ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
«Τσακίζει κόκαλα» το πετρέλαιο θέρμανσης

Η κυβέρνηση ευνοεί την εκτίναξη των τιμών και την κερδοσκοπία των εταιριών, το υπουργείο κάνει συστάσεις για σωστή ...παραλαβή

Eurokinissi

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι εργαζόμενοι που παραγγέλνουν αυτές τις μέρες πετρέλαιο θέρμανσης, ελέω της «ελεύθερης αγοράς» και της ξέφρενης δραστηριότητας των κερδοσκόπων. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης διαμορφώνεται αυτές τις μέρες στα 61 - 63 λεπτά το λίτρο για παραδόσεις πάνω από 1.200 λίτρα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα αστικά κέντρα και στα 67 - 68 λεπτά για μικρότερες ποσότητες στην επαρχία και ανάλογα με την απόσταση που πρέπει να διανύσει ο πρατηριούχος για την παράδοση. Και βέβαια, εκτός από το φούσκωμα των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης και γενικότερα στα υγρά καύσιμα, οι εργαζόμενοι και τα πλατιά λαϊκά στρώματα υφίστανται συνολικά τις συνέπειες των αλυσιδωτών ανατιμήσεων σε είδη και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης, που επιβάλλουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν το πάνω χέρι στη διαμόρφωση των τιμών, με στόχο τη μεγιστοποίηση των κερδών τους.

Οι παραπάνω ενδεικτικές τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης (από 61 μέχρι και 68 λεπτά το λίτρο) - που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπεράστηκαν - απορρέουν από τη νόμιμη (ελέω ελεύθερης αγοράς) επιχειρηματική δραστηριότητα, γι' αυτό και αποτελούν μεγαλύτερη πρόκληση προς τους λιτοδίαιτους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους. Είναι μια κατάσταση που υποστηρίζεται πλήρως από την κυβέρνηση, η οποία μιλάει γενικώς και αορίστως για τις υψηλές διεθνείς τιμές, όταν ακόμη και οι ίδιες οι εταιρίες έχουν ανατρέψει το συγκεκριμένο επιχείρημα σε σχέση με τη διαμόρφωση της λιανικής τιμής. Και μια και από την ακρίβεια η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να γλιτώσει τους καταναλωτές, το υπουργείο Ανάπτυξης διανέμει μέσω των ΚΕΠ φυλλάδιο με σειρά συμβουλών για τη σωστή και ασφαλή παράδοση της ποσότητας που παρήγγειλαν.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, συνιστά:

  • Να υπολογίζουν με ακρίβεια πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος 1 μέτρο και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5χ1χ1=1,5) ή 1.500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1.500/100 = 15).
  • Να αναθέτουν την παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης μόνο σε άτομα που γνωρίζουν πώς πρέπει να το παραλάβουν.
  • Να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του πετρελαίου προς αποφυγή ατυχημάτων.
  • Να προσέχουν το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό. Το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του πετρελαίου.
  • Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
  • Να μην εμπιστεύονται τον μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο.
  • Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν πρώτα παρέλθει 5 - 6 λεπτά.
  • Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής - πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Να ελέγχουν, επίσης, ώστε να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ώρα παράδοσης κλπ. Σε κάθε άλλη περίπτωση, να σημειώνουν τη φράση «με κάθε επιφύλαξη».
  • Πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον μία φορά το χρόνο συντήρηση - ρύθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης. Ο καταλληλότερος χρόνος είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, ώστε να μη μείνουν κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε και γίνεται πιο δύσκολος ο καθαρισμός.
  • Να μην αφήνουν τον καυστήρα να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία και το μπεκ. Επομένως, πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σ' αυτή.

ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Κάποιοι «χαϊδεύουν» τους λαθρέμπορους

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών υπαινίχθηκε ότι τους παρανομούντες στη διακίνηση με το πετρέλαιο θέρμανσης, καλύπτουν ο αρμόδιος υφυπουργός Ανάπτυξης και κάποιοι άλλοι στο υπουργείο που «έχουν συμφέροντα»

Αιχμές εναντίον του υφυπουργού Ανάπτυξης Γ. Σαλαγκούδη, ότι ενθαρρύνει τους μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης να διακινούν παράνομα και πετρέλαιο κίνησης, άφησε χτες η διοίκηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ). Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δ. Μακρυβέλιος, τα τελευταία δύο - τρία χρόνια, οι μεταπωλητές διακινούν παράνομα πετρέλαιο κίνησης, ενώ από το νόμο μπορούν να διακινούν μόνο θέρμανσης. Και αυτό, όπως είπε - με νόημα - γίνεται με την ανοχή «υψηλά ιστάμενων» του υπουργείου Ανάπτυξης! Εσπευσε, μάλιστα, να συμπληρώσει πως «την αρμοδιότητα γι' αυτά τα θέματα έχει ο κύριος Σαλαγκούδης» και πως «κάποιοι στο υπουργείο έχουν συμφέροντα». Παρόλο, δε, που, όπως είπε ο ίδιος, φέτος δεν επιδείχτηκε η ανάλογη ανοχή, «από κάπου ενθαρρύνονται (σ.σ. οι μεταπωλητές) να τη διεκδικούν». Οταν του ζητήθηκαν περισσότερες διευκρινίσεις, ο πρόεδρος της ΟΒΕ «φωτογράφισε» τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας, γενικά και αόριστα: «Εχω κάποια πληροφόρηση, έχω υπόνοιες, ο κύριος Σαλαγκούδης έχει την αρμοδιότητα».

Σύμφωνα με την ΟΒΕ, οι μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης ανέρχονται σε 1.500 σε όλη τη χώρα. Από αυτούς μόνον οι 40 έχουν εγκαταστάσεις και από τους 40 μόνον οι 17 - 18 τις διατηρούν νόμιμα. Η συντριπτική πλειοψηφία των βυτιοφόρων που χρησιμοποιούν, όπως καταγγέλλουν οι πρατηριούχοι, δεν είναι νόμιμη. Οπως υποστηρίζουν, έχουν άδεια για μεταφορά καμένων λαδιών ή νερού και διακινούν πετρέλαιο. Επιπλέον, πάντα κατά τους βενζινοπώλες, οι αμοιβές των οδηγών αυτών των βυτιοφόρων προέρχονται από τις ελλειμματικές παραδόσεις.

Σε «απαντητική» ανακοίνωση που εξέδωσε χτες το απόγευμα, ο υφυπουργός Ανάπτυξης επικαλείται συνάντηση που είχε την προηγούμενη βδομάδα με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών και με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Ν. Στεφάνου. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, στη συνάντηση το προεδρείο της ομοσπονδίας «έθεσε μια σειρά από θέματα, από τα οποία μόνο το ένα ήταν αρμοδιότητας του υπουργείου και επιλύθηκε», αναφερόμενος, σύμφωνα με πληροφορίες, στο αίτημα των βενζινοπωλών να μην επιτραπεί στους μεταπωλητές να διακινούν πετρέλαιο κίνησης.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι την ώρα που η διοίκηση της Ομοσπονδίας κατηγόρησε συνολικά την κυβέρνηση ότι δεν εφαρμόζει ούτε τις διατάξεις της νομοθεσίας που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν περιορισμένο έστω έλεγχο του λαθρεμπορίου και της νοθείας, την ίδια ώρα επιλέγει να εξαιρέσει - για λόγους που προτίμησε να κρατήσει αδιευκρίνιστους - τον υπουργό Ανάπτυξης Δ. Σιούφα. Και η διοίκηση της ΟΒΕ όχι μόνο τον εξαίρεσε, αλλά - όπως είπε ο πρόεδρός της Δ. Μακρυβέλιος - περιμένει από τον υπουργό να «νοικοκυρέψει» το χώρο.

Μεταξύ άλλων, οι βενζινοπώλες ανέφεραν πως στη σύσκεψη που είχαν με τον πρώην υφυπουργό Οικονομικών Αδ. Ρεγκούζα, μία μέρα πριν από την αποπομπή του από την κυβέρνηση, διαπίστωσαν κυβερνητική υπαναχώρηση από τις καλοκαιρινές εξαγγελίες για ενοποίηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, «γιατί κάποιοι δεν ήθελαν να τις προχωρήσουν». Κατά τα άλλα, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας ζητά την πιστή εφαρμογή των διατάξεων του νόμου που διέπει την αγορά πετρελαιοειδών. Τέλος, εκφράζει τη διαφωνία της με την κυβερνητική ρύθμιση για αναγραφή όλων των στοιχείων των καταναλωτών που παραλαμβάνουν πετρέλαιο θέρμανσης, όταν πρόκειται για μικρές ποσότητες που κυρίως παραγγέλλονται από άτομα χαμηλής εισοδηματικής στάθμης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ