ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Γενάρη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Εγκαινιάζεται μεθαύριο με «αλμυρό» εισιτήριο και απεργία

Με απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο» (ΗΣΑΠ), αλλά και «τσουχτερές» αυξήσεις 39% στα εισιτήρια... εγκαινιάζεται μεθαύριο η λειτουργία του «κουτσουρεμένου» μετρό της Αθήνας, που κόστισε στον ελληνικό λαό ο «κούκος αηδόνι» με τα «πανωπροίκια».

Η κυβέρνηση, για να «χρυσώσει το χάπι», αποφάσισε μόνο για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο τη δωρεάν μετακίνηση του επιβατικού κοινού σε όλα τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ, «ηλεκτρικό» και μετρό) και ειδικά για το Φλεβάρη, έκπτωση 2.000 δραχμών στη μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, που κοστίζει 10.000 δρχ.

Πάντως, οι εργαζόμενοι στον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο» αποφάσισαν ομόφωνα να υποδεχτούν τη λειτουργία του μετρό με 4ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.) αύριο Πέμπτη και παράλληλη γενική συνέλευση στο θέατρο «Γκλόρια», απ' όπου προγραμματίζουν πορεία στο υπουργείο Εργασίας. Με τον τρόπο αυτό αντιδρούν στην ξεχωριστή λειτουργία μετρό και ΗΣΑΠ (από δύο διαφορετικούς φορείς), αν και πρόκειται για ενιαίο συγκοινωνιακό έργο, καταγγέλλοντας ότι η παράλληλη λειτουργία εκτός όλων των άλλων αρνητικών, σημαίνει και τεράστια επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας. Επίσης, αντιδρούν στην επιχειρούμενη αλλαγή προς το χειρότερο όλου του εργασιακού, ασφαλιστικού και θεσμικού πλαισίου που ισχύει σήμερα, καθώς με την ασφάλιση των νεοπροσληφθέντων στην «Αττικό Μετρό» σε διαφορετικούς φορείς, τα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ οδηγούνται σε διάλυση και κατ' επέκταση οδηγείται σε ανατροπή το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό τους καθεστώς.

Οσον αφορά στα εισιτήρια του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα, 31 Γενάρη, η μετακίνηση και στις τρεις ζώνες του «ηλεκτρικού» εξομοιώνεται με το εισιτήριο του μετρό και θα κοστίζει πλέον 250 δραχμές, από 180 δρχ. που κοστίζει σήμερα (αύξηση 39%). Με το ίδιο εισιτήριο επιτρέπεται η μετεπιβίβαση στις δύο γραμμές του μετρό, μέσω των σταθμών της Ομόνοιας και της Αττικής. Η μετακίνηση μόνο στις δύο ζώνες του «ηλεκτρικού» θα κοστίζει 150 δρχ., από 120 δρχ. σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι ως πρώτη ζώνη στον «ηλεκτρικό» ορίζεται η διαδρομή Πειραιάς - Μοναστηράκι, ως δεύτερη η διαδρομή Μοναστηράκι - Ανω Πατήσια και ως τρίτη η διαδρομή Ανω Πατήσια - Κηφισιά. Σημειώνεται ότι τα εισιτήρια του μετρό και του «ηλεκτρικού» θα ισχύουν για 90 λεπτά από την ακύρωσή τους και μόνο προς την κατεύθυνση απομάκρυνσης από το σταθμό επιβίβασης.

Οι κάρτες

Η τιμή για τις μηνιαίες κάρτες απεριόριστων διαδρομών για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ παραμένει στις 5.000 δρχ., όπως στις 120 δρχ. παραμένει και η τιμή των εισιτηρίων για λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ καθιερώνεται και κάρτα με 10.000 δρχ., η οποία θα ισχύει για μετακίνηση σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Ακόμα, θα διατίθενται κάρτες ετήσιας διάρκειας έναντι 50.000 δρχ. για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία και τρόλεϊ και 100.000 δρχ. για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Επίσης, από την ερχόμενη Δευτέρα καθιερώνεται και ημερήσιο εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών, το οποίο θα κοστίζει 1.000 δρχ. και θα ισχύει για 24 ώρες από την ακύρωσή του.

Τέλος, από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι όσοι έχουν προμηθευτεί εισιτήρια του «ηλεκτρικού» με τις ισχύουσες τιμές, αυτά θα ισχύσουν μέχρι και τις 29 Φλεβάρη 2000.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Ικανοποιημένη δηλώνει η «Αθήνα 2004»

Απόλυτα ικανοποιημένα από την απόφαση της κυβέρνησης να αναθέσει την κατασκευή ενός πακέτου Ολυμπιακών έργων στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, δήλωσαν χτες τα μέλη του ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ) «Αθήνα 2004».

Επιχειρώντας προφανώς να απαντήσει σε χτεσινά δημοσιεύματα που θέλουν την κυβέρνηση να «αδειάζει» την εταιρία, αφαιρώντας της αρμοδιότητες, ο υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου, Κ. Βερνίκος, υπενθύμισε ότι «από τον Οκτώβρη του 1998 η ΟΕΟΑ είχε ζητήσει να απεμπλακεί από την κατασκευή των έργων και να ασχοληθεί μόνο με την οργάνωση των αγώνων». Ακόμα, συμπλήρωσε ότι το προεδρείο της ΟΕΟΑ είχε προτείνει αυτό που υιοθετήθηκε χτες και ότι επιτέλους, υπάρχει ένας φορέας που θα ασχοληθεί και με τα Ολυμπιακά, αλλά και τα απαραίτητα έργα υποδομής. Αμέσως μετά την επίσκεψη της Συντονιστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) (σήμερα και αύριο) η ηγεσία της «Αθήνα 2004» θα συναντηθεί για πρώτη φορά με τον Κ. Λαλιώτη.

Χτες, η υπουργός Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη έστειλε έγγραφο προς την ΟΕΟΑ με το οποίο εγγυάται για λογαριασμό της κυβέρνησης πως το Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο και το Πολυδύναμο Κέντρο στο Φάληρο (στο χώρο του Ιπποδρόμου) θα είναι έτοιμα σύμφωνα με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα. Ωστόσο, δε διευκρινίστηκε για ποιο λόγο η ΟΕΟΑ είχε ζητήσει τέτοιες εγγυήσεις από το υπουργείο Πολιτισμού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προσφυγές που έχουν κατατεθεί από κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν από το σχετικό διαγωνισμό που διενεργεί ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) έχουν προκαλέσει ανησυχίες για την εξέλιξη του έργου. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2ο τρίμηνο του 2001 θα πρέπει να είναι έτοιμος ο νέος Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο για να ξεκινήσουν οι εργασίες στο χώρο του Φαληρικού Δέλτα.

Τέλος η ΟΕΟΑ αναμένει τη γραπτή εγγύηση του υπουργού Οικονομικών, ότι τα 72 δισ. δρχ. από το Ολυμπιακό Βιντεολόττο θα δοθούν από άλλους πόρους, για να την επιδείξει στη Συντονιστική Επιτροπή της ΔΟΕ. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα από πού θα βρεθεί αυτό το ποσό.

Κατά τα άλλα η ΟΕΟΑ δηλώνει πανέτοιμη για την επίσκεψη στελεχών της ΔΟΕ, αν και δεν υπάρχει οριστική λύση στον τομέα της ραδιοτηλεοπτικής κάλυψης. Ενα θέμα που στην προηγούμενη επίσκεψη (Οκτώβρης '99) η Συντονιστική Επιτροπή είχε ζητήσει να λυθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα.

«Θα» για τους χώρους στάθμευσης

Ο Κ. Λαλιώτης δεν μπόρεσε να κρύψει την έλλειψη χώρων στάθμευσης στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου

Δεν μπόρεσε να κρύψει τις ελλείψεις των χώρων στάθμευσης στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης σε απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου.

Ο υπουργός, αφού ανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του στο να διαφημίσει το ΜΕΤΡΟ, αναγκάστηκε να παραδεχτεί την έλλειψη χώρων στάθμευσης στους σταθμούς του. Είπε ότι έχουν μελετηθεί οκτώ χώροι στάθμευσης κοντά στους σταθμούς και άρχισαν οι προκαταρκτικές εργασίες κόστους 23 δισ. δραχμές με έξοδα της εταιρίας που το κατασκευάζει. Στους χώρους αυτούς για να παρκάρει κάποιος θα πληρώνει εισιτήριο. Ο Κ. Λαλιώτης δεν παρέλειψε να αποδώσει την έλλειψη χώρων στάθμευσης και στις αντιδράσεις των κατοίκων των γύρω περιοχών και ανακοίνωσε τη δημιουργία θέσεων γκαράζ σε μία σειρά περιοχές. Ετσι, όπως είπε, θα δημιουργηθούν 1.300 θέσεις στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και 4.500 θέσεις στο Ολυμπιακό Στάδιο, οι οποίες θα είναι δωρεάν και από εκεί ο οδηγός με λεωφορεία θα οδηγείται στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ. Εκανε λόγο επίσης για την κατασκευή θέσεων στάθμευσης στο Λυκαβηττό και στο κέντρο της Αθήνας και είπε ότι η κυβέρνηση θα αυξήσει τα κίνητρα για την κατασκευή γκαράζ στην Αθήνα.

Ο Μ. Κωστόπουλος, επικρίνοντας την κυβερνητική προπαγάνδα για τη λειτουργία του έργου, κάλεσε την κυβέρνηση να ανακοινώσει πόσο προβλέπονταν να κοστίσει η κατασκευή του ΜΕΤΡΟ και πόσο έφτασε τελικά, ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι δίνεται σε κυκλοφορία μόνο το μισό τμήμα του έργου. Επικαλέστηκε δηλώσεις του πρώην ΠΕΧΩΔΕ Ε. Κουλουμπή, ο οποίος είπε ότι ήταν τραγικό λάθος η μη πρόβλεψη θέσεων πάρκινγκ με αποτέλεσμα να μένει ακάλυπτο μεγάλο μέρος του πληθυσμού της πρωτεύουσας. Μόλις σήμερα, είπε, ακούσαμε για σχεδιασμό χώρων στάθμευσης και υπογράμμισε ότι είναι φυσικό να αντιδρά ένας κάτοικος όταν χωρίς σχεδιασμό και στο ξαφνικό φυτρώνει ένα γκαράζ στην περιοχή του.

Τα «υπέρ» της υγραεριοκίνησης

Στα οικονομικά πλεονεκτήματα του υγραερίου ως καύσιμου στα οχήματα, στην ασφάλεια που παρέχει σε περιπτώσεις σύγκρουσης, αλλά και στα οφέλη που θα προκύψουν για το περιβάλλον, αναφέρθηκαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ενωσης Εταιριών Υγραερίου (ΕΕΕΥ) και της Ενωσης Πρατηριούχων Υγραερίου Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΕΠΥΑΕ).

Οπως ανέφεραν, το υγραέριο ως καύσιμο εξασφαλίζει οικονομία 40% - 60% ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, έναντι των άλλων καυσίμων. Είναι πλήρως ασφαλές και αυτό έχει αποδειχτεί σε ειδικές δοκιμές συγκρούσεων («κρας τεστ»), ενώ κατά την καύση του δεν εκπέμπεται καπνός και αιωρούμενα σωματίδια, μόλυβδος και διοξείδιο του θείου. Η δε εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα και άκαυστων υδρογονανθράκων, είναι λιγότερη κατά 35% με 60%, σε σύγκριση με τη σούπερ βενζίνη.

Τέλος, ειπώθηκε ότι η μετατροπή βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητου, κοστίζει 180.000 δραχμές και γίνεται σε 4 - 5 ώρες, σε εξειδικευμένα συνεργεία.

Επιλέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής Αθλημάτων

Ο Μάκης Ασημακόπουλος θα είναι ο Γενικός Διευθυντής Αθλημάτων της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004». Υστερα από πολύωρες διαβουλεύσεις, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και με ψήφους 12 υπέρ και μία αποχή (Καπράλος) επιλέχθηκε για τη θέση ο υπεύθυνος μάρκετινγκ του ΣΕΓΑΣ.

Να σημειώσουμε πως από τη συνεδρίαση απουσίαζε ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Γ. Σγουρός (ήταν στο Σίδνεϊ) που το προηγούμενο διάστημα φερόταν ένας από τους επικρατέστερους για τη θέση. Να σημειώσουμε ότι πριν την ψηφοφορία του ΔΣ αποχώρησε ο Ν. Φιλάρετος. Επίσης, ο Ευθ. Κιουμουρτζόγλου (συμμετείχε στη Διεύθυνση Αθλημάτων) ορίστηκε ως Διευθυντής Εκπαίδευσης της ΟΕΟΑ. Να σημειώσουμε ότι ο Γενικός Διευθυντής Αθλημάτων δεν είχε επιλεγεί πριν από μερικούς μήνες για τη θέση του Διευθυντή Αθλημάτων.

Ακόμα χτες, το ΔΣ ενέκρινε την πρόσληψη του μπασεκτμπολίστα Παναγιώτη Φασούλα σε θέση συμβούλου για την οργάνωση του τομέα του Εθελοντισμού.

ΤΕΕ
Δε θα είναι ξανά υποψήφιος ο Κ. Λιάσκας

Τη μη συμμετοχή του στις επερχόμενες εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ΤΕΕ, προανήγγειλε εμμέσως πλην σαφώς χτες ο πρόεδρός του Κώστας Λιάσκας, μιλώντας κατά την καθιερωμένη τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Επιμελητηρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κ.Λιάσκας κατέχει το αξίωμα αυτό επί 13 περίπου χρόνια και αποτελεί τον μακροβιότερο πρόεδρο στην 80χρονη σχεδόν ιστορία του ΤΕΕ. Πάντως, δεν είναι λίγοι αυτοί που επισημαίνουν ότι η απόφαση να μη συμμετάσχει στις εκλογές, καθόλου δεν αποκλείει, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις να είναι και πάλι ο Κ.Λιάσκας υποψήφιος για πρόεδρος του ΤΕΕ, καθώς είναι βέβαιη η εκλογή του στη νέα Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, ως αριστίδην μέλος...

Το βέβαιο είναι ότι κατά τ' άλλα, η χτεσινή εκδήλωση, κύλησε εντελώς ανούσια, όπως άλλωστε ανούσιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και το έργο που επιτελέστηκε συνολικά από το ΤΕΕ, τον υποτιθέμενο πλέον τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας, την τελευταία τριετία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ