ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Αυγούστου 2006
Σελ. /24
Η άλλη όψη

Γρηγοριάδης Κώστας

Τα αποκαλυπτικά και ταυτόχρονα προκλητικά στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα ο «Ρ» για τα επιχειρηματικά κέρδη, είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη, που ωστόσο προκαλεί επίσης αισθήματα οργής και αγανάχτησης, είναι η κατάσταση που βιώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, οι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, οι αγρότες, τα μεσαία στρώματα της πόλης και του χωριού. Ολοι αυτοί, που σε εποχές που μια χούφτα χρυσοκάνθαροι του συστήματος καταβροχθίζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος από τον παραγόμενο πλούτο, είναι αναγκασμένοι να ζουν με τρεις κι εξήντα. Ολοι αυτοί που το καθημερινό τους πήγαιν' - έλα έχει γίνει Γολγοθάς, αφού πρέπει να καλύψουν τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες τους με ένα εισόδημα που βαίνει συνεχώς μειούμενο.

Οι ανατιμήσεις σε όλο το φάσμα των ειδών πρώτης ανάγκης, η εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα με πρόσχημα τις λεγόμενες διεθνείς τιμές του πετρελαίου, οι δόσεις στις τράπεζες που αποτελούν βρόχο που σφίγγει ολοένα και περισσότερο γύρω από το λαιμό τους, είναι η άλλη όψη της κερδοφορίας των λίγων.

Το χειρότερο είναι ότι αν δεν πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, το πράγμα θα δυσκολεύει όλο και πιο πολύ. Γι' αυτό, τώρα που τελειώνουν και οι καλοκαιρινές διακοπές, άντε να βάλουμε όλοι ένα χεράκι να τους δώσουμε μια πρώτη απάντηση στις προσεχείς εκλογές!

Εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα

Η φωτιά στην επιχείρηση χημικών ΧΥΜΑ ΑΕ στο Λαύριο ανέδειξε, για άλλη μια φορά, ότι δεν υπάρχει σε εφαρμογή κάποιο σχέδιο για τα Βιομηχανικά Ατυχήματα Μεγάλης Εκτασης. Μπορεί, λοιπόν, από θαύμα να μην υπήρξαν θύματα και να μην τινάχτηκε το Λαύριο στον αέρα, όμως ο κίνδυνος παραμένει και είναι μεγάλος. Επίσης, το περιστατικό αποκάλυψε ότι οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική τους εξυπηρετούν τα συμφέροντα των πολυεθνικών.

Το γεγονός ότι η παράταξη της «Δημοτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης Λαυρίου» επιβεβαιώθηκε τραγικά για τον κίνδυνο που υπάρχει στην περιοχή από τις παράνομες δεξαμενές της ΧΥΜΑ και όχι μόνο, που είχε καιρό πριν καταγγείλει και προειδοποιούσε, εξέθεσε ανεπανόρθωτα στους εργαζόμενους του Λαυρίου, τόσο την «πράσινη» δημοτική αρχή όσο και τις παρατάξεις ΝΔ και ΣΥΝ με την ένοχη σιωπή τους.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι, η περίπτωση της ΧΥΜΑ φέρνει, για μια ακόμα φορά, στην επικαιρότητα την ανάγκη να υπάρξει επιτέλους ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός αντιμετώπισης ατυχήματος μεγάλης έκτασης με συγκεκριμένα μέτρα υποδομής. Να υπάρχει πρόληψη τέτοιου είδους ατυχημάτων με λήψη μέτρων. Με μια πολιτική όμως που στο κέντρο της δε θα έχει την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου αλλά τη ζωή και την υγεία των εργαζομένων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Τώρα τους «θυμήθηκαν» ξανά!

Οσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές τα κρούσματα «ρουσφετολογίας» όχι μόνο αυξάνουν, αλλά και ξεπερνούν κάθε όριο ηθικής. Ολοι οι μηχανισμοί που διαθέτουν οι δυνάμεις του δικομματισμού έχουν μπει μπροστά και δουλεύουν για τα καλά, ο καθένας στο... πόστο του. Ετσι οι του ΠΑΣΟΚ «αντιστασιακοί» της ΠΟΑΕΑ, στην επαρχία (σ.σ. στην Καρδίτσα, σύμφωνα με πληροφορίες μας), έχουν ξεκινήσει να «ψαρεύουν» ψήφους για τους υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ, πλησιάζοντας αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ και τάζοντάς τους «λαγούς με πετραχήλια», όπως συντάξεις, επιδόματα και κάθε είδους παροχές. Παλιό το «κόλπο» αλλά...

Αλήθεια, γιατί, 20 ολόκληρα χρόνια που ήταν το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση δεν προχώρησε στην αποκατάσταση, στη λύση των προβλημάτων και στη δικαίωση των αιτημάτων των αντιστασιακών; Αιτήματα που δεν αφορούν μόνο στα οικονομικά επιδόματα, που κι αυτά είναι πενιχρά, αλλά και στη διδασκαλία της Ιστορίας της Εθνικής Αντίστασης στα σχολεία, στη δημιουργία μουσείων και μνημείων που θα εμπνέουν τη νεολαία με τα ιδανικά της. Και γιατί τους θυμούνται μόνο πριν τις εκλογές; Σε τέτοιους καιροσκόπους αξίζει ένα «περιποιημένο μαύρισμα» στις επερχόμενες εκλογές...


Τα τουριστικά...

Γρηγοριάδης Κώστας

ΒΡΕ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ είναι αυτή του υπουργείου Τουρισμού που συνεχίζει να κοσμεί τους δρόμους της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων!! Δεν πάνε τσάμπα τα λεφτά των φορολογούμενων.

Μιλάμε γι' αυτή που δείχνει ξενοδοχοϋπαλλήλους, υπαλλήλους καταστημάτων και διάφορους εργαζόμενους που σχετίζονται με τον τουρισμό να συναλλάσσονται με τουρίστες, και τη λεζάντα ότι αυτοί (οι εργαζόμενοι) είναι οι πρεσβευτές της Ελλάδας, οπότε πρέπει να είναι εξυπηρετικοί και ευγενικοί.

Θεωρούμε αυτονόητη την ευγένεια στις συναναστροφές των ανθρώπων και όχι μόνον όταν είναι επαγγελματικές. Πλην, όμως, αυτό δε δικαιολογεί την ιδέα της κ. Φ. Πετραλιά να τους εντάξει όλους στο διπλωματικό σώμα. Είναι κάπως περιπαικτικό, πώς να το κάνουμε.

Φανταζόμαστε ότι δεν υπάρχει κανένας πρεσβευτής, δηλαδή στέλεχος του υπουργείου Εξωτερικών, που να αμείβεται με 600 ευρώ το μήνα και να εργάζεται με σύμβαση 2 και 3 μηνών, γιατί έτσι βολεύει τα αφεντικά του.

Είμαστε, επίσης, βέβαιοι ότι κανένας πρέσβης δεν καθαρίζει δωμάτια ξενοδοχείων σε συνθήκες εργασιακής έντασης και χωρίς στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, για να πληρώνεται πενιχρά «με το κομμάτι», όπως γίνεται με τις καθαρίστριες των ξενοδοχείων.

Ουδέποτε έχουμε δει πρέσβη να δουλεύει διπλοβάρδια ίσως και κάτι παραπάνω, χωρίς να την πληρώνεται, επειδή ο χώρος εργασίας του βρίσκεται σε τουριστική περιοχή με απελευθερωμένο ωράριο.

Αντιθέτως, όλα τα παραπάνω τα έχουμε δει και συνεχίζουμε να τα βλέπουμε στους εργαζομένους στον τουρισμό και το εμπόριο. Και τις καταστάσεις αυτές τις επιβάλλουν οι κάθε λογής ξενοδόχοι που το υπουργείο Τουρισμού επιδοτεί και διαφημίζει πλουσιοπάροχα.

Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι προτού οι κυβερνώντες μάς κάνουν μαθήματα καλής συμπεριφοράς και φιλόξενου πνεύματος καλύτερα να κοιταχτούν λίγο στον καθρέφτη. Αν αντέχουν.

Γρηγοριάδης Κώστας

Πολιτική για τους εφοπλιστές

Οι «Σειρήνες της απελευθέρωσης» υπόσχονταν ότι θα λύσουν τα προβλήματα της ακτοπλοΐας, όμως οι πρώτοι μήνες του καλοκαιριού, απέδειξαν ότι όσο πιο βαθιά προχωρά η διαδικασία της «απελευθέρωσης», τόσο πιο ακριβά θα πληρώνουν το μάρμαρο, επιβάτες, νησιώτες και εργαζόμενοι στα πλοία. Για να επιβεβαιωθεί περίτρανα το σύνθημα που φώναζαν σε μια από τις κινητοποιήσεις τους οι διαδηλωτές πως: «Αυτή η πολιτική, δεν είναι των νησιωτών. Είναι του κεφαλαίου και των εφοπλιστών».

Πράγματι, από την 1η Ιούλη οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, ασύδοτα προχώρησαν σε εξωφρενικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που έφτασαν μέχρι και το διπλασιασμό τους. Μια τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο, για να πάει και να γυρίσει, σε κάποιο νησί του ανατολικού Αιγαίου πρέπει να καταβάλει πάνω από 600 ευρώ, όσο δηλαδή και ένας βασικός μισθός. Κόστος δυσβάσταχτο, που κάνει απαγορευτικούς για τη συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών, τους νησιωτικούς προορισμούς, ή αν το τολμήσουν να τους υποχρεώνει να κόψουν από τις μέρες ξεκούρασης.

Ο μύθος του ανταγωνισμού πλασαρίστηκε ως το φάρμακο προς πάσαν νόσο. Ομως, ούτε τη σταθερή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα εξασφάλισε, ούτε τις καθυστερήσεις σταμάτησε, ούτε τις ματαιώσεις δρομολογίων. Το αντίθετο, η πολιτική του ανταγωνισμού και η ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της πολιτικής της ΕΕ, από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όξυναν στο έπακρο όλα τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Νησιώτες και επιβάτες παραθεριστές είναι όμηροι των εφοπλιστών. Και οι τελευταίοι έχουν γίνει «κράτος εν κράτει». Η κούρσα των αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων βέβαια δε θα σταματήσει εδώ. Βαρύς θα είναι και ο χειμώνας που έρχεται, με κυρίαρχο πρόβλημα τον αποκλεισμό των νησιών μας. Γιατί αυτή η πολιτική, δεν μπορεί να εξασφαλίσει το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη σύνδεση των νησιών. Η μόνη εξασφάλιση που μπορεί να δώσει είναι η αύξηση των κερδών των μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, που ήδη βρίσκονται στον αφρό. Δεν μπορεί να εξασφαλίσει ούτε τα στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, που έχουν μετατραπεί σε σύγχρονους σκλάβους μέσα στις «γαλέρες» των εφοπλιστών.

Την ίδια στιγμή, η κατάργηση εν κρυπτώ με Προεδρικό Διάταγμα του ΥΕΝ, του ορίου ηλικίας στα πλοία της ακτοπλοΐας, όπως είχε διαμορφωθεί μετά την τραγωδία του ΣΑΜΙΝΑ, προκαλεί ανατριχίλα. Αντί οι εφοπλιστές να ανανεώσουν τα υπέργηρα και ασυντήρητα πλοία τους, με τις πλάτες της κυβέρνησης εξασφάλισαν ότι τα «σαπάκια τους» θα πλέουν μέχρι να βουλιάξουν. Αυτός όμως είναι ο λεγόμενος «ανταγωνισμός». Αυτές είναι οι συνέπειες μιας πολιτικής που υπηρετεί το κέρδος και μόνο αυτό.

Αυτή την πολιτική πρέπει να αμφισβητήσει και να καταψηφίσει ο ελληνικός λαός. Στηρίζοντας, ταυτόχρονα, τη θέση των κομμουνιστών και των ταξικών δυνάμεων στο συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτεργατών, για τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - λαϊκό έλεγχο, με τα πλοία λαϊκή περιουσία και αποστολή την οργάνωση της ακτοπλοΐας προς όφελος των εργαζομένων, των ναυτεργατών και των λαϊκών στρωμάτων.


Γιάννης ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ