ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Φλεβάρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Προεκλογικές υποσχέσεις δισεκατομμυρίων για την επαρχία...
Ευρεία κυβερνητική σύσκεψη χτες υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, με θέμα την κυβερνητική τακτική στο χειρισμό ζητημάτων της Ολυμπιάδας μέχρι τις εκλογές 

Ανέξοδες υποσχέσεις για το μοίρασμα εκατοντάδων δισεκατομμυρίων από τον κρατικό προϋπολογισμό στην ελληνική περιφέρεια, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, έδωσαν κορυφαία κυβερνητικά στελέχη ύστερα από την ευρεία σύσκεψη που έγινε χτες στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη.

Στη σύσκεψη, που είχε ως αντικείμενο την Ολυμπιάδα και στην οποία συμμετείχαν 12 υπουργοί και υφυπουργοί, συζητήθηκε και καθορίστηκε η προεκλογική τακτική της κυβέρνησης στο χειρισμό θεμάτων που αφορούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Και αποφάσισαν να ρίξουν το βάρος στη δημιουργία της εντύπωσης πως τους Αγώνες δε θα τους διοργανώσει μόνον η Αθήνα, αλλά ολόκληρη η Ελλάδα. Κάτι που οι «Αθάνατοι» της Λωζάνης έχουν απορρίψει ακόμα και ως σύνθημα....

Σε αυτό, λοιπόν, το μήκος κύματος, αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης η υπουργός Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη ανακοίνωσε ότι στη σύσκεψη αποφάσισαν την κατάρτιση ενός μεγάλου προγράμματος με την επωνυμία «Ελλάδα 2004». Εξηγώντας τι είναι αυτό το πρόγραμμα, η υπουργός είπε ότι συμπεριλαμβάνει τις τέσσερις πόλεις (Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο και Θεσσαλονίκη), που θα φιλοξενήσουν προκριματικούς αγώνες ποδοσφαίρου, και άλλες πόλεις που θα φιλοξενήσουν τα Ολυμπιακά προπονητήρια. Επίσης, το πρόγραμμα αφορά «τη δημιουργία προπονητηρίων σε όλη την ελληνική περιφέρεια συνολικού ύψους 200 δισ. δρχ., ανεξάρτητα από τα Ολυμπιακά προπονητήρια». Επίσης, το πρόγραμμα αφορά τις τουριστικές διαδρομές στην περιφέρεια, την αναβάθμιση των χώρων στην Αρχαία Ολυμπία και, τέλος, τον... ευπρεπισμό των πυλών εισόδου της χώρας... Η Ελ. Παπαζώη δεν παρέλειψε να επαναλάβει ότι «είναι ανάγκη να κινητοποιηθεί το σύνολο της χώρας στην υπόθεση των Ολυμπιακών Αγώνων».

Αυτό που έγινε φανερό από τη χτεσινή σύσκεψη είναι ότι οι ανάγκες της προεκλογικής περιόδου οδηγούν την κυβέρνηση στη δημιουργία της εντύπωσης ότι θα «μεταφέρει» τους Αγώνες από την Αθήνα στην περιφέρεια σκορπίζοντας παράλληλα πολλά δισ. Εντύπωση πέρα για πέρα πλασματική, αφού είναι γνωστό πως κονδύλια του Γ` Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης που προορίζονταν για έργα υποδομής στην επαρχία θα κοπούν, ακριβώς για να γίνουν έργα στην Αθήνα, ενόψει του 2004. Αλλωστε στελέχη της κυβέρνησης και της «Αθήνα 2004» έχουν παραδεχτεί στο παρελθόν πως βασικό τους μέλημα είναι να εντάξουν στο Γ` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης όσο το δυνατόν περισσότερα έργα για τις ανάγκες των Αγώνων.

Ακόμα συζητήθηκε το θέμα της μεταφοράς των βαριών εγκαταστάσεων της «Ολυμπιακής» από το Ελληνικό στα Σπάτα με χρονικό ορίζοντα μετεγκατάστασης το Νοέμβρη του 2001. Παράλληλα, τα υπουργεία Μεταφορών και Εθνικής Αμυνας θα συνεργαστούν για τη μεταφορά του στρατιωτικού αεροδρομίου του Μαραθώνα μέχρι την 1η Φλεβάρη του 2001, για τις ανάγκες των έργων του κωπηλατοδρομίου στο Σχοινιά και του σλάλομ στο Ριζάρη.

Το θέμα της φιλοξενίας και της ξενοδοχειακής υποδομής πρόκειται να επανεξεταστεί αφού, ως γνωστόν, δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία μεταξύ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου με την «Αθήνα 2004».

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στη σύσκεψη συμμετείχαν: Οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος, Εσωτερικών Β. Παπανδρέου, Ανάπτυξης Ε. Βενιζέλος, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη, Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης, Δημόσιας Τάξης Μ. Χρυσοχοΐδης, Τύπου Δ. Ρέππας, οι υφυπουργοί Ν. Χριστοδουλάκης, Α. Φούρας, Χρ. Πάχτας και Χρ. Βερελής, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της «Αθήνα 2004» Κ. Μπακούρης.

ΕΡΤ
Καθυστερημένα στο παιχνίδι της ψηφιακής

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκη

Την καθυστέρηση, η οποία σημειώνεται, προκειμένου η ΕΡΤ να προχωρήσει στην ψηφιακή αναμετάδοση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων, έφερε στη Βουλή χτες με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης, θέτοντας το ερώτημα εάν η όλη καθυστέρηση οφείλεται στο ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει άδεια ψηφιακής αναμετάδοσης σε ιδιώτες.

Στην απάντησή του ο υπουργός Τύπου Δ. Ρέππας, αφού υπερασπίστηκε την κυβερνητική πρακτική στην ΕΡΤ λέγοντας ότι «έχει κερδίσει μία αξιοπιστία που είναι από όλους αποδεκτή», είπε ότι με βάση το σχετικό νόμο η ΕΡΤ μαζί με τον ΟΤΕ και άλλους ιδιωτικούς φορείς είναι έτοιμοι μετά από συμφωνία που ανακοίνωσαν ήδη να προχωρήσουν στην ανάπτυξη ψηφιακού προγράμματος τους επόμενους μήνες.

Οσον αφορά την ψηφιακοποίηση του αναλογικού δικτύου, της λεγόμενης επίγειας τηλεόρασης, ο Δ. Ρέππας είπε ότι πουθενά στην Ευρώπη εκτός της Αγγλίας δεν έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Ανέφερε δε ότι το θέμα μελετάται από τους αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα και θέλει τεράστιο κόστος «με δυσανάλογα αποτελέσματα». Μάλιστα, ο υπουργός Τύπου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, λέγοντας ότι λειτουργεί χωρίς να μιλάει κανένας πλέον για κρίση, ισχυριζόμενος πως «έχει αποδειχθεί ότι όλα αυτά που εμφανίστηκαν επί αρκετούς μήνες ως κρίση σχέσης Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου και υπουργείου Τύπου δεν ήταν τίποτα άλλο παρά η προσπάθεια κομματικών παραγόντων να στραφούν εναντίον της τηλεόρασης για μικροκομματικούς λόγους».

Ο Μπ. Αγγουράκης στην τοποθέτησή του υπογράμμισε, απαντώντας στον υπουργό για όσα είπε περί της ΕΡΤ, ότι εάν υπάρχει κάτι για το οποίο μπορεί να υπερηφανεύεται το ΚΚΕ είναι ότι «μονίμως κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της ΕΡΤ ενάντια στις επιθέσεις της κυβέρνησης και της τωρινής και άλλων και μάλιστα αυτές τις μέρες». Ανέφερε ότι ήδη η ΕΡΤ σε σχέση με άλλους ιδιωτικούς φορείς έχει ήδη καθυστερήσει στην ανάπτυξη της ψηφιακής και κάλεσε τον υπουργό να απαντήσει εάν η άδεια που έχει η ΕΡΤ για τις δοκιμές που πρέπει να κάνει πρέπει να εγκριθεί από το υπουργείο Μεταφορών και αν κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί αυτή καθυστερεί.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός στη δευτερολογία του είπε ότι με βάση τον ισχύοντα νόμο η ΕΡΤ θα λάβει αμέσως άδεια κατά παρέκκλιση των διαδικασιών που προβλέπονται από τους ιδιώτες και δε χρειάζεται καμία άλλη έγκριση ούτε από το υπουργείο Μεταφορών ούτε από άλλον φορέα.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προωθούν την ανανέωση της σκανδαλώδους σύμβασης

Την ανανέωση της σκανδαλώδους μονοπωλιακής σύμβασης με το δημόσιο για τα επόμενα 20 χρόνια προωθεί ο ιδιωτικός αλλά αδρά επιδοτούμενος Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση που υπάρχει από το 1957 λήγει στις 31 Δεκέμβρη του 2000. Με βάση αυτή, ο ΟΑΣΘ επιδοτείται για το 67% της αξίας του εισιτηρίου από το κράτος, ενώ παράλληλα διασφαλίζονται κέρδη στους μετόχους της επιχείρησης της τάξης του 15%.

Δέκα μήνες λοιπόν πριν τη λήξη της σύμβασης και ενόψει των εκλογών, χτες πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης πλατιά σύσκεψη φορέων που όμως δεν κατάφερε να φωτίσει επακριβώς το υφιστάμενο καθεστώς αλλά ούτε και να πάρει θέση για το θέμα της ανανέωσης ή όχι της σύμβασης. Στη σύσκεψη αναδείχτηκε η ανάγκη επέκτασης των γραμμών του ΟΑΣΘ προς περιοχές που σταδιακά ενσωματώνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Ομως και σ' αυτό το σημείο φάνηκε η απόφαση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να μη δεχτεί περιορισμό των κερδών της. Ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Παπαδόπουλος, έθεσε ως απαραίτητη προϋπόθεση τη δέσμευση του δημοσίου πως θα αναλάβει το επιπλέον κόστος που θα προκύψει.

Πάντως, συμφωνήθηκε η δημιουργία «ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών» για το σύνολο των συγκοινωνιών της πόλης (συμπεριλαμβανομένων και όσων μελλοντικά προσθέτουν π.χ. μετρό, καραβάκια κλπ.). Ο ρόλος αυτού του φορέα δε στάθηκε δυνατό να διευκρινιστεί, αφού υπήρχαν διαφωνίες για το αν θα πρέπει να είναι διοικητικός, εποπτικός και ελεγκτικός ή απλώς διαχειριστικός. Πάντως, θα υπάγεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και θα αποτελείται από εκπροσώπους των ΕΚΘ, ΟΑΣΘ, Σωματείο εργαζομένων ΟΑΣΘ, ΤΕΔΚ, ΚΤΕΛ, και Δήμους περιφερειακούς.

Αυτό που αναδείχτηκε εκ νέου, είναι η ανεπάρκεια του στόλου του ΟΑΣΘ να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες. Το Σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ εκτιμά πως πρέπει να βρίσκονται καθημερινά σε κυκλοφορία 480 λεωφορεία, όμως ο ΟΑΣΘ σήμερα διαθέτει συνολικά 430 και κυκλοφορούν τα 418.

«Η ποιότητα των συγκοινωνιών, η επέκτασή τους, η τιμολογιακή πολιτική, το κόμιστρο, οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων πρώτα και κύρια περνάνε από τη διασφάλιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να ανήκουν στο δημόσιο, γιατί μόνο τότε μπορεί να διασφαλιστεί ο κοινωνικός τους χαρακτήρας. Επομένως, ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να ενταχθεί στο δημόσιο ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου», σημείωσε ο γραμματέας του ΕΚΘ Θ. Κυριακίδης.

Ο Γ. Κατσαρός, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, τόνισε πως το κοινωνικό αγαθό των μέσων μεταφοράς δεν μπορεί να ανατίθεται στα ιδιωτικά συμφέροντα. «Πού ακούστηκε σύμβαση να διασφαλίζει κέρδη 15% επί του κεφαλαίου. Ρίσκο δεν έχει καθόλου ο ιδιώτης;» αναρωτήθηκε και υπενθύμισε προς όλους τους παρευρισκόμενους, βουλευτές, εκπροσώπους κομμάτων και φορέων πως μέχρι πριν λίγα χρόνια όλοι χαρακτήριζαν σκάνδαλο τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, ενώ σήμερα φαίνονται διατεθειμένοι να συναινέσουν στην ανανέωσή της.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
Εκτακτη συνεδρίαση για τον Ιππόδρομο

Με θέμα την αξιοποίηση του χώρου του Φαληρικού Ιπποδρόμου, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 συνεδριάζει εκτάκτως μεθαύριο Δευτέρα, στις 8 μ.μ., το Δημοτικό Συμβούλιο Καλλιθέας. Τη συνεδρίαση προκάλεσε παρέμβαση της Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του χώρου του Ιπποδρόμου, η οποία σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, η κυβέρνηση παραδίδει το χώρο στα διαπλεκόμενα που θα τον «αξιοποιήσουν» για δραστηριότητες τζόγου.

Νέες γραμμές από ΟΑΣΑ -ΟΣΕ

Νέα λεωφορειακή γραμμή (075) που θα συνδέει το Περιστέρι με το σταθμό Σεπολίων του μετρό, βάζει σε λειτουργία ο ΟΑΣΑ από τη Δευτέρα 14 του Φλεβάρη. Η νέα γραμμή θα έχει αφετηρία επί της οδού Π. Τσαλδάρη (στάση Αγ. Αντώνιος) και θα τερματίζει στην οδό Αντιγόνης μπροστά από την είσοδο μετρό.

Τοπική προαστιακή αμαξοστοιχία στη διαδρομή Αθηνών - Αγ. Στεφάνου - Αφιδνών, εγκαινιάζει και ο ΟΣΕ από τη Δευτέρα. Η γραμμή θα λειτουργεί καθημερινά και κρίθηκε αναγκαία από τον ΟΣΕ λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης που παρατηρείται στη συγκεκριμένη διαδρομή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ