Σάββατο 25 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Στο βωμό των εφοπλιστών

Πριν από πέντε χρόνια και πριν ξεκινήσει η υλοποίηση της πολιτικής «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας, το κράτος επιδοτούσε τους εφοπλιστές - πέρα από άλλα προνόμια, κίνητρα, κλπ. - προκειμένου να φτάνουν τα σαπιοκάραβά τους στα νησιά των λεγόμενων άγονων γραμμών, με 8,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σήμερα, για τον ίδιο λόγο, τους επιχορηγεί με 48,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Στο μεταξύ, βέβαια, «απελευθερώθηκαν» και τα ναύλα, οδηγώντας σε αλλεπάλληλες και τσουχτερές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ικανοποιήθηκαν μια σειρά αξιώσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών για τις συνθέσεις των πλοίων με αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την εργασία των ναυτεργατών, κλπ., ενώ οι μισθοί των ναυτεργατών πήραν τις γνωστές σε όλους τους εργαζόμενους εξευτελιστικές «αυξήσεις» και το έλλειμμα του ΝΑΤ έχει «φιλήσει» το 1 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της φιλοεφοπλιστικής και διαλυτικής πολιτικής όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων.

Βέβαια, απ' το καλό (για τους εφοπλιστές), υπάρχει πάντα το καλύτερο. Αλλωστε, η δίψα του κεφαλαίου για κέρδη είναι ακόρεστη. Κι έτσι, η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε το γνωστό νομοσχέδιο, που βρίσκεται τις μέρες αυτές στη Βουλή και αποτέλεσε μια από τις βασικές αιτίες της ηρωικής απεργίας των ναυτεργατών. Οσο περισσότερο, όμως, ικανοποιούνται τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόσο ζημιώνουν οι ναυτεργάτες και το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς και ικανοποιητικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ