Αυτό αποκαλύπτεται με συγκεκριμένα στοιχεία κατά τη διάρκεια της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο
Associated Press |
Κατέθεσαν έγγραφα ιδιαίτερα αποκαλυπτικά, για το άθλιο αλισβερίσι μεταξύ των ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των ακτοπλοϊκών εταιριών, που έχει ως αποτέλεσμα ελέγχους και πιστοποιητικά «μαϊμού». Αλισβερίσι που καλά κρατεί ακόμα και σήμερα, όπως αποδεικνύει η εικόνα του ακτοπλοϊκού στόλου.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο έγγραφα που αποκάλυψε ο δικηγόρος Χάρης Σαλούστρος. Το πρώτο αφορά την επιθεώρηση που διενήργησε η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ στο ΣΑΜΙΝΑ στις 12 Ιούλη 2000, όταν το πλοίο βρισκόταν ακόμα στο μόλο Δραπετσώνας και γίνονταν οι τελικές επιθεωρήσεις πριν επαναδρομολογηθεί μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του. Στο έγγραφο της ΔΕΕΠ πιστοποιείται ότι έγινε επιθεώρηση στις σωσίβιες σχεδίες (βαρελάκια) του πλοίου και αναφέρονται μάλιστα και οι τύποι (διακριτικό νούμερο) της κάθε σχεδίας που επιθεωρήθηκε. Το δεύτερο έγγραφο είναι έντυπο παραλαβής αυτών ακριβώς των σχεδίων υπογεγραμμένο από τον υποπλοίαρχο Α. Ψυχογιό. Η ημερομηνία παραλαβής που αναφέρεται είναι η 17η Ιούλη! Που σημαίνει ότι όταν έγινε η επιθεώρηση από τη ΔΕΕΠ, οι σχεδίες αυτές δεν υπήρχαν πάνω στο πλοίο!
Ενδιαφέρον όμως παρουσίασαν και οι καταθέσεις των δύο χτεσινών μαρτύρων που πέρασαν χτες από το βήμα, καθώς ήταν μέλη του πληρώματος του «μοιραίου» πλοίου. Πρόκειται για τον γ' μάγειρα και έναν ναύτη, τους Παναγιώτη Καραμπούλη και Γιώργο Μανωλόπουλο αντίστοιχα. Ο πρώτος μετά το ναυάγιο έγινε ιδιοκτήτης ταξί... Ο δεύτερος συνέχισε σε άλλο πλοίο της πλοιοκτήτριας εταιρίας του ΣΑΜΙΝΑ. Σήμερα είναι πλήρωμα σε πλοίο του εφοπλιστή Βεντούρη. Και από τους δύο έγινε ολοφάνερο ότι θέλησαν να «καλύψουν» κάθε ευθύνη της εταιρίας και βέβαια των συναδέλφων τους που κατηγορούνται. Ηρθαν σε αρκετές αντιφάσεις από τις καταθέσεις τους το 2001, στη διάρκεια της ανακριτικής διαδικασίας. Υποστήριξαν ότι όλα στο πλοίο ήταν «ομαλά» και ότι οι αιτίες του ναυαγίου ήταν κάποιες «αβλεψίες» και «αδράνειες»...
Ωστόσο, δεν μπόρεσαν να αποκρύψουν ότι οι καμπίνες τους ήταν «κάτω από το νερό», όπως είπε ο μάγειρας, δηλαδή κάτω από το γκαράζ, σε χώρο που θα έπρεπε να ήταν στεγανά. Μάλιστα, ο ναύτης, όταν ρωτήθηκε για τις αιτίες που το πλοίο βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, είπε: «Αν ήταν κλειστές οι υδατοστεγείς πόρτες θα καθυστερούσε να βουλιάξει». Ομως εκεί που ήταν οι υδατοστεγείς ήταν και καμπίνες...