ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Κατάθεση - «ύμνος» από τον Κουράκη για τον εφοπλιστή Κληρονόμο!

Ο δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, εκλεγμένος με το ΠΑΣΟΚ, έπλεξε χτες το εγκώμιο ενός εκ των ιδιοκτητών της εταιρίας, στην οποία ανήκε το «ΣΑΜΙΝΑ»

Το αποτέλεσμα της - κατά τον Γ. Κουράκη - εντιμότητας του ιδιοκτήτη του «ΣΑΜΙΝΑ»...

Associated Press

Το αποτέλεσμα της - κατά τον Γ. Κουράκη - εντιμότητας του ιδιοκτήτη του «ΣΑΜΙΝΑ»...
Ακόμα και δήμαρχοι, δηλαδή οι εκλεγμένοι με την ψήφο των εργαζομένων και του λαού, επιστρατεύτηκαν χθες για να υμνήσουν και να χτίσουν το προφίλ των εφοπλιστών, μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, όπου εκδικάζεται η υπόθεση του ναυαγίου του σαπιοκάραβου «ΣΑΜΙΝΑ», που έστειλε στο θάνατο 81 ανθρώπους! Προφανώς, καταθέσεις όπως η χτεσινή, του πρώην υφυπουργού και νυν δημάρχου Ηρακλείου Γιάννη Κουράκη, εκλεγμένου με το ΠΑΣΟΚ, αποτελούν από εκείνα τα στοιχεία της δίκης που λειτουργούν προς όφελος των εφοπλιστών.

Χτες, λοιπόν, στην αίθουσα του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά, εμφανίστηκε ο Γ. Κουράκης, ο οποίος εξύμνησε την ...«εντιμότητα» και το ...«ήθος» του εφοπλιστή Κ. Κληρονόμου. Παράλληλα, χαρακτήρισε τον εφοπλιστή Κ. Κληρονόμο, ως «δεσπόζουσα μορφή στην Κρήτη... που έχει βοηθήσει τα μέγιστα με τις "Μινωικές Γραμμές" στην ανάπτυξη του νησιού»..! Εκφράσεις, όπως αυτές, ήταν και η αιτία για να εξοργιστούν οι συγγενείς των θυμάτων που βρίσκονταν στην αίθουσα.

Να υπερασπίσει το σινάφι του, δηλαδή τους εφοπλιστές, έσπευσε και στο δικαστήριο ο Περικλής Παναγόπουλος, πρόεδρος του ομίλου της «Αττικα Γκρουπ Μπλου Σταρ Φέρις» και σήμερα μεγαλομέτοχος της πλοιοκτήτριας του «ΣΑΜΙΝΑ HSW» (πρώην MFD), ο οποίος κατέθεσε ότι η θέση που είχε ο Κ. Κληρονόμος, που ήταν και είναι πρόεδρος της HSW (πρώην MFD), ήταν ...τιμητική και δεν είναι δυνατόν ένας πρόεδρος εταιρίας να γνωρίζει την κατάσταση των πλοίων του παρά μόνο μέσω των υφισταμένων του και των οικονομικών στοιχείων...

Την πρόθεση της εταιρίας, αλλά και όλων των εφοπλιστών συνολικά να αρθεί το όριο ηλικίας από τα πλοία της ακτοπλοΐας, ώστε να μπορούν να «οργώνουν» τις ελληνικές θάλασσες και άλλα υπερήλικα σαπιοκάραβα τύπου «ΣΑΜΙΝΑ», εξέφρασε μέσα από την κατάθεσή του ο Παν. Κασαπάκης, οικονομολόγος, στενός συνεργάτης του Κ. Κληρονόμου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της MFD την περίοδο του ναυαγίου. Οπως δήλωσε ευθαρσώς στην αίθουσα του δικαστηρίου, «προσβλέπουμε και πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει όριο ηλικίας στην ακτοπλοΐα!»

Αναφερόμενος στη θέση και στο ρόλο του Κ. Κληρονόμου, είπε ότι η θέση του ήταν τιμητική και κατέβαινε στην Αθήνα μόνο για να προεδρεύσει στο ΔΣ της εταιρίας. Οσον αφορά τα αίτια του ναυαγίου, ο Παν. Κασαπάκης αναφέρθηκε σε «ανθρώπινο λάθος». Οταν, όμως, η δικαστής της έδρας Δημ. Τσουτσάνη επέμεινε με ερώτησή της για το ποιος θα ήταν υπεύθυνος από την εταιρία αν «υποθετικά το πλοίο είχε πρόβλημα», ο Παν. Κασαπάκης «έδειξε» τον εφοπλιστή Κ. Αγαπητό, ο οποίος, ενώ δεν ήταν μέλος του ΔΣ, ωστόσο, ήταν υπεύθυνος για τα συμβατικά πλοία, αλλά δε βρίσκεται στο σκαμνί σαν κατηγορούμενος. Στην απάντηση αυτή, το σχόλιο της δικαστού ήταν: «Αυτός που είναι υπεύθυνος δεν μπαίνει στο ΔΣ, ενώ αυτός που δεν είναι υπεύθυνος γίνεται πρόεδρος! Τι γίνεται εδώ;». Για να μην πάρει απάντηση από τον μάρτυρα. Η δίκη θα συνεχιστεί σήμερα με την κατάθεση του τεχνικού συμβούλου της εταιρίας Αντων. Ματθαίου.

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΙΑΣ ΠΤΗΣΗΣ ΤΟΥ «ΗΛΙΟΣ»
Βλάβη στο σύστημα συμπίεσης «είδε» η επιτροπή

Eurokinissi

Σε βλάβη του συστήματος συμπίεσης αποδίδουν οι εμπειρογνώμονες τη συντριβή του αεροσκάφους της κυπριακής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Ηλιος» τον περασμένο Αύγουστο στο Γραμματικό, με τους 121 νεκρούς.

Αυτό το συμπέρασμα ανακοίνωσε η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, μετά τη χτεσινή αναπαράσταση της μοιραίας πτήσης του «Μπόινγκ 737 - 300» της εταιρίας «Ηλιος», που έγινε με καθυστέρηση τεσσάρων μηνών.

Η αναπαράσταση έγινε με αεροσκάφος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», ίδιου τύπου με το μοιραίο «Μπόινγκ», παρουσία του εισαγγελέα που χειρίζεται την υπόθεση.

Σύμφωνα με όσα είπε ο Σεραφείμ Καμούτσης, υπεύθυνος της επιτροπής που διερευνά το ατύχημα, στο μοιραίο αεροσκάφος, ήχησε ο συναγερμός γιατί παρατηρήθηκε μερική αποσυμπίεση. Στα 14.000 πόδια έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου, αλλά για άγνωστους λόγους ο κυβερνήτης συνέχισε την ανοδική πορεία του αεροσκάφους. Στα 34.000 πόδια και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν επάνω από την Κέα, άρχισε καθοδική πορεία πάντα με τον αυτόματο πιλότο.

Κατά τα μέλη της επιτροπής, ο φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου πήρε μια φορητή φιάλη οξυγόνου από την καμπίνα, άνοιξε την πόρτα του πιλοτηρίου, αποσύνδεσε τον αυτόματο πιλότο και είχε για περισσότερα από 10 λεπτά τον έλεγχο του αεροσκάφους, μέχρι που κατέπεσε όταν τελείωσαν τα καύσιμα.

Η διαδικασία συλλογής στοιχείων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του ερχόμενου Γενάρη, οπότε και θα συνταχθεί προσχέδιο πορίσματος. Το προσχέδιο θα σταλεί στην Κύπρο, στις αρμόδιες ελληνικές αρχές, καθώς και στην κατασκευάστρια εταιρία.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το τι θα «φωτίσει» ή όχι το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, είναι βέβαιο ότι αυτό που θα μείνει στο απυρόβλητο είναι η «γενεσιουργός αιτία» των αεροπορικών ατυχημάτων. Και αυτή δεν είναι άλλη από την εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» που ακολουθείται και στο νευραλγικό τομέα των μεταφορών. Μια πολιτική, που θυσιάζει τα πάντα - ακόμα και ανθρώπινες ζωές - στο βωμό του κέρδους.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ερχονται αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων

Αυτές τις μέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το ύψος των αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, του ΟΣΕ και των ΚΤΕΛ, καθώς και στα κόμιστρα των φορτηγών και των ταξί, ενώ από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αναμένονται και τα νέα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας.

Αυτά προκύπτουν από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, ο οποίος για τις αυξήσεις είπε ότι έχει υποβάλει σχετική εισήγηση στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, το οποίο και θα καθορίσει το ύψος τους. Κατά τον υπουργό, οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και στα κόμιστρα θα κυμανθούν σε μονοψήφια νούμερα. Παράλληλα, προανήγγειλε την ενοικίαση συρμών για ενίσχυση του προαστιακού στο τμήμα Κόρινθος - Αθήνα, έως ότου παραληφθούν νέοι συρμοί. Εκανε αναφορά στην επέκταση του προαστιακού μέχρι τον Πειραιά, το αργότερο σε οκτώ μήνες, ενώ μίλησε και για μελλοντική επέκταση του συγκοινωνιακού μέσου μέχρι το Λαύριο, ικανοποιώντας σχετικό αίτημα των εφοπλιστών.

Καταλήγοντας ο υπουργός πρόσθεσε ότι θα προχωρήσει η επέκταση του τραμ προς Πειραιά και ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα ισχύσει νέο σύστημα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους στην Αθήνα. Ωστόσο, απέφυγε οποιαδήποτε άλλη διευκρίνιση, λέγοντας ότι γίνονται συζητήσεις με το ΤΕΕ και το ΥΠΕΧΩΔΕ από μηδενική βάση.

Πάντως, από τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με εισπρακτική λογική (διόδια κλπ.) την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και όχι με τη λήψη ουσιαστικών μέτρων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ