Η Σ. Δεληγιαννάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε αρχιτεκτονική στη Γερμανία και στη γενέτειρά της. Εργάστηκε ως αρχιτέκτονας στην Αθήνα, ενώ παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής κοντά στους Θόδωρο Πάντο και Κώστα Περάκη. Τα περισσότερα από τα παρουσιαζόμενα έργα είναι ελαιογραφίες, κάποιες φιλοτεχνημένες με μεικτές τεχνικές. Ολες οι δημιουργίες έχουν συμβολικό χαρακτήρα, με έντονα εξπρεσιονιστικά στοιχεία. Είναι επηρεασμένες από τα συμβαίνοντα στην Ελλάδα και στο διεθνή χώρο. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 10/6 και θα λειτουργεί 9 π.μ. - 1 μ.μ. και 5-9 μ.μ., εκτός απογεύματος Κυριακής και Δευτέρας.
Εκθεση ζωγραφικής των αποφοίτων και τελειοφοίτων του Δ` Εργαστηρίου της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας, θα παρουσιαστεί από αύριο 23/5 -5/6 στην Ενωση Πτυχιούχων ΑΣΚΤ (Θόλου και Πανός 19, Πλάκα). Πρόκειται για εικαστικές εργασίες των αποφοίτων 2004 και τελειοφοίτων 2005, σε επιμέλεια των Γιάννη Βαλαβανίδη (ζωγράφος, καθηγητής ΑΣΚΤ) και Μιχάλη Μανουσάκη (ζωγράφος, επίκουρος καθηγητής ΑΣΚΤ).
Οπως σημειώνουν οι διοργανωτές: «Εχουμε ακούσει πολλές φορές ότι η τέχνη δε διδάσκεται. Λέγεται μάλιστα ότι στη σημερινή εποχή η καλλιτεχνική διδασκαλία βρίσκεται σε αδιέξοδο. Τέτοιες απόψεις μαρτυρούν την αδυναμία των ημιμαθών, εκείνων που δεν αντιλαμβάνονται με τι τρόπο και σε ποιον βαθμό, μέσω της εκπαίδευσης, οι ραγδαίες μεταβολές στη θεωρητική σκέψη και στην κοινωνική λειτουργία των τεχνών εγγράφονται στη συνείδηση του νέου καλλιτέχνη και γίνονται καλλιτεχνική πράξη».
«Η καλλιτεχνική πράξη οφείλει να ενσωματώνει την οξυμένη κριτική στάση απέναντι στα έτοιμα συστήματα και τις τρέχουσες ευκολίες που απειλούν τη γνησιότητα της προσωπικής του έκφρασης... Η γνώση και ο σεβασμός των κατακτήσεων της τέχνης φέρνει το νέο καλλιτέχνη πιο κοντά στην εποχή του, τον βοηθάει να διαχειριστεί με τους δικούς του όρους το έργο του και την καλλιτεχνική του παρουσία. Πάνω απ' όλα, η καλλιτεχνική πράξη μέσα στο εργαστήριο πρέπει να οδηγεί στην κατάκτηση της αυτογνωσίας και να πείθει τον αυριανό καλλιτέχνη ότι φεύγοντας από τη Σχολή, η σπουδή και ο αγώνας συνεχίζονται με μεγαλύτερη ένταση».
2. Η υπεράσπιση της φωνής ως το μόνο μέσο που μπορεί να μιλάει απευθείας στη μοίρα έκανε με φυσικό τρόπο οδηγό και παραστάτη της τον Γιώργο Νταλάρα, αφού την έλυσε από τον ίδιο του τον εαυτό και τέθηκε στην υπηρεσία της. Δύο είναι οι κατηγορίες των τραγουδιστών που διαπερνούν την έρημη ζωή μας: Αυτοί που λειτουργούν τη φωνή που τους δόθηκε μ' έναν μηχανικό τρόπο και ως εκ τούτου τρέφονται και τρέφουν την «πατροκτονία», και οι άλλοι που κατακλύζονται από τη φωνή, η οποία ούτε έρχεται ούτε επιστρέφει, αλλά παραμένει πάντοτε πηγή περιμένοντας τη στιγμή για την έξοδό της, που ανάλογα με τα χείλη άλλοτε γίνεται Μεσολόγγι κι άλλοτε εκπίπτει, γιατί δε βρίσκει πέρασμα (είναι, βλέπετε, τόσο λίγα τα χείλη).
3. Η θέληση της φωνής προηγείται των πάντων. Δημιουργεί δυνατότητες ερήμην της πραγματικότητας, που είναι η δουλάρα της επικαιρότητας, με τα γνωστά ελεεινά αποτελέσματα.
4. Είναι γνωστό στους παροικούντες τη χώρα της φωνής πως ακόμα κι ο μεγαλύτερος ιερέας της, ο Στέλιος Καζαντζίδης, εξαιτίας του αργόσυρτου τρόπου της ζωής του, άργησε να επιβάλει τη θέληση της φωνής στο περιβάλλον, κι όταν τελικά συνέβη αυτό ήταν για να κλείσει τα μάτια του.
5. Η μοναξιά σημάδεψε την πράξη του τέλους της «πατροκτονίας». Κανείς δεν μπόρεσε να δει, ούτε οι φίλοι του - γιατί ως γνωστόν, αυτοί που μας αγαπάνε ποτέ δε βλέπουν - πως πίσω από τις μεταμορφώσεις, τις ταχύτητες που έπρεπε ν' αλλάζουν γρήγορα και τη δραστική, γι' αυτό και δραματική, παρέμβαση στο χώρο του τραγουδιού βρίσκεται κάποιος μοναχικός στο στασίδι του, περιμένοντας και κάνοντας υπακοή μόνο στη φωνή. Φωνή η οποία δεν αναγνωρίζει φυσικά όρια, νεύρα, περιβάλλοντα χώρο είναι εκεί γεμάτη απαιτήσεις, με τη γνωστή απρόσκοπτη κίνησή της προς τα εμπρός, καθιστώντας τον Γιώργο Νταλάρα απλά μια προωθητική δύναμη για να απογειώνεται όποτε θέλει. Οσο για τις τέσσερις δεκαετίες που τραγουδάει, αυτές δεν υπάρχουν, γιατί όλα που έχουν σχέση με τη φωνή παίζονται σε ένα αιώνιο τώρα. Τα υπόλοιπα είναι για τους βιογράφους του.