Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» θα έπρεπε να ανακαλέσει την κλάση του πλοίου! Αυτό κατέθεσε χτες ο Φραντζέσκος Τζαμτζής, ναυπηγός και προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Πειραιά του «Ελληνικού Νηογνώμονα», μετά από τις επίμονες ερωτήσεις του δικηγόρου της Πολιτικής Αγωγής
Ειδικά τις δύο τελευταίες μέρες, χτες και προχτές, οπότε άρχισαν οι καταθέσεις επιθεωρητών του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και της ιδιωτικής εταιρίας του «Ελληνικού Νηογνώμονα», από τη σωρεία στοιχείων που ήρθαν στο φως, γίνεται καθαρό ότι:
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου δεν κάθονται όλοι όσοι θα έπρεπε. Είναι τεράστια πρόκληση το γεγονός πως οι εφοπλιστές, Ν. Βικάτος και Κ. Κληρονόμος, εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD (σήμερα HSW), κατηγορούνται για απλό πλημμέλημα! Και, το κυριότερο, ότι αυτό το βρώμικο κύκλωμα, που δρα για να προστατεύει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, γέννημα - θρέμμα της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο - θάνατο για την ανθρώπινη ζωή στα πλοία.
Τα στοιχεία που προέκυψαν και από τις χτεσινές καταθέσεις μιλούν από μόνα τους. Ο Φραντζέσκος Τζαμτζής, ναυπηγός και προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Πειραιά του «Ελληνικού Νηογνώμονα», παρά την εμφανή απόπειρά του - σύμφωνα με όσα κατέθεσε - να καλύψει την πλοιοκτήτρια εταιρία, τελικά αναγκάστηκε, μετά από τις ερωτήσεις του δικηγόρου της Πολιτικής Αγωγής κ. Τρανταλίδη, να παραδεχτεί ότι τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας του πλοίου δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα και ότι: «Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" θα έπρεπε να ανακαλέσει την κλάση του πλοίου». Και αυτό γιατί η εταιρία έκανε τεράστιας έκτασης επισκευές σε ολόκληρο το σύστημα των ελίκων του πλοίου, ανεξέλεγκτα, χωρίς δηλαδή αυτές να ελεγχθούν και πιστοποιηθούν, σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τον κατασκευαστή, τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Πάντως, αξιοσημείωτο είναι ότι αν και αυτές οι επισκευές, που έγιναν στη διάρκεια της μετασκευής του πλοίου, διήρκεσαν από την άνοιξη μέχρι τον Ιούλη του 2000, δεν τις «είδαν» ούτε οι επιθεωρητές του «Νηογνώμονα», ούτε αυτοί της Επιθεώρησης, που υποτίθεται ότι παρακολουθούσαν τις εργασίες της μετασκευής...
Στη διάρκεια της κατάθεσης του Γιώργου Ράζου, τμηματάρχη του Ναυτιλιακού Τμήματος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, συνταξιούχου σήμερα, προέκυψε, από στοιχεία που κατέθεσε στο δικαστήριο ο δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής Γ. Τσακαλίας, ότι η παρατήρηση Νο 10 που έφερε το πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, η οποία ανέφερε ότι πρέπει «μέχρι τις 27/07/2000 να ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των φώτων στα ατομικά σωσίβια», ήταν παράνομη! Δεν έπρεπε να υπάρχει, γιατί παραβίαζε τη Διεθνή Σύμβαση SOLAS και τον Κανονισμό 98/18/ΕΚ που όριζαν ρητά, χωρίς να δίνουν δυνατότητα παρατάσεων, ότι τα πλοία θα έπρεπε να είχαν συμμορφωθεί, το αργότερο μέχρι την 1η Ιούλη του 1999! Βέβαια, η παρατήρηση στο πιστοποιητικό φαίνεται ότι αποκαταστάθηκε την 1η Αυγούστου 2000, ότι δηλαδή τοποθετήθηκαν τα λαμπάκια. Ομως, είναι πληθώρα οι μαρτυρίες ναυαγών, που λένε ότι είχαν σωσίβια χωρίς λαμπάκια!
Ο Αντώνης Καβάγιας, επιθεωρητής του Τμήματος Ελέγχου Ενδιαιτήσεως και Υγιεινής Πλοίων της Επιθεώρησης, ανέφερε ότι δεν απαγορεύεται η ύπαρξη καμπινών κάτω από το γκαράζ των πλοίων. Αυτό, όταν τις απαγόρευε ακόμα και αυτό το διάτρητο και αναξιόπιστο πιστοποιητικό ασφαλείας του «ΣΑΜΙΝΑ», και, βέβαια, τα όσα προβλέπει ο Κανονισμός 98/18/ΕΚ.
Ωστόσο, πλήθος ερωτημάτων προκάλεσε ξανά χτες η στάση του προέδρου του δικαστηρίου Νίκου Λεοντή και οι σχολιασμοί του σε ερωτήσεις των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής... Το γεγονός αυτό προκάλεσε διαμαρτυρίες των δικηγόρων, από τους οποίους ειπώθηκε στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ότι «αντιμετωπίζονται επιδερμικά» θέματα, όπως οι ευθύνες της Επιθεώρησης και της πλοιοκτήτριας εταιρίας...
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 3 Οκτώβρη διοργανώνει η Διαδημοτική Επιτροπή για την απομάκρυνση της χωματερής των Ανω Λιοσίων
Χωρίς να δίνει καμία λύση στο αδιέξοδο που έχει προκύψει στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής, η κυβέρνηση εξακολουθεί να συντηρεί το απαράδεκτο καθεστώς της απόθεσης όλων των σκουπιδιών του νομού στην ήδη κορεσμένη χωματερή των Ανω Λιοσίων.
Συνειδητή πολιτική επιλογή, που επιβεβαιώθηκε και προχθές βράδυ, κατά τη συνάντηση αντιπροσωπείας της Διαδημοτικής Επιτροπής για την απομάκρυνση της χωματερής με τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Θ. Ξανθόπουλο, ο οποίος δήλωσε ότι τώρα ψάχνουν νέο χώρο για να μεταφέρουν τη λυματολάσπη, ώστε να ρίχνουν στην έκταση αυτή σκουπίδια!!! Οπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός, λόγω του μπλοκαρίσματος της κατασκευής του νέου κυττάρου του δεύτερου Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στη Φυλή, πρέπει να βρουν έκταση για να εναποθέτουν τα σκουπίδια, αφού ο πρώτος ΧΥΤΑ, όπως είναι γνωστό, είναι ήδη υπερκορεσμένος. Για μια ακόμα φορά λοιπόν, τα αδιέξοδα των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων στη διαχείριση των απορριμμάτων τα πληρώνει ο λαός της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής, αφού όχι μόνο συνεχίζουν να διατηρούν την ήδη κορεσμένη χωματερή των Ανω Λιοσίων, αλλά την επεκτείνουν!
Η Διαδημοτική επανέλαβε στον υφυπουργό το πάγιο αίτημά της για οριστική απομάκρυνση της χωματερής και κάθε ρυπογόνου δραστηριότητας από την περιοχή και δήλωσε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα σ' αυτήν την κατεύθυνση.
Σ' αυτό το πλαίσιο, ήδη, έχει ανακοινώσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις 3 του Οκτώβρη το απόγευμα στη χωματερή των Ανω Λιοσίων. Ταυτόχρονα, παρόμοιες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έχουν ανακοινώσει επιτροπές κατοίκων, που έχουν συγκροτηθεί στην περιοχή Κηπούπολη στο Περιστέρι και στην Πετρούπολη, συντονίζοντας τη δράση και τον αγώνα τους με τη Διαδημοτική. Συγκεκριμένα, συγκέντρωση διοργανώνεται στο Περιστέρι στις 22 Σεπτέμβρη στις 6.30 το απόγευμα στην πλατεία Δέγλερη και στη Πετρούπολη στις 25 του μήνα.
Τη μονιμοποίηση των εργαζομένων σε προγράμματα κοινωνικής μέριμνας των δήμων, ζητούν με Ερώτησή τους στη Βουλή, προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής και Ελπίδα Παντελάκη. Στην ίδια Ερώτηση καλούν την κυβέρνηση να πάρει όλα τα μέτρα ώστε τέτοιες υπηρεσίες να πάψουν να μεταβιβάζονται στην Αυτοδιοίκηση, αλλά να παρέχονται δωρεάν, με ευθύνη του κράτους.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά: «Είναι γνωστό ότι λήγουν αυτό το διάστημα οι συμβάσεις χιλιάδων εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) που απασχολούνται σε διάφορα επιδοτούμενα, αλλά με ημερομηνία λήξης, προγράμματα κοινωνικής μέριμνας. Οι εργαζόμενοι αυτοί βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με την ανεργία. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που μεταβιβάζει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ) την ευθύνη υπηρεσιών που οφείλει να παρέχει δωρεάν το κράτος, με δέλεαρ προσωρινές και ανεπαρκείς επιδοτήσεις».
Ενδεικτικά οι Ν. Γκατζής και Ελ. Παντελάκη αναφέρουν το παράδειγμα των εργαζομένων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» σε δήμους του Νομού Μαγνησίας, που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο. «Συγκεκριμένα - τονίζουν στην Ερώτησή τους οι βουλευτές - στις 8 Σεπτέμβρη του 2005 έληξε η σύμβαση 38 εργαζομένων σε ανάλογα προγράμματα και ακολουθούν κι άλλοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό ανεργίας στο νομό και ιδιαίτερα στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου είναι σχεδόν διπλάσιο του μέσου ποσοστού της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο προφορικές διαβεβαιώσεις αρμοδίων υπουργών ότι η εργασία τους θα συνεχιστεί. Οι ΟΤΑ όμως υποστηρίζουν ότι, επειδή η κυβέρνηση δεν τους χρηματοδοτεί, δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις δαπάνες που απαιτούνται για τη μισθοδοσία τους. Εύλογα, λοιπόν, οι εργαζόμενοι ανησυχούν για την τύχη της δουλιάς τους μετά τη λήξη των συμβάσεων και των προγραμμάτων στα οποία απασχολούνται».
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι υπουργοί: