Για την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ μιλάμε, την ηγεσία - υποτίθεται - του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας. Οι απεργοί ναυτεργάτες έδιναν έναν ηρωικό αγώνα, αντιμετωπίζοντας στην κυριολεξία θεούς και δαίμονες κι αυτή αρκέστηκε σε μια αόριστη και τυπική συμπαράσταση. Τίποτε δεν έκανε, ουσιαστικά, για να ενισχύσει τον αγώνα των ναυτεργατών και, κυρίως, για να οργανώσει την εργατική και λαϊκή αλληλεγγύη σ' αυτόν. Για να μην αναφερθούμε στα όσα, περί αδιαλλαξίας και ακραίας συμπεριφοράς, λέγονταν και διοχετεύονταν ανεπισήμως.
Δε σημειώνουμε τα παραπάνω, μόνον ή κυρίως, για να καυτηριάσουμε τη στάση της πλειοψηφίας, αλλά για να γίνει ακόμη περισσότερο φανερή η επιτακτική ανάγκη της συσπείρωσης των εργαζομένων στο ΠΑΜΕ. Η ανάγκη να πάρουν στα δικά τους χέρια τους αγώνες που έρχονται.
Στις 7.45, χτες το πρωί, στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ», οι δυο παρουσιαστές μιλούν με τη ναυτιλιακή συντάκτρια για κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες ναυτεργάτες. Φαίνεται ότι δεν τα έλεγαν ακριβώς όπως πρέπει, γι' αυτό και παρενέβη τηλεφωνικά ο ιδιοκτήτης του σταθμού και εφοπλιστής Αλαφούζος, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Μίλησε για διάφορα, π.χ. για τους κακούς συνδικαλιστές και το λιμενικό που δεν κάνει σωστά τη δουλιά του. Παρέμεινε στη γραμμή μέχρι τις 7.53, αφού έκανε και μια δεύτερη παρέμβαση, που κι αυτήν οι υφιστάμενοί του την άκουσαν με μεγάλη προσοχή κι επωδούς του τύπου: έχει απόλυτο δίκιο σ' αυτό ο κ. Αλαφούζος.
Τώρα τι να πρωτοθαυμάσεις; Την αντικειμενικότητα του σταθμού; Την δυναμικότητα και ανεξαρτησία των δημοσιογράφων; Την επαγρύπνηση του αφεντικού, που από πουρνό - πουρνό είναι στα βάσανα για το τι λένε οι «δικοί» του; `Η την αποδοχή που τυγχάνουν οι θέσεις του από τους υφισταμένους του;
Πριν από πέντε χρόνια και πριν ξεκινήσει η υλοποίηση της πολιτικής «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας, το κράτος επιδοτούσε τους εφοπλιστές - πέρα από άλλα προνόμια, κίνητρα, κλπ. - προκειμένου να φτάνουν τα σαπιοκάραβά τους στα νησιά των λεγόμενων άγονων γραμμών, με 8,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σήμερα, για τον ίδιο λόγο, τους επιχορηγεί με 48,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Στο μεταξύ, βέβαια, «απελευθερώθηκαν» και τα ναύλα, οδηγώντας σε αλλεπάλληλες και τσουχτερές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ικανοποιήθηκαν μια σειρά αξιώσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών για τις συνθέσεις των πλοίων με αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την εργασία των ναυτεργατών, κλπ., ενώ οι μισθοί των ναυτεργατών πήραν τις γνωστές σε όλους τους εργαζόμενους εξευτελιστικές «αυξήσεις» και το έλλειμμα του ΝΑΤ έχει «φιλήσει» το 1 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της φιλοεφοπλιστικής και διαλυτικής πολιτικής όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων.
Βέβαια, απ' το καλό (για τους εφοπλιστές), υπάρχει πάντα το καλύτερο. Αλλωστε, η δίψα του κεφαλαίου για κέρδη είναι ακόρεστη. Κι έτσι, η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε το γνωστό νομοσχέδιο, που βρίσκεται τις μέρες αυτές στη Βουλή και αποτέλεσε μια από τις βασικές αιτίες της ηρωικής απεργίας των ναυτεργατών. Οσο περισσότερο, όμως, ικανοποιούνται τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόσο ζημιώνουν οι ναυτεργάτες και το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς και ικανοποιητικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Από τα «πρωτάκια» θα «τα πάρουν» και φέτος οι επιχειρηματίες ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζονται σε επιβολή αυξήσεων στα δίδακτρα των νηπιαγωγείων και πρώτων τάξεων του δημοτικού και του γυμνασίου της τάξης του 5% - 8%. Κι αυτό με τις ευλογίες της κυβέρνησης που ενώ, με τον τελευταίο νόμο, υποτίθεται ότι επιβάλλεται πλαφόν στις ανατιμήσεις των διδάκτρων, αφήνει «ελεύθερα» τα δίδακτρα αυτών των τάξεων.