Απαράδεκτη κατά τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, η λογική «άπαξ δάσος, πάντοτε δάσος», ο οποίος αναζητεί συναινέσεις για τον αποχαρακτηρισμό 25 εκατομμυρίων στρεμμάτων δασικών εκτάσεων
Eurokinissi |
Το «δαυλό» για την εξόντωση μεγάλου μέρους του δασικού πλούτου της χώρας κράτησε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, ο οποίος ωμότατα, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δήλωσε ότι δεν μπορούμε να κινούμαστε στη λογική «άπαξ δάσος, πάντοτε δάσος», επειδή δήθεν έτσι εμποδίζεται η ανάπτυξη, αλλά και η... σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου! Ο - και υπουργός Περιβάλλοντος - Γ. Σουφλιάς δε δίστασε να «υπερηφανευτεί» ότι αυτός πρωτοστάτησε για να περιληφθούν στην αναθεώρηση του Συντάγματος και οι διατάξεις που αφορούν τα δάση και το φυσικό περιβάλλον (άρθρα 24 και 117). Παράλληλα προσπάθησε να αναζητήσει συνενόχους στην καταστροφική αυτή ενέργεια, δηλώνοντας ότι «πρέπει να συμβάλλουν να βρεθεί λύση τα πολιτικά κόμματα, το ΤΕΕ και άλλοι φορείς»!
Σύμφωνα με πληροφορίες η αναθεώρηση, που επιδιώκει να επιβάλει η κυβέρνηση, κινείται στους εξής άξονες:
Σε απόσυρση της πρότασής της για «ανάπλαση» του χώρου της ΔΕΘ μέσω της παράδοσής της στο ιδιωτικό κεφάλαιο αναγκάζεται να προχωρήσει η διοίκηση της ΔΕΘ ΑΕ, μετά την απόρριψή της και από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Μια απόρριψη που ήρθε να προστεθεί στις αντιδράσεις και των άλλων φορέων της Θεσσαλονίκης που εκδηλώθηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης απέρριψε την πρόταση της ΔΕΘ ΑΕ για ανάπλαση του χώρου με σύμπραξη του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, που ουσιαστικά θα είχε ως αποτέλεσμα την παράδοση του «φιλέτου» της ΔΕΘ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Βέβαια η αντίθεση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου δε σημαίνει και αντίσταση στην πολιτική παράδοσης της δημόσιας περιουσίας στα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Τόσο η διοίκηση του Δήμου όσο και η μείζονα αντιπολίτευση συνέδεσαν τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της ΔΕΘ με τη διεκδίκηση της επόμενης ΕΧΡΟ, οπότε θα χρειαστούν σύγχρονες και μεγαλύτερες υποδομές. Σ' αυτή την περίπτωση συζητούν τον ενδεχόμενο ανάπτυξης των νέων εκθεσιακών υποδομών για την EXPO με τη σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ» Αγάπιος Σαχίνης, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Πέμπτης, επανέλαβε την πρόταση της παράταξης για μεταφορά των δραστηριοτήτων της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης στην περιοχή των «Λαχανόκηπων» με κάλυψη όλων των απαραίτητων δαπανών από το Ελληνικό Δημόσιο και αξιοποίηση του χώρου της ΔΕΘ που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ως χώρο πρασίνου και πολιτισμού. «Η πρότασή μας - σημείωσε - είναι αντικειμενική ανάγκη της πόλης και βρίσκεται μακριά από την περιβόητη οικονομία της αγοράς, του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα». Και υπογράμμισε ότι η απόφαση της διοίκησης της ΔΕΘ εκφράζει την κυβερνητική πολιτική επιχειρώντας να επιβάλει τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην επίγεια επέκταση των γραμμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η οποία θα αποτελέσει «τείχος» ανάμεσα στις δυτικές συνοικίες της Αθήνας και το κέντρο και θα λειτουργήσει σε βάρος του πρασίνου και των κατοίκων της περιοχής, διοργανώνει ο Εξωραϊστικός Σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ», την Τετάρτη, 1 Φλεβάρη στις 6.30 το απόγευμα στη διασταύρωση Σεπολίων και Κωνσταντινουπόλεως.
Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», με ανακοίνωσή της, καλεί όλους τους φίλους της «να πλαισιώσουν τον αγώνα των κατοίκων των Δυτικών συνοικιών, για να διεκδικήσουν την υπογειοποίηση των γραμμών του Προαστιακού». Και σε άλλο σημείο, τονίζεται: «Η θέση της "ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ" είναι ότι κάθε έργο που γίνεται, πρέπει να διασφαλίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων».
Επιπλέον, τονίζεται, ότι στις 3 Φλεβάρη θα συνέλθει ξανά το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), για να βγάλει απόφαση επί της αίτησης ακυρώσεως της κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου του προαστιακού, την οποία κατέθεσε η Συμπαράταξη, καθώς και σύλλογοι της περιοχής.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το 2000, η Συμπαράταξη μαζί με τους κατοίκους των Σεπολίων είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, ζητώντας την υπογειοποίηση των γραμμών, αποτρέποντας την αρχική εκτέλεση του έργου.
«Αν οι γραμμές υπογειοποιηθούν», τονίζεται στην ανακοίνωση της Συμπαράταξης, «ολόκληρο το μήκος της Κωνσταντινουπόλεως, το πλάτος που σήμερα κατέχει ο ΟΣΕ, μπορεί να μετατραπεί σε ένα γραμμικό πάρκο».
Να πάρουν θέση για το πρόβλημα που δημιουργεί σε βάρος της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος η καύση του επικίνδυνου τοξικού υλικού ΠΕΤ - ΚΟΚ από βιομηχανίες της περιοχής και να πάρουν πρωτοβουλίες για να σταματήσει, ζητά το Σωματείο Κεραμοποιών Λάρισας με επιστολή του προς τους βουλευτές του νομού.
«Το Σωματείο μας και το Εργατικό Κέντρο δε διαπραγματεύονται την υγεία των εργαζομένων», σημειώνεται στην επιστολή, επισημαίνοντας πως «οι εργαζόμενοι, οι πολίτες της περιοχής και της πόλης όταν ψηφίζουν, ψηφίζουν άτομα για να τους εκπροσωπούν στο κοινοβούλιο για να λύνουν τα προβλήματα του νομού μας κι όχι να εξυπηρετούν συμφέροντα του κεφαλαίου σε βάρος της υγείας των εργαζομένων, των πολιτών και του περιβάλλοντος».
Σοβαρό δυστύχημα έγινε χτες στο 105 χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Τρίπολης - Κορίνθου κοντά στην περιοχή Σταθοβούνη, όταν ανατράπηκε ασθενοφόρο που μετέφερε ασθενή από την Καλαμάτα στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» στην Αθήνα. Το περιστατικό έγινε στις 4.45 μ.μ. και οφείλεται, σύμφωνα με τον οδηγό του ασθενοφόρου, σε λάστιχο. Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν ελαφρά ο οδηγός του ασθενοφόρου, οι συνοδοί, ο ιατρός και ο νοσηλευτής, ενώ νεκρός ανασύρθηκε ο 67χρονος ασθενής ο οποίος έπασχε από ανεύρυσμα της κοιλιακής αορτής.