Σ' αυτήν την απεργία, όπως και σε κάθε κινητοποίηση, οι ναυτεργάτες δεν αγωνίζονται μόνο για τα εργασιακά τους δικαιώματα, αλλά και για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών, προκειμένου να μη θρηνήσουμε ξανά ανθρώπινες ζωές, όπως στην περίπτωση του «ΣΑΜΙΝΑ» ή του «ΔΥΣΤΟΣ».
Στους εννιά μήνες της μέχρι σήμερα διεξαγωγής της δίκης του «ΣΑΜΙΝΑ», ένα πράγμα έχει γίνει περισσότερο κι από φανερό: Οι πολύμορφες σχέσεις που έχουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι ελεγκτικοί κρατικοί μηχανισμοί τους με τους εφοπλιστές, τους οποίους και εξυπηρετούν σαν «καλοί υπάλληλοι». Και στη δίκη αυτή, όμως, δε βρίσκονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου οι τότε πολιτικές ηγεσίες, ούτε οι αρμόδιοι των ελεγκτικών αρχών, ενώ αμφίβολο είναι αν θα τιμωρηθούν οι εφοπλιστές, αφού κατηγορούνται για απλό πλημμέλημα, λες και ο θάνατος 80 ανθρώπων ήταν τροχαίο..!
Θυμάστε πώς το είπε ο Κ. Καραμανλής, στο πρόσφατο διάγγελμά του για το θέμα των υποκλοπών; Υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση θα πάρει άμεσα όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλιστεί πλήρως το στοιχειώδες δικαίωμα του πολίτη στο απόρρητο των τηλεπικοινωνιών. Προχτές, λοιπόν, η σύνοδος των υπουργών Εσωτερικών και Δικαιοσύνης της ΕΕ υιοθέτησε επίσημα και οριστικά τη νέα ευρωενωσιακή οδηγία για την καταγραφή και αποθήκευση όλων των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, θα καταγράφονται και θα διατηρούνται για ένα διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών όλες οι τηλεφωνικές συνδιαλέξεις (σταθερά και κινητά), τα γραπτά μηνύματα από κινητά και η επικοινωνία μέσω Ιντερνετ. Τα στοιχεία, που θα καταγράφονται και θα φακελώνονται, συμπεριλαμβάνουν τα στοιχεία των επικοινωνούντων, την ώρα της επικοινωνίας, τη διάρκειά της και τον τόπο από τον οποίο πραγματοποιήθηκε και στον οποίο κατέληξε. Θα καταγράφονται, επίσης, και οι αναπάντητες κλήσεις. Το περιεχόμενο της επικοινωνίας δε συμπεριλαμβάνεται (επισήμως, τουλάχιστον) στο φακέλωμα.
Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση, η οδηγία πρέπει να ενσωματωθεί στο εσωτερικό δίκαιο κάθε χώρας-μέλους εντός 18 μηνών για τα τηλέφωνα και εντός 36 μηνών για τις επικοινωνίες μέσω Ιντερνετ. Προφανώς, αυτές τις θεσμικές πρωτοβουλίες εννοούσε ο Κ. Καραμανλής. Με δυο λόγια, να παρακολουθούνται όλοι και, μάλιστα, νόμιμα...
Ολοι ξέρουμε, ότι για να ολοκληρωθούν επί ΠΑΣΟΚ οι δύο αρχικές γραμμές του μετρό της Αθήνας (έστω και «κουτσές», έστω και με καθυστέρηση 6 ετών) ο ελληνικός λαός πλήρωσε τα μαλλιοκέφαλά του με τα «πανωπροίκια», τις υπερβάσεις και τις συμπληρωματικές συμβάσεις.
Δυστυχώς τώρα αποκαλύπτεται, ότι το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις επεκτάσεις - τουλάχιστον για την επέκταση Μοναστηράκι - Αιγάλεω, μήκους 4,3 χιλιομέτρων. Η ίδια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και της «Αττικό Μετρό», ομολογούν ότι το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2005 και να στοιχίσει 470 εκατ. ευρώ. Οι ίδιοι επίσης παραδέχονται ότι πλέον θα παραδοθεί τον Απρίλη του 2007 και αν δε στοιχίσει 605 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει τουλάχιστον 553 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, από 83 έως 135 εκατ. ευρώ παραπάνω!
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς παραδέχεται τα προβλήματα, ωστόσο δηλώνει: «Είναι μια σύμβαση που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση που εμείς ως συνέχεια του κράτους οφείλουμε να την τηρήσουμε»...
Ετσι είναι. Το κράτος έχει συνέχεια - και συνέπεια βεβαίως... - αλλά μόνον όταν πρόκειται να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και του κεφαλαίου γενικότερα. Και φυσικά ο λαός είναι πάντα ο χαμένος, αφού πληρώνει τα σπασμένα της ίδιας γαλαζοπράσινης πολιτικής και στον τομέα των δημόσιων έργων. Ας τα βλέπουν, λοιπόν, αυτοί που πίστεψαν τις κορόνες κάποιων, περί... διαφάνειας και τα περί κάθαρσης της κόπρου του Αυγεία!
Και τώρα που η πρότασή του - που τη διαλαλούσε από μέρες - για την επιστράτευση των ναυτεργατών υλοποιήθηκε απ' την κυβέρνηση βγήκε και πάλι στα κανάλια (Μέγκα) και δήλωσε: Αν δεν οδηγηθούν στον εισαγγελέα όσοι ναυτεργάτες αρνηθούν να πάρουν το χαρτί, τότε καταλύεται το κράτος.
Ο λόγος για τον βουλευτή Κέρκυρας της ΝΔ Ν. Γεωργιάδη. Και ω του θαύματος στην Κέρκυρα έγιναν οι πρώτες τέσσερις συλλήψεις -μεταξύ των οποίων και του γραμματέα του ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ Δημήτρη Πιτσιάβα - και τραυματίστηκε μια φοιτήτρια.
Ετσι το κράτος πήρε τ' απάνω του κι έμεινε όρθιο!
Σ' αυτήν την κατεύθυνση, ο αγώνας των ναυτεργατών προσφέρει πλούσια διδάγματα στην εργατική τάξη, που πρέπει να αξιοποιήσει και να ενισχύσει την εμπειρία από τη μάχη στους καταπέλτες που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το κεφάλαιο και οι εκφραστές του δεν είναι ανίκητοι. Το αποδεικνύει η ανικανότητά τους να συγκρατήσουν τη λαϊκή οργή, να την καταστείλουν, να την εγκλωβίσουν σε ανώδυνα κανάλια. Η ενίσχυση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, η καταδίκη και αποδυνάμωση των κομμάτων του κεφαλαίου είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να γίνουν πιο αποτελεσματικοί οι εργατικοί αγώνες. Τούτη την ώρα, η έμπρακτη έκφραση της αλληλεγγύης στους απεργούς είναι καθήκον για κάθε εργάτη και εργάτρια. Ολοι στους καταπέλτες!