ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Λένε πως το ναυάγιο ήταν τυχαίο γεγονός!

Οι ισχυρισμοί των μαρτύρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων έρχονται σε αντίθεση με την κοινή λογική

Με τις καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης συνεχίστηκε χτες η δίκη για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Οι περισσότεροι από τους μάρτυρες που κατέθεσαν ήταν ναυπηγοί και πρωτοκλασάτα στελέχη της MFD (σήμερα HSW), οι οποίοι και προσπάθησαν να φτιάξουν το προφίλ των κατηγορουμένων, ενώ ουσιαστικά απέδωσαν το ναυάγιο και το θάνατο των 80 ανθρώπων σε τυχαίο γεγονός...

Χαρακτηριστικότεροι όλων οι μάρτυρες του εκπροσώπου της εταιρίας, Ν. Βικάτου, οι οποίοι και προσπάθησαν να πείσουν το δικαστήριο ότι ο Ν. Βικάτος ήταν υπεύθυνος μόνο για τα ταχύπλοα στην εταιρία, ενώ για τα συμβατικά πλοία δε γνώριζε απολύτως τίποτα, αφού υπεύθυνος ήταν ο Κ. Αγαπητός.

Συγκεκριμένα, ο Καράβολος Παράσχος, αρχιπλοίαρχος τότε και σήμερα της εταιρίας στα ταχύπλοα, υποστήριξε ότι ο Ν. Βικάτος ήταν ...αυστηρότατος σε ζητήματα ασφάλειας. Ξεχνώντας προφανώς τα ατυχήματα, που έχουν συμβεί, αφού, όπως του υπενθύμισε ο εισαγγελέας, Αρ. Φραγκιαδάκης, στην εταιρία υπήρχαν «ανωμαλίες» στον τομέα της ασφάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του «Φλάινγκ Ντόλφιν 5», που είχε πιάσει φωτιά περίπου ενάμιση μήνα πριν από το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» και στο οποίο κινδύνεψαν να καούν οι επιβάτες του πλοίου από ελλείψεις που υπήρχαν σε σωστικά μέσα. Οταν οι δικηγόροι της υπεράσπισης έσπευσαν να σημειώσουν ότι στο συγκεκριμένο «Φλάινγκ Ντόλφιν» υπήρχε κατασκευαστικό λάθος, ο εισαγγελέας απάντησε: «Μετά από τόσα χρόνια κατασκευαστικό λάθος;».

Η προσπάθεια των μεγαλοστελεχών της εταιρίας ήταν χαρακτηριστική και από την κατάθεση του Γ. Φράγκου, που σήμερα συνεργάζεται με ναυτιλιακή εταιρία και ο οποίος όταν ρωτήθηκε από δικηγόρο της πολιτικής αγωγής για το «Καταμαράν» που έφτασε το βράδυ του ναυαγίου στην Πάρο, το οποίο μετέφερε δύο από τους αρχικαπετάνιους της εταιρίας, ισχυρίστηκε ότι μετέφερε «είδη πρώτης ανάγκης και κουβέρτες».

Παρ' όλες τις προσπάθειές τους δεν κατάφεραν να αποκρύψουν τις ευθύνες της εταιρίας. Ενδεικτική είναι η κατάθεση του Αθαν. Νάνου, ο οποίος σημείωσε ότι από όσα γνωρίζει οι μηχανές του πλοίου πρέπει να ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση...

ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΥΓΓΡΟΥ - ΦΙΞ
Το πλήρωσε ο λαός - το εκμεταλλεύεται ιδιώτης!

Οσοι θα θέλουν να χρησιμοποιούν το μετρό και να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους, θα πρέπει να πληρώνουν 3 ευρώ για πάρκινγκ για τις δύο πρώτες ώρες και 0,50 ευρώ για κάθε επιπλέον ώρα

Eurokinissi

Σε σκανδαλώδη ανάθεση της εκμετάλλευσης του υπόγειου πάρκινγκ στο σταθμό του μετρό «Συγγρού - Φιξ» σε ιδιωτική εταιρία, προχώρησαν κυβέρνηση και διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ», παρότι το έργο κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού. Και σαν να μην έφτανε αυτό, φρόντισαν να απαλλάξουν την ιδιωτική εταιρία ακόμη και από το κόστος συντήρησης, αφού η σύμβαση προβλέπει ότι το κόστος αυτό το αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η «Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ) με το δικό της προσωπικό!

Το νέο πάρκινγκ, το οποίο είναι και πανάκριβο, εγκαινίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μιχ. Λιάπης, ο οποίος μάλιστα προανήγγειλε ότι θα επακολουθήσουν άμεσα άλλες δύο συμβάσεις με ιδιώτες για την εκμετάλλευση χώρων στάθμευσης στους σταθμούς Χαλανδρίου και Δουκίσσης Πλακεντίας.

Τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν κυβέρνηση και διοίκηση της «Αττικό Μετρό», είναι γιατί επέλεξαν τη λύση του ιδιώτη για ένα έργο που χρυσοπλήρωσαν οι Ελληνες φορολογούμενοι για την κατασκευή του και θα εξακολουθούν να πληρώνουν για τη συντήρησή του; Για πόσα χρόνια και με τι όρους θα εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης το πάρκινγκ; Πήραν υπόψη τους ότι η επιφόρτιση (εντατικοποίηση της δουλιάς) του ήδη ελλιπούς τεχνικού προσωπικού και του προσωπικού του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας της ΑΜΕΛ και με τη συντήρηση του πάρκινγκ, θα έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια των δρομολογίων του μετρό;

Αξίζει να επισημανθεί εδώ ότι ένα από τα παράδοξα των «Ολυμπιακών Αγώνων» της Αθήνας, είναι ότι ακόμα και η συντήρηση της γέφυρας «Καλατράβα» στην Κατεχάκη, έχει ανατεθεί στους τεχνικούς της ΑΜΕΛ!

Η χρέωση του πάρκινγκ συνδέεται με τη χρήση του μετρό. Οσοι χρησιμοποιούν το συγκοινωνιακό μέσο θα πληρώνουν για πάρκινγκ 3 ευρώ για τις δύο πρώτες ώρες και 0,50 ευρώ για κάθε επιπλέον ώρα (μέχρι και τις 6 ώρες). Πάνω από 6 ώρες έως και 10 ώρες το πάρκινγκ στοιχίζει επιπλέον 5 ευρώ, ενώ από εκεί και πάνω, 8 ευρώ η 11η ώρα και 1 ευρώ για κάθε επιπλέον ώρα. Οσοι σταθμεύουν το όχημά τους χωρίς να επιβιβάζονται στο μετρό, θα πληρώνουν 6 ευρώ για την πρώτη ώρα και κάθε επιπλέον ώρα 1 ευρώ. Τα Σαββατοκύριακα η χρέωση είναι 0,50 ευρώ ανά ώρα για όλους, ενώ η νυκτερινή λειτουργία (12.30 μ.μ. - 5.30 -.μ.) 2 ευρώ η ώρα.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Νέο πρόστιμο για τον Κουρουπητό

Στο δικαστήριο οδηγείται η Ελλάδα, για ακόμα μία φορά, εξαιτίας της χωματερής του Κουρουπητού στα Χανιά και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα της επιβληθεί πρόστιμο βαρύτερο του προηγουμένου, το οποίο και ανερχόταν στα 4,72 εκατομμύρια ευρώ.

Το 2000 το ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να μη συνεχιστεί η επιβολή του προστίμου, δεσμεύτηκε μέσω ΥΠΕΧΩΔΕ, να βρει άμεση λύση, εξασφαλίζοντας ανθρώπους και περιβάλλον μεταφέροντας τη χωματερή στο Μεσομούρι. Για την αποκατάσταση του Κουρουπητού, επέλεξε το... μέτρο της επιχωμάτωσης, με αποτέλεσμα στις πρώτες βροχές να αποκαλυφθεί η χωματερή και στη συνέχεια να παραδίδεται στις φλόγες με κάθε ευκαιρία, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη μόλυνση...

Οσον αφορά το Μεσομούρι, που το διαδέχτηκε η νέα χωματερή στα Κοράκια, μετατράπηκε σε μία εξίσου επικίνδυνη πηγή μόλυνσης, αφού τα δέματα των απορριμμάτων που μεταφέρονται εκεί, διαλύονται και δημιουργούν έναν οχετό, ο οποίος καταλήγει στο Αιγαίο...

Το ελληνικό κράτος βάζει πλώρη για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εκτός από τον Κουρουπητό και για το θέμα της μη ασφαλούς διαχείρισης επικίνδυνων απορριμμάτων, που καταλήγουν σε πάνω από 1.500 χωματερές, οι οποίες δεν πληρούν κανέναν όρο ασφαλείας ανθρώπων και περιβάλλοντος, καθώς, σύμφωνα και με την Επιτροπή, η Ελλάδα δε διαθέτει εξειδικευμένες μονάδες διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων και αρκείται στη μόνιμη ...«προσωρινή» αποθήκευσή τους!

Επίσης, η χώρα μας έλαβε και δύο αιτιολογημένες γνώμες (σ.σ. ο προθάλαμος για παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο) για τη συνεχή απουσία νομοθεσίας όσον αφορά την προστασία των υδάτινων πόρων και για τη μη εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας για τη λειτουργία 150 περιοχών προστασίας των άγριων πουλιών...

  • Αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για χτες συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας με θέμα την Αναθεώρηση του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Αττικής, μετά από σχετική πρόταση που είχε καταθέσει εγγράφως προχτές η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ), με το σκεπτικό ότι δεν υπήρξε ουσιαστική πληροφόρηση των συμβούλων ούτε αρκετός χρόνος για τη διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων για ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Παντεχνική αποχή αύριο

Με αιχμή του δόρατος τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2006, που προβλέπει τη δραστική περικοπή του προγράμματος των τεχνικών έργων, οδηγώντας στην καταστροφή ολόκληρο τον κατασκευαστικό κλάδο, οι διπλωματούχοι μηχανικοί πραγματοποιούν αποχή από την εργασία τους αύριο, 15 Δεκέμβρη, ύστερα από πρόσκληση του ΤΕΕ, των κλαδικών και εργασιακών συλλόγων τους. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης θα πραγματοποιήσουν την ίδια μέρα παντεχνικές συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις - έδρες των περιφερειακών τμημάτων του ΤΕΕ στη χώρα, ενώ στην Αθήνα η συγκέντρωση έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 11 το πρωί στο Θέατρο «Βρετανία» (οδός Πανεπιστημίου).

Συνελεύσεις αντιστασιακών
  • Ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ Βορειοδυτικών προαστίων, σήμερα Τετάρτη 14.12.2005 και ώρα 6.30 μ.μ., στο συνεδριακό κέντρο του Δήμου Ν. Ιωνίας, κάνει την εκλογοαπολογιστική του Συνέλευση.
  • Αύριο Πέμπτη 15.12.2005 και ώρα 5 μ.μ., στην αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), πραγματοποιείται, οριστικά, η Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ενωσης Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου -ΠΕΚΑΜ. Το ΔΣ της ΠΕΚΑΜ καλεί τα μέλη του να τακτοποιηθούν οικονομικά και να μετέχουν μαζικά στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση της Ενωσης.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ