Δε θα κάνει δηλώσεις για 15-20 μέρες, προκειμένου να ενημερωθεί πρώτα, είπε χτες ο υπουργός Υγείας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, βγαίνοντας από το Μέγαρο Μαξίμου. Συμπλήρωσε, όμως, πως «η κυβέρνηση έχει στρατηγική, έχει συνέχεια και πάνω απ' όλα προοπτική» και πρόσθεσε, ότι τα νομοσχέδια, που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του Νικήτας Κακλαμάνης «πήραν το δρόμο τους για τη Βουλή». Και κατέληξε: «Κέφι υπάρχει, ενθουσιασμός υπάρχει, πάνω απ' όλα όμως όραμα και αποφασιστικότητα».
Δηλαδή το νέο στοιχείο της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι κέφι και όραμα στην εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών Υγείας...
Μια ελάχιστη μειοψηφία «αγανακτισμένων» αγροτών ανάβει φωτιές στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης, πετά αγγούρια και νωπά λαχανικά στην προκυμαία και στους δρόμους, δημιουργώντας το αναγκαίο σκηνικό. Την πάσα παίρνουν, αμέσως, οι τηλεοπτικοί σταθμοί κι ενώ η συνεχιζόμενη απεργία των ναυτεργατών ήταν μια είδηση ελάχιστων δευτερολέπτων - χωρίς καν να αναφέρονται τα αιτήματά της - «αναβαθμίζεται» σε πρώτη, ρίχνοντας στους τελευταίους το ανάθεμα, για το δήθεν χάος στα νησιά, τις υποτιθέμενες τεράστιες ελλείψεις τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης και την ...επελαύνουσα καταστροφή της αγροτικής παραγωγής. Από κοντά, οι εφοπλιστές, ως ...καλοί πατριώτες και ...υπερασπιστές του κοινωνικού συμφέροντος, προσφεύγουν στα δικαστήρια, ζητώντας την ανακήρυξη της απεργίας, ως παράνομης και καταχρηστικής.
Ετσι έστησαν το κατευθυνόμενο κλίμα έντασης των τελευταίων ημερών η κυβέρνηση, οι εφοπλιστές και οι μηχανισμοί τους, έχοντας και τη βοήθεια του ΠΑΣΟΚ. Κι όλ' αυτά, για να περάσει το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και καταργεί τη δεκάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων, δίνοντας το δικαίωμα στους εφοπλιστές να αποφασίζουν, με μοναδικό κριτήριο την κερδοφορία τους, ποια πλοία, με ποια τιμή, με ποιες προϋποθέσεις και για πόσο χρόνο θα δρομολογούν προς τα νησιά, ιδιαίτερα των λεγόμενων άγονων γραμμών. Ενα νομοσχέδιο, που χτυπά ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα των ναυτεργατών και μειώνει ακόμη περισσότερο τους όρους ασφάλειας των πλοίων και των δρομολογίων.
Και μπορεί, βέβαια, το αναφερόμενο στο προηγούμενο σχόλιο σκηνικό έντασης να κυριαρχείται απ' την υπερβολή, ώστε να εξυπηρετούνται τα σχέδια πλαγιοκόπησης και συκοφάντησης του αγώνα των ναυτεργατών, αλλά κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει την ύπαρξη συνεπειών. Αλλωστε, λιγότερες ή περισσότερες συνέπειες, έχουν όλες οι κινητοποιήσεις και ακόμη περισσότερο οι απεργίες. Η ουσία του ζητήματος, όμως, δε βρίσκεται σ' αυτό, αλλά στον δίκαιο ή όχι χαρακτήρα ενός αγώνα. Με άλλα λόγια, στο ποιος ευθύνεται και για τις όποιες συνέπειες. Και στο θέμα αυτό, δε χωρά δεύτερη κουβέντα. Οι ναυτεργάτες έχουν όλο το δίκιο με το μέρος τους. Ακόμη και κυβερνητικά στελέχη αναγνωρίζουν το δίκιο ορισμένων τουλάχιστον αιτημάτων τους. Μόνο στα λόγια, όμως. Στην πράξη, η κυβέρνηση επιμένει στην προώθηση και ψήφιση του νομοσχεδίου, ενώ, η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ τής κάνει «πλάτες», ασκώντας τη γνωστή, ανούσια αντιπολίτευση, αλλά χωρίς να ζητά την απόσυρσή του. Προφανώς, τόσο η κυβέρνηση, όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση, έχουν υποσχεθεί την εδώ και τώρα ικανοποίηση των εφοπλιστικών απαιτήσεων και αξιώσεων.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου, όμως, θα σημάνει οδυνηρές συνέπειες, τόσο για τους ναυτεργάτες, όσο και για τους κατοίκους των νησιών. Γεγονός, το οποίο βάζει επιτακτικά την ανάγκη της ενότητάς τους και του κοινού αγώνα για την απόκρουση της επίθεσης κυβέρνησης και εφοπλιστών.