Ο «Ρ» αποκαλύπτει σήμερα ότι πολλά εμπορικά πλοία, αντί να ελεγχθούν και να συμμορφωθούν σε συγκεκριμένους όρους ασφαλείας, με απόφαση σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, συνέχισαν να πραγματοποιούν δρομολόγια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές
Εγγραφο της Διεύθυνσης Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, στις 9 Ιούνη του 1999 προς την ιεραρχία του ΥΕΝ, τις πλοιοκτήτριες εταιρίες και τις εφοπλιστικές Ενώσεις, ενημερώνει σχετικά με τις «απαιτήσεις σε σωστικά μέσα για τα Ε/Γ- Ο/Γ πλοία», που θέτει η Διεθνής Σύμβαση SOLAS 74/95 και ο Κοινοτικός Κανονισμός ΙΙΙ/5 - 1 της Οδηγίας 98/18ΕΚ.
Τονίζει ότι τα πλοία θα έπρεπε να έχουν συμμορφωθεί «όχι αργότερα από την πρώτη περιοδική επιθεώρηση μετά την 1-7-2000». Που σημαίνει ότι όσα ακτοπλοϊκά πλοία έβγαιναν σε περιοδική επιθεώρηση (στα πλαίσια της υποχρεωτικής διαδικασίας της ετήσιας συντήρησης και επισκευής τους) από την 1η Ιούλη 2000, θα έπρεπε, όταν θα επαναδρομολογούνταν, να είχαν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις αυτές. Δηλαδή μέχρι την 1η Ιούλη του 2001 όσα ακτοπλοϊκά πλοία δεν είχαν σωστικά μέσα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, θα έπρεπε να ακινητοποιούνταν. Στο συγκεκριμένο έγγραφο, υπήρχε μάλιστα η ρητή επισήμανση ότι: «Δεν προβλέπεται χορήγηση παράτασης».
Κι όμως! Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ρ», την 1η Ιούλη του 2001 και ενώ έχει προηγηθεί το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ», όχι μόνο κανένα ακτοπλοϊκό πλοίο δεν είχε συμμορφωθεί, αλλά, στις 3 Γενάρη του 2002, σύσσωμη η ιεραρχία του ΥΕΝ, αντί να επιβάλει τη συμμόρφωση των πλοίων και να τιμωρήσει τους εφοπλιστές, έσπευσε να τους καλύψει...Ολοι μαζί οι τότε: Υπουργός Γ. Ανωμερίτης, αρχηγός ΛΣ Α. Συρίγος, κλαδάρχης του ΚΕΕΠ Ν. Γιομελάκης, γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Λ. Λαμπρόπουλος, α` υπαρχηγός ΛΣ. Χρ. Δελημιχάλης και νομικός σύμβουλος του ΥΕΝ, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση και τον Κανονισμό, υπογράφουν ενημερωτικό σημείωμα «για χορήγηση εύλογης προθεσμίας συμμόρφωσης» κοινώς επ' αόριστον, με τη Διεθνή Σύμβαση και τον Κανονισμό!
Μέχρι και σήμερα, αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ουδείς γνωρίζει αν τα ακτοπλοϊκά πλοία έχουν πραγματικά συμμορφωθεί πλήρως, καθώς στα πιστοποιητικά τους αναγράφονται συνεχώς ημερομηνίες παρατάσεων από τους επιθεωρητές! Και αυτό όταν έχει αποδειχτεί, από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου του «ΣΑΜΙΝΑ», ότι ένας από τους παράγοντες που συντέλεσαν στο χαμό των 80 ανθρώπων ήταν, εκτός από την επικινδυνότητα του ίδιου του πλοίου, και η ακαταλληλότητα των σωστικών του μέσων!
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Γ. Ανωμερίτης παραμένει βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ο Ν. Γιομελάκης είναι διευθυντής της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας», καταδικασμένης για τα ναυάγια του «ΔΥΣΤΟΣ», του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» με 44 θύματα, της ίδιας που εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και για το «ΣΑΜΙΝΑ». Ακόμα ο Α. Συρίγος, ο οποίος είναι κατηγορούμενος για παράβαση καθήκοντος στη νέα δίκη που ετοιμάζεται για το «ΣΑΜΙΝΑ» και θα αρχίσει στις 27 Σεπτέμβρη στον Πειραιά, είναι σήμερα στέλεχος ναυτιλιακής εταιρίας και πάει λέγοντας...
Σε τραγικό αδιέξοδο έχει φτάσει πλέον το ζήτημα της διάθεσης των απορριμμάτων στην Αττική, αφού είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος σε λίγο διάστημα να μην υπάρχει χώρος για την εναπόθεσή τους, ύστερα από τις εξής εξελίξεις:
Μετά και τις εξελίξεις αυτές, σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρξει μία περίοδος κατά την οποία κινδυνεύουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας να μην ξέρουν πού θα εναποθέσουν τα απορρίμματά τους! Κι όλα αυτά εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα, τόσο από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όσο και από την ΤΕΔΚΝΑ και τον ΕΣΔΚΝΑ (όπου πρωτοστατούν οι παρατάξεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ). Επίκεντρο της πολιτικής αυτής ήταν η πυρπόληση του σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων με τρεις Ολοκληρωμένες Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) στην Αττική και η διαιώνιση της διάθεσής τους μόνο στη Δυτική Αττική που μετατράπηκε ως ο μοναδικός σκουπιδότοπος της Αττικής, φτάνοντας να διαχειρίζεται ακόμη και τη λυματολάσπη της Ψυττάλειας...
Με 15λεπτες διακοπές της κυκλοφορίας, που θα ξεκινήσουν από τις 7.30 το πρωί της Τρίτης 20 Σεπτέμβρη, θα συνοδευτεί η δεύτερη φάση των εργασιών για την ενίσχυση της αντικεραυνικής προστασίας της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινοπραξίας «Γέφυρα».
Η ιδιωτική γαλλοελληνική κοινοπραξία, με τον τρόπο αυτό ομολογεί τις σοβαρές της παραλείψεις στην κατασκευή του έργου, στην οποία δεν αποκλείεται να οφείλεται το περιστατικό της 27ης Γενάρη 2005 με την πυρκαγιά που ξέσπασε σε ένα από τα καλώδια της γέφυρας, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστή για αρκετές μέρες. Επίσης, αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα «αυτοχρηματοδοτούμενα» έργα δε διακρίνονται για την ποιότητά τους, παρότι στοιχίζουν ο «κούκος αηδόνι» για την κατασκευή τους, υποχρεώνοντας παράλληλα το λαό να πληρώνει πανάκριβα διόδια και για τη λειτουργία τους για μερικές δεκαετίες...
Σύμφωνα με τη χτεσινή ανακοίνωση, οι εργασίες της δεύτερης φάσης της αντικεραυνικής ενίσχυσης της γέφυρας, αφορούν βασικά την τοποθέτηση ανοξείδωτων προστατευτικών μεταλλικών περιζωμάτων. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι οι 15λεπτες διακοπές της κυκλοφορίας θα διαρκούν μία ή και περισσότερες φορές την ημέρα, κατά τη διάρκεια των εργασιών, θα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις μετεωρολογικές συνθήκες και συνολικά θα διαρκέσουν 10 περίπου βδομάδες!