ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Τορπίλη στα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων

Με τροπολογία στο νόμο για τις καταδύσεις αναψυχής, μεθοδεύει την κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, κάνοντας την αρχή από τους εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων

Από τους εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων ξεκινάει η πλήρης απαλλαγή του κεφαλαίου από τις εργοδοτικές εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία
Από τους εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων ξεκινάει η πλήρης απαλλαγή του κεφαλαίου από τις εργοδοτικές εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία
Με μια τροπολογία - βόμβα στα εναπομείναντα ασφαλιστικά δικαιώματα χιλιάδων ναυτεργατών, η κυβέρνηση προωθεί την κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ για τους εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για τη γενίκευση του μέτρου στο σύνολο του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αλλά και στους μεγαλοεργοδότες της στεριάς. Η εφοπλιστόδουλη διάταξη περνάει μέσα από το νομοσχέδιο για τις καταδύσεις αναψυχής - συζητείται ήδη στη Βουλή - και στόχο έχει να απαλλάξει το εφοπλιστικό κεφάλαιο από κάθε εργοδοτική εισφορά στο ΝΑΤ, στο όνομα της «ανάπτυξης του τουρισμού» και της προσέλκυσης και παραμονής στο ελληνικό νηολόγιο επιβατηγών πλοίων.

Σύμφωνα με την κυβερνητική τροπολογία, «μετά την εκκαθάριση του ναυτολογίου, δεν καταβάλλονται οριστικά οι τακτικές ασφαλιστικές εισφορές και το ΝΑΤ επιστρέφει στον πλοιοκτήτη την κατατεθείσα εγγυητική επιστολή (σ.σ. πρόκειται για εικονική "εγγύηση" που καταβάλλει ο εφοπλιστής), αφού διαπιστωθεί προηγουμένως η τήρηση των ακόλουθων προϋποθέσεων».

Ακολουθούν τρεις προϋποθέσεις κομμένες και ραμμένες στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ανάμεσα στις οποίες και εκείνη που ορίζει ότι «υφίσταται έγκριση του ΥΕΝ για τη ναυτολόγηση αλλοδαπών ναυτικών στις θέσεις Ελλήνων ναυτικών που καθορίζονται από την οργανική σύνθεση πληρώματος του πλοίου». Πρόκειται για μια ακόμα ρύθμιση που προώθησε πρώτο το ΠΑΣΟΚ και επέκτεινε η ΝΔ σε συμφωνία με τους εφοπλιστές, προκειμένου να μειώσει τον αριθμό των Ελλήνων εργαζόμενων στα πλοία και συνολικά τις οργανικές συνθέσεις στα καράβια, μεγαλώνοντας έτσι τις στρατιές των ανέργων της θάλασσας.

Στους εργαζόμενους και η νέα «λυπητερή»

Το κόστος για τις εργοδοτικές εισφορές προς το ΝΑΤ περνάει στον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή στις τσέπες όλων των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Κι αυτό σε μια περίοδο που οι εργατοοικογένειες στενάζουν κάτω από την εντεινόμενη ακρίβεια και την πολιτική της λιτότητας. Την ίδια στιγμή, το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2005 έφτασε το 1 δισ. ευρώ, από εισφοροδιαφυγή και εφοπλιστικά χρέη, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα της ΝΕΛ που δρομολογεί ανενόχλητη τα πλοία της, όταν αποδεδειγμένα χρωστάει στο ταμείο των ναυτεργατών 16.000.000 ευρώ! Τεράστια ποσά χαρίζονται στο μεγάλο κεφάλαιο, τα ταμεία βουλιάζουν και η κυβέρνηση - τόσο η σημερινή, όσο και η προηγούμενη - κινδυνολογούν για τη βιωσιμότητά τους προκειμένου να εντείνουν την αντιασφαλιστική επίθεση σε βάρος των εργαζομένων.

Η τροπολογία αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες και συνολικά για την εργατική τάξη, την ώρα που βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη ο «διάλογος» για έναν νέο γύρο αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων σε βάρος των εργαζομένων, με τη σύμφωνη γνώμη των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών και με πρόσχημα τη βιωσιμότητα των ταμείων. Η κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών στο ΝΑΤ έρχεται σαν συνέχεια της χαριστικής παραγραφής και της ευνοϊκής ρύθμισης χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία - ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ - για τους βιομήχανους, που προώθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η πολιτική που ασκεί η ΝΔ και στο ζήτημα του Ασφαλιστικού είναι ίδια και όμοια με εκείνη του ΠΑΣΟΚ, με αποκλειστικό στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου και την αύξηση της κερδοφορίας του.

Γιατροσόφια εξωραϊσμού

Για να «χρυσώσει» μάλιστα το χάπι της προκλητικής και βαθιά αντεργατικής διάταξης, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας φρόντισε στο ίδιο νομοσχέδιο να εντάξει και μια ακόμα τροπολογία που αφορά στην πρόσληψη 20 αγροτικών γιατρών που θα απασχολούνται στα πλοία των ακτοπλόων εφοπλιστών.

Η διάταξη επιχειρεί να ρίξει στάχτη στα μάτια εργαζόμενων και επιβατών και να εξωραΐσει τα δεκάδες σαπάκια που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές χιλιάδων επιβατών και ναυτεργατών κάθε χρόνο. Εκτός του ότι μερικές δεκάδες γιατροί δεν επαρκούν για την κάλυψη των εκατοντάδων δρομολογίων προς τα νησιά, η μισθοδοσία τους φορτώνεται εξ ολοκλήρου στον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς καμιά συμμετοχή των εφοπλιστών, οι οποίοι βγαίνουν για μια ακόμη φορά διπλά κερδισμένοι. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση αναθέτει στους ανειδίκευτους αγροτικούς γιατρούς να βγάλουν το φίδι της άθλιας κατάστασης που επικρατεί στη ναυτιλία από την τρύπα, όταν οι ανάγκες στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία θα έπρεπε να καλύπτονται από ειδικευμένους γιατρούς.

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Τα ναυτεργατικά σωματεία «ΠΕΜΕΝ» και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», σε κοινή ανακοίνωσή τους, καταδικάζουν την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να πριμοδοτήσει τους εφοπλιστές με αρκετά εκατομμύρια ευρώ, απαλλάσσοντάς τους από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ. Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να εντείνουν την πάλη τους για να αποκρούσουν τα σχέδια της κυβέρνησης και των εφοπλιστών για τη συνεχιζόμενη υπονόμευση του ΝΑΤ και της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης.


ΥΕΝ - ΟΛΠ
Τσιφλίκι των εφοπλιστών τα λιμάνια

Εντείνεται η ιδιωτικοποίηση αλλά και η ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων των λιμενεργατών

Την αντίδραση των εργαζομένων και των αγωνιστικών παρατάξεων «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων» και «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών» στον ΟΛΠ έχει προκαλέσει η προσπάθεια της κυβέρνησης, μαζί με τη διοίκηση του ΟΛΠ, για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση τομέων του λιμανιού και ταυτόχρονα την ανατροπή του 8ωρου με την εισαγωγή ελαστικού ωραρίου.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι ταξικές δυνάμεις σημειώνουν πως «ΥΕΝ και διοίκηση του ΟΛΠ, αντλώντας δύναμη και αξιοποιώντας τη "συναίνεση" και την "εργασιακή ειρήνη" που της παρέχουν ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ και γενικότερα οι δυνάμεις του ευρωενωσιακού μονόδρομου, της υποταγής και της ενσωμάτωσης, προχωρά με σαρωτικό τρόπο την πολιτική του ξεπουλήματος και ξηλώματος κατακτημένων εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων λιμενεργατών και υπαλλήλων στο λιμάνι».

Στα πλαίσια αυτά, υπογραμμίζεται στη συνέχεια, «παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας μέσα και έξω από τα συνδικαλιστικά όργανα, προωθούν, μεταξύ άλλων:

-- Απόφαση του ΔΣ του ΟΛΠ για πρόσληψη συμβούλου "ξεπουλήματος" (εταιρία) με 5.000.000 ευρώ σαν πρώτη δόση, που θα προωθήσει εκταμιεύσεις δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), "συμπράξεις" με ιδιώτες, ιδιωτικοποίηση προβλήτας, του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), κλπ.

-- Ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, 8μηνίτες λιμενεργάτες, κατάργηση των κανονισμών και της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Την ίδια στιγμή δε γίνεται πρόσληψη μόνιμου υπαλληλικού, τεχνικού και λιμενεργατικού προσωπικού που απαιτείται».

Καταλήγοντας, καλούν τους εργαζόμενους σε «ενεργοποίηση και κινητοποίηση για να σηκωθεί μέτωπο αντίστασης και ανατροπής αυτής της πολιτικής, να γυρίσουν τις πλάτες στην υποταγμένη πλειοψηφία, να συσπειρωθούν στον ταξικό πόλο του συνδικαλιστικού κινήματος» και παράλληλα, προβάλλουν ως κεντρικά αιτήματα:

  • Να σταματήσει κάθε διαδικασία ξεπουλήματος, κάθε κατάργηση δραστηριότητας που προωθείται, κάθε απόπειρα εντατικοποίησης με παραπέρα μείωση συνθέσεων και προσωπικού.
  • Να σταματήσει το αίσχος των 8μηνιτών και να προσληφθούν άμεσα ως μόνιμοι, με παράλληλη πρόσληψη του αναγκαίου υπαλληλικού και λιμενεργατικού προσωπικού.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ