ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
Πλήγμα για τους εργαζόμενους ο ΦΠΑ στις οικοδομές

Οι βουλευτές του Κόμματος αποκάλυψαν στη Βουλή την ουσία των κυβερνητικών μεθοδεύσεων

Μια νέα φοροεπέλαση κατά των λαϊκών στρωμάτων επιχειρείται με την επιβολή ΦΠΑ 19% στα νεόδμητα ακίνητα και την επερχόμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Τη νέα αυτή φοροεπιδρομή, που προβλέπεται στο σχετικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες επί της αρχής στη Βουλή, κατήγγειλαν με συγκεκριμένα επιχειρήματα οι βουλευτές του ΚΚΕ στις ομιλίες τους.

Η εισηγήτρια του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου τόνισε ότι δεν προκαλεί καμία έκπληξη η αντιλαϊκότητα του νομοσχεδίου, αφού είναι μέρος της γενικότερης φορολογικής αναδιαμόρφωσης που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Η εισηγήτρια είπε ότι η αξιολόγηση του νομοσχεδίου δεν πρέπει να γίνει αποσπασματικά, αλλά μέσα στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης της γης και της κατοικίας και των ιδιαίτερων εξελίξεων που αφορούν την αγορά κατοικίας και τη βιομηχανία των κατασκευών.

Η μείωση, είπε, της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων τους οδηγεί στο δανεισμό για την ικανοποίηση των στεγαστικών τους αναγκών και είναι χαρακτηριστικό ότι τα στεγαστικά δάνεια ως ποσοστό του ΑΕΠ εκτινάχτηκαν από το 3% που ήταν το 1995 στο 20% το 2004. Σημαντική επιβάρυνση, εκτός από το ΦΠΑ, θα επέλθει και με τις αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών, που κατά πληροφορίες θα είναι περίπου 20%.

«Εμείς, τόνισε, προτείνουμε να καταργηθεί η έμμεση φορολογία στη λαϊκή κατοικία και πιστεύουμε ότι το πρόβλημα της λαϊκής στέγης μπορεί να λυθεί όχι μέσα στο σύστημα που λειτουργεί με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος, αλλά με έναν ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα σχεδιάζει με γνώμονα τις στεγαστικές ανάγκες των εργαζομένων».

Στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Α. Σκυλλάκος τόνισε ότι η κατεύθυνση τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ ήταν η ενίσχυση των επιχειρηματιών του κλάδου και η επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων. Η φοροεπιδρομή, είπε, αποδεικνύεται και από τις προβλέψεις του προϋπολογισμού όπου αναγράφεται αύξηση της φορολογίας από την επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές και από τη φορολογία της μεταβίβασης των ακινήτων. Ενδεικτικό της εύνοιας υπέρ των «εχόντων και κατεχόντων» είναι, όπως κατήγγειλε ο Α. Σκυλλάκος, ότι υπάρχουν άρθρα με τα οποία καταργείται το τεκμήριο διαβίωσης για όσους έχουν κότερα, ενώ μειώνεται ο φόρος από 35% στο 25% για τις ξένες επιχειρήσεις και πέφτει το ποσοστό παρακράτησης από κινητές αξίες από το 40% στο 25%.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης τόνισε ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη εκμετάλλευση της γης σε πανελλαδική πλέον έκταση από τους μεγαλοεργολάβους και κατασκευαστικές εταιρίες που δεν εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά την κερδοφορία τους. Υπογράμμισε ότι από το σύνολο των 63 δισ. ευρώ που είναι καταχρεωμένα τα νοικοκυριά στις τράπεζες, πάνω από 40 δισ. αφορούν τα στεγαστικά δάνεια με αποτέλεσμα να αυξάνει ο αριθμός των κατασχέσεων. Ο Α. Τζέκης κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση χαρίζει χρήματα στους μεγαλοκαναλάρχες, αφού συνεχίζοντας την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ συνεχίζεται η μείωση από 30% σε 20% του φόρου των διαφημίσεων στις τηλεοράσεις με στόχο τον πλήρη μηδενισμό του. Αυτό είναι η διαπλοκή, είπε, που ευνοεί συνέχεια τους επιχειρηματικούς ομίλους και αναπαράγει αυτήν την τεράστια διαπλοκή.

Υπερασπιζόμενος το φορομπηχτικό νομοσχέδιο ο αρμόδιος υφυπουργός Α. Μπέζας, έκανε λόγο για εξυγιαντικό μέτρο προς όφελος του κατασκευαστικού τομέα. Μάλιστα, διαστρέφοντας την πραγματικότητα, ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο θα οδηγήσει σε ελάφρυνση της φορολογίας ακινήτων και θα δημιουργήσει μεγαλύτερη κινητικότητα και ευελιξία στην αγορά.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Επί της ουσίας συμφωνούν

Αντί να κουβεντιάσουν για την ποιότητα του γάλακτος, περιορίζουν κάθε συζήτηση στο τι αναγράφεται στις συσκευασίες

Συνεχίστηκε και χτες η ανταλλαγή δηλώσεων και ανακοινώσεων μεταξύ κυβέρνησης και βιομηχάνων τροφίμων γύρω από τη διαδικασία, δηλαδή τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) για τις επισημάνσεις στις συσκευασίες του γάλακτος, ενώ στην ουσία όλοι τους συμφωνούν - και το διατυμπανίζουν - ότι δεν υπάρχει ζήτημα με την ποιότητα του γάλακτος. Σ' αυτό το πλαίσιο, με ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) εγκαλεί την κυβέρνηση για τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων και αξιώνει «θέματα επισήμανσης και παρεκκλίσεων» να είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ επιχειρήσεων και αρμοδίων φορέων. Στο ίδιο μήκος κύματος με τις προχτεσινές δηλώσεις του Δ. Δασκαλόπουλου, προέδρου του Συνδέσμου, αφήνει σαφείς αιχμές για πολιτική σκοπιμότητα, που συνδέεται με τον τρόπο που επέλεξε η κυβέρνηση να χειριστεί το θέμα. Μεταξύ των άλλων, δε, προβάλλει την αξίωση, οι καταναλωτές να εμπιστεύονται τα προϊόντα που τους «σερβίρουν» οι βιομήχανοι, προβάλλοντας ως αδιαμφισβήτητο αξίωμα ότι εφαρμόζουν «με επιμέλεια τους νόμους και τις προδιαγραφές» που θέτει η ΕΕ και κατ' επέκταση ότι αυτοί οι νόμοι διασφαλίζουν πλήρως τα συμφέροντα των καταναλωτών.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση του ΣΕΒΤ, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου υπεραμύνθηκε της δημοσιοποίησης των σχετικών στοιχείων. Ο ίδιος, δε, σε ανάλογες δηλώσεις του, αναλαμβάνει την ευθύνη για λογαριασμό της κυβέρνησης να διαβεβαιώσει τους καταναλωτές ότι «θέμα ποιότητας γάλακτος δεν υπάρχει. Το γάλα είναι ασφαλές». Ερωτηθείς σχετικά με τις εισαγωγές γάλακτος, τη στιγμή που λίγο - πολύ όλες οι γαλακτοβιομηχανίες ισχυρίζονται ότι πουλάνε ελληνικό γάλα, ο υφυπουργός -επικαλούμενος τις διαβεβαιώσεις των βιομηχάνων - απάντησε: «Κατ' αρχήν πίνουμε ασφαλές γάλα και είχε γίνει και συζήτηση προσφάτως με όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο του γάλακτος». Πέταξε, όμως, το μπαλάκι στον ΕΦΕΤ «για περισσότερα στοιχεία».

Είναι ολοφάνερο ότι κυβέρνηση και μεγαλοβιομήχανοι δεν μπαίνουν στην ουσία της συζήτησης «τι γάλα πίνουμε», «τι προέλευσης είναι το γάλα», «πόσο φρέσκο είναι το γάλα 5 ημερών που μας πωλούν» κ.ο.κ.

ΥΠΟΘΕΣΗ «ΔΕΚΑ»
Αθώοι λόγω παραγραφής

Ομόφωνα αθώοι, λόγω παραγραφής, κρίθηκαν χτες από το Τριμελές Εφετείο οι 7 κατηγορούμενοι, πρώην μέλη της ΔΕΚΑ, για την υπόθεση των χρηματιστηριακών συναλλαγών κατά την προεκλογική περίοδο του 2000. Το δικαστήριο δέχτηκε ότι δε στοιχειοθετείται η κατηγορία σε βαθμό κακουργήματος, που αφορά ζημιά του Δημοσίου για το αδίκημα της απιστίας, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών δημόσιου χρήματος, επειδή η Δημόσια Επιχείρηση Κινητών Αξιών (ΔΕΚΑ) είναι ανώνυμη εταιρία... Συνεπώς, το κακούργημα έχει μετατραπεί σε πλημμέλημα, το οποίο με τη σειρά του έχει παραγραφεί μετά την παρέλευση πενταετίας. Ετσι το δικαστήριο δεν εξέτασε την ουσία της υπόθεσης.

Υπενθυμίζουμε ότι ο εισαγγελέας της έδρας Βασίλης Πλιώτας είχε ζητήσει στην αγόρευσή του την καταδίκη όλων των κατηγορουμένων (Ι. Κουσουλάκος, Γ. Νώτης, Α. Σάγος, Μ. Παπαδονικολάκη, Γ. Καλλίας, Π. Μαρκόπουλος και Γ. Μανεσιώτης). Η υπόθεση είχε φτάσει στις δικαστικές αίθουσες ύστερα από μήνυση του πρώην προέδρου της ΝΔ, Μιλτιάδη Εβερτ.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ - ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Αλλαγές στον κανονισμό για τα φορτηγά.

Κανονισμό που οριοθετεί ως ανώτατο χρόνο οδήγησης, για τους οδηγούς φορτηγών, στις 56 ώρες τη βδομάδα, έναντι 74, που ισχύει σήμερα, αποφάσισαν χτες το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ και το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες.

Ο χρόνος υποχρεωτικής ανάπαυσης των οδηγών αυξάνεται σε εννέα ώρες αντί για οχτώ, ενώ φαίνεται να προχωρά υποχρεωτικός χρόνος ανάπαυσης 45 ωρών, σε διάστημα δύο βδομάδων. Σύμφωνα με την απόφαση, τα κράτη - μέλη θα μπορούν να θεσπίσουν εφόσον το επιθυμούν και αυστηρότερους κανονισμούς, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ασφάλεια των εργαζομένων στα φορτηγά, όσο και των εθνικών οδικών δικτύων.

Η ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού μετατίθεται στους ιδιοκτήτες των φορτηγών με συνυπεύθυνες τις εταιρίες που τα μισθώνουν. Εισάγοντας δε τον ηλεκτρονικό ταχογράφο, που θα καταγράφει λεπτομερώς τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης, εικάζεται ότι θα είναι δυνατός ένας καλύτερος έλεγχος της κατάστασης.

Ανάκληση αυτοκινήτων

Ανακαλούνται από τη «Mercedes Benz Ελλάς ΑΕΕ» 179 οχήματα τύπου «Smart Forfour» για επιδιόρθωση προβλήματος που σχετίζεται με την ασφάλιση του πίσω πάγκου καθίσματος στο δάπεδο του αμαξώματος. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το τηλέφωνο 800 11 76000.

Επίσης, ανακαλούνται από την εταιρία «Chevellas ΑΕ» 119 οχήματα του μοντέλου «Chevrolet Matiz» κατασκευής από 30 Ιούνη 2004 μέχρι και 16 Οκτώβρη 2004 με αριθμούς πλαισίου 5C041024 μέχρι 5C065437 για αντικατάσταση της μονάδας αερόσακου οδηγού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο 210.5773.460.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ