Η αυλαία ανοίγει, λοιπόν, την Πέμπτη, με ένα από τα γνωστότερα έργα του συγγραφέα, που όμως παίζεται σπάνια. Ο Πιραντέλο, ξεκινώντας από την πεποίθησή του ότι ο άνθρωπος δεν είναι κυρίως αυτό που φαίνεται, αλλά άγεται και φέρεται από αυτό που κρύβεται κάτω από ένα ψεύτικο προσωπείο, δημιουργεί σχέσεις που καθορίζονται απ' αυτόν το δεύτερο παράγοντα, ενώ λειτουργούν με τον πρώτο. Στην «Ηδονή της τιμιότητας» ένας άνθρωπος με σκοτεινό και ύποπτο παρελθόν, καλείται να παίξει τον τίμιο σύζυγο μιας γυναίκας που έμεινε έγκυος από τον παντρεμένο εραστή της. Μετά τα τόσα σφάλματά του όμως, αποφασίζει οι πράξεις του να διακρίνονται από απόλυτη τιμιότητα. Τόσο απόλυτη που, αυτό που προτείνει, μοιάζει εξωφρενικό για μια κοινωνία η οποία έχει συνηθίσει σε μια υποκριτική συμπεριφορά.
Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση Νίκου Μοσχονά, σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου, σκηνικά - κοστούμια Λέας Κούση, μουσική επιμέλεια Ευάγγελου Κοκκόρη.
Εκτός από την Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου παίζουν επίσης: Αλέκος Κούρος, Πολύκαρπος Πολυκάρπου, Σπύρος Σαραφιανός, Γιώργος Ζιόβας, Εύα Καμινάρη, Μαρία Μπρανίδου, Στέφανος Καλαϊτζής.
Πολλές είναι οι θεματογραφικές περιοχές που τον ενδιαφέρουν. Κυρίως, όμως, κυριαρχούν η τοπιογραφία, η νεκρή φύση και οι ηθογραφικές σκηνές. Οπως σημειώνει ο Θάνος Χρήστου, στα «πρώτα ασπρόμαυρα χαρακτικά και σε ορισμένα έγχρωμα από την ίδια περίοδο, κυριαρχεί η σχεδιαστική ακρίβεια που υπογραμμίζει το ρεαλιστικό χαρακτήρα τους, καθώς και την αγάπη για το ανεκδοτολογικό, το κοινό, το καθημερινό... Στο πέρασμά του στην έγχρωμη ξυλογραφία, αποδεικνύει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, ότι ο χαράκτης έχει τη δυνατότητα να ανοίγει καινούριους δρόμους και να ανανεώνει τη μορφοπλαστική του γλώσσα».
Συναντήσεις επί συναντήσεων έχουν μεταξύ τους οι υπεύθυνοι των επιχορηγούμενων θιάσων, καθώς τα όρια στενεύουν επικίνδυνα από τη σιγήν ιχθύος που τηρεί το ΥΠΠΟ για τις επιχορηγήσεις. Αλλά και τι έγινε; Ούτε μια διαμαρτυρία, ούτε ενημέρωση του Τύπου... τίποτε. Τα λένε και τα ξαναλένε μεταξύ τους, κάποιες εφημερίδες αυτόβουλα γράφουν και ξαναγράφουν για την απαράδεκτη συμπεριφορά του ΥΠΠΟ που δεν έχει καν προκηρύξει την πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τη θεατρική περίοδο που ξεκίνησε ήδη και επιπλέον δεν έχει δώσει ακόμη την περσινή επιχορήγηση, αλλά... τίποτε πέραν αυτού. Τι περιμένουν, να κάνουν πορεία οι δημοσιογράφοι και οι θεατρόφιλοι για να διεκδικήσουν αυτά που η πολιτεία οφείλει στο ελληνικό θέατρο; Το ΚΚΕ πάντως, στην Επερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή για τον Πολιτισμό, αναφέρεται στο θέμα των επιχορηγήσεων και προσκαλεί τους επιχορηγούμενους θιάσους να παραβρεθούν την Παρασκευή στη συζήτηση.
Πέθανε (30/10) και κηδεύεται σήμερα (2 μ.μ.), από το Α` Νεκροταφείο Αθηνών, ο ζωγράφος Επαμεινώνδας Παπαδόπουλος, γνωστός στο Παρίσι ως NONDA. Γεννημένος στην Αθήνα το 1922, ο Ε. Παπαδόπουλος υπήρξε από τους γνωστούς εκπροσώπους του εξπρεσιονισμού στην Ecole de Paris, μαζί με τους: Ντε Κίρικο, Δ. Γαλάνη, Μ. Πράσινο και Θ. Τσίγκο. Το 1952 παρουσίασε ατομική έκθεση έργων του στον «Παρνασσό», με γυμνά που προκάλεσαν σκάνδαλο. Η έκθεση επιτράπηκε μόνον όταν ο καλλιτέχνης κάλυψε τα επίμαχα σημεία με φύλλα συκής, διαμαρτυρόμενος, έτσι, για τη λογοκρισία και τον πουριτανισμό της εποχής.
Ο Ε. Παπαδόπουλος παρουσίασε έργα του σε γνωστές εκθέσεις και σημαντικές αίθουσες τέχνης του Παρισιού και άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Σημειώνουμε ότι το 2003 ο Δήμος Αθηναίων, σε συνεργασία με τη γαλλική πρεσβεία, οργάνωσε τιμητική έκθεση για τα 80χρονά του, ενώ, στα τέλη του 2006, το Μουσείο Μπενάκη θα παρουσιάσει μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του.
Εργα από τις ενότητες «Αέρινες μορφές», «Αρωμα ψυχής» και «Θαλασσινές περιπλανήσεις», δημιουργίες της Ρούλας Πλέσσα, περιλαμβάνει η έκθεση που εγκαινιάζεται στις 7/11 (8 μ.μ.) στο Κέντρο Πολιτισμού Παλατάκι (Λ. Αθηνών 159). Θα διαρκέσει έως τις 14/11.
Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και η Ελληνοσουηδική Λέσχη οργανώνουν εκδήλωση (7/11, 8 μ.μ., στην ΕΕΛ, Γενναδίου 8), με θέμα «Νιλς Φέρλιν: Ο Σουηδός "Μιχάλης Κατσαρός"». Θα μιλήσει ο Τάσος Εγγλέζος. Θα απαγγείλει η Αλεξάνδρα Βαΐτση - Βάκρου.
Αύριο (7 μμ), στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, οι εκδόσεις «Παρασκήνιο» θα παρουσιάσουν το βιβλίο της Κατερίνας Ζωιτοπούλου -Μαυροκεφαλίδου «Τα παιδιά της μοναξιάς». Στο βιβλίο, η συγγραφέας διηγείται το μεγάλωμά της, στην Ελλάδα, μακριά από τον πολιτικό πρόσφυγα πατέρα της και την εξόριστη μητέρα της, όπως συνέβη και με πολλά άλλα παιδιά, καθώς και μνήμες από αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης που χάθηκαν στις φυλακές και τα ξερονήσια.