ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Γενάρη 2006
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΚΑΙ ΡΙΟ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Και κερδοφορία και αύξηση της τιμής των διοδίων

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το χτεσινό ρεπορτάζ του «Ρ» με τις ανακοινώσεις των αυξήσεων στην τιμή των διοδίων για την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Με τις επίσημες ανακοινώσεις των κοινοπραξιών επιβεβαιώθηκε πλήρως χτεσινό δημοσίευμα του «Ρ» για τις «φαρμακερές» αυξήσεις κατά 8% και 5% στις τιμές των διοδίων της Αττικής Οδού και του Ρίου - Αντιρρίου αντίστοιχα. Αυξήσεις που θα ισχύσουν από την 1η Φλεβάρη για την Αττική Οδό και από τις 16 Γενάρη για το Ρίο - Αντίρριο.

Οι αυξήσεις αυτές επιβάλλονται από τους ιδιώτες, που εκμεταλλεύονται τα δύο έργα με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» για μερικές δεκαετίες, παρά το αναμφισβήτητο γεγονός της τεράστιας κερδοφορίας τους. Ετσι επιβεβαιώνεται η θέση του ΚΚΕ ότι τα έργα με τη μορφή αυτή, όπως και οι περιβόητες «Συμπράξεις» Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που προωθούνται στα μικρότερα έργα με τη συμμετοχή και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποχρεώνει το λαό να τα πληρώνει πανάκριβα και για την κατασκευή και για τη χρήση τους, ενώ δημιουργεί συνθήκες μεγαλύτερης κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο.

Η Αττική Οδός

Είναι χαρακτηριστικό ότι για την αύξηση κατά 8% η Αττική Οδός επικαλείται «τον πληθωρισμό, την αύξηση του ΦΠΑ, καθώς και τις μακροχρόνιες επιχειρησιακές ανάγκες του έργου», ενώ ούτε λίγο ούτε πολύ υπονοεί ότι κάνει και... χάρη στους οδηγούς, επειδή η βασική τιμή των διοδίων για κάθε ΙΧ από τα 2,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 2,70 ευρώ, δηλαδή «χαμηλότερα από τα 3 ευρώ και πλέον», που προβλέπει η αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπογράφηκε! Αγνωστο βέβαια παραμένει αν η κυβέρνηση εξετάζει τη μείωση του χρόνου εκμετάλλευσης της λεωφόρου από τους μεγαλοκατασκευαστές και την παράδοση του έργου στο Δημόσιο πολύ γρηγορότερα από το 2022, αφού τα έσοδά της είναι αυξημένα καθώς η ημερήσια κυκλοφορία, αντί 180.000 οχημάτων που υπολογιζόταν αρχικά, έχει εκτοξευτεί ήδη στα 270.000 οχήματα...

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αττικής Οδού, οι νέες τιμές διοδίων είναι οι εξής:

  • Για τα δίκυκλα σε 1,30 ευρώ, από 1,20.
  • Για τα ΙΧ 2,70 ευρώ, από 2,50.
  • Για τα φορτηγά και λεωφορεία 6,70 ευρώ, από 6,20.
  • Για τις νταλίκες 10,80 ευρώ, από 10.

Για τα «μάτια του κόσμου» η εταιρία ανακοίνωσε ότι ο πομποδέκτης e-PASS θα παραδίδεται πλέον χωρίς την εγγύηση των 20 ευρώ, ενώ θα γίνει η επιστροφή του ποσού αυτού στους παλιούς συνδρομητές. Κι αυτό τη στιγμή που αναπροσαρμόζονται προς τα πάνω και όλα τα συνδρομητικά πακέτα. Συγκεκριμένα: Για τα ΙΧ, η τιμή του πακέτου «Express» διαμορφώνεται σε 2,35 ευρώ, από 2,15. Τα προγράμματα «Friendly» και «Business» θα κοστίζουν πλέον 2,35 - 2,00 - 1,80 ευρώ, αντί 2,15 - 1,80 - 1,50 ευρώ. Το πρόγραμμα «Bonus» θα κοστίζει πλέον 2,70 ευρώ για τις 30 πρώτες διελεύσεις, ενώ οι υπόλοιπες 15 θα είναι δωρεάν.

Οι οδηγοί θα πληρώσουν και τις ...κακοτεχνίες!

Οπως προκύπτει από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι εκπρόσωποι της γαλλοελληνικής κοινοπραξίας «Γέφυρα», τα αναγκαία έργα για την ενίσχυση της αντικεραυνικής προστασίας του Ρίου - Αντιρρίου, που αποκαλύφθηκε, μετά την ανάφλεξη του καλωδίου στις 27 Γενάρη 2005, ότι ήταν ανεπαρκής, θα κληθούν να πληρώσουν οι οδηγοί με αύξηση της τιμής διοδίων κατά 5%!

Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας παρουσίασαν τα αποτελέσματα της πραγματογνωμοσύνης (που «μαγειρεύτηκε επί σχεδόν ένα χρόνο!), προκειμένου να αποδείξουν ότι το ατύχημα οφείλεται σε ισχυρό κεραυνό, δηλαδή σε «εξωτερικό αίτιο». Οι υπεύθυνοι σπατάλησαν αρκετή ώρα για να δείξουν το πώς πραγματοποιήθηκαν οι διάφορες εργαστηριακές δοκιμές, ενώ στη συνέχεια ανακοίνωσαν μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις που έγιναν και συνεχίζονται για την ενίσχυση της αντικεραυνικής προστασίας της γέφυρας, ομολογώντας έτσι ουσιαστικά, ότι έγιναν σημαντικές παραλείψεις στον τομέα αυτό κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Ποιος θα πληρώσει το τίμημα των παρεμβάσεων αυτών; Σύμφωνα με τη σύμβαση, το δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει το κόστος των επιδιορθώσεων σε περίπτωση που υπάρχουν ζημιές λόγω «εξωτερικών αιτίων», κόστος που προφανώς η κυβέρνηση μετακυλίει στους οδηγούς μέσω της έγκρισης για αύξηση της τιμής των διοδίων κατά 5%.

Για του λόγου το ασφαλές, οι εκπρόσωποι της εταιρίας στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης ανακοίνωσαν αύξηση των διοδίων, για τα ΙΧ θα φτάσουν τα 10,50 ευρώ από 10 για κάθε διέλευση, για τα δίκυκλα στο 1,70 ευρώ από 1,60 ευρώ. Αντίστοιχες αυξήσεις γίνονται στα λεωφορεία, όπου οι νέες τιμές για αυτά, μέχρι 20 θέσεων, διαμορφώνονται σε 24,20 ευρώ, 20 - 40 θέσεων σε 34,50 ευρώ και από 40 και πάνω σε 52,50 ευρώ. (Παραμένουν ως έχουν οι τιμές διοδίων για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας (30 ευρώ) και των λοιπών ΚΤΕΛ (40 ευρώ). Για τα φορτηγά οι νέες τιμές είναι οι εξής: Για τα δυοαξονικά: 16,20 ευρώ, τα τριαξονικά: 26 ευρώ και τα τετραξονικά και άνω: 36 ευρώ.

Η ειρωνεία είναι ότι αυτοί που κερδίζουν τεράστια ποσά εμφανίζονται ως ευαίσθητοι κοινωνικοί χορηγοί της «Πάτρας - Πολιτιστικής Πρωτεύουσας». Για παράδειγμα, είναι χορηγοί της έκθεσης «ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ», που οι Πατρινοί θα πληρώνουν 6 ευρώ είσοδο για την παρακολουθήσουν...

1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΑΘΗΝΑΣ
Διακόπηκε η συζήτηση για τη δίωξη της διευθύντριας

Δεν κατέληξε ούτε χτες σε γνωμοδοτική απόφαση το Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΠΥΣΔΕ), όπου συνεχίστηκε η ακροαματική διαδικασία σε βάρος της διευθύντριας του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας, Νικολέττας Στεργιοπούλου.

Να θυμίσουμε ότι η Ν. Στεργιοπούλου διώκεται επειδή δεν υπέκυψε σε πιέσεις του υπουργείου Παιδείας, να εγγράψει παρανόμως δύο μαθήτριες στο σχολείο για ρουσφετολογικούς λόγους.

Στη χτεσινή ακροαματική διαδικασία, η Ν. Στεργιοπούλου κατέθεσε και νέα έγγραφα για την υπεράσπισή της, τα οποία το υπουργείο είχε «παραλείψει» να συμπεριλάβει στα συνημμένα έγγραφα του κατηγορητηρίου.

Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αποφάνθηκε πως τα σημεία που περιλαμβάνει το κατηγορητήριο είναι πάρα πολλά και θα χρειαστεί χρόνο για να μελετήσει όλα τα στοιχεία. Ετσι, η διαδικασία διακόπηκε, ενώ δεν έχει οριστεί πότε θα καταλήξει το ΑΠΥΣΔΕ στη γνωμοδοτική (προς την υπουργό Παιδείας) απόφαση.

ΤΕΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Διαμαρτυρία για το χαράτσι στη σίτιση

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας έκαναν με πρωτοβουλία της ΠΚΣ οι σπουδαστές του ΤΕΙ Ιωαννίνων χτες το πρωί στο εστιατόριο της λέσχης, διεκδικώντας δωρεάν σίτιση για όλους τους σπουδαστές. Συγκεκριμένα, η απόφαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ Ηπείρου να επιβάλει χρηματικό αντίτιμο, το επόμενο διάστημα, σε όσους σπουδαστές δε «δικαιούνται» κάρτα σίτισης προκειμένου εκείνοι να μπορέσουν να σιτίζονται, οδήγησε τους σπουδαστές στη χτεσινή κινητοποίηση.

Οι σπουδαστές διατράνωσαν την έντονη αγανάκτησή τους για τα επιχειρούμενα σχέδια παραπέρα εμπορευματοποίησης ακόμη και των πιο στοιχειωδών και αυτονόητων δικαιωμάτων, όπως είναι η δωρεάν σίτιση. Γνωστοποίησαν ότι θα βάλουν φραγμό στην παραπέρα αύξηση του έτσι κι αλλιώς υψηλού κόστους κάλυψης των σπουδαστικών αναγκών, το οποίο ροκανίζει τα λαϊκά εισοδήματα.

Η προσπάθεια να επιβληθεί χαράτσι στο φαγητό, σημειώνουν οι εκπρόσωποι της ΠΚΣ, μόνο τυχαία δεν είναι, αναδεικνύει τις ευθύνες τόσο της ΔΑΠ όσο και της ΠΑΣΠ που από κοινού ψήφισαν τον προϋπολογισμό του ΤΕΙ Ηπείρου, ο οποίος είναι μειωμένος κατά 27% το 2006 σε σχέση με το 2005.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ