ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανακοίνωση για το έργο του Αχελώου

Την ανάγκη να γίνει υπόθεση του λαού της Θεσσαλίας η διεκδίκηση της υλοποίησης των έργων εκτροπής του Ανω Ρου του Αχελώου επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ, με αφορμή και την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που γνωμοδοτεί αρνητικά επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την εκτροπή.

Στην ανακοίνωση τονίζεται: «Η συνολική στάση της κυβέρνησης για την προώθηση αυτού του σοβαρού έργου δείχνει όχι μόνο υποτίμηση και πλήρη αδράνεια, αλλά και αρνητική διάθεση αφού πουθενά δεν το υπερασπίστηκε ούτε πήρε μέτρα για να το προστατέψει από παρόμοιες απειλές όπως η τωρινή απόφαση του ΣτΕ». Στη συνέχεια υπογραμμίζεται ότι η ΝΔ, ακολουθώντας πιστά την τακτική του ΠΑΣΟΚ, προεκλογικά δεσμεύτηκε για την προώθηση του έργου, ενώ το ξέχασε όταν έγινε κυβέρνηση, δίνοντας έτσι λαβή να ακυρώνεται από το ΣτΕ. «Οπως και το ΠΑΣΟΚ - επισημαίνεται - έτσι και η ΝΔ δε θέλει ουσιαστικά αυτό το έργο όπως δεν το θέλει και η ΕΕ ακριβώς γιατί προωθεί συνολικά την ανάπτυξη της περιοχής και ιδιαίτερα την αγροτική οικονομία, γεγονός που συγκρούεται με τις δικές τους στρατηγικές που είναι η συρρίκνωσή της».

Καταλήγοντας η ΕΠ Θεσσαλίας του ΚΚΕ υπογραμμίζει: «Χωρίς τη στήριξη των μαζικών λαϊκών οργανώσεων και την οργάνωση αγωνιστικού μαζικού κινήματος το έργο θα βαλτώσει και θα σταματήσει.

Η Πανθεσσαλική Συντονιστική Επιτροπή προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί και όχι προς τη λογική του δε γίνεται τίποτα και της απογοήτευσης, ούτε των αυταπατών ότι με επισκέψεις και συζητήσεις στα υπουργεία και στα διάφορα γραφεία θα βρεθεί λύση.

Να απαιτήσουμε:

-- Την άμεση ακύρωση της απόφασης του ΣτΕ με την προώθηση των κατάλληλων έργων και μελετών που πρέπει να γίνουν άμεσα.

-- Την ολοκλήρωση του συνολικού σχεδιασμού του έργου συμπεριλαμβανομένων των έργων μετά την έξοδο της σήραγγας και των αρδευτικών καναλιών στη Θεσσαλία.

-- Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα χρηματοδότησης συνολικά του έργου με χρήματα που θα καταγράφονται κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό.

-- Τη λειτουργία "φορέα διαχείρισης υδάτινων πόρων" για ορθολογική διαχείριση των νερών σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Στο φορέα διαχείρισης να συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, των αγροτών, των ΕΒΕ και της Αυτοδιοίκησης.

Η υπόθεση αφορά το σύνολο των κατοίκων της Θεσσαλίας καθώς τα νερά χρειάζονται και για την ύδρευση και για περιβαλλοντολογικούς λόγους και για ενεργειακούς και όχι μόνο για αρδευτικούς. Γι' αυτό τον λόγο πρέπει να γίνει υπόθεση και του εργατικού κινήματος και του νεολαιίστικου και συνολικά του μαζικού λαϊκού κινήματος.

Το ΚΚΕ θεωρεί πως προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να οργανωθεί ο αγώνας με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια για να πιεστούν η κυβέρνηση και τα όργανα της ΕΕ ώστε να ολοκληρώσουν επιτέλους το τόσο σημαντικό πολλαπλού σκοπού έργο».

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
«Σύμπραξη» και στα λιμάνια

Επιταχύνεται η διαδικασία για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην υλοποίηση των έργων υποδομής στα ελληνικά λιμάνια, με δεδομένο τον προσανατολισμό των λιμανιών σε κέντρο της λειτουργίας των συνδυασμένων μεταφορών. Σ' αυτό το πλαίσιο «η κυβερνητική πολιτική αποδίδει προτεραιότητα στη δημιουργία ευρύτερων λιμενικών υποδομών με τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση εμπορευματικών κέντρων και σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, ενώ παράλληλα, το ΥΕΝ βρίσκεται στο στάδιο διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (σύντομα θα οδηγήσουν σε υπογραφή μνημονίου συνεργασίας) για τη σύναψη δανείου με στόχο την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων στα λιμάνια». Τα παραπάνω σημείωσε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βλάχος, μιλώντας στο πλαίσιο του συνεδρίου με θέμα «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ: Το παρόν & το μέλλον», που έγινε χτες στη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, για να αιτιολογήσει την κυβερνητική πολιτική, που εντάσσεται στο πλαίσιο των επιλογών της ΕΕ για την ανάπτυξη των θαλάσσιων διαδρόμων στα πλαίσια των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών με στόχο την παραπέρα ενίσχυση της ναυτιλίας, παρουσίασε στοιχεία για τον κλάδο της ναυτιλίας στη χώρα μας. Στοιχεία που μαρτυρούν τη διαρκώς αυξανόμενη κερδοφορία του κλάδου και δείχνουν τι έχουν να ωφεληθούν σε κεφάλαια και κέρδη και οι ιδιώτες που θα εμπλακούν στη λειτουργία των λιμανιών. Το 2004 η εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος στη χώρα μας ανήλθε σε 13,3 δισ. ευρώ από 9,6 δισ. ευρώ το 2003, μεταβολή που μεταφράζεται σε αύξηση 39,05%, αυξητική τάση που, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, συνεχίζεται και στο α' τρίμηνο του τρέχοντος έτους, κατά το οποίο καταγράφεται αύξηση 10%. Σύμφωνα δε με στοιχεία του Φλεβάρη του 2005 οι εισπράξεις της ναυτιλίας ήταν 6 φορές περισσότερες σε σχέση με τον τουρισμό και υπερτερούσαν των εξαγωγών σε ποσοστό 20%.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΕΥΡΩΠΗΣ
Τεράστια κέρδη αναμένουν οι ιδιώτες

Τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να δαπανηθούν περισσότερα από 50 δισ. ευρώ για ενεργειακά έργα, μόνο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως προκύπτει από τις δημοσιευμένες πληροφορίες που επεξεργάζεται αυτό το διάστημα το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ). Το στοιχείο δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα από τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Κ. Σταμπολή, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης της διεθνούς έκθεσης και συνεδρίου «Energia Internasional Expo 2005» που θα συγκεντρώσει για πρώτη φορά όλους τους κλάδους της ενέργειας μαζί και θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη στον ΟΛΠ, υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και με διοργανωτή την «ΑΤΟΥ ΑΕ».

Η παράλληλη προώθηση της «απελευθέρωσης» των αγορών σε όλες τις χώρες που ανήκουν στην περιοχή και οι προσπάθειες δημιουργίας της «ενιαίας αγοράς» με εντολή της Ευρωπαϊκής Ενωσης - και την ελληνική κυβέρνηση να πρωτοστατεί - έχουν σαν αποκλειστικό σκοπό να προσφέρουν στο μεγάλο κεφάλαιο ένα σημαντικό «φιλέτο» κερδών. Το οικονομικό μέγεθος από την παραγωγή και εμπορία της Ενέργειας στην περιοχή των 150 εκατ. κατοίκων ξεπερνάει κατά πολύ το ποσό των επενδύσεων που προγραμματίζονται τα επόμενα πέντε χρόνια και δε χρειάζονται ιδιαίτερα σχόλια για τη σκοπιμότητα αυτής της πολιτικής.

Αδιάθετα τα καπνά στο Κιλκίς

Σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση βρίσκονται οι παραγωγοί των Δήμων Μουριών, Δοϊράνης και Κρουσσών του Νομού Κιλκίς που βασίζουν το εισόδημά τους κατά κύριο λόγο στην καλλιέργεια καπνού.

Μέχρι τώρα οι βιομήχανοι της περιοχής δεν έχουν υπογράψει με τους αγρότες τις σχετικές συμβάσεις κι έτσι τα ακριτικά χωριά των παραπάνω δήμων βρίσκονται σε αδιέξοδο, έχοντας αδιάθετους 400 τόνους καπνού ποικιλίας μπασμά.

Τα αδιάθετα καπνά κατανέμονται ως εξής: 100 τόνοι στο Δήμο Κρουσσών, 50 τόνοι στο Δήμο Δοϊράνης, 250 τόνοι στο Δήμο Μουριών.

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Πληροφορίες σε ιστοσελίδα

Πληροφορίες για τις προϋποθέσεις θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος για τους δημόσιους υπάλληλους παρέχονται στην ιστοσελίδα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (www.mof-glk.gr). Στην ίδια ιστοσελίδα βρίσκεται σε χρήση και ειδική εφαρμογή για τον υπολογισμό της σύνταξης. Ο υπολογισμός δεν καλύπτει τους δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι προσλήφθηκαν μετά την 1/1/83 και έχουν διαδοχική ασφάλιση από διαφορετικούς ασφαλιστικούς οργανισμούς. Τηλεφωνική εξυπερέτηση στους ήδη συνταξιούχους του Δημοσίου παρέχεται στον αριθμό 210.3329.900.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ