ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 25 Ιούνη 2006
Σελ. /32
Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού

Η μαζική εξόρμηση της ΝΑΣ και αγωνιστικών συνδυασμών δήμων της Αττικής, την Παρασκευή, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τους οδηγούς, που διέρχονταν από τα διόδια της Αττικής Οδού, στη Μεταμόρφωση

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στο αίτημα για κατάργηση των διοδίων
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στο αίτημα για κατάργηση των διοδίων
«Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού».

Η μαζική εξόρμηση της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» και αγωνιστικών συνδυασμών δήμων του λεκανοπεδίου της Αττικής, προχθές Παρασκευή, στα διόδια της Αττικής Οδού στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με αυτό ακριβώς το αίτημα, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο. Και απέδειξε ότι η «ληστεία» του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, πρέπει να τελειώσει.

Η εξόρμηση της ΝΑΣ και των συνδυασμών συνεργασίας, που στηρίζουν το ΚΚΕ, το ΔΗΚΚΙ, η Κομμουνιστική Ανανέωση, η Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών, έγινε σε μια στιγμή, που - όπως αναφέρουν πληροφορίες - αναμένεται η επιβολή νέων και αυξημένων διοδίων. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων, οι οποίοι εισπράττουν διόδια από δρόμους που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του Δημοσίου, δηλαδή του ελληνικού λαού.

Και ενώ όλα αυτά παίρνουν μορφή ληστείας σε βάρος του ήδη πενιχρού λαϊκού εισοδήματος, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ), μαζί με τους αγωνιστικούς δημοτικούς συνδυασμούς, ζητά την κατάργηση όλων των διοδίων. Θέτει ως ένα ακόμη κριτήριο ψήφου το ζήτημα των διοδίων και της ληστρικής εκμετάλλευσης των δημόσιων έργων από μια χούφτα μεγαλοεργολάβων.

Για το λόγο αυτό, η ΝΑΣ πραγματοποιεί μια σειρά από κινητοποιήσεις, αναδεικνύοντας τον τρόπο που επιβαρύνεται το λαϊκό εισόδημα και μέσα από τα διόδια. Πρώτο βήμα αυτών των παρεμβάσεων, έγινε προχτές, Παρασκευή, στα διόδια της Αττικής οδού, στο ύψος της Μεταμόρφωσης.

«Ο λαός», υπογραμμίζεται, άλλωστε, στη σχετική ανακοίνωση της ΝΑΣ, «χρυσοπληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτών των έργων, που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Πληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία και ξαναπληρώνει διόδια για τη χρήση τους. Με αυτήν την πολιτική αυξάνεται η κερδοφορία του κεφαλαίου».

Κριτήριο ψήφου το συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό

Και συνεχίζει: «Στην εκλογική αναμέτρηση του Οκτώβρη ψηφίστε με κριτήριο τα προβλήματά σας. Το συγκοινωνιακό, το κυκλοφοριακό, τα διόδια που πληρώνουμε, είναι και αυτά σοβαρά προβλήματα. Τα διάφορα έργα που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην Αττική από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, ρωσική και ασιατική αγορά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου».

Από την άλλη, όπως σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση, η ΝΑΣ αγωνίζεται:

  • Για έργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες.
  • Για κατάργηση όλων των διοδίων.

Διεκδικεί «να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη».

Μεγάλη είναι η ευθύνη και των δυνάμεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ που στηρίζουν στην Αυτοδιοίκηση: «Η υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά και εκ νέου υποψήφια του ΠΑΣΟΚ, καθώς και οι υποψήφιοι της ΝΔ και του ΣΥΝ είναι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση, γιατί έχουν στηρίξει τις επιλογές της ΕΕ για τα έργα και τις υποδομές».

Πολιτική σε όφελος των μεγαλοεργολάβων

Και προσθέτει: «Νέα χαράτσια για το λαό ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρώντας ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών αξόνων. Το αποτέλεσμα θα είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα την κατασκευή τους και τη χρήση τους, ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για τουλάχιστον 30 χρόνια».

Χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι στοιχεία που αναφέρονται στην ανακοίνωση. Συγκεκριμένα:

  • Η επιχείρηση που έχει αναλάβει το 80% των σταθμών των διοδίων της Αττικής οδού, μόνο το 2005, είχε κέρδη 18,56 εκατ. ευρώ.
  • Τα συνολικά έσοδα της εταιρίας «Αττική οδός ΑΕ», που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της Αττικής οδού, στον τελευταίο ετήσιο απολογισμό της, προβλέπει ότι θα προσεγγίσουν τα έξι δισ. ευρώ, στην περίπτωση που δεν παραδοθεί ο οδικός άξονας νωρίτερα από το 2024 στο Δημόσιο.
«Να μειωθούν οι δυνάμεις του δικομματισμού»

«Η ΝΑΣ υποστηρίζει», αναφέρεται σε άλλο σημείο, «ότι τα έργα, όπως οδικές αρτηρίες, ανισόπεδοι κόμβοι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το μετρό, το τραμ, που αναγκάζονται να τα κατασκευάσουν σήμερα, δεν αρκούν για τις οξυμένες ανάγκες του λαού. Οι προτεραιότητες, η ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής, της διαχείρισής τους, μαζί με τη μεγάλη καθυστέρηση έναρξής τους, αλλά και οι στρεβλώσεις που τους επιβάλλονται, δημιουργούν νέα προβλήματα».

Η ΝΑΣ καλεί τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα «στις εκλογές του Οκτώβρη, με την ψήφο σας, να αλλάξετε το συσχετισμό δύναμης στην ΤΑ.

Να μειώσετε τις δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, στην ΤΑ και γενικότερα.

Να ψηφίσετε μαζικά τη ΝΑΣ και τους αγωνιστικούς συνδυασμούς στους δήμους που αγωνίζονται υπέρ του λαού και όχι υπέρ των εργολάβων και των μονοπωλίων.

Ψηφίστε νομάρχη - δήμαρχο για το λαό και όχι για τα κέρδη των επιχειρηματιών».


ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

(Του λιναριού τα πάθη οι σπουδές)

ΧΩΡΙΣ να το λογαριάσω, πέρασα από την τάξη των «αιώνιων φοιτητών», αυτούς των οποίων η υπουργός Παιδείας σχεδιάζει την «εκκαθάριση», για να ανακουφιστούν τα τάχατες ΑΕΙ από την επιζήμια παρουσία τους. Μαζί μας και πολλοί άλλοι, που εδώ κι εβδομήντα χρόνια με τη μεταξική δικτατορία, την Κατοχή κι έπειτα στα χρόνια του Εμφύλιου πάλευαν νύχτα - μέρα για το καρβέλι το ψωμί κι είχαν, επίσης, κατορθώσει να μπουν για ανώτερες σπουδές, σε πανεπιστημιακή σχολή. Του λιναριού τα πάθη που λέει ο λαός, όταν από την πρώτη στιγμή έπρεπε ν' αντιμετωπιστούν βαριά έξοδα, η εγγραφή κάμποσα χιλιάρικα, τα συγγράμματα των καθηγητών, που οι περισσότεροι είχαν οργανώσει το σύστημά τους, ώστε να γνωρίζουν την ώρα της εξέτασης, αν ο φοιτητής είχε αγοράσει το βιβλίο τους.

ΣΤΟ λογαριασμό πρέπει να μπει το δωμάτιο, συχνά σε κοινή χρήση με δυο και τρεις συντοπίτες. Εμεινε τελευταίο ένα σημαντικό, τα έξοδα της καθημερινής ζωής, που συχνά δημιουργούσε αδιέξοδα και έφερνε την απελπισία... Πώς να θυμηθείς σήμερα την περιπέτεια να στέκεις ώρες στην ουρά της φοιτητικής λέσχης, εκεί στην οδό Ιπποκράτους, για να πάρεις ένα φοιτητικό δελτίο σίτισης και η πρώτη κουβέντα που άκουγες από τον αρμόδιο ήταν η ερώτηση αν είχες γραφτεί στην ΕΟΝ, του Μεταξά τους Φαλαγγίτες... Κι όταν τύχαινε να πεις το όχι, σου απαντούσε ψυχρά πως σ' αυτήν την περίπτωση εμπίπτεις στην κατηγορία της εκ περιτροπής σίτισης!!

ΚΙ ΟΤΑΝ κάποτε του απάντησες πώς μπορεί να γίνει αυτό ή μήπως καθιερώθηκε, μαζί με την εκ περιτροπής εργασία, και η εκ περιτροπής σίτιση, σ' έβαζε με το ζόρι να περιμένεις όρθιος για αρκετή ώρα κι ύστερα σε οδηγούσαν στο γραφείο του φαλαγγάρχη της ΕΟΝ για την κλασική ανάκριση...

ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ο χαφιεδίστικος μηχανισμός που είχε στήσει ο Μανιαδάκης, μαζί με το κυνηγητό στα εργατικά σωματεία και τα εργοστάσια, είχε σπέσιαλ και άγρυπνο πάντα στόχο το φοιτητικό κίνημα και τους αγώνες τους. Στους χώρους διδασκαλίας, αίθουσες, αμφιθέατρα, παρόντες με τα καβουράκια οι γνωστοί και με το πρώτο αναγνωρίσιμοι τύποι, οι ασφαλίτες, που παρακολουθούσαν και ενημέρωναν τα αφεντικά τους για κάθε κίνηση, για πρόσωπα και για κινήσεις...

ΣΧΕΤΙΚΗ με το πανεπιστημιακό άσυλο και όλα όσα οι σχεδιαστές ετοιμάζουν, για να το βγάλουν από τη μέση, είναι μια ολόκληρη επιχείρηση που ξεκίνησαν οι εθνοπροδότες και με τις πλάτες της εθνικοφροσύνης, που κυριαρχούσε στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, να προχωρήσουν στη συγκρότηση μιας οργάνωσης, φυσικά φασιστικής, στην οποία θα «μάντρωναν» όλους τους φοιτητές και έτσι θα μπορούσαν να χτυπήσουν και να ανακόψουν το αντιστασιακό φοιτητικό κίνημα, που τότε όλο και φούντωνε. Πέρασαν, μάλιστα, και νόμο «Περί οργανώσεως των φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών». Ο τότε «πρωθυπουργός» Τσολάκογλου ανέλαβε το «έργο» και ανέθεσε στον Γ. Σακελλαρίου, καθηγητή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, την εκτέλεση της εντολής του. Χρειάστηκε αποφασιστικός ανοιχτός αγώνας καθημερινός με σπουδαστικές διαδηλώσεις για δυο μήνες και, κοντά, μια γερή πλατιά λαϊκή συμπαράσταση για να ματαιωθεί. Ετσι, τελικά, και δεν ιδρύθηκε το Αστυνομικό Τμήμα στο πανεπιστήμιο για να αναλάβει την «τήρηση» του ασύλου...

«ΕΙΣΤΕ φτωχοί και πρέπει να ξέρετε πως δεν μπορεί να σπουδάσετε Αρχαιολογία!»... Αυτά τα προκλητικά ήταν τα λόγια του καθηγητή μας στην Κλασική Αρχαιολογία, στο πρώτο πρώτο μάθημα. Και τα είπε αυτά, σε μια αίθουσα με 40 παρόντες φοιτητές, μόνο 10 κορίτσια, όταν μας ρώτησε αν ξέρουμε γερμανικά. Ηταν παιδιά εκδοτών, εφοπλιστών, βιομηχάνων, που τα 'μαθαν νεράκι... Η σάλα που γινόταν το μάθημα πάγωσε. Αλλά τι να πρωτοθυμηθείς; Τα ίδια άκουγες κι από άλλους, που το στρογγύλευαν με δυο λόγια. Φτώχεια και σπουδές δεν ταιριάζουν.

ΜΑΚΡΙΝΕΣ εκείνες οι εποχές, άλλες οι συνθήκες. Ομως και σήμερα, καίρια προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας μένουν ανοιχτά. Σ' αυτά, το κυρίαρχο θέμα της Παιδείας, αυτός ο μεγάλος συγκλονιστικός αγώνας που ζούμε, τους φοιτητές, σπουδαστές και τους εργάτες στον κοινό αγωνιστικό μαχητικό βηματισμό για μια δημόσια λαϊκή σύγχρονη Παιδεία.


Του
Νίκου ΚΑΡΑΝΤΗΝΟΥ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ