήμερα Πέμπτη, στις 10 μ.μ. Θέμα της εκπομπής είναι «Η πορεία των έργων, μπροστά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004».

Κανονικά κυκλοφορούν τα ταξί

Κανονικά κυκλοφορούν από τις 5 τα ξημερώματα τα ταξί, μετά τη λήξη της 48ωρης κινητοποίησης των ιδιοκτητών ταξί και αγοραίων, που κήρυξε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του κλάδου (ΠΟΕΙΑΤΑ), προβάλλοντας θεσμικά, οικονομικά και φορολογικά αιτήματα.

Κατά τη χτεσινή κινητοποίηση, αυτοκινητιστές από την Αθήνα και την περιφέρεια, στις 10 π.μ., περικύκλωσαν συμβολικά με τα οχήματά τους το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, χωρίς να παρεμποδίζουν την κυκλοφορία. Εκπρόσωποι του κλάδου συναντήθηκαν με τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου, οι οποίοι υποσχέθηκαν ότι η εισήγησή τους προς το υπουργείο Οικονομικών για την αύξηση στα κόμιστρα θα είναι θετική και ότι θα προχωρήσουν στην απογραφή των ταξί για την κατάρτιση του νέου μητρώου. Αντίθετα, αμετακίνητοι εμφανίστηκαν οι παράγοντες στο θέμα των ποινών, ενώ, με ευθύνη των εκπροσώπων των αυτοκινητιστών ταξί, δε συζητήθηκαν τα «καυτά» προβλήματα του κλάδου, όπως είναι η μείωση στις τιμές των καυσίμων, το κυκλοφοριακό, οι απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των ταξί, η ασυδοσία των ασφαλιστικών εταιριών και των εταιριών ανταλλακτικών κλπ.

ΟΣΕ
Εισαγγελική παρέμβαση για τις απευθείας αναθέσεις

Την παρέμβαση της Εισαγγελίας προκάλεσαν δημοσιεύματα του Τύπου για κακοδιαχείριση και αδιαφάνεια στις αποφάσεις της διοίκησης του ΟΣΕ. Η προκαταρκτική εξέταση διατάχτηκε με αφορμή δημοσιεύματα του «Ελεύθερου Τύπου» και της «Βραδυνής», σύμφωνα με τα οποία η διοίκηση του ΟΣΕ προχώρησε σε απευθείας ανάθεση δύο μελετών ύψους 880 εκατ. δραχμών.

Τις καταγγελίες έκανε ο Δ. Καραπάνος, πρώην γενικός διευθυντής του ΟΣΕ και νυν εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού. Ο πρώην γενικός διευθυντής του ΟΣΕ ισχυρίζεται ότι η πρώτη μελέτη ύψους μισού δισ. δραχμές αφορά τη διαμόρφωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου μεταξύ Ρέντη και του σταθμού Αθηνών, ενώ η δεύτερη μελέτη από το σταθμό Αθηνών μέχρι το 13ο σιδηροδρομικό χιλιόμετρο στο ύψος του Μενιδίου.

Η πρώτη μελέτη ανατέθηκε στο γραφείο Δοξιάδη, το οποίο έχει περιέλθει πλέον στην ιδιοκτησία της εταιρίας «Metrotech» από τις τάξεις της οποίας προέρχεται ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Γ. Μουρμούρης, ενώ παράλληλα η «Metrotech» συμπεριλαμβάνεται στην ομάδα του project manager της ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ