ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΦΕΣΙΑ» ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Πέταξαν σε νέα ύψη - ρεκόρ

Στα 1,3 δισ. ευρώ έφτασε στο 9μηνο Γενάρη-Σεπτέμβρη 2005 η αξία των ακάλυπτων επιταγών και απλήρωτων συναλλαγματικών

Κάθε προηγούμενο ...ρεκόρ κατέρριψε το Σεπτέμβρη του 2005 η αξία των ακάλυπτων επιταγών και απλήρωτων συναλλαγματικών σε μια εξέλιξη που αποκαλύπτει το μέγεθος των «παράπλευρων απωλειών» που φέρνει η λεγόμενη οικονομική ανάπτυξη. Τα σπασμένα πληρώνουν πρώτα και κύρια οι μικρές επιχειρήσεις, στις οποίες μετακυλίονται όλα τα κρισιακά φαινόμενα και αποτελέσματα του δήθεν «ελεύθερου ανταγωνισμού».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας «Τειρεσίας ΑΕ», τα «φέσια» από ακάλυπτες επιταγές στο 9μηνο Γενάρη-Σεπτέμβρη 2005 εκτοξεύτηκαν στα 1,13 δισ. ευρώ, ενώ η αξία των απλήρωτων συναλλαγματικών έφτασε τα 132,1 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα συνολικά «φέσια» στο 9μηνο του 2005 εκτοξεύτηκαν στα 1,27 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ημερήσια «φέσια» ύψους 5,6 εκατ. ευρώ! Αποκαλυπτικό για το μέγεθος της διογκούμενης οικονομικής ασφυξίας για τους ΕΒΕ είναι το γεγονός ότι η αύξηση της αξίας των ακάλυπτων επιταγών έφτασε φέτος στο 62,5%. Σε μια παράλληλη εξέλιξη τα τραπεζικά δάνεια των νοικοκυριών που έχουν μπει στο «κόκκινο» φτάνουν στα 3 δισ. ευρώ. Τα επιχειρηματικά δάνεια αυτής της κατηγορίας διαμορφώνονται στα 5,6 δισ. ευρώ και το σύνολο των «κόκκινων δανείων» στα 8,6 δισ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο οι «μαύρες λίστες» της εταιρίας «Τειρεσίας ΑΕ» μακραίνουν καθημερινά με νέα ονόματα επιχειρήσεων και καταναλωτών οι οποίοι πλέον βρίσκονται αντιμέτωποι με πλειστηριασμούς και άλλα μέτρα.

Τα επίσημα στοιχεία που αφορούν στο 9μηνο Γενάρη-Σεπτέμβρη 2005 αποκαλύπτουν τα παρακάτω:

  • Ακάλυπτες επιταγές: Η αξία τους έφτασε στο αστρονομικό ύψος των 1,13 δισ. ευρώ (από 698,62 εκατ. ευρώ πέρσι) με αύξηση 62,4%. Ο αριθμός τεμαχίων φτάνει στις 94.346 (από 65.473 πέρσι) με αύξηση 44%
  • Απλήρωτες συναλλαγματικές: Η αξία τους φτάνει στα 132,1 εκατ. ευρώ (από 122,68 εκατ. ευρώ πέρσι) με αύξηση 7,7%. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτυπώνει την εντεινόμενη οικονομική δυσπραγία των λαϊκών νοικοκυριών στην αποπληρωμή των δόσεων για εμπορεύματα που αγόρασαν
  • Η συνολική αξία (ακάλυπτες επιταγές μαζί με τις απλήρωτες συναλλαγματικές) φτάνει στα 1,27 δισ. ευρώ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ανεπαρκής η νομοθεσία για το ξέπλυμα χρήματος

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η Ελλάδα, με την κατηγορία ότι δεν κοινοποίησε τα μέτρα, με τα οποία υιοθετεί την οδηγία για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης των εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση της ΝΔ λίγους μήνες μετά την άνοδό της στην κυβερνητική εξουσία, ψήφισε το νόμο για τον «επαναπατρισμό ξένων κεφαλαίων», που στην ουσία σημαίνει ότι νομιμοποιούσε το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος από διάφορες παράνομες δραστηριότητες (παράνομη εξαγωγή από την Ελλάδα, εμπόριο ναρκωτικών κλπ.).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, «η Ελλάδα έχει επιφέρει επανειλημμένες αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της οδηγίας και δεδομένης της έλλειψης κοινοποίησης αυτών των μέτρων στην Επιτροπή από το εν λόγω κράτος - μέλος, η τελική ημερομηνία έγκρισης όλων των μέτρων εφαρμογής παραμένει αβέβαιη», λόγος που οδήγησε και στην παραπομπή της χώρας μας στο Δικαστήριο.

  • Με αφορμή την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το υπουργείο Οικονομίας με ανακοίνωσή τους, επισημαίνει ότι «έχει ήδη προωθηθεί στη Βουλή για ψήφιση νομοθεσία που είναι εναρμονισμένη με την παραπάνω Κοινοτική Οδηγία».
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Προσοχή σε μοτοποδήλατα μινιατούρες

Τα «μίνι μοτοποδήλατα» απαγορεύεται να κυκλοφορούν στους δρόμους

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για μίνι μοτοποδήλατα που δεν προορίζονται για δρόμους, αλλά αποτελούν αντίγραφα μινιατούρες από αντίστοιχα ενηλίκων. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σημειώνει πως ενώ τα εν λόγω μοτοποδήλατα αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 40 χλμ. την ώρα και άρα δεν είναι παιχνίδια, ωστόσο - για τη διάθεσή τους στην αγορά - διαφημίζεται ότι δεν απαιτείται άδεια οδήγησης!

Τα συγκεκριμένα μοτοποδήλατα, που είναι μικρά σε μέγεθος, βενζινοκίνητα ή ηλεκτροκίνητα, εισάγονται συνήθως από την Κίνα και είναι εξοπλισμένα με κινητήρα ισχύος μικρότερης των 250 Watt και κυβισμού κάτω από 50 κυβικά εκατοστά. Σύμφωνα δε με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αφού δεν έχουν έγκριση τύπου και άδεια κυκλοφορίας η χρήση τους στους χώρους όπου υπάρχει δημόσια κυκλοφορία αποτελεί παράβαση και διώκεται ποινικά. Επιτρέπεται, δε, η χρήση τους μόνο σε ατομικούς χώρους όπου δεν μπορεί να υπάρξει απρόβλεπτη κίνηση πεζών. Κυρίως, όπως επισημαίνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τίθεται θέμα ασφάλειας, καθώς τα μοτοποδήλατα αυτά λόγω του μικρού τους μεγέθους δε γίνονται εύκολα αντιληπτά από επερχόμενους οδηγούς οχημάτων γι' αυτό και η χρησιμοποίησή τους κυρίως από ανήλικα παιδιά εμπεριέχει κινδύνους για την ασφάλεια των ίδιων των χρηστών, όσο και άλλων οδηγών και πεζών.

Ηδη, σύμφωνα με σχετική καταγγελία που έγινε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, επαγγελματίας οδηγός κινδύνεψε να εμπλακεί σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα όταν σε κεντρική λεωφόρο της Αθήνας και σε ώρα αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης δεν αντιλήφθηκε την παρουσία ανήλικου που επέβαινε σε μοτοποδήλατο λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού ύψους του τελευταίου. Ανάλογα περιστατικά έχουν καταγραφεί και σε άλλες χώρες της ΕΕ.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Στήριξη με όρους ... «βαριάς βιομηχανίας»

«Ο τουρισμός στη χώρα μας αποτελεί μια πραγματικά βαριά βιομηχανία», τόνισε χτες, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας στην εναρκτήρια ομιλία του στο 4ο Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «Τουρισμός και Ανάπτυξη». Στη βάση αυτή και με δεδομένη τη χτεσινή βράβευση της Μυκόνου ως του δημοφιλέστερου προορισμού των Αμερικανών για φέτος, το συγκεκριμένο ελληνικό νησί μεταβλήθηκε σε... κέντρο της βαριάς βιομηχανίας της χώρας. Ωστόσο αυτή είναι η χαριτολογική πλευρά μιας πολιτικής θέσης που οδηγεί σε τέτοιου είδους απίθανες αναγωγές και ευτράπελα. Γιατί η σοβαρή πλευρά έχει να κάνει με την επαναδιατύπωση από την πλευρά της κυβέρνησης της απόλυτης στήριξής της προς το μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ήταν σαφής: «Ο παραδοσιακός τουρισμός δεν αρκεί πλέον. Η επέκταση της τουριστικής ζήτησης και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός απαιτούν τη δημιουργία νέων διαφοροποιημένων τουριστικών προϊόντων. Σύγχρονων, αλλά και σε ανταγωνιστικές τιμές». Η «συνταγή» παραπέμπει σε μεγάλες επενδύσεις και σε τουριστικές μονάδες - μεγαθήρια, με ταυτόχρονη υποβάθμιση των πολλών μικρών τουριστικών μονάδων, εκτός από ειδικές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα παλιά αρχοντικά με λίγα και ακριβά δωμάτια. Εξάλλου, δεν είναι κρυφό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για μεγάλες ξένες τουριστικές επενδύσεις, η αγωνία της να ξεπουλήσει δημόσια τουριστικά «φιλέτα», οι συζητήσεις της με ντόπιους κεφαλαιούχους που επιζητούν ξεμπλοκάρισμα έργων πολλών εκατομμυρίων ευρώ και οι προνομιακοί χωροταξικοί, πολεοδομικοί σχεδιασμοί της.

Πανθεσσαλονίκεια σύσκεψη της ΠΑΣΥ

Πανθεσσαλονίκεια σύσκεψη διοργανώνει η ΠΑΣΥ τη Δευτέρα 24/10 στις 7 μ.μ. στην αίθουσα του Δημαρχείου Χαλκηδόνας.

Στη σύσκεψη καλούνται Αγροτικοί Σύλλογοι, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και οι αγρότες που βλέπουν τον κόπο τους να μην έχει αντίκρισμα εξαιτίας των αντιαγροτικών πολιτικών ΕΕ και κυβερνήσεων, προκειμένου:

  • Να διαμορφωθούν οι στόχοι και οι διεκδικήσεις.
  • Να προετοιμαστούν οι κινητοποιήσεις.
  • Να εκλεγεί νέα Γραμματεία της ΠΑΣΥ Νομού Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ το Σάββατο 22 Οκτώβρη ο Βαγγέλης Μπούτας θα περιοδεύσει στα Βασιλικά, όπου θα έχει συνάντηση με τα μέλη των ΔΣ του Αγροτικού Συλλόγου και του Αγροτικού Συνεταιρισμού.

Στις 7 μ.μ. θα μιλήσει στην αίθουσα του Δημαρχείου με θέμα: Η ΚΑΠ και οι καταστροφικές της συνέπειες για τη μικρομεσαία αγροτιά - θέσεις και προτάσεις της ΠΑΣΥ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ