ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 2 Οχτώβρη 2005
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ
Επικίνδυνη εξέλιξη για το λαό και την επιστήμη

Το ιδιωτικό συμφωνητικό που συνυπογράφει το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με την εταιρία«Friesland» («ΝΟΥΝΟΥ»)
Το ιδιωτικό συμφωνητικό που συνυπογράφει το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με την εταιρία«Friesland» («ΝΟΥΝΟΥ»)
Για ποιο λόγο πολυεθνικές εταιρίες παραγγέλνουν και χρηματοδοτούν έρευνες Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων; Για ποιο λόγο αρμοδιότητες του κράτους, των υπουργείων (χρηματοδότηση επιστημονικής έρευνας, προληπτική υγεία, διασφάλιση της ποιότητας ζωής) ανατίθενται σε επιχειρήσεις και λογής λογής ιδιώτες; Με στόχο ποιο όφελος, άμεσο ή έμμεσο, υποκινούνται οι επιχειρήσεις να επενδύσουν χρήματα στην έρευνα; Και από τα αποτελέσματα της έρευνας ποιος επωφελείται; Ποιος τα διαχειρίζεται; Ποιος και για ποιο σκοπό έχει πρόσβαση σε αυτά και μπορεί να τα αξιοποιήσει;

Τα παραπάνω ερωτήματα, και πιθανόν πολύ περισσότερα, θα γεννιούνται όσο έρευνες σαν αυτές που αποκάλυψε ο «Ρ» πραγματοποιούνται με αυτούς τους όρους. Οσο δηλαδή η όποια «Friesland - Hellas» χρηματοδοτεί και δεσμεύει τα αποτελέσματα της ερευνητικής δραστηριότητας. Οσο εταιρίες και ιδιώτες παραγγέλνουν ανάλογα με τα δικά τους συμφέροντα την ερευνητική δραστηριότητα των Ανώτατων Ιδρυμάτων και προσανατολίζουν το έργο των ερευνητών. Οσο νευραλγικοί τομείς ξεπουλιούνται στο κεφάλαιο, με όχημα και άλλοθι τη μειωμένη χρηματοδότηση, χάνοντας αυτομάτως τον επιστημονικό, ανθρωπιστικό και κοινωνικά προοδευτικό χαρακτήρα τους.

Χιλιάδες είναι οι έρευνες που πραγματοποιούνται από Πανεπιστήμια με χρηματοδότηση εταιριών ή ιμπεριαλιστικών οργανισμών (π.χ. ΝΑΤΟ, ΕΕ). Και όλες στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης (από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) παράδοσης των τομέων της Παιδείας, της Επιστήμης, της ερευνητικής δραστηριότητας στις ορέξεις και τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου.

Υπάρχει μήπως περίπτωση μια «κατά παραγγελία» έρευνα από μια επιχείρηση σε τομέα που αφορά στην κατανάλωση των προϊόντων της να είναι ανεξάρτητη από τις επιδιώξεις της επιχείρησης αυτής; Και μόνο το γεγονός ότι στο συμφωνητικό (στην προκειμένη περίπτωση της «Friesland» με το Χαροκόπειο) ξεκαθαρίζεται ότι μόνο με την άδεια του χρηματοδότη μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύει το αντίθετο. Οτι δηλαδή έρευνα και ερευνητής είναι δεμένοι πισθάγκωνα, είναι πλήρως υποταγμένοι στο σχεδιασμό και την επιδίωξη της εταιρίας - χρηματοδότη για μεγαλύτερο κέρδος. Και ο ερευνητής μετατρέπεται σε έναν πλήρως χειραγωγημένο διεκπεραιωτή, κλεισμένο στους τέσσερις τοίχους του εργαστηρίου του, απόλυτα ξεκομμένο από τις συνέπειες - θετικές ή αρνητικές - των ευρημάτων του στη ζωή του λαού.

Είναι ξεκάθαροι οι στόχοι των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ να ανοίξουν άλλον ένα δρόμο στο κεφάλαιο προκειμένου να αυξάνει τα κέρδη του, αξιοποιώντας τις έρευνες, να επιδρά στη λαϊκή συνείδηση και ιδιαίτερα στη νεολαία, προκειμένου να τους υποτάσσει και να χειραγωγεί, αλλά και να περιορίζει την επιστήμη στην εξυπηρέτηση των δικών του συμφερόντων. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι αστικές κυβερνήσεις δε λογαριάζουν το λαό, υπηρετώντας προκλητικά το κεφάλαιο και τα κέρδη του. Είναι υποχρέωση του κράτους να διασφαλίζει στο λαό την ποιότητα ζωής του, αλλά και τις προϋποθέσεις ολόπλευρης ανάπτυξης της επιστήμης, διενεργώντας το ίδιο τέτοιου είδους έρευνες, καθώς αυτές οι έρευνες στα χέρια των εταιριών γίνονται επικίνδυνο εργαλείο για τον άνθρωπο.

Και προβάλλει επίκαιρο το σύνθημα «Εξω οι εταιρίες απ' τις σχολές» και επιτακτική η ανάγκη αναπροσανατολισμού της εκπαίδευσης, της επιστημονικής μάθησης και της ερευνητικής δραστηριότητας, ώστε να παίζουν πράγματι το ρόλο τους, ώστε να είναι υποταγμένες μόνο στα συμφέροντα του λαού και της κοινωνίας.


Ελένη ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ


Ιστορία εμποτισμένη με αντικομμουνισμό

Νέο αντιεπιστημονικό σύγγραμμα αποκαλύφθηκε στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πάτρας

Ηταν να μην ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου... Μετά την αποκάλυψη του «Ρ» ότι στο ΤΕΙ Πάτρας, στο Τμήμα του Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων ζητείται, υπό μορφή άσκησης, από τους σπουδαστές να προβλέψουν ανάλογα με την επιδείνωση της υγείας του Κάστρο - ή ακόμα και με ενδεχόμενο θάνατό του - την πιθανότητα «δημοκρατικής μεταρρύθμισης» στην Κούβα, έρχονται στην επιφάνεια μια σειρά από βιβλία που είναι γεμάτα από τις αρχές και τις ...«αξίες» του καπιταλισμού, διανθισμένα με πρωτόγονο και χυδαίο αντικομμουνισμό και διδάσκονται στους σπουδαστές και φοιτητές της χώρας.

Ετσι, μετά το βιβλίο με τίτλο «Ορθολογική Λήψη Αποφάσεων»(;!) με συγγραφέα τον Αμερικανό Andrew Lang Golub, την «επιστημονική» επιμέλεια του οποίου υπογράφει ο Ιωάννης Μητρόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής και προϊστάμενος του Τμήματος στο ΤΕΙ Πάτρας, «έπεσαν» στα χέρια μας αρκετά βιβλία τα οποία βρίθουν κυριολεκτικά από αντικομμουνισμό, αντιεπιστημονικές διαπιστώσεις και χοντροκομμένες διαστρεβλώσεις της ιστορίας. Ενα από αυτά αποτελεί και το βιβλίο με τίτλο «Ιστορία της Ευρώπης, Διάσπαση και Ανοικοδόμηση της Ευρώπης, 1919 έως Σήμερα» με συγγραφείς τους Γάλλους Serge Berstein και Pierre Milza (αμφότεροι διδάσκουν στη Σχολή Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Παρισιού) που διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο Πάτρας, στο Τμήμα Φιλολογίας.

Το εν λόγω βιβλίο (παρεμπιπτόντως, δεν αναφέρει πουθενά τις πηγές του), από τον πρόλογο μέχρι τον επίλογο και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει, επιδίδεται σε μια συστηματική διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας, διανθισμένη με αντικομμουνιστικό οχετό, καθώς εξισώνει το φασισμό με τον κομμουνισμό και ταυτόχρονα αποθεώνει το καπιταλιστικό σύστημα και τις «αξίες» του!

Εξισώνεται ο κομμουνισμός με το φασισμό!

Ιδού, ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο το οποίο δηλητηριάζει κυριολεκτικά το μυαλό και την κρίση των φοιτητών.

  • «Οι κάθε είδους μεταβολές που προκύπτουν από την τραυματική εμπειρία του 1914-1918 θα σημαδέψουν ανεξίτηλα την κατοπινή εξέλιξη της ηπείρου. Πρώτη τους συνέπεια είναι η υπονόμευση του προτύπου της φιλελεύθερης δημοκρατίας. Σύντομα αυτή θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια καινούρια μορφή αυταρχικού κράτους, δημιούργημα της νέας εποχής, το "ολοκληρωτικό κράτος". Και οι δύο εκδοχές αυτού του κράτους, η κομμουνιστική και η φασιστική, αναπτύσσονται χάρη σε κρίσεις που κλυδωνίζουν συθέμελα την Ευρώπη και που είναι σε μεγάλο βαθμό κληρονομιά του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου» (από τον Πρόλογο).
  • «Στην έξοδο ενός αιώνα σημαδεμένου από την άγρια πάλη των ολοκληρωτικών πολιτικών σχημάτων με τις δυνάμεις της φιλελεύθερης δημοκρατίας, η εσωτερική αποσύνθεση του κομμουνιστικού στρατοπέδου στην ανατολική Ευρώπη, που έρχεται μετά την κατάρρευση και την απαξίωση των φασιστικών καθεστώτων, επιτρέπει στη συντριπτική πλειοψηφία των λαών της γηραιάς ηπείρου να συσπειρωθούν για πρώτη φορά στην ιστορία τους γύρω από τις ίδιες αξίες: το κράτος δικαίου, την ελευθερία, τα δικαιώματα του ανθρώπου» (από τα Συμπεράσματα).

Μια πλευρά - σύμπτωμα αυτής της διδασκαλίας και του περιεχομένου της είναι και η εξής: Σε εξεταστική περίοδο, τέθηκε ως ερώτημα «Τι καθεστώς είχε η ΕΣΣΔ;». Η «σωστή» απάντηση, προκειμένου να συγκεντρώσουν την απαραίτητη βαθμολογία και να περάσουν το μάθημα ήταν: «Απολυταρχικό»!!! Σε αντίθετη περίπτωση η απάντηση ήταν λάθος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη βαθμολογία του φοιτητή.

«Το βιβλίο αυτό, από την αρχή μέχρι το τέλος, είναι ένα λιβελογράφημα που συκοφαντεί την προσφορά του σοσιαλισμού» σημειώνει στο «Ρ» ο Νεκτάριος Τσουραπάς, στέλεχος της ΠΚΣ στο Τμήμα Φιλολογίας και συμπληρώνει: «Αλλοιώνει και παραχαράζει την ιστορική αλήθεια. Εξισώνει το σοσιαλισμό που γνωρίσαμε με το φασισμό και αποκρύπτει το ρόλο του ιμπεριαλισμού που η δική του μήτρα γέννησε το ναζισμό. Επιδιώκει να δηλητηριάσει τις συνειδήσεις των νεότερων γενιών, να τις καταστήσει ευάλωτες στη μαύρη προπαγάνδα με τα μαθήματα αυτά τα οποία οι σημερινοί φοιτητές - αυριανοί καθηγητές θα συνεχίζουν να διδάσκουν στα παιδιά αναπαράγοντας τις ιστορικές ανακρίβειες και τα ιδεολογήματα που εμπεριέχονται σε αυτά».

Θα το επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά. Η ευθύνη του υπουργείου Παιδείας είναι τεράστια, αν όχι καθολική, από τη στιγμή που επιτρέπει και ενθαρρύνει σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης να διδάσκονται τέτοια χυδαία και αντιεπιστημονικά περιττώματα. Που επιχειρεί την ιδεολογική χειραγώγηση και τρομοκρατία της νεολαίας, με σκοπό να εμποδίσει την οποιαδήποτε προσπάθεια αμφισβήτησης του καπιταλιστικού συστήματος.


Νίκος ΤΣΑΚΑΝΙΚΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ