ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Και μας ληστεύουν και μας ταλαιπωρούν

Η ταλαιπωρία που υπέστη αναγνώστης του «Ρ», που μετέφερε το υπόλοιπο δανείου από την «Αλφα» στην Εθνική, «βγάζει μάτι»

Η παρακάτω ιστορία είναι αληθινή. Δεν είναι μοναδική - συμβαίνει, απ' ό,τι φαίνεται, πολύ συχνά - αλλά είναι χαρακτηριστική για τον τρόπο που το τραπεζικό κεφάλαιο αντιμετωπίζει τα θύματά του: Εμάς. Δε φτάνει που μας χαρατσώνει μέσω της αισχροκέρδειας, αλλά μας ταλαιπωρεί από πάνω! Το παράδειγμα που παραθέτουμε, στη συνέχεια, είναι δεόντως αποκαλυπτικό.

Μισθωτός αποφάσισε να μεταφέρει το υπόλοιπο δανείου για αγορά αυτοκινήτου από την «Αλφα» στην «Εθνική». Η αποπληρωμή του δανείου έγινε από τη δεύτερη στην πρώτη μέσω εμβάσματος στις 15/7/2005. Ο μισθωτός της ιστορίας μας, θεωρώντας ότι είχε «ξεμπερδέψει» με τη μεταφορά του υπολοίπου του, πήρε την άδειά του και έφυγε για το χωριό του. Επιστρέφοντας μετά από 15 μέρες ζήτησε τηλεφωνικά από την «Αλφα» τη βεβαίωση εξόφλησης του δανείου, ώστε να αρθεί η παρακράτηση του αυτοκινήτου από την αντιπροσωπεία. Εκπληκτος, όμως, άκουσε την κοπέλα από το τηλέφωνο να του λέει ευγενικά, πως δε βλέπει καμία εξόφληση δανείου και ότι θα έπρεπε να «επισκεφτεί» οποιοδήποτε υποκατάστημα διότι εκεί έχουν πρόσβαση σε «άλλο» σύστημα!

Ηταν Σάββατο και δεν μπορούσε να κάνει τίποτε περισσότερο εκτός από το να αρχίζει να «βράζει» στο ζουμί του και να προσπαθήσει να μη λέει φωναχτά όλα όσα σκεφτόταν για τις τράπεζες και τις διαφημίσεις για τα «καλά» της μεταφοράς υπολοίπων. Τη Δευτέρα το πρωί «επισκέφθηκε» κάποιο υποκατάστημα της «Αλφα», αλλά και εκεί του είπαν πως το σύστημα στους υπολογιστές είχε «πέσει» και τον κάλεσαν να ξαναπεράσει μετά από μία ώρα. Αντ' αυτού, ο «ήρωάς» μας πήγε σε άλλο υποκατάστημα της ίδιας τράπεζας που έτυχε να βρίσκεται μερικά στενά πιο πέρα. Ως «εκ θαύματος» το «σύστημα» εκεί δεν ήταν «πεσμένο» αλλά δεν έδειχνε να έχει αποπληρωθεί το δάνειο! Η υπάλληλος τηλεφωνεί στα «κεντρικά» τα οποία επαναλαμβάνουν πως «δεν ξέρουν τίποτα», αλλά του λένε πως η καταχώριση κάνει 15-20 μέρες να γίνει!

Τα «φίδια» είχαν αρχίσει να «ζώνουν» για τα καλά το μισθωτό μας. Πηγαίνει στην «Εθνική» και διηγείται την κατάσταση. Φεύγει με παραστατικά και βεβαιωτικά αποπληρωμής του δανείου, αλλά επειδή έπρεπε να πάει και στη δουλιά, το αφήνει για την επομένη. Την επομένη λοιπόν επιστρέφει στην «Αλφα» με τα αποδεικτικά στοιχεία. Και πάλι όμως η υπάλληλος (ήταν η ίδια που την προηγούμενη υποστήριζε πως το σύστημα ήταν «πεσμένο») δε βρίσκει τίποτα στον υπολογιστή. Τα ίδια της λένε και από το τηλέφωνο.

Ο μισθωτός μας επιστρέφει στην «Εθνική» και ζητά βοήθεια. Η υπάλληλος αρχίζει να τηλεφωνεί στην «Αλφα» και μετά από διάφορες «πάσες» που της κάνουν σε διάφορα τηλέφωνα και αφού περνά περίπου μισή ώρα, ανακαλύπτει πως ο μισθωτός μας θα πρέπει να πάει σε συγκεκριμένο κατάστημα της «Αλφα» για να πάρει τη βεβαίωση εξόφλησης!

Η περιπέτειά του έληξε σε 10 λεπτά. Τόσο κρατά η σχετική διαδικασία που για την «Αλφα» χρειάστηκε δύο μέρες, χωρίς να υπολογιστούν τα νεύρα του ήρωά μας. Τραπεζικό στέλεχος (δεν έχει σημασία ποιας τράπεζας και για ευνόητους λόγους δε δημοσιοποιούμε τα στοιχεία του) εμπιστεύτηκε στο μισθωτό μας το συμπέρασμα στο οποίο είχε καταλήξει μετά από πολλά αντίστοιχα παράπονα πελατών. Και το συμπέρασμα ήταν πως εσκεμμένα οι τράπεζες που χάνουν τους πελάτες τους μέσω μεταφοράς υπολοίπων τους δημιουργούν αυτά τα προβλήματα. Πιο απλά: τους «τιμωρούν» επειδή χάνουν μερίδιο στην αγορά!

Προσοχή στα συμβόλαια ασφαλιστικών εταιριών

Συστάσεις της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε υποψήφιους πελάτες ασφαλιστικών εταιριών

Οδηγίες στους καταναλωτές - υποψήφιους πελάτες ασφαλιστικών εταιριών - κοινοποίησε χτες η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ), καλώντας τους να διαβάζουν προσεκτικά πριν βάλουν την υπογραφή τους στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στην ουσία, οι οδηγίες της ΓΓΚ περιορίζονται στην ενημέρωση των καταναλωτών για τη διαδικασία. Την ουσία - δηλαδή την κλοπή που συντελείται σε βάρος των καταναλωτών με ποικίλους τρόπους από τις ασφαλιστικές εταιρίες - η ΓΓΚ την αφήνει στο απυρόβλητο βάσει της πολιτικής της εκχώρησης πλήρους ασυδοσίας στους επιχειρηματίες ελέω «ελεύθερης αγοράς».

Σ' αυτό το πλαίσιο εξέδωσε ένα ενημερωτικό δισέλιδο έντυπο, στο οποίο περιλαμβάνεται μια σειρά συστάσεων προς τους καταναλωτές, προκειμένου να αποφύγουν ένα μέρος από τις κακοτοπιές που συχνά συνοδεύουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Μεταξύ των άλλων η ΓΓΚ καλεί τους καταναλωτές:

  • Για τις ασφάλειες ζωής να ενημερώνεται με ακρίβεια η ασφαλιστική εταιρία για προϋπάρχουσες ασθένειες, ώστε να μη γίνεται επίκληση αυτών από την εταιρία όταν έρχεται η ώρα της αποζημίωσης.
  • Κατά την παράδοση του συμβολαίου να διαβάζονται προσεκτικά οι γενικοί και οι ειδικοί όροι της σύμβασης.
  • Να διασφαλίζεται ότι το συμβόλαιο περιέχει τις καλύψεις που εμείς ζητήσαμε, καθώς και τις εξαιρέσεις των καλύψεων, αλλά και τους όρους με τους οποίους γίνεται η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων και των παροχών.
  • Να ζητείται ακύρωση του συμβολαίου και επιστροφή των χρημάτων, εάν η κάλυψη που δόθηκε παρεκκλίνει από αυτά που ζητήθηκαν ή εάν δεν ενημερώθηκε ο πελάτης για τους ασφαλιστικούς όρους ή εάν δε δόθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
  • Οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεούνται να ολοκληρώσουν το διακανονισμό της ζημιάς μέσα σε τριάντα μέρες από την υποβολή της δήλωσης ατυχήματος.
Κολεγιές...

Την «κολεγιά» τους με τον Κοντομηνά ανακοίνωσαν χτες ο Λαμπράκης («Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη» - ΔΟΛ) και η «Πήγασος Εκδοτική» συμφερόντων Μπόμπολα. Οι δύο τελευταίο (Λαμπράκης - Μπόμπολας), γνωστοποιώντας τη συνεργασίας τους με τον Κοντομηνά στις «Μικρές Αγγελίες ΑΕ»), επισημοποίησαν στην ουσία τη σύμπλευσή τους στην απόσπαση μεριδίων αγοράς από τους «ανταγωνιστές» τους (Τεγόπουλος).

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, στην εταιρία «Μικρές Αγγελίες ΑΕ» (μέχρι σήμερα ιδιοκτησίας από 50% τον ΔΟΛ και 50% από τον «Πήγασο») μπαίνει συνεταίρος και ο τηλεοπτικός σταθμός «ΑΛΦΑ» του Δ. Κοντομηνά. Για το σκοπό αυτό προχωρούν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με 800.000 ευρώ, τα οποία θα καταβληθούν εξ ολοκλήρου από τους... Κοντομηνάδες. Ετσι ο καθένας από την παρέα των μεγαλοεπιχειρηματιών θα μετέχει στις «Μικρές Αγγελίες» με 33,33%.

ΔΕΠΑ ΑΕ
Νέος διευθύνων σύμβουλος

Νέες διοικητικές ανάγκες φαίνεται να δημιουργεί η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης στον ενεργειακό τομέα, καθώς - μετά την αλλαγή «φρουράς» στη ΔΕΗ ΑΕ (ουσιαστικά με το διευθύνοντα σύμβουλο Δ. Μανιατάκη και δευτερευόντως με το νέο πρόεδρο Κ. Κυριακόπουλο) - ήρθε η σειρά της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ ΑΕ). Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ρ. Μωυσής παραμένει πλέον μόνο πρόεδρος του ΔΣ. Τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου καταλαμβάνει ο Ασ. Παπαγεωργίου, που μέχρι τώρα κατείχε την αντίστοιχη θέση στην εταιρία Προαστιακός ΑΕ.

Ο Ασ. Παπαγεωργίου έχει εργαστεί σε διάφορες ιδιωτικές επιχειρήσεις ως διευθυντικό στέλεχος. Θα αναλάβει τη διοίκηση της ΔΕΠΑ στη νέα περίοδο της πλήρους «απελευθέρωσης» των αγορών, που θα αφήσει τις ενεργειακές ανάγκες των εργαζομένων και των οικογενειών τους στο έλεος του μεγάλου κεφαλαίου. Η «νέα διακυβέρνηση» της ΝΔ (όπως και η «παλιά» του ΠΑΣΟΚ) απαιτεί δυναμική είσοδο στη νέα εποχή και το σύνθημα τώρα είναι ένα: «ώρα να βγάλουμε λεφτά». Να αυξηθεί η αξία των μετοχών, να συναφθούν νέες διεθνείς συμφωνίες για συνεργασία, να αυξηθεί ο τζίρος και τα κέρδη. Και παρά τα φούμαρα περί «εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου», πολύ σύντομα τους «διακόπτες» κάθε μορφής ενέργειας θα τους ελέγχουν επιχειρηματίες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ