ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Ιούλη 2005
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Αθλιο αλισβερίσι κυβέρνησης - εφοπλιστών

Αυτό αποκαλύπτεται με συγκεκριμένα στοιχεία κατά τη διάρκεια της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο

Και οι νεκροί του «Σαμίνα» ήταν ένα ακόμα αποτέλεσμα της συναλλαγής κυβέρνησης - εφοπλιστών

Associated Press

Και οι νεκροί του «Σαμίνα» ήταν ένα ακόμα αποτέλεσμα της συναλλαγής κυβέρνησης - εφοπλιστών
Μια «γεύση» για τον τρόπο που δρα και ενεργεί το άθλιο κύκλωμα που έχει στηθεί από τους πολιτικούς εκπροσώπους των εφοπλιστών, δηλαδή τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ακόμα πιο πριν, για να προστατεύει ακριβώς τα εφοπλιστικά συμφέροντα και κατά συνέπεια τα εφοπλιστικά κέρδη, έδωσαν χτες οι δικηγόροι των ναυαγών και των συγγενών των θυμάτων στο δικαστήριο για το ναυάγιο του ακτοπλοϊκού πλοίου ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ.

Κατέθεσαν έγγραφα ιδιαίτερα αποκαλυπτικά, για το άθλιο αλισβερίσι μεταξύ των ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των ακτοπλοϊκών εταιριών, που έχει ως αποτέλεσμα ελέγχους και πιστοποιητικά «μαϊμού». Αλισβερίσι που καλά κρατεί ακόμα και σήμερα, όπως αποδεικνύει η εικόνα του ακτοπλοϊκού στόλου.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο έγγραφα που αποκάλυψε ο δικηγόρος Χάρης Σαλούστρος. Το πρώτο αφορά την επιθεώρηση που διενήργησε η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ στο ΣΑΜΙΝΑ στις 12 Ιούλη 2000, όταν το πλοίο βρισκόταν ακόμα στο μόλο Δραπετσώνας και γίνονταν οι τελικές επιθεωρήσεις πριν επαναδρομολογηθεί μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του. Στο έγγραφο της ΔΕΕΠ πιστοποιείται ότι έγινε επιθεώρηση στις σωσίβιες σχεδίες (βαρελάκια) του πλοίου και αναφέρονται μάλιστα και οι τύποι (διακριτικό νούμερο) της κάθε σχεδίας που επιθεωρήθηκε. Το δεύτερο έγγραφο είναι έντυπο παραλαβής αυτών ακριβώς των σχεδίων υπογεγραμμένο από τον υποπλοίαρχο Α. Ψυχογιό. Η ημερομηνία παραλαβής που αναφέρεται είναι η 17η Ιούλη! Που σημαίνει ότι όταν έγινε η επιθεώρηση από τη ΔΕΕΠ, οι σχεδίες αυτές δεν υπήρχαν πάνω στο πλοίο!

Ενδιαφέρον όμως παρουσίασαν και οι καταθέσεις των δύο χτεσινών μαρτύρων που πέρασαν χτες από το βήμα, καθώς ήταν μέλη του πληρώματος του «μοιραίου» πλοίου. Πρόκειται για τον γ' μάγειρα και έναν ναύτη, τους Παναγιώτη Καραμπούλη και Γιώργο Μανωλόπουλο αντίστοιχα. Ο πρώτος μετά το ναυάγιο έγινε ιδιοκτήτης ταξί... Ο δεύτερος συνέχισε σε άλλο πλοίο της πλοιοκτήτριας εταιρίας του ΣΑΜΙΝΑ. Σήμερα είναι πλήρωμα σε πλοίο του εφοπλιστή Βεντούρη. Και από τους δύο έγινε ολοφάνερο ότι θέλησαν να «καλύψουν» κάθε ευθύνη της εταιρίας και βέβαια των συναδέλφων τους που κατηγορούνται. Ηρθαν σε αρκετές αντιφάσεις από τις καταθέσεις τους το 2001, στη διάρκεια της ανακριτικής διαδικασίας. Υποστήριξαν ότι όλα στο πλοίο ήταν «ομαλά» και ότι οι αιτίες του ναυαγίου ήταν κάποιες «αβλεψίες» και «αδράνειες»...

Ωστόσο, δεν μπόρεσαν να αποκρύψουν ότι οι καμπίνες τους ήταν «κάτω από το νερό», όπως είπε ο μάγειρας, δηλαδή κάτω από το γκαράζ, σε χώρο που θα έπρεπε να ήταν στεγανά. Μάλιστα, ο ναύτης, όταν ρωτήθηκε για τις αιτίες που το πλοίο βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, είπε: «Αν ήταν κλειστές οι υδατοστεγείς πόρτες θα καθυστερούσε να βουλιάξει». Ομως εκεί που ήταν οι υδατοστεγείς ήταν και καμπίνες...

«Οδηγός» καταστολής

Στο πακέτο των αντεργατικών μέτρων που προωθεί το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση με εξαιρετική σπουδή, ήρθε να προστεθεί και τούτο: Το υπουργείο Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης - σε συνεργασία με το Συνήγορο του Πολίτη - έχει ετοιμάσει και θα θέσει άμεσα σε εφαρμογή «Οδηγό καλής συμπεριφοράς» των δημοσίων υπαλλήλων, εντός και εκτός υπηρεσίας. Σήμερα μάλιστα, ο υφυπουργός Εσωτερικών Απόστολος Ανδρεουλάκος και ο Γιώργος Καμίνης με κοινή συνέντευξη Τύπου θα δημοσιοποιήσουν επίσημα το καινούριο τους κατασκεύασμα, το οποίο όμως, για ευνόητους λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, προδημοσιεύτηκε, στα βασικά του σημεία, στη χτεσινή ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ. Κρίνοντας λοιπόν απ' όσα η ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ δημοσιεύει, προκύπτουν ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση με προπέτασμα καπνού τα αυτονόητα, που κατά κανόνα τηρούνται - ότι ο υπάλληλος πρέπει να είναι ευγενικός, να εξυπηρετεί τον πολίτη, να μην τον προσβάλει, όταν εργάζεται να μην κολατσίζει ή να μη μιλάει για προσωπικά ζητήματα στο κινητό του κλπ.- επιχειρεί την περιστολή βασικών δικαιωμάτων των δημοσίων υπαλλήλων και τη μετατροπή του δημόσιου τομέα σε ένα στεγανό, προς όφελος των κυρίαρχων πολιτικών και της κυρίαρχης ιδεολογίας, με ταυτόχρονη μετατροπή του δημοσίου υπαλλήλου σε ένα απολύτως ελεγχόμενο άτομο, το οποίο λειτουργεί παντού και πάντοτε ως άβουλο υπηρεσιακό όργανο του κράτους. Ο δημόσιος υπάλληλος - λέει ο «Οδηγός καλής συμπεριφοράς» - δε θα πρέπει «να εκφράζει τις πολιτικές του πεποιθήσεις εντός υπηρεσίας και δεν εμπλέκεται εκτός υπηρεσίας σε δραστηριότητες που προσβάλλουν το κύρος της δημοσιοϋπαλληλικής του ιδιότητας».

Οι εμπνευστές παρόμοιων διατάξεων θα έπρεπε να έχουν υπόψη τους ότι παρόμοιες ρυθμίσεις και πρακτικές ίσχυσαν τόσο στη μετεμφυλιακή περίοδο όσο και στην πρώτη περίοδο της μεταπολίτευσης. Για την εφαρμογή τους δε, χρειάστηκε να οικοδομηθεί ένα πανίσχυρο αστυνομικό κράτος και να αποθεωθεί ο χαφιεδισμός. Εκεί θέλουν να το πάνε; Το σίγουρο πάντως είναι ότι αργά αλλά σταθερά οικοδομούν ένα ολοκληρωμένο σύστημα καταστολής του δημοσιοϋπαλληλικού κόσμου, πρωτίστως δε του οργανωμένου κινήματος των εργαζομένων στο Δημόσιο.


Γ. Π.

Ανέλαβε την ευθύνη

Με πεντασέλιδη προκήρυξη η οργάνωση «Λαϊκή Επαναστατική Δράση» ανέλαβε την ευθύνη για τις βομβιστικές επιθέσεις σε γραφεία και ένα εργοτάξιο κατασκευαστικών εταιριών. Προχτές, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», βρέθηκε το κείμενο σε κάδο απορριμμάτων στο Νέο Κόσμο, με παραλήπτη την ίδια. Η οργάνωση αναλαμβάνει την ευθύνη για τους εκρηκτικούς μηχανισμούς στα γραφεία της «Ολυμπιακής Τεχνικής» (Δεκέμβρης 2004), στον «Αβαξ» (Μάης 2005), καθώς και στο εργοτάξιο της εταιρίας «Ακτωρ» στο Γκάζι (Ιούλης 2005).

Αποσύρονται πιπίλες «Chicco»

Μετά από έλεγχο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή αποσύρονται πιπίλες της εταιρίας «Chicco», με κωδικό 64546.040 & 64546.070, καθώς δεν ήταν σύμφωνες με το ισχύον Ευρωπαϊκό Πρότυπο Ασφαλείας. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι «διαπιστώθηκαν μακροσκοπικές ρωγμές και θραύση στο σημείο όπου ο πλαστικός σύνδεσμος δίσκου - λαβής της πιπίλας προσαρμόζεται στο σκληρό διαφανή δίσκο της πιπίλας», ενώ δε συνοδεύονταν από τις απαραίτητες οδηγίες χρήσης - προφύλαξης στα ελληνικά.

Η ΓΓΚ στην ανακοίνωσή της κάνει λόγο για αποθέματα από παλαιές παρτίδες που βρίσκονταν σε μικρές ποσότητες κυρίως στην περιφέρεια και αναφέρει ότι η εταιρία «Β& Μ Σκαρμούτσος ΑΕ», που διακινεί στην Ελλάδα τις πιπίλες «Chicco», συνεργάζεται στην υλοποίηση προγράμματος ελέγχου όλων των σημείων πώλησης προκειμένου να συλλέξει και αντικαταστήσει όλα τα παλαιά προϊόντα με νέα.

ΤΕΜΠΗ
Τόνοι μαρμάρου έπεσαν από νταλίκα!

Από τύχη δε σημειώθηκε ακόμα μια τραγωδία στη φονική κοιλάδα των Τεμπών, όπου τον Απρίλη του 2003 έχασαν τη ζωή τους οι 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας, όταν το φορτίο μιας διερχόμενης νταλίκας, που ήταν μεγάλες πλάκες μαρμάρου, έφυγε με δύναμη και έπεσε στο οδόστρωμα. Ηταν Δευτέρα πρωί και η νταλίκα κατευθυνόταν προς Λάρισα. Εκείνη την ώρα είχε μεγάλη κίνηση, κυρίως από Λαρισαίους που διαμένουν στα παράλια του νομού και κατευθύνονταν στην πόλη της Λάρισας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το φορτίο έφυγε από τη θέση του, όταν κόπηκαν οι ιμάντες στήριξης των μαρμάρων που σκορπίζονταν σε κάθε κατεύθυνση, ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα.

Το γεγονός, που σημειώθηκε, μάλιστα, λίγες μέρες, μετά και την ολοκλήρωση της δίκης για το μακελειό των Τεμπών, ήρθε να αναδείξει τις τεράστιες ευθύνες των εργοδοτών που, στο βωμό του κέρδους, ασυδοτούν για να μειώσουν το κόστος φόρτωσης και μετακίνησης των εμπορευμάτων, αδιαφορώντας για τις ανθρώπινες ζωές, και να καταδείξει ότι οι ηθικοί αυτουργοί βρίσκονται στην πολιτική των κυβερνήσεων, που αφήνουν τους δρόμους να παραμένουν παγίδες θανάτου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ