ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Απρίλη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέο πλήγμα στην «Ολυμπιακή»

Με απειλές εξοντωτικών προστίμων μεθοδεύουν την «άλωση» της εταιρίας από πολυεθνικές στον τομέα των αερομεταφορών

Αλλο ένα πλήγμα σε βάρος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και των εργαζομένων σ' αυτή, επιχειρεί να καταφέρει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Επιδεικνύοντας για πολλοστή φορά «πολιτική πυγμής», με στόχο να μπει άμεσα «λουκέτο» στην εταιρία και να μείνει έτσι ελεύθερο το έδαφος στις πολυεθνικές των αερομεταφορών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε χτες την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, προβάλλοντας τον αυθαίρετο ισχυρισμό περί «παράνομων κρατικών ενισχύσεων» προς την ΟΑ. Σύμφωνα με την απόφαση, η Ελλάδα έπρεπε να ανακτήσει κάθε «παράνομη ενίσχυση» προς την εταιρία από τον Δεκέμβρη του 2002, ενώ με την παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο, ζητείται η επιβολή «τσουχτερού» ημερήσιου προστίμου, εάν δεν υπάρξει «συμμόρφωση» με την εν λόγω απόφαση.

Σημειώνεται, πως οι ισχυρισμοί του Βρυξελλών περί δήθεν «παράνομων κρατικών ενισχύσεων», είναι εντελώς αυθαίρετοι - στηρίζονται σε «καταγγελίες» που έκανε η ανταγωνίστρια ιδιωτική αεροπορική εταιρία «Aegean» - καθώς δεν έχουν καν ελεγχθεί! Αυτό αποδεικνύεται και από την προσφυγή που έχει υποβάλει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η διορισμένη από την κυβέρνηση, διοίκηση της «παλιάς Ολυμπιακής». Στην προσφυγή αυτή, παρατίθεται σειρά τεκμηριωμένων στοιχείων, με τα οποία αποδεικνύεται ότι η ΟΑ όχι μόνο δε χρωστά στο κράτος, αλλά αντίθετα το Δημόσιο της οφείλει περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ, από υπηρεσίες που παρείχε, χωρίς ποτέ να της καταβληθούν τα οφειλόμενα!

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου, έκανε λόγο για «αναμενόμενη απόφαση» της ΕΕ, αποδίδοντάς τη στην «πολύ κακή διαχείριση του προβλήματος της ΟΑ που έγινε στο παρελθόν» από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Κατά τον Γ. Αλογοσκούφη, οι λύσεις που προωθούσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, δεν είχαν συζητηθεί ποτέ με την ΕΕ και δεν είχαν πάρει και την έγκρισή της. Σε ό,τι αφορά τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές», ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι θα «συνεχίσει να λειτουργεί, τουλάχιστον μέχρι το Σεπτέμβρη - Οκτώβρη».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομικών Π. Δούκας, χαρακτήρισε «ανηφορικό το δρόμο για την ΟΑ» και πρόσθεσε ότι τις επόμενες 3 - 4 μέρες θα έχει έτοιμη «πλήρη απάντηση για όλα όσα αιτιάται η ΕΕ», την οποία θα αποστείλει στην αρμόδια Επιτροπή. Για τους υποψήφιους αγοραστές της νεοσύστατης εταιρίας «Πάνθεον» (διάδοχο των «Ολυμπιακών Αερογραμμών») ο ίδιος δήλωσε ότι «υπάρχει πολύ σοβαρό ενδιαφέρον και από Ελληνες εφοπλιστές και από κεφάλαια του εξωτερικού και από ομίλους από την Αραβία».

Υπενθυμίζεται ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον όμιλο εταιριών της «Ολυμπιακής», προβλέπει:

  • Το οριστικό «λουκέτο» των σημερινών «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και στη θέση της να λειτουργήσει μια μικρή - και με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων - αμιγώς πτητικού έργου αεροπορική εταιρία, με μόλις 2.000 εργαζόμενους, έναντι των 8.000 εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα στον όμιλο.
  • Την τμηματική πώληση όλων των κερδοφόρων εταιριών του ομίλου (Τεχνική Διεύθυνση, επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, εμπορευματικές μεταφορές κλπ.)

Πάντως, για το επικείμενο «λουκέτο» στην ΟΑ, θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκαν αρμονικά οι εταίροι μας στην ΕΕ με τις κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ. Οι πολιτικές συρρίκνωσης και απαξίωσης της εταιρίας που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και τα αυθαίρετα και εξοντωτικά πρόστιμα της Κομισιόν για την ΟΑ, αποσκοπούσαν ακριβώς στο κλείσιμο της εταιρίας, προς όφελος των πολυεθνικών στον τομέα των αερομεταφορών.

ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Και η κυβέρνηση στο κερδοσκοπικό παιγνίδι...

Ενώ οι τιμές των καυσίμων καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ, ο υπουργός Οικονομίας προανήγγειλε την αύξηση - μέσα στο 2006 - του ειδικού φόρου πετρελαιοειδών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα λαϊκά εισοδήματα

Το ...αυτονόητο δικαίωμα της κυβέρνησης να συμμετάσχει στο όργιο κερδοσκοπίας που συντελείται στην αγορά πετρελαιοειδών, σε μια εποχή μάλιστα που οι τιμές των υγρών καυσίμων καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ, επανέλαβε χτες ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφης. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χτες, ανέφερε: «Είμαστε υποχρεωμένοι από την κοινοτική νομοθεσία να αυξήσουμε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων σε τέσσερις δόσεις μέχρι το 2009. Η πρώτη αύξηση θα γίνει μέσα στο 2006, όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση».

Είναι αμφίβολο, βέβαια, αν και πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων, καθώς ορισμένοι «αναλυτές» - οι οποίοι εκφράζουν τους μύχιους πόθους των πετρελαϊκών εταιριών - μιλούν για νέες αυξήσεις, οι οποίες θα έχουν αποτέλεσμα να φτάσει τα 80 και 100 δολάρια το βαρέλι. Είναι όμως σίγουρο ότι ο νομιμόφρων - με τις κοινοτικές επιταγές - υπουργός Οικονομίας θα προχωρήσει σε αύξηση του ειδικού φόρου κατά 5% μέσα στο 2006, αύξηση η οποία έως το 2009 θα φτάσει το 20%. Κατά τ' άλλα, ο Γ. Αλογοσκούφης εξέφρασε - σε ακαδημαϊκή προσέγγιση - την ανησυχία του για τη νέα πετρελαϊκή κρίση δηλώνοντας ότι «δεν είναι κάτι το θετικό, καθώς υπάρχουν αρνητικά αποτελέσματα στο ΑΕΠ, στον πληθωρισμό και στο βιοτικό επίπεδο». Απέφυγε όμως να αναφερθεί στα κερδοσκοπικά παιγνίδια που εξελίσσονται τόσο διεθνώς (από τις πετρελαϊκές εταιρίες), όσο και στο εσωτερικό της χώρας (από το γνωστό κύκλωμα διυλιστηρίων - εμπόρων, που πυροδοτούν τις τιμές).

Για το θέμα του Ασφαλιστικού επιδοκίμασε τη στάση «κάποιων βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης οι οποίοι εκφράσανε τη βούληση να συμμετάσχουν στο διάλογο», ενώ δήλωσε και την πίστη του ότι το κόμμα του ΠΑΣΟΚ θα συμμετάσχει στο διάλογο. Είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Αλ. Παπαδόπουλου - για εργασία των Ελλήνων και μετά τα 65 χρόνια και άρα αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης - τις οποίες ο υπουργός Οικονομίας δεν άφησε ανεκμετάλλευτες. Ο Γ. Αλογοσκούφης περιμένει ότι μέσα στην τρέχουσα βδομάδα, στις πρώην ΔΕΚΟ, διοικήσεις και σύλλογοι των εργαζομένων θα καταλήξουν στην υπογραφή της επαίσχυντης διετούς συλλογικής σύμβασης εργασίας, ακολουθώντας τον - ολισθηρό - δρόμο που άνοιξε το Σωματείο Εργαζομένων της ΕΑΒ. Απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην ημερομηνία υπογραφής συλλογικών συμβάσεων, η οποία, σύμφωνα με το νόμο, εκπνέει στις 30 του Απρίλη.

ΠΑΡΑΚΤΙΟΙ ΑΛΙΕΙΣ
Στη δούλεψη των «κοτεράδων»...

Τη μετατροπή των επαγγελματιών ψαράδων σε αλιεργάτες, στη δούλεψη κατόχων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, φαίνεται να προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο του υπουργείου (αριθ. πρωτ. 164391) που αποστέλλεται προς τη Λιμενική Αστυνομία και τις Διευθύνσεις Αλιείας σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να ικανοποιήσει σχετικό αίτημα του Συλλόγου Επαγγελματιών Ψαράδων της Ανδρου «Η Τράτα». Συγκεκριμένα, στο αίτημα του παραπάνω Συλλόγου, να χορηγηθεί στους ψαράδες ταυτόχρονα με την επαγγελματική άδεια αλιείας και ερασιτεχνική, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης υποστηρίζει πως η σχετική νομοθεσία απαγορεύει ρητά την κατοχή επαγγελματικής και ερασιτεχνικής άδειας ταυτόχρονα από το ίδιο πρόσωπο, ωστόσο δεν απαγορεύει «κάτοχος επαγγελματικής άδειας αλιείας να επιβαίνει επί ερασιτεχνικού σκάφους».

Οι ψαράδες της παράκτιας αλιείας, βλέποντας το εισόδημά τους να συρρικνώνεται χρόνο με τον χρόνο εξαιτίας των ολοένα και πιο ασφυκτικών περιορισμών - μήκος σκάφους που χρησιμοποιούν, ιπποδύναμη των μηχανών κ.ά. - που θέτει στην άσκηση του επαγγέλματός τους η Κοινή Αλιευτική Πολιτική της ΕΕ (ΚΑλΠ), ζητούν από την κυβέρνηση να τους χορηγηθούν άδειες ερασιτεχνικής αλιείας, η οποία δεν υπόκειται στους παραπάνω περιορισμούς. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επικαλείται ολόκληρη τη σχετική νομοθεσία που απαγορεύει κάτι τέτοιο, στέλνοντας όμως εμμέσως πλην σαφώς το μήνυμα να πάνε να δουλέψουν ως εργάτες στη δούλεψη κατόχων αδειών ερασιτεχνικής αλιείας και μεγάλων σκαφών αναψυχής.

Στο ίδιο έγγραφο του υπουργείου μάλιστα γίνονται «συστάσεις» το παραπάνω αίτημα του συλλόγου επαγγελματιών ψαράδων «Η Τράτα» να εξεταστεί από κοινού και από τους άλλους φορείς της επαγγελματικής αλιείας της χώρας μας ούτως ώστε να διαμορφωθεί μία κοινή άποψη, δείχνοντας έτσι ότι η πολιτική ηγεσία του μάλλον καλοβλέπει την παραπάνω προοπτική.

Πάντως, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό από τους επαγγελματίες ψαράδες της χώρας μας είναι ότι αιτήματα σαν και το παραπάνω απλώς θα επιταχύνουν τις διαδικασίες απομάκρυνσής τους από το επάγγελμα και αυτό που επιβάλλεται, για λόγους όχι μόνο δικής τους επαγγελματικής «σωτηρίας», είναι η σύνταξή τους με το συνεπές αγροτικό κίνημα για την από κοινού απόκρουση και ανατροπή τόσο της ΚΑλΠ όσο και της ΚΑΠ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ