Σάββατο 12 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προωθούν την ανανέωση της σκανδαλώδους σύμβασης

Την ανανέωση της σκανδαλώδους μονοπωλιακής σύμβασης με το δημόσιο για τα επόμενα 20 χρόνια προωθεί ο ιδιωτικός αλλά αδρά επιδοτούμενος Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση που υπάρχει από το 1957 λήγει στις 31 Δεκέμβρη του 2000. Με βάση αυτή, ο ΟΑΣΘ επιδοτείται για το 67% της αξίας του εισιτηρίου από το κράτος, ενώ παράλληλα διασφαλίζονται κέρδη στους μετόχους της επιχείρησης της τάξης του 15%.

Δέκα μήνες λοιπόν πριν τη λήξη της σύμβασης και ενόψει των εκλογών, χτες πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης πλατιά σύσκεψη φορέων που όμως δεν κατάφερε να φωτίσει επακριβώς το υφιστάμενο καθεστώς αλλά ούτε και να πάρει θέση για το θέμα της ανανέωσης ή όχι της σύμβασης. Στη σύσκεψη αναδείχτηκε η ανάγκη επέκτασης των γραμμών του ΟΑΣΘ προς περιοχές που σταδιακά ενσωματώνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Ομως και σ' αυτό το σημείο φάνηκε η απόφαση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να μη δεχτεί περιορισμό των κερδών της. Ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Παπαδόπουλος, έθεσε ως απαραίτητη προϋπόθεση τη δέσμευση του δημοσίου πως θα αναλάβει το επιπλέον κόστος που θα προκύψει.

Πάντως, συμφωνήθηκε η δημιουργία «ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών» για το σύνολο των συγκοινωνιών της πόλης (συμπεριλαμβανομένων και όσων μελλοντικά προσθέτουν π.χ. μετρό, καραβάκια κλπ.). Ο ρόλος αυτού του φορέα δε στάθηκε δυνατό να διευκρινιστεί, αφού υπήρχαν διαφωνίες για το αν θα πρέπει να είναι διοικητικός, εποπτικός και ελεγκτικός ή απλώς διαχειριστικός. Πάντως, θα υπάγεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και θα αποτελείται από εκπροσώπους των ΕΚΘ, ΟΑΣΘ, Σωματείο εργαζομένων ΟΑΣΘ, ΤΕΔΚ, ΚΤΕΛ, και Δήμους περιφερειακούς.

Αυτό που αναδείχτηκε εκ νέου, είναι η ανεπάρκεια του στόλου του ΟΑΣΘ να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες. Το Σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ εκτιμά πως πρέπει να βρίσκονται καθημερινά σε κυκλοφορία 480 λεωφορεία, όμως ο ΟΑΣΘ σήμερα διαθέτει συνολικά 430 και κυκλοφορούν τα 418.

«Η ποιότητα των συγκοινωνιών, η επέκτασή τους, η τιμολογιακή πολιτική, το κόμιστρο, οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων πρώτα και κύρια περνάνε από τη διασφάλιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να ανήκουν στο δημόσιο, γιατί μόνο τότε μπορεί να διασφαλιστεί ο κοινωνικός τους χαρακτήρας. Επομένως, ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να ενταχθεί στο δημόσιο ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου», σημείωσε ο γραμματέας του ΕΚΘ Θ. Κυριακίδης.

Ο Γ. Κατσαρός, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, τόνισε πως το κοινωνικό αγαθό των μέσων μεταφοράς δεν μπορεί να ανατίθεται στα ιδιωτικά συμφέροντα. «Πού ακούστηκε σύμβαση να διασφαλίζει κέρδη 15% επί του κεφαλαίου. Ρίσκο δεν έχει καθόλου ο ιδιώτης;» αναρωτήθηκε και υπενθύμισε προς όλους τους παρευρισκόμενους, βουλευτές, εκπροσώπους κομμάτων και φορέων πως μέχρι πριν λίγα χρόνια όλοι χαρακτήριζαν σκάνδαλο τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, ενώ σήμερα φαίνονται διατεθειμένοι να συναινέσουν στην ανανέωσή της.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ