Υπερήλικο πλοίο φορτωμένο τσιμέντα και με πλήρωμα 8 Ελληνες ναυτεργάτες αγνοούνταν από το Σάββατο
Το είδος των ελέγχων που διενεργούν οι λιμενικές αρχές για την αξιοπλοΐα των πλοίων και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά και ποιες ...πραγματικά είναι οι δυνατότητες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην έρευνα και διάσωση, έφερε χτες στην επιφάνεια η υπόθεση - θρίλερ του ελληνικού φορτηγού πλοίου «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ» με 8 Ελληνες ναυτεργάτες πλήρωμα, η οποία ευτυχώς είχε αίσια κατάληξη.
Συγκεκριμένα, στις 11 προχτές το βράδυ, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας Lidmar, Δ. Λιβέρης, ενημέρωσε το Θάλαμο Επιχειρήσεων του ΥΕΝ ότι το «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ» από το μεσημέρι του Σαββάτου, που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Νταμιέτα της Αιγύπτου φορτωμένο με 1.450 τόνους τσιμέντο, με προορισμό τη Ζάκυνθο, δεν είχε επικοινωνήσει με το γραφείο. Από εκείνη την ώρα μέχρι και χτες στις 6.20 το απόγευμα, που επικοινώνησε τελικά ο πλοίαρχος του πλοίου, με το θάλαμο επιχειρήσεων, το υπουργείο δεν είχε καταφέρει να εντοπίσει κανένα ίχνος του βαποριού. Οταν ο πλοίαρχος ενημέρωσε το ΥΕΝ, το καράβι βρισκόταν 38 ναυτικά μίλια νότια της Ιεράπετρας Κρήτης.
Κατά το ΥΕΝ, από την ώρα της ενημέρωσης, είχε στηθεί επιχείρηση εντοπισμού, με πλωτά μέσα και ένα αεροπλάνο, ενώ είχε δοθεί σήμα στις λιμενικές αρχές της Κρήτης, της Πελοποννήσου και της Ζακύνθου να προσπαθήσουν να έρθουν σε επαφή με το πλοίο μέσω VHF, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Στο μεταξύ, κατά δήλωση της εταιρίας, το «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ» χτες στις 11 το πρωί είχε επικοινωνήσει με παραπλέον φορτηγό πλοίο σημαίας Συρίας.
Οσον αφορά στο ίδιο το πλοίο, πρόκειται για ένα υπερήλικο σκαρί με έτος κατασκευής το 1962(!) του οποίου τα πιστοποιητικά χορηγεί ο Ελληνικός Νηογνώμονας. Τα πιστοποιητικά, που είναι άγνωστο αν ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση του πλοίου, υποτίθεται ότι ελέγχονται και από το Λιμεναρχείο, όμως αυτή η υπόθεση απέδειξε ότι το «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ» δε διέθετε καν τα στοιχειώδη μέσα τηλεπικοινωνιών. Βέβαια, ο εκπρόσωπος της εταιρίας Δ. Λιβέρης ισχυρίστηκε ότι διέθετε όλα τα δορυφορικά «όμως είχε σπάσει η κεραία»...
Η ΕΣΑΚ επισημαίνει ότι οι μεθοδεύσεις που προωθούν οι τραπεζίτες με την πολιτική στήριξη της κυβέρνησης της ΝΔ έχουν σκοπό να διευκολύνει τα σχέδιά τους για εξαγορές - ιδιωτικοποιήσεις, τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών και την απαλλαγή των τραπεζών από τις υποχρεώσεις τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία, αυξάνοντας έτσι ακόμα παραπάνω τα κέρδη τους. Από τη μεριά τους, οι παρατάξεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού - ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΣΚΕ - διαγκωνίζονται για την εφαρμογή του νόμου 3029 που αποτελεί τη βάση ανατροπής των ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Ενώ το Αυτόνομο Δίκτυο (ΣΥΝ) στήριξε την πορεία ανατροπής των δικαιωμάτων συμφωνώντας με το πλαίσιο της ΟΤΟΕ, συμμετέχοντας ενεργά στους «κοινωνικούς διαλόγους». Και τώρα, «που φθάνουμε στην τελευταία πράξη του έργου», όπως κάνει πάντα, διαχωρίζει τη θέση της από την πλειοψηφία.
Καταλήγοντας η ΕΣΑΚ προβάλλει το αίτημα για ενιαίο ταμείο κύριας ασφάλισης και ενιαίο επικουρικό όλων των τραπεζοϋπαλλήλων, την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, σύνταξη 100% του μισθού στα 30 χρόνια ασφάλισης. Η διεκδίκηση του αιτήματος αποτελεί πράξη αντίστασης στην αντιασφαλιστική πολιτική και εντάσσεται στην προοπτική ενός ταμείου για όλους τους μισθωτούς, στα πλαίσια ενός δημόσιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.
Χτες, εξάλλου, πραγματοποιήθηκε ακόμα μια συνάντηση της πλειοψηφίας της ΟΤΟΕ με τους τραπεζίτες όπου - όπως γνωστοποιήθηκε από την ΟΤΟΕ - δεν προέκυψε κάτι νεότερο.
Σήμερα αποφασίζουν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ) την καταγγελία της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) και τη διεκδίκηση νέας.
Την απόφαση θα πάρουν τα μέλη της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ σε Γενική τους Συνέλευση, η οποία έχει προγραμματιστεί στις 11 π.μ., στη λέσχη προσωπικού, στην Πλ. Αττικής.
Οι εκπρόσωποι της Ενωσης κήρυξαν για σήμερα 4ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.), ώστε να διευκολυνθεί η προσέλευση των εργαζομένων στη γενική συνέλευση. Τις ώρες αυτές θα κυκλοφορήσουν ελάχιστα τρόλεϊ, με το προσωπικό ασφαλείας.