ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Παίρνουν πίσω διαπιστώσεις της πραγματογνωμοσύνης!

Και δεύτερος εμπειρογνώμονας που κατέθεσε χτες, έκανε λόγο για... «λάθη» στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης, στη σύνταξη της οποίας είχε συμμετάσχει και ο ίδιος...

«Επιχείρηση» αποδυνάμωσης ακόμα και αυτού του ελλιπέστατου κειμένου της πραγματογνωμοσύνης, που βρίσκεται πολύ μακριά από την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, παρατηρείται από τις μέχρι τώρα καταθέσεις των πραγματογνωμόνων, γεγονός που προκαλεί πλήθος ερωτηματικών. Μετά τον επικεφαλής της ομάδας, Απ. Παπανικολάου, που θεώρησε «ατυχή» την έκφραση της πραγματογνωμοσύνης, ότι το ΣΑΜΙΝΑ ήταν «οριακά αξιόπλοο», σειρά είχε χθες ο Γεωρ. Δημητριάδης, αντιπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού.

Συγκεκριμένα αναφερόμενος στα σωσίβια τα οποία υπήρχαν στο ΣΑΜΙΝΑ από κατασκευής πλοίου (1966) - όπως είχε καταθέσει και ο Απ. Παπανικολάου - ο Γ. Δημητριάδης τόνισε ότι εάν αναφέρεται κάτι τέτοιο στην πραγματογνωμοσύνη θα έχει διατυπωθεί λάθος... Απαντώντας σε ερώτηση δικηγόρου για τα αντιφατικά συμπεράσματα της πραγματογνωμοσύνης, όσον αφορά την κατάσταση των σωσιβίων συνολικά, ο Γ. Δημητριάδης είπε: «Δεν μπορώ να κρίνω ένα σωσίβιο αν το δω, αφού ο ψαράς θα έχει τραβήξει τον άνθρωπο με γάντζο και εκείνος μπορεί να έχει πάρει το λαμπάκι ή τη σφυρίχτρα για σουβενίρ!» Δηλαδή, οι ναυαγοί σαν να μην έφτανε που κινδύνεψαν να πνιγούν, έπαιρναν τα λαμπάκια και τις σφυρίχτρες για ενθύμια..! Να σημειωθεί ότι εντελώς... συμπτωματικά τα ίδια επιχειρήματα για τα σωσίβια, έχουν επιστρατεύσει οι δικηγόροι του εφοπλιστή Κ. Κληρονόμου.

Οσον αφορά τις βάρκες του πλοίου, ειδικά αυτές που βγήκαν στη στεριά, ο Γ. Δημητριάδης δήλωσε ότι από τους πραγματογνώμονες δεν έγινε κανένας έλεγχος, στις μηχανές τους. Οπως ισχυρίστηκε αυτές που κατέβηκαν, βρίσκονταν «πεταμένες» τρεις και τέσσερις μήνες στη στεριά και δεν μπορούσαν οι ειδικοί τις ελέγξουν. Οπως είπε χαρακτηριστικά: «Βασιστήκαμε στην Επιθεώρηση, που έκανε έλεγχο στο πλοίο πριν το ναυάγιο»!

Εντύπωση προκάλεσε το σημείο της κατάθεσής του, όπου ρωτήθηκε από τον υποπλοίαρχο Α. Ψυχογιό για το φτερό της δεξιάς προπέλας που κόπηκε, ενώ τα άλλα δύο ήταν ανέπαφα. Στην αρχή είπε ότι: «Για να κοπεί μόνο ένα πτερύγιο σημαίνει ότι την ώρα εκείνη που χτύπησε δε γύριζε». Ενώ μετά «διορθώνοντας» την αρχική του έκφραση συμπλήρωσε: «Η θέση μας είναι ότι το πλοίο δεν είχε καμία βλάβη στη μηχανή και η προπέλα δε χτύπησε στα βράχια. Δεν έχω ένδειξη ότι δε δούλευε η δεξιά μηχανή».

Χτες, κατέθεσε και ο υποπλοίαρχος Στ. Ξενιός που έδωσε μια κατάθεση «καρμπόν», με τα άλλα μέλη του πληρώματος. Ο υποπλοίαρχος καλύπτοντας πλήρως την εταιρία ισχυρίστηκε ότι η ηλεκτρομηχανή ανάγκης (emergency) δούλευε μέχρι και την ώρα που η δεξιά κουπαστή του πλοίου είχε αγγίξει το νερό, δηλαδή η κλίση είχε φτάσει σχεδόν τις 30 μοίρες (!) και όταν όλοι οι επιβάτες έχουν καταθέσει ότι στο πλοίο επικρατούσε σκοτάδι! Οταν ρωτήθηκε από τον εισαγγελέα Παν. Μπρακουμάτσο για το αν είναι φυσιολογικό να λειτουργεί σε κλίση πάνω από 22,5 μοίρες απάντησε πως δε θυμάται...

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΑ ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΟ
Τα δίνει όλα στους ιδιώτες

Τμήμα της έκτασης στο Βοτανικό όπου η εταιρία του Παναθηναϊκού θα αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες
Τμήμα της έκτασης στο Βοτανικό όπου η εταιρία του Παναθηναϊκού θα αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες
«Γην και ύδωρ» παραχωρεί η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων όχι μόνο στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός, αλλά συνολικά σε ιδιώτες. Η εν λόγω ΠΑΕ θα μεγιστοποιήσει τα κέρδη της, αφού θα πάρει δωρεάν γήπεδο, το οποίο και θα εκμεταλλεύεται, ενώ από την άλλη ιδρύεται Ανώνυμη Εταιρία με την επωνυμία «Διπλή Ανάπλαση Βοτανικού - Λεωφόρου Αλεξάνδρας ΑΕ», η οποία θα έχει το δικαίωμα χρήσης δημοτικών χώρων για 99 χρόνια.

Η παραπάνω απόφαση πάρθηκε στο χτεσινό δημοτικό συμβούλιο, με την απόλυτη συναίνεση της διοίκησης της Ντ. Μπακογιάννη (ΝΔ) και των δύο μεγαλύτερων παρατάξεων της μειοψηφίας, του Χρ. Παπουτσή (ΠΑΣΟΚ) και του Γ. Δημαρά. Την πρόταση καταψήφισε ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», Σπύρος Χαλβατζής, ο οποίος αμέσως μετά έδωσε και συνέντευξη Τύπου για το θέμα.

Ιδιαίτερα για το χώρο των 18,7 στρεμμάτων όπου βρίσκεται το δημοτικό στάδιο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, αποφασίστηκε η κατασκευή υπόγειου «πάρκιγκ», 900 θέσεων και η δημιουργία κτιρίου εμπορικών χρήσεων, μουσείο ΠΑΟ, συνολικής επιφάνειας δύο στρεμμάτων! Στα υπόλοιπα 16,7 στρέμματα η διοίκηση ισχυρίζεται ότι θα δημιουργήσει αστικό πράσινο. Ομως, όπως είπε και ο Σπ. Χαλβατζής, «δε θα υπάρχει όχι υψηλό πράσινο, αλλά ούτε καν χλόη».

Το μεγάλο «φαγοπότι», όμως, γίνεται στην ονομαζόμενη «ανάπλαση του Βοτανικού», η οποία θα γίνει με τη λεγόμενη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Εκεί:

  • Ιδρύεται από το Δήμο Αθηναίων και την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας Εταιρία Ειδικού Σκοπού με την επωνυμία «Διπλή Ανάπλαση ΑΕ», για 105 χρόνια. Η εταιρία αυτή θα έχει τα δικαιώματα χρήσης του ακινήτου στη Λεωφ. Αλεξάνδρας (ανήκει στο δήμο) και των ακινήτων (που θα περιέλθουν στην ιδιοκτησία του δήμου) στο Βοτανικό για 99 χρόνια.
  • Στο χώρο του Βοτανικού σε συνολική έκταση 200 στρεμμάτων, θα γίνουν: Γήπεδο ποδοσφαίρου 35-40.000 θέσεων. Χώροι για τα ερασιτεχνικά τμήματα του ΠΑΟ κάτω από τις κερκίδες. Υπαίθριο «πάρκιγκ» 1.500 θέσεων. Εμπορικό κέντρο 40.000 τ.μ. Η δεύτερη φάση του έργου περιλαμβάνει: Κλειστό γήπεδο 6-8.000 θέσεων. Κλειστή πισίνα Ολυμπιακών διαστάσεων. 1.000 θέσεις «πάρκιγκ».

Το «μνημόνιο συνεργασίας» προβλέπει την αποκλειστική παραχώρηση χρήσης γηπέδου Βοτανικού στην ΠΑΕ για 49 έτη με δέσμευση της ΠΑΕ ότι θα χρησιμοποιεί το γήπεδο για όλους τους αγώνες της. Και δωρεάν παραχώρηση 200 θέσεων στάθμευσης τις καθημερινές ημέρες και δωρεάν παραχώρηση του 20% των θέσεων στάθμευσης τις ημέρες αγώνων.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για το θέμα ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», Σπ. Χαλβατζής, είπε: «Υποστηρίζουμε ότι δεν πρέπει να κατασκευαστεί στο χώρο του Βοτανικού ένα τεράστιο αθλητικό συγκρότημα και εμπορικό κέντρο. Δεν είμαστε αντίθετοι στα γήπεδα. Σήμερα, όμως, δεν αντιμετωπίζουμε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, στο όνομα των αναγκών για κάποιο γήπεδο κατασκευάζονται τεράστιες εγκαταστάσεις, μεγάλα εμπορικά κέντρα, που ικανοποιούν τη λογική της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού».

Σημείωσε δε ότι «ο νέος νόμος για τις "Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα" βρίσκει την πλήρη έκφρασή του στην πρόταση της διοίκησης του δήμου. Τα πάντα εκχωρούνται στο κεφάλαιο. Η ΕΕΣ θα έχει ζωή 105 χρόνια. Η εκμετάλλευση, δηλαδή, του δημοτικού χώρου, από ιδιώτες, θα είναι υπεραιωνόβια»...

Νέα ταλαιπωρία επιβατών

Τη διαρκή ταλαιπωρία που υφίστανται οι νησιώτες από την αντιλαϊκή και προς όφελος των εφοπλιστών πολιτική της κυβέρνησης, φέρνει πάλι στο προσκήνιο η ολονύκτια περιπέτεια που έζησαν οι 206 επιβάτες του πλοίου «Εξπρές Απόλλων», το οποίο υπέστη μηχανική βλάβη. Το πλοίο είχε αποπλεύσει το απόγευμα της Κυριακής από το Καρλόβασι, όπου και επέστρεψε, και οι λιμενικές αρχές απαγόρευσαν τον απόπλου έως ότου επιδιορθωθεί η βλάβη.

Περισσότεροι από 100 επιβάτες αρνήθηκαν να εκκενώσουν το πλοίο και με έγγραφό τους ζήτησαν την εισαγγελική παρέμβαση για κάθε νόμιμη ενέργειά τους εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρίας. Μετά την παρέμβαση του εισαγγελέα, του νομάρχη Σάμου και του προέδρου του Εργατικού Κέντρου, οι επιβάτες πείστηκαν να κατέβουν από το πλοίο και να το αφήσουν να ταξιδέψει κενό επιβατών.

Οι επιβάτες του «Εξπρές Απόλλων», που εκτελούσε το δρομολόγιο Καρλόβασι - Εύδηλο - Μύκονο - Σύρο και Πειραιά, αναχώρησαν για τον προορισμό τους με το πλοίο «Δημητρούλα» χτες το απόγευμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ