Πολύ βαθύτερα θα βάλουν φέτος το χέρι στην τσέπη τα λαϊκά νοικοκυριά για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, η τιμή του οποίου θα είναι αρκετά πάνω από μισό ευρώ το λίτρο
Eurokinissi |
Τα χειμαζόμενα εισοδήματα των λαϊκών στρωμάτων θα «ξαλαφρώσουν» φέτος από εξωφρενικές ανατιμήσεις που αναμένεται να οδηγήσουν το πετρέλαιο πολύ πάνω από τα 50 λεπτά το λίτρο. Για μια ακόμη χρονιά καλούνται να πληρώσουν και τους ειδικούς φόρους, δηλαδή 21 ευρώ στο χιλιόλιτρο. Οι κυβερνώντες στο πλαίσιο του ευρωμονόδρομου της υποταγής, ετοιμάζονται στα επόμενα χρόνια να προχωρήσουν σε αστρονομικές ανατιμήσεις των ειδικών φόρων στα καύσιμα ώστε να ικανοποιηθούν οι «ντιρεκτίβες» της ΕΕ.
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα παρακάτω:
Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία ιδιοκτητών ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) υπενθυμίζει ότι «απαγορεύεται αυστηρά η χρήση πετρελαίου θέρμανσης για οποιαδήποτε άλλη χρήση». Συνιστούν στους αγοραστές να «διατηρούν για ικανό χρονικό διάστημα όλα τα παραστατικά αγοράς ώστε να μπορούν να τα επιδείξουν σε κάθε μελλοντικό έλεγχο».
Τις νόρμες των σημερινών και μελλοντικών μεγαλομετόχων της «Εμπορικής Τράπεζας» ικανοποιεί η κυβέρνηση σε συνεργασία με τη διοίκηση του ομίλου. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης συναντήθηκε χτες με τον επικεφαλής της «Εμπορικής» Γ. Προβόπουλο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, εξετάστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, η οποία θα είναι της τάξης των 350-400 εκατ. ευρώ. Αγνωστη παραμένει η στάση των μεγαλομετόχων της γαλλικής τράπεζας «Credit Agricole», η οποία σε πρώτη φάση δήλωσε την ικανοποίησή της μετά τη ρύθμιση για την κατεδάφιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εργαζομένων.
Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει και στην εκποίηση νέου μετοχικού πακέτου, είτε στους Γάλλους είτε σε άλλους μεγαλοκεφαλαιούχους. Η διοίκηση της «Εμπορικής» αφήνει να εννοηθεί πως η γαλλική τράπεζα θα συμμετάσχει στην αύξηση έτσι ώστε να διατηρήσει το ποσοστό συμμετοχής που διαθέτει σήμερα. Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ανάλογα με τις διαθέσεις των «επενδυτών» και άλλων ρεντιέρηδων, μπορεί να αποτελέσει την απαρχή της μείωσης του ποσοστού που διαθέτει το ελληνικό δημόσιο.
Σε τροχιά υποχώρησης συνέχισε στο α΄ εξάμηνο του 2005 η οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα σε μια εξέλιξη που συνεπάγεται την αύξηση της ανεργίας ή της ημιαπασχόλησης στον κλάδο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), ο αριθμός των αδειών που εγκρίθηκαν από τις Πολεοδομίες εμφανίζει μείωση σε ποσοστό 4,4%. Η μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας ως προς το στοιχείο του όγκου των νέων οικοδομών υποχώρησε σε ποσοστό 2,3%.
Τον Ιούνη του 2006 - συγκριτικά με τον Ιούνη του 2004 - καταγράφεται ραγδαία υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας που φτάνει στο 14,5%. Εχει σημασία το γεγονός ότι η πτώση συνεχίζεται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιχειρεί να τονώσει την αγορά με μέτρα (όπως αυτά που ανακοινώθηκαν για το ΦΠΑ) και άλλα που ετοιμάζονται (τσουχτερές ανατιμήσεις πάνω στις αντικειμενικές αξίες κ.ά). Το κλίμα εκμεταλλεύονται μεγαλοεργολάβοι και άλλοι επιτήδειοι οι οποίοι επιχειρούν να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο την κερδοσκοπία σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων.
H εταιρία «Motor Oil» ανακοίνωσε χτες την απόφαση των Βαρδινογιάννηδων, να αγοράσουν το πακέτο των μετοχών (κοντά στο 50%) της εταιρίας, που είχαν πουλήσει πριν μερικά χρόνια στην εταιρία ARAMCO. Οπως ανακοινώθηκε χτες επίσημα από τη «Motor Oil» η εταιρία - μέτοχος της Motor Oil Holdings S.A. συμφώνησε να αγοράσει από την Aramco Overseas Company B.V τις μετοχές που αυτή κατέχει στην εδρεύουσα στο Τζέρσεϊ, του Ηνωμένου Βασιλείου, εταιρία με την επωνυμία Petroventure Holdings Limited, καθώς επίσης και το σύνολο των μετοχών τής επίσης εδρευούσης στο Τζέρσεϊ εταιρίας με την επωνυμία Petroshares Limited.
Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται το τίμημα που κατέβαλε η «Motor Oil» για την επαναφορά των μετοχών της, που είχαν πουληθεί στην ARAMCO και σήμερα κατέχουν δύο θυγατρικές της Aramco Overseas Company B.V. στο Τζέρσεϊ (η Petroventure Holdings Limited και η Petroshares Limited).
Διαφωνούν οι εγκαταστάτες - συντηρητές ανελκυστήρων με το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με την οποία ρυθμίζονται θέματα διαδικαστικά, αλλά και ουσιαστικά ως προς τις συντηρήσεις - αντικαταστάσεις ανελκυστήρων, το οποίο καθυστερημένα - όπως αναφέρει η ομοσπονδία τους - τους κοινοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας.
«Στην επεξεργασία που κάναμε πάνω στο "νέο" σχέδιο της ΚΥΑ με λύπη μας διαπιστώσαμε ότι δε διαφέρει καθόλου στα ζητήματα που θίγουν όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο των ανελκυστήρων, από τον Εγκαταστάτη Συντηρητή ως και τον τελευταίο καταναλωτή, από τα προηγούμενα σχέδια που κατά καιρούς εκπονούσε το υπουργείο Ανάπτυξης».
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων, μεταφέροντας τις θέσεις της Γενικής Συνέλευσης, στην οποία συμμετείχαν σωματεία του κλάδου από όλη τη χώρα, επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις που προβλέπει το σχέδιο δημιουργούν: