Τετάρτη 14 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Λένε πως το ναυάγιο ήταν τυχαίο γεγονός!

Οι ισχυρισμοί των μαρτύρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων έρχονται σε αντίθεση με την κοινή λογική

Με τις καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης συνεχίστηκε χτες η δίκη για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Οι περισσότεροι από τους μάρτυρες που κατέθεσαν ήταν ναυπηγοί και πρωτοκλασάτα στελέχη της MFD (σήμερα HSW), οι οποίοι και προσπάθησαν να φτιάξουν το προφίλ των κατηγορουμένων, ενώ ουσιαστικά απέδωσαν το ναυάγιο και το θάνατο των 80 ανθρώπων σε τυχαίο γεγονός...

Χαρακτηριστικότεροι όλων οι μάρτυρες του εκπροσώπου της εταιρίας, Ν. Βικάτου, οι οποίοι και προσπάθησαν να πείσουν το δικαστήριο ότι ο Ν. Βικάτος ήταν υπεύθυνος μόνο για τα ταχύπλοα στην εταιρία, ενώ για τα συμβατικά πλοία δε γνώριζε απολύτως τίποτα, αφού υπεύθυνος ήταν ο Κ. Αγαπητός.

Συγκεκριμένα, ο Καράβολος Παράσχος, αρχιπλοίαρχος τότε και σήμερα της εταιρίας στα ταχύπλοα, υποστήριξε ότι ο Ν. Βικάτος ήταν ...αυστηρότατος σε ζητήματα ασφάλειας. Ξεχνώντας προφανώς τα ατυχήματα, που έχουν συμβεί, αφού, όπως του υπενθύμισε ο εισαγγελέας, Αρ. Φραγκιαδάκης, στην εταιρία υπήρχαν «ανωμαλίες» στον τομέα της ασφάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του «Φλάινγκ Ντόλφιν 5», που είχε πιάσει φωτιά περίπου ενάμιση μήνα πριν από το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» και στο οποίο κινδύνεψαν να καούν οι επιβάτες του πλοίου από ελλείψεις που υπήρχαν σε σωστικά μέσα. Οταν οι δικηγόροι της υπεράσπισης έσπευσαν να σημειώσουν ότι στο συγκεκριμένο «Φλάινγκ Ντόλφιν» υπήρχε κατασκευαστικό λάθος, ο εισαγγελέας απάντησε: «Μετά από τόσα χρόνια κατασκευαστικό λάθος;».

Η προσπάθεια των μεγαλοστελεχών της εταιρίας ήταν χαρακτηριστική και από την κατάθεση του Γ. Φράγκου, που σήμερα συνεργάζεται με ναυτιλιακή εταιρία και ο οποίος όταν ρωτήθηκε από δικηγόρο της πολιτικής αγωγής για το «Καταμαράν» που έφτασε το βράδυ του ναυαγίου στην Πάρο, το οποίο μετέφερε δύο από τους αρχικαπετάνιους της εταιρίας, ισχυρίστηκε ότι μετέφερε «είδη πρώτης ανάγκης και κουβέρτες».

Παρ' όλες τις προσπάθειές τους δεν κατάφεραν να αποκρύψουν τις ευθύνες της εταιρίας. Ενδεικτική είναι η κατάθεση του Αθαν. Νάνου, ο οποίος σημείωσε ότι από όσα γνωρίζει οι μηχανές του πλοίου πρέπει να ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ