ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 18 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αν και ζωντανή βιάζονται να την ... ενταφιάσουν!

Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, αφού εφάρμοσαν τα τελευταία 15 χρόνια πιστά τις πολιτικές ναρκοθέτησης της ΟΑ που υπαγόρευσε το διευθυντήριο των Βρυξελλών, τώρα ερίζουν για το ποιος φταίει περισσότερο, ενώ θεωρούν ως «λύση» το λουκέτο ή το ξεπούλημα

Να «ενταφιάσουν», και μάλιστα ζωντανή, την «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) έχουν συναποφασίσει χρόνια τώρα η Ευρωπαϊκή Ενωση και οι ελληνικές κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Στόχος του προμελετημένου και καλά σχεδιασμένου αυτού εγκλήματος από όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, είναι η εφαρμογή πολιτικής «απελευθέρωσης» του τομέα των αερομεταφορών και η παράδοσή του βορά στο διεθνικό μονοπωλιακό κεφάλαιο.

Ανεξάρτητα από την οριστική απόφαση που θα πάρει η κυβέρνηση, είτε ιδιωτικοποιήσει την εταιρία είτε της βάλει «λουκέτο», ο στόχος θα έχει επιτευχθεί: Οι ιδιώτες καπιταλιστές στις αερομεταφορές θα έχουν ελεύθερο πεδίο να «αλωνίσουν» σε μια αγορά με προεξασφαλισμένο τζίρο άνω του 1 δισ. ευρώ μόνο από το πτητικό έργο, χωρίς να υπολογίζονται οι τζίροι από άλλους κερδοφόρους τομείς, όπως είναι η Τεχνική Βάση, το «χάντλινγκ» (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών) κ.ά.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποία η κυβέρνηση - συνεπικουρούμενη ουσιαστικά και από το ΠΑΣΟΚ και τα αστικά μέσα ενημέρωσης - προσπαθεί να αποκρύψει με ανυπόστατους ισχυρισμούς ότι δήθεν κάθε μέρα ο Ελληνας φορολογούμενος επιβαρύνεται με 1,5 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία της «ζημιογόνας» ΟΑ και άλλα «φούμαρα».

Αλλά, γιατί η «Ολυμπιακή» είναι ζημιογόνα; Γιατί δε λένε π.χ. πόσο ανέβηκαν τα έξοδα της «Ολυμπιακής» από αυτά που πληρώνει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»; Το αεροδρόμιο, που, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό κράτος με τη γερμανική «Χόχτιφ», εάν δεν έχει θετικό ισοζύγιο, δηλαδή κέρδη, θα τα καλύπτει το ελληνικό κράτος. Η «Ολυμπιακή» διπλασίασε και τριπλασίασε τα έξοδά της από τη χρήση του νέου αεροδρομίου, σε σχέση με αυτά που είχε στο Ελληνικό.

Επομένως, όλοι αυτοί οι ανυπόστατοι ισχυρισμοί αποσκοπούν στο να συγκαλυφθεί ένα ακόμα πολιτικό έγκλημα διαρκείας, που διαπράττεται χρόνια τώρα από τις κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας και την ΕΕ. Οι ίδιοι ανυπόστατοι ισχυρισμοί προβάλλονται, επίσης, προκειμένου να δικαιολογηθεί η υπογραφή της «ληξιαρχικής πράξης θανάτου» μιας ακόμα εταιρίας στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ΟΑ.

Αλλά, ακόμη και με τη λογική της κυβέρνησης της ΝΔ όπως και προηγούμενα του ΠΑΣΟΚ που άνοιξε το δρόμο για τη σημερινή κατάληξη με τα λεγόμενα προγράμματα εξυγίανσης, προκειμένου να εφαρμοστεί η πολιτική «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών και να δημιουργηθούν σε επίπεδο ΕΕ δυο τρεις διεθνικοί μονοπωλιακοί όμιλοι, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωενωσιακών αερομεταφορών έναντι των αμερικανικών σε διεθνές επίπεδο, (σ' αυτό συμβάλλουν οι κυβερνήσεις και της ΝΔ σήμερα και του ΠΑΣΟΚ πριν), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μελέτης της ΟΑ, οι οφειλές του κράτους προς την εταιρία, έως τις 31 Δεκέμβρη 1993 δηλαδή λίγους μήνες πριν η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υποβάλει προς έγκριση στην ΕΕ το πρώτο «πρόγραμμα εξυγίανσης», ανέρχονταν σε 580 δισ. δρχ. Οι οφειλές αυτές του κράτους προς την ΟΑ (σήμερα εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 1,4 τρισεκατομμύριο δρχ.) ουδέποτε καταβλήθηκαν.

Το έγκλημα ήταν προμελετημένο

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, προχώρησαν συνειδητά στην εφαρμογή πολιτικής που οδήγησε στο σημερινό αποτέλεσμα για την ΟΑ. Με πρόσχημα καταγγελίες για «παραβίαση του υγιούς ανταγωνισμού» που έκαναν ανταγωνίστριες προς την ΟΑ εταιρίες - μεταξύ αυτών και η «Aegean» - αρχίζει το «γαϊτανάκι» με τις καταδικαστικές αποφάσεις των Βρυξελλών και την απαίτηση να επιστρέψει η ΟΑ «παράνομες οικονομικές ενισχύσεις», που έλαβε από το ελληνικό Δημόσιο. Ακόμη και οι Βρυξέλλες έκαναν λόγο για επιστροφή από την ΟΑ στο Δημόσιο, περίπου 250 εκατ. ευρώ, ενώ η αρμόδια Επιτροπή της ΕΕ την περασμένη Τετάρτη, ανέβασε το ποσό σε 450 εκατ. ευρώ.

Η Λογιόλα Ντε Παλάθιο, προκάτοχος του σημερινού Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ και «δημόσιου κατηγόρου» της ΟΑ Ζακ Μπαρό, απαντώντας σε παρέμβαση ευρωβουλευτή του ΚΚΕ στις 15 Γενάρη 2003, είχε ομολογήσει δημόσια - και μάλιστα εγγράφως - ότι «αν υπάρχει κάποιο χρέος, αυτό είναι το τεράστιο χρέος του ελληνικού δημοσίου προς την ΟΑ». Βεβαίως, η ίδια η Ντε Παλάθιο, υπηρετώντας τα συμφέροντα των ευρωενωσιακών αερομεταφορών, πίεζε για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ στο όνομα της απελευθέρωσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει καταλήξει να συνεχίσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και ταυτόχρονα να ξεπουλήσει τμηματικά την παλιά «Ολυμπιακή Αεροπορία», στην οποία ανήκει και η Τεχνική Βάση, όπως ακριβώς φέρεται να επιθυμούν οι ανταγωνιστές του ομίλου. Γεγονός που υπονομεύει την ασφάλεια των πτήσεων.

Με την ανοχή της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ

Πέραν των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, βαρύτατες ευθύνες για τις σημερινές εξελίξεις στην ΟΑ, έχει και η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), που συγκροτούν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Ολα αυτά τα χρόνια, οι παρατάξεις αυτές, συνεπικουρούμενες και από τη συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΝ στην ΟΑ, στην ουσία στάθηκαν στυλοβάτες, για να περάσουν όλα τα καταστροφικά για την εταιρία σχέδια των εκάστοτε κυβερνώντων. Παρέχοντας απλόχερα την ανοχή της, αν όχι τη συναίνεσή της, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ δεν κινητοποίησε - ως όφειλε - όλα αυτά τα χρόνια τους εργαζόμενους για την αποτροπή των κυβερνητικών σχεδιών. Αντίθετα, στάθηκε και τροχοπέδη σε κάθε αγωνιστική διάθεση που εκδήλωναν από τα κάτω κλάδοι εργαζομένων, αντιδρώντας στα «προγράμματα εξυγίανσης», στην ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων και στην πολιτική ιδιωτικοποίησης της ΟΑ. Αλλωστε, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ συνέβαλε ακόμη και στη μείωση των μισθών των εργαζομένων, προκειμένου να συμβάλλουν οι εργαζόμενοι στην «εξυγίανση»! Τέτοια υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων έκανε.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα και σήμερα, στο «παρά πέντε», τα «συνεταιράκια» ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, από κοντά και η παράταξη του ΣΥΝ, αρνούνται κατηγορηματικά κάθε αγωνιστική προοπτική με στόχο να εγκαταλειφθεί οριστικά η πολιτική ξεπουλήματος της εταιρίας. Και θέτουν στόχο το «όχι στο λουκέτο της ΟΑ». Ας μην κλείσει λένε και ας είναι με όποια μορφή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, δηλαδή ας ιδιωτικοποιηθεί κιόλας!

Στον αντίποδα της συμβιβασμένης συνδικαλιστικής πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ, οι ταξικές δυνάμεις της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Αερομεταφορών (ΕΣΚ) τάσσονται ανοιχτά και ξεκάθαρα - με λόγια και συγκεκριμένες δράσεις - υπέρ της διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων, κατά της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και στηλιτεύουν την «αβανταδόρικη» στάση που παρείχαν προς τις επιλογές της εκάστοτε κυβέρνησης και εξακολουθούν στην ουσία και σήμερα να παρέχουν στην κυβέρνηση της ΝΔ. Η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους να γυρίσουν την πλάτη τους στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και να αναλάβουν ακόμα και τώρα δράση. Να αντιδράσουν δυναμικά και συσπειρωμένοι στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, μέσα από επιτροπές αγώνα, να αντιπαλέψουν το ξεπούλημα της ΟΑ, αλλά και θυγατρικών εταιριών του ομίλου. Προβάλλοντας ταυτόχρονα και την αναγκαιότητα για εθνικό αερομεταφορέα, κρατικής ιδιοκτησίας, προς όφελος των λαϊκών συμφερόντων.

Οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ στις αερομεταφορές

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των ίδιων των καπιταλιστικών οργανισμών, τα τελευταία χρόνια σημειώνεται:

  • Ενταση του ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρίες με θύματα τους εργαζομένους και τους επιβάτες.
  • Συγκέντρωση και έλεγχος των αερομεταφορών από ελάχιστες πολυεθνικές εταιρίες: Οι επτά μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στην ΕΕ ελέγχουν το 47% της αγοράς και στις ΗΠΑ αντίστοιχα επτά εταιρίες ελέγχουν το 87%. Οι τρεις μονοπωλιακές «αεροπορικές συμμαχίες - επιχειρήσεις» "Star Alliance", "One World" και η "Sky Team" ελέγχουν το 62% της παγκόσμιας αγοράς των αερομεταφορών.
  • Χρεοκοπίες, εξαγορές και συγχωνεύσεις αεροπορικών εταιριών, με πιο πρόσφατες εξαγορές αυτή της «Swiss International» (πρώην Swiss), από τη «Lufthansa» και της KLM από την «Air France».
  • Ενταση των επεμβάσεων από την ΕΕ για τη δημιουργία 2 - 3 μονοπωλιακών ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών αερομεταφορέων και τη μετατροπή των υπολοίπων σε περιφερειακούς αερομεταφορείς.
  • Δημιουργία αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, οι οποίες εκμεταλλεύονται τις λαϊκές ανάγκες για να κερδοσκοπήσουν.
  • Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, εντατικοποίηση της δουλιάς και μείωση των αποδοχών τους. Σημειώνεται ότι μείωση του προσωπικού και η εντατικοποίηση της εργασίας, είναι καθοριστικοί παράγοντες μείωσης της ασφάλειας των πτήσεων.
  • Δραστικός περιορισμός των συλλογικών και ατομικών ελευθεριών των εργαζομένων και των επιβατών με πρόσχημα το χτύπημα κατά της τρομοκρατίας.
  • Κατάφωρη παραβίαση των κανόνων ασφάλειας των πτήσεων. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Εταιριών (ΙΑΤΑ), εάν συνεχιστεί η υπάρχουσα κατάσταση, το 2020 θα σημειώνεται ένα αεροπορικό ατύχημα κάθε βδομάδα.
Αλληλένδετες... παρενέργειες

Το ξεπούλημα ή το κλείσιμο της ΟΑ, όπως είναι αυταπόδεικτο, θα έχει αλληλένδετες δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους στην εταιρία, όσο και για τον ελληνικό λαό, ο οποίος θα κληθεί να πληρώνει πανάκριβα το αεροπορικό ταξίδι, ενώ θα στερηθεί την αεροπορική πρόσβαση από και προς κάθε προορισμό που θα κρίνει «ασύμφορο» ο ιδιώτης. Σε περίπτωση δε που θα εκτελούνται ορισμένες πτήσεις στις αποκαλούμενες «άγονες» γραμμές, αυτό θα γίνεται με την επιδότηση του κράτους στον ιδιώτη. Δηλαδή με λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων. Ο,τι γινόταν δηλαδή την εποχή του Ωνάση, ο οποίος είχε εξασφαλίσει αδρή επιδότηση από το κράτος για κάθε «ασύμφορο» δρομολόγιο. Αν, για παράδειγμα, μια πτήση σε κάποιο ελληνικό νησί είχε 20 επιβάτες, ο Ωνάσης πληρωνόταν από το Δημόσιο τη διαφορά (το 100% της πληρότητας του αεροσκάφους), ώστε η πτήση να είναι κερδοφόρα!

Σημαντική παρέμβαση και για τις τελευταίες εξελίξεις στην ΟΑ, έκανε στο Ευρωκοινοβούλιο, ο Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας κατά τη διάρκεια συζήτησης στην Επιτροπή Μεταφορών της ΕΕ για τον «προγραμματισμό της εξωτερικής πολιτικής αερομεταφορών της Κοινότητας», ο οποίος - αφού κατήγγειλε την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, που εφαρμόζεται πιστά και στη χώρα μας από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ - επισήμανε ότι η κατάργηση της κρατικής επιδότησης στις αγορές των κρατών - μελών και η απελευθέρωση των αερομεταφορών αποτελούν τους βασικούς άξονες αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΜΕ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

(Το μεγάλο ταξίδι της ΚΝΕ)

ΟΙ ΠΥΛΕΣ του 31ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» κλείνουν απόψε στο γνώριμο χώρο της Πανεπιστημιούπολης στα Ιλίσια, με την ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Η κόκκινη νεολαιίστικη πολιτεία, που άνοιξε τα πανιά της για το μεγάλο ωραίο της νιότης ταξίδι, όργωσε απ' άκρη σ' άκρη όλη τη χώρα.

ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ, που διαβάζουμε, τα λένε όλα και βεβαιώνουν με ποια δυναμική, με ποια θέληση οι ταξιδιώτες νεολαίοι μας ανάλαβαν το μεγάλο ταξίδι στα τριάντα ένα χρόνια, που συμπλήρωσε φέτος το Φεστιβάλ. Είναι 350 οι εκδηλώσεις, που έγιναν σε συνοικίες, σε χωριά και σε πρωτεύουσες νομών, στις οποίες παρουσιάστηκαν πάνω από 600 μουσικά ερασιτεχνικά σχήματα και πάνω από 100 θεατρικά.

ΚΕΝΤΗΣΕ κυριολεκτικά το φετινό φεστιβάλ, σημείο με σημείο όλη τη χώρα, από τη Θράκη, από τα πανέμορφα αιγαιοπελαγίτικα νησιά, έως την Κρήτη, το Ιόνιο και της Ηπειρος τις σταθμεύσεις. Κρυστάλλινο, αισιόδοξο, γιομάτο πίστη κι αγωνιστική διάθεση ακούστηκε παντού το κάλεσμα του ΚΚΕ.

ΠΛΟΥΣΙΑ επίσης και επίκαιρη η θεματολογία του, βγαλμένη από τα καυτά, βασανιστικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι νέοι και οι νέες σήμερα. Ενα ταξίδι, που το σύνθημά του ανέμισε στη διαδρομή του ολόκληρη σε τούτα τα λόγια: «Μαθαίνουμε την αλήθεια. Αλλάζουμε τον κόσμο».

«ΔΕΝ επιλέξαμε τυχαία το σύνθημα αυτό», υπογράμμισε ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Θέμης Γκιώνης. «Συστηματικά γίνεται μια προσπάθεια να παρουσιαστεί "το μαύρο - άσπρο", η νεολαία βομβαρδίζεται από ένα πλήθος πληροφορίες, που στην ουσία παραπληροφορούν, σε μια προσπάθεια αντικομμουνισμού σε όλα τα επίπεδα, ώστε να γίνει αποδεκτή από τη νεολαία η λογική του "μονόδρομου" πως δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για τη ζωή της και πως πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την κατάσταση...».

ΚΑΙ δεν είναι λίγα όλα εκείνα, που οι νέοι πρέπει να μάθουν σε πολλά και θεμελιακά, αυτά που συστηματικά παρασιωπούν, διαστρεβλώνουν μ' όλους τους τρόπους δικοί μας, αλλά και ξένοι παραχαράκτες της Ιστορίας μας.

ΒΑΘΥ το όργωμα με το υνί στα γερά χέρια της ΚΝΕ. Περπατάμε στη γη μας, όχι για να κυνηγήσουμε ηλιοβασιλέματα, αλλά για μια γνωριμιά της γης, του κόσμου της. Με τους ξωμάχους της, μ' όλους εκείνους, που ακούραστα τη δουλεύουν κι ο κόπος τους χάνεται. Καταδικασμένοι στη φτώχεια, πνιγμένοι στα χρέη. Να μάθουμε από τους ίδιους μέσα στο χωράφι τους την αλήθεια τους. Και να σταθούμε δίπλα τους.

ΠΑΡΟΥΣΑ η ΚΝΕ στη φετινή επέτειο στα 60χρονα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών. Με δίψα να σκύψει, να μάθει, η νεολαία αναζητεί, μαθαίνει την αλήθεια και απαντά έμπρακτα στη βρώμικη αντικομμουνιστική προσπάθεια να ξαναγραφτεί η Ιστορία και να μηδενιστεί, να ξεχαστεί η τεράστια προσφορά της Σοβιετικής Ενωσης, των κομμουνιστών και της Αντίστασης για τη συντριβή του χιτλεροφασισμού. Η μεγάλη αυτή ώρα του κόσμου θα μένει χαραγμένη πάντα στην καρδιά της ανθρωπότητας.

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ της ΚΝΕ υπογραμμίζει: «Θέλαμε και πετύχαμε οι νέοι να έρθουν σε επαφή με το κίνημα στη χώρα μας, με την πραγματική ιστορία του τόπου». Και προσθέτει: «Αυτή την προσπάθεια θα τη συνεχίσουμε μόνιμα για να γίνει γνωστή η ιστορία του Κόμματός μας, του λαϊκού κινήματος, πηγή έμπνευσης στη νέα γενιά, κόντρα στη λογική του "χάσματος των γενεών", που καλλιεργούν τ' άλλα κόμματα και οι μηχανισμοί τους, για να μην έρθει η σημερινή γενιά σε επαφή με την ιστορία του λαϊκού κινήματος».

ΧΙΛΙΑΔΕΣ αγωνιστές της ΕΑΜικής Αντίστασης με τα χιονισμένα μαλλιά βρέθηκαν παραστάτες στο συναπάντημά τους με τα νιάτα του Φεστιβάλ. Εζησαν τη μεγάλη εποποιία του λαού μας. Ο λόγος τους λιτός, σεμνός, ξάστερος, είναι η αλήθεια της Ιστορίας μας. Το ταξίδι τελειώνει με επιτυχία. Μια νέα σελίδα για τα ελληνικά νιάτα και την ΚΝΕ, ανοίγει το Κόμμα μας με την Πανελλαδική Συνδιάσκεψη, που διοργανώνει. Είναι μια ιδιαίτερης σημασίας και ευθύνης παρέμβαση στη νέα γενιά και τα προβλήματά της. Τη νέα γενιά, που, καθώς τελειώνει το Φεστιβάλ, αντηχεί από χιλιάδες στόματα: «Μαθαίνουμε την αλήθεια. Αλλάζουμε τον κόσμο». Με το ΚΚΕ αύριο για τη νέα σελίδα.


Του
Νίκου ΚΑΡΑΝΤΗΝΟΥ


ΚΚΕ
«Απειθαρχία» στις επιλογές - εντολές της ΕΕ

«Απειθαρχία σε κάθε επιλογή και εντολή της ΕΕ. Απειθαρχία στις πολιτικές της ΝΔ και καταδίκη των επιλογών του ΠΑΣΟΚ», είναι η κρυστάλλινη απάντηση του ΚΚΕ για τις εξελίξεις στην ΟΑ, όπως την εξέφρασε η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Αλέκα Παπαρήγα.

Τη μέρα που κοινοποιήθηκε η καταδικαστική απόφαση των Βρυξελλών, με παρέμβασή της η Αλ. Παπαρήγα, σε συγκέντρωση των εργαζομένων της «Ολυμπιακής», υπογράμμισε ότι η κούρσα του ανταγωνισμού στις αερομεταφορές έχει θύματα τους εργαζόμενους στις εταιρίες, την ασφάλεια των πτήσεων και την εξυπηρέτηση των λαών, παρέχοντας ταυτόχρονα την κατηγορηματική διαβεβαίωση πως το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μη διαλυθεί η ΟΑ και να μη μείνουν στο δρόμο οι εργαζόμενοι.

Στόχος του ΚΚΕ είναι να συμβάλει στο να ξεσηκωθεί κυριολεκτικά ο ελληνικός λαός. Οι απολυμένοι του ιδιωτικού τομέα, αυτοί που βρίσκονται σε διαδικασία απόλυσης και απειλούνται, αυτοί που ακόμα τώρα δεν κινδυνεύουν από την απόλυση ή τη ριζική ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων. «Ολοι μια γροθιά για την υπόθεση της ΟΑ, για τη γενικότερη πορεία κατά των ιδιωτικοποιήσεων, κατά των απολύσεων, κατά της φτώχειας και της λιτότητας που θα εξαπλωθεί τα επόμενα χρόνια», όπως χαρακτηριστικά επισήμανε η Αλ. Παπαρήγα.

Η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε πως η κυβέρνηση θυσιάζει την ΟΑ «στο βωμό των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου», ξεκαθαρίζοντας πως το ΚΚΕ θα παλέψει να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στην ΟΑ γιατί δεν μπορεί και δεν πρέπει να πληρώσουν κυβερνητικές και ευρωπαϊκές επιλογές. Απευθυνόμενη, μάλιστα, στους εργαζόμενους στην εταιρία AEGEAN προειδοποίησε πως «δεν πρόκειται να κερδίσουν τίποτα από το να χάσουν τα δικαιώματά τους οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή"». Αντίθετα, όπως είπε, αν συμβεί κάτι τέτοιο, «θα μεγαλώσει ο στρατός των ανέργων, θα πέσουν πολύ περισσότερο τα μεροκάματα, θα αυξηθούν οι κίνδυνοι ασφαλείας, θα βρεθούν σε δεινότερη θέση και οι εργαζόμενοι της AEGEAN, που πρέπει να βρεθούν στο πλευρό της "Ολυμπιακής"».


Αλλωστε, μόνο ένας δημόσιος τομέας αερομεταφορών, ενταγμένος μέσα σε έναν κοινωνικοποιημένο τομέα μεταφορών, δηλαδή μεταφορές λαϊκή ιδιοκτησία, μπορεί να εξασφαλίσει και τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζομένων και στις αερομεταφορές και γενικότερα. Γεγονός που απαιτεί άλλη πολιτική, λαϊκή εξουσία, επομένως απαιτεί και τη μαζική εγκατάλειψη των κομμάτων της πλουτοκρατίας και την αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ, για να πάρει σάρκα και οστά το λαϊκό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης που θα αγωνίζεται για την ανατροπή της σημερινής πραγματικότητας σε όφελος του λαού.

Καταλήγοντας, η Αλ. Παπαρήγα κάλεσε τους εργαζόμενους στην ΟΑ να μετατρέψουν τον «αμυντικό» τους αγώνα σε «επιθετικό» διεκδικώντας - μαζί με τους άλλους εργαζόμενους της χώρας - έναν Δημόσιο Φορέα Αερομεταφορών, ενταγμένο σε ένα ευρύτερο φιλολαϊκό πλαίσιο. Γιατί μόνο ένας τέτοιος φορέας μπορεί να ικανοποιήσει τα κριτήρια ασφάλειας, του φτηνού εισιτηρίου και παράλληλα να εξασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ