Κυριακή 25 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ - ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2006
Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού

Η μαζική εξόρμηση της ΝΑΣ και αγωνιστικών συνδυασμών δήμων της Αττικής, την Παρασκευή, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τους οδηγούς, που διέρχονταν από τα διόδια της Αττικής Οδού, στη Μεταμόρφωση

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στο αίτημα για κατάργηση των διοδίων
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στο αίτημα για κατάργηση των διοδίων
«Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού».

Η μαζική εξόρμηση της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» και αγωνιστικών συνδυασμών δήμων του λεκανοπεδίου της Αττικής, προχθές Παρασκευή, στα διόδια της Αττικής Οδού στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με αυτό ακριβώς το αίτημα, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο. Και απέδειξε ότι η «ληστεία» του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, πρέπει να τελειώσει.

Η εξόρμηση της ΝΑΣ και των συνδυασμών συνεργασίας, που στηρίζουν το ΚΚΕ, το ΔΗΚΚΙ, η Κομμουνιστική Ανανέωση, η Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών, έγινε σε μια στιγμή, που - όπως αναφέρουν πληροφορίες - αναμένεται η επιβολή νέων και αυξημένων διοδίων. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων, οι οποίοι εισπράττουν διόδια από δρόμους που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του Δημοσίου, δηλαδή του ελληνικού λαού.

Και ενώ όλα αυτά παίρνουν μορφή ληστείας σε βάρος του ήδη πενιχρού λαϊκού εισοδήματος, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ), μαζί με τους αγωνιστικούς δημοτικούς συνδυασμούς, ζητά την κατάργηση όλων των διοδίων. Θέτει ως ένα ακόμη κριτήριο ψήφου το ζήτημα των διοδίων και της ληστρικής εκμετάλλευσης των δημόσιων έργων από μια χούφτα μεγαλοεργολάβων.

Για το λόγο αυτό, η ΝΑΣ πραγματοποιεί μια σειρά από κινητοποιήσεις, αναδεικνύοντας τον τρόπο που επιβαρύνεται το λαϊκό εισόδημα και μέσα από τα διόδια. Πρώτο βήμα αυτών των παρεμβάσεων, έγινε προχτές, Παρασκευή, στα διόδια της Αττικής οδού, στο ύψος της Μεταμόρφωσης.

«Ο λαός», υπογραμμίζεται, άλλωστε, στη σχετική ανακοίνωση της ΝΑΣ, «χρυσοπληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτών των έργων, που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Πληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία και ξαναπληρώνει διόδια για τη χρήση τους. Με αυτήν την πολιτική αυξάνεται η κερδοφορία του κεφαλαίου».

Κριτήριο ψήφου το συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό

Και συνεχίζει: «Στην εκλογική αναμέτρηση του Οκτώβρη ψηφίστε με κριτήριο τα προβλήματά σας. Το συγκοινωνιακό, το κυκλοφοριακό, τα διόδια που πληρώνουμε, είναι και αυτά σοβαρά προβλήματα. Τα διάφορα έργα που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην Αττική από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, ρωσική και ασιατική αγορά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου».

Από την άλλη, όπως σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση, η ΝΑΣ αγωνίζεται:

  • Για έργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες.
  • Για κατάργηση όλων των διοδίων.

Διεκδικεί «να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη».

Μεγάλη είναι η ευθύνη και των δυνάμεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ που στηρίζουν στην Αυτοδιοίκηση: «Η υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά και εκ νέου υποψήφια του ΠΑΣΟΚ, καθώς και οι υποψήφιοι της ΝΔ και του ΣΥΝ είναι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση, γιατί έχουν στηρίξει τις επιλογές της ΕΕ για τα έργα και τις υποδομές».

Πολιτική σε όφελος των μεγαλοεργολάβων

Και προσθέτει: «Νέα χαράτσια για το λαό ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρώντας ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών αξόνων. Το αποτέλεσμα θα είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα την κατασκευή τους και τη χρήση τους, ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για τουλάχιστον 30 χρόνια».

Χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι στοιχεία που αναφέρονται στην ανακοίνωση. Συγκεκριμένα:

  • Η επιχείρηση που έχει αναλάβει το 80% των σταθμών των διοδίων της Αττικής οδού, μόνο το 2005, είχε κέρδη 18,56 εκατ. ευρώ.
  • Τα συνολικά έσοδα της εταιρίας «Αττική οδός ΑΕ», που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της Αττικής οδού, στον τελευταίο ετήσιο απολογισμό της, προβλέπει ότι θα προσεγγίσουν τα έξι δισ. ευρώ, στην περίπτωση που δεν παραδοθεί ο οδικός άξονας νωρίτερα από το 2024 στο Δημόσιο.
«Να μειωθούν οι δυνάμεις του δικομματισμού»

«Η ΝΑΣ υποστηρίζει», αναφέρεται σε άλλο σημείο, «ότι τα έργα, όπως οδικές αρτηρίες, ανισόπεδοι κόμβοι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το μετρό, το τραμ, που αναγκάζονται να τα κατασκευάσουν σήμερα, δεν αρκούν για τις οξυμένες ανάγκες του λαού. Οι προτεραιότητες, η ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής, της διαχείρισής τους, μαζί με τη μεγάλη καθυστέρηση έναρξής τους, αλλά και οι στρεβλώσεις που τους επιβάλλονται, δημιουργούν νέα προβλήματα».

Η ΝΑΣ καλεί τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα «στις εκλογές του Οκτώβρη, με την ψήφο σας, να αλλάξετε το συσχετισμό δύναμης στην ΤΑ.

Να μειώσετε τις δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, στην ΤΑ και γενικότερα.

Να ψηφίσετε μαζικά τη ΝΑΣ και τους αγωνιστικούς συνδυασμούς στους δήμους που αγωνίζονται υπέρ του λαού και όχι υπέρ των εργολάβων και των μονοπωλίων.

Ψηφίστε νομάρχη - δήμαρχο για το λαό και όχι για τα κέρδη των επιχειρηματιών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ