ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Αυγούστου 2005
Σελ. /28
ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Εγκληματική πολιτική «θερίζει» ζωές!

Ο «Ρ» σε οκτώ σελίδες, με αναλυτικό ρεπορτάζ, επιχειρεί σήμερα να «φωτίσει» όλες τις πτυχές του δυστυχήματος και τις πραγματικές αιτίες της τραγωδίας με τους 121 νεκρούς

Θρήνος και οργή. Οι 121 άνθρωποι, που βρήκαν τραγικό θάνατο στο Γραμματικό λίγα λεπτά μετά τις 12 το μεσημέρι της 14ης Αυγούστου, είναι και αυτοί θύματα με συγκεκριμένους ενόχους. Το Μπόινγκ 737 της κυπριακής εταιρίας «ΗΛΙΟΣ» εκτελούσε ένα από τα κλασικά δρομολόγιά του. Το συγκεκριμένο ξεκίνησε από Λάρνακα, είχε προορισμό την Πράγα με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα. Μόνο που, εκείνοι που κάνουν κουμάντο και αποφασίζουν ότι και οι αερομεταφορές πρέπει να μπουν στο καζάνι της «ανταγωνιστικότητας» και της άκρατης εμπορευματοποίησης, έχουν ταυτόχρονα αποφασίσει πως η ζωή των επιβατών δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας αριθμός που θα παίζεται καθημερινά κορόνα - γράμματα με μοναδικό σκοπό το κέρδος.

* * *

Οι εκδοχές και οι αιτίες που έχουν ακουστεί για τη συντριβή του αεροσκάφους από την Κυριακή το μεσημέρι διαδέχονται η μία την άλλη. Σενάρια επί σεναρίων και διαψεύσεις επί διαψεύσεων. Οι αρχές αναζητούν τα «μαύρα κουτιά» και οι ιατροδικαστές μιλούν για ζωντανούς ανθρώπους λίγο πριν την πρόσκρουση. Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι καταγγελίες επιβατών για προβλήματα στις πτήσεις με τη συγκεκριμένη εταιρία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπεύθυνος μηχανικός παραιτήθηκε, επειδή είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων, χωρίς όμως αποτέλεσμα... Αλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για ανυπαρξία ελέγχων στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Σε κάθε περίπτωση, τα ερωτηματικά είναι πολλά και οι συνθήκες του δυστυχήματος ακόμα αδιευκρίνιστες.


* * *

Ομως, οι ένοχοι είναι γνωστοί. Τους γνωρίζουμε όλοι. Η πολιτική που δίνει το σύνθημα για τις ιδιωτικοποιήσεις κοινωνικών αγαθών και λαϊκών αναγκών σε όλα τα επίπεδα είναι, στην κυριολεξία, εγκληματική. Το ερώτημα «ποιοι την εφαρμόζουν» απαντά ξεκάθαρα και στο «ποιοι είναι οι ένοχοι». Και πέρα από την όποια έρευνα - που πάντα κινείται σε συγκεκριμένο πλαίσιο εντός των ορίων του καπιταλιστικού συστήματος και δεν αγγίζει τη ρίζα του κακού - που θα αναζητήσει τα αίτια, ακόμα κι αν τα βρει, οι ένοχοι θα μείνουν ατιμώρητοι. Και έτσι, ατιμώρητοι όπως θα 'ναι, απλά θα αλλάζουν όψη και θα «σκοτώνουν» είτε στη ΦΑΡΑΝ, είτε στη ΡΙΚΟΜΕΞ, είτε στο ΣΑΜΙΝΑ είτε στα Τέμπη, είτε στον Μαλιακό...


ICON


ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Θυσία για τα κέρδη της πλουτοκρατίας

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα

Να γίνουν γνωστά τα πραγματικά αίτια της αεροπορικής τραγωδίας με το αεροσκάφος της ιδιωτικής εταιρίας «Helios», αλλά και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι, ζητά το ΚΚΕ με χτεσινή ανακοίνωσή του, επισημαίνοντας ότι η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών και των λαϊκών αναγκών εξελίσσονται σε μια μεγάλη απειλή για την ασφάλεια και την ίδια τη ζωή του λαού.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ υπογραμμίζει: «Είναι βαθιά η θλίψη και μεγάλη η αγανάκτηση για τον άδικο και τραγικό θάνατο, που βρήκαν 121 άνθρωποι, από τη συντριβή του αεροσκάφους της ιδιωτικής εταιρίας "HELIOS"».

Το ΚΚΕ, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους συγγενείς των θυμάτων, ενώνει τη φωνή του μαζί τους και ζητά να έρθουν στο φως τα πραγματικά αίτια του τραγικού δυστυχήματος καθώς και να υπάρξει τιμωρία όλων των υπευθύνων.

Ταυτόχρονα, καλεί τον ελληνικό λαό να προβληματιστεί για τις κύριες αιτίες που αυξάνουν και πληθαίνουν τα τελευταία χρόνια τα μαζικά δυστυχήματα-εγκλήματα. Να διακρίνει τους ηθικούς αυτουργούς και να βγάλει συμπεράσματα για τον τρόπο που μπορεί να τα σταματήσει».

Ολα δείχνουν, τονίζει στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, «πως το αεροσκάφος "HELIOS" έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο των μαζικών φονικών που γίνονται για το κέρδος, όπως στα Τέμπη, στη "ΡΙΚΟΜΕΞ", στο "ΣΑΜΙΝΑ" κ.α., καθώς και αυτά που συμβαίνουν καθημερινά στους εργασιακούς χώρους.

Η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών και των λαϊκών αναγκών στις συγκοινωνίες, στη διατροφή, στην Υγεία, στη στέγη, κλπ. συνεχώς αποδεικνύεται πως δεν οξύνουν μόνο τα προβλήματα του λαού, αλλά πως εξελίσσονται σε μια μεγάλη απειλή για την ασφάλεια και την ίδια του τη ζωή».

Ο ηθικός αυτουργός αυτών των εγκλημάτων, επισημαίνει με ιδιαίτερη έμφαση το Γρ. Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, «είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Η καθημερινή πρακτική αποδείχνει πως στα πλαίσια του Μάαστριχτ και του ευρωμονόδρομου τα περιθώρια ελέγχου του κεφαλαίου και περιορισμού της ασυδοσίας του, είναι από ελάχιστα έως ανύπαρκτα.

Ο λαός μας και η νεολαία οφείλουν και μπορούν να σταματήσουν τις θυσίες για τα κέρδη της πλουτοκρατίας. Να ανατρέψουν την αντιλαϊκή πολιτική. Με τη δική τους συμμαχία να διεκδικήσουν την εξουσία και την οργάνωση της κοινωνίας, με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους!».

  • Αμέσως μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Εκφράζω τη βαθιά μου θλίψη για τον άδικο και τραγικό χαμό τόσων ανθρώπων. Τα συλλυπητήριά μου στις οικογένειες όλων των θυμάτων. Ελπίζουμε να γίνουν γνωστά τα αίτια που οδήγησαν σ' αυτό το τραγικό δυστύχημα».

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

Eurokinissi

Η τραγική πτήση διήρκεσε 3 ώρες. Σ' αυτές τις ώρες αγωνίας για τους επιβάτες στο έδαφος και τον αέρα εκτυλίχτηκαν μια σειρά από γεγονότα, που συνέθεσαν το χρονικό της φρίκης.

Η παρουσίαση των γεγονότων και οι χειρισμοί που ακολούθησε η ελληνική κυβέρνηση καθ' όλη τη διάρκεια της 3ωρης πτήσης του τραγικού αεροπλάνου, δόθηκε στη δημοσιότητα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Θ. Ρουσόπουλο. Σύμφωνα πάντα με την επίσημη εκδοχή των γεγονότων από την ελληνική κυβέρνηση, το κυπριακό αεροσκάφος Boeing 737-300 με κωδικό πτήσης HCY 522 απογειώθηκε στις 09:00 από τη Λάρνακα με κατεύθυνση προς Αθήνα και τελικό προορισμό την Πράγα.

Στις 09:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών, όπου έγινε αυτομάτως η ταυτοποίηση του αεροσκάφους στο ραντάρ της ΥΠΑ.

Στις 10:07 ο Πύργος Ελέγχου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επιχείρησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για να αρχίσει η διαδικασία καθόδου, αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση. Ο Πύργος Ελέγχου συνέχισε τις επανειλημμένες κλήσεις και στη συχνότητα κινδύνου.

Στις 10:20 και αφού δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία, ο ελεγκτής της εναερίου κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τηλεφώνησε σε ομόλογό του στο αεροδρόμιο Λάρνακας και ο αυτός τον ενημέρωσε ότι είχε αναφερθεί πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού του αεροσκάφους.

Στις 10:25 η ΥΠΑ ενημερώνει το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης, το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Αμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ την ίδια ώρα το κέντρο ελέγχου περιοχής Αθηνών ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων ότι το αεροσκάφος αντί να αναφέρει μέσω ασυρμάτου τη θέση του άρχισε να κάνει δεξιόστροφους κύκλους γύρω από την περιοχή Κέας, Κύθνου.

Στις 10:30 αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας τίθενται σε ετοιμότητα και ο υπουργός Εθνικής Αμυνας δίνει εντολή να ακολουθεί η διαδικασία για «ύποπτο renegate». Η συγκεκριμένη διαδικασία που υπάγεται στις διατάξεις του νόμου περί «αντιτρομοκρατικής ομπρέλας» και ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων, από τη στιγμή που ένα αεροπλάνο στην προκείμενη περίπτωση το αεροσκάφος της «Helios Airways» δεν επικοινωνεί με τον Πύργο Ελέγχου, οπλισμένα πολεμικά αεροσκάφη σηκώνονται και το προσεγγίζουν.

Ετσι, στις 10:55 απογειώνονται από την Αγχίαλο δυο F - 16.

Στις 11:20 τα πολεμικά αεροσκάφη αποκτούν την πρώτη οπτική επαφή από απόσταση με το επιβατηγό στην περιοχή της Κέας.

Στις 11:25 οι πιλότοι των F-16 πλησιάζουν σε κοντινή απόσταση. Το πρώτο F-16 πλησίασε δίπλα στο αεροπλάνο, ενώ το δεύτερο έμεινε πίσω του και σε θέση βολής, όπως προβλέπει ο συναγερμός «ύποπτο renegade».

Οι χειριστής του πρώτου F-16 διαπίστωσε ότι ο συγκυβερνήτης ήταν πεσμένος στο πιλοτήριο, ίσως λιπόθυμος, ενώ ο κυβερνήτης δε βρισκόταν στη θέση του. Στην οπτική επαφή τους οι χειριστές των πολεμικών αεροσκαφών διαπίστωσαν ότι οι μάσκες οξυγόνου στην καμπίνα του αεροσκάφους ήταν ενεργοποιημένες, ενώ διέκριναν δύο άτομα στο πιλοτήριο, τα οποία φάνηκε να επιχειρούν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Σύμφωνα πάντα με τις επίσημες εκδοχές, παραμένει άγνωστο εάν ήταν μέλη του πληρώματος ή επιβάτες. Το αεροπλάνο, πάντως, κάνει στροφή 30 μοιρών με καθοδική πορεία και ενώ κινείται προς την Εύβοια, μπαίνει σε πορεία από βορρά προς νότο για την Αθήνα.

Οι πιλότοι των F-16 παίρνουν εντολή και η κατάσταση από «ύποπτο renegade» μετατράπηκε σε «renegade», το οποίο σημαίνει ότι το αεροσκάφος είναι ανεξέλεγκτο και ίσως θέσει σε κίνδυνο κατοικημένες περιοχές και έως εκ τούτο μπορεί και να καταρριφθεί.

Στις 12:04 το αεροσκάφος συνετρίβη 2,5 χιλιόμετρα έξω από το Γραμματικό, σε ορεινή, μη κατοικημένη περιοχή.

Από την πτώση του αεροσκάφους ξεσπά πυρκαγιά που παίρνει διαστάσεις και καίει τη γύρω δασική περιοχή.

Στις 12:51 κατέφθασαν στον τόπο του δυστυχήματος τα πρώτα ασθενοφόρα και λίγο αργότερα πυροσβεστικά οχήματα.

Οταν η φωτιά τίθεται υπό έλεγχο αρχίζει η περισυλλογή των νεκρών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ