ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Οχτώβρη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΑ
Αυξήσεις τιμών μέχρι 100%!

Το Νοέμβρη το νέο δελτίο τιμών στα φάρμακα

ICON

Αυξήσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις θα ισοδυναμούν ακόμα και με διπλασιασμό της τιμής εκατοντάδων φαρμάκων ευρείας κυκλοφορίας, επιφυλάσσει στους εργαζόμενους και στους ασφαλισμένους των ταμείων η κυβέρνηση. Οπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου, μέχρι το τέλος του Οκτώβρη θα δοθεί στη δημοσιότητα το νέο δελτίο τιμών φαρμάκων έχοντας ολοκληρωθεί η επεξεργασία των 1.000 περίπου αιτημάτων που δέχτηκε το υπουργείο για ανακοστολόγηση ή για έγκριση τιμών σε πρωτοκυκλοφορούντα στην ελληνική αγορά σκευάσματα. Ο ίδιος προτίμησε να αναφέρει γενικόλογα ότι θα περιλαμβάνονται και αυξήσεις και μειώσεις, επέλεξε όμως να δώσει έμφαση στις μειώσεις που θα προκύψουν στις τιμές των φαρμάκων, των οποίων λήγει η πατέντα, κατά 20% και στην επιστροφή που θα έχουν τα ταμεία, μέχρι 4% επί των ποσών που χρεώθηκαν για φάρμακα τα ταμεία, στο τέλος κάθε χρόνου από τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες το νέο δελτίο θα περιλαμβάνει:

  • Αυξήσεις μέχρι και 100% σε περίπου 250 φάρμακα ευρείας κυκλοφορίας, πολλά από τα οποία αγοράζει κανείς χωρίς συνταγή γιατρού και πωλούνται σήμερα μέχρι 3 ευρώ. Πρόκειται μεταξύ άλλων για το Ντεπόν, το Πονστάν, την Ασπιρίνη κ.ά.
  • Εγκριση τιμής σε περίπου 600 φάρμακα που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, και, σύμφωνα με γνώστες του χώρου, είναι πολύ ακριβά φάρμακα που θα επιβαρύνουν παραπέρα τα ασφαλιστικά ταμεία.
  • Μειώσεις τιμών κατά 20% σε 180 περίπου πρωτότυπα φάρμακα των οποίων λήγει η πατέντα και κατ' επέκταση ανάλογη μείωση και στις τιμές των αντιγράφων τους.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Στόχος, η παράδοση των δημόσιων υπηρεσιών στο κεφάλαιο

Αποκαλυπτικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Καταψήφισαν οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ

Στρατηγικού χαρακτήρα επιδίωξη της ΕΕ αποδεικνύεται η παράδοση των δημόσιων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας στον ελεύθερο ανταγωνισμό, δηλαδή στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Οι σχετικές μεθοδεύσεις αποδεικνύονται και από τις διεργασίες που γίνονται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου πρόσφατα οι βουλευτές των Συντηρητικών, Σοσιαλδημοκρατών και Φιλελευθέρων, αποφάσισαν να διαχωρίσουν τις δημόσιες υπηρεσίες σε οικονομικού και μη οικονομικού ενδιαφέροντος, υπερψηφίζοντας σχετική έκθεση.

Στην παρέμβασή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, τόνισε ότι «οι δημόσιες υπηρεσίες με το διαχωρισμό τους σε οικονομικού και μη οικονομικού χαρακτήρα βρίσκονται στο στόχαστρο του μεγάλου κεφαλαίου, προκειμένου να εμπορευματοποιηθεί η ικανοποίηση βασικών λαϊκών αναγκών και να αυξηθεί η κερδοφορία».

Οπως επισήμανε, «η ΕΕ εντείνει την απαγόρευση των κρατικών ενισχύσεων με πρόσχημα την προστασία του ανταγωνισμού, προωθεί την πλήρη απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών, προκειμένου να επιτραπεί η διείσδυση του μεγάλου κεφαλαίου. Στο πλαίσιο της Ενιαίας Αγοράς και του Συμφώνου Σταθερότητας τα κράτη - μέλη ξεπουλούν τη λαϊκή περιουσία ενισχύοντας την πλουτοκρατία. Σύμφωνα με την ΕΕ, οι επικερδείς για το κεφάλαιο υπηρεσίες πρέπει να ξεπουληθούν.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, σημείωσε ότι «τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής θα είναι ιδιαίτερα επώδυνα για τους εργαζόμενους. Απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, δυσμενέστερες εργασιακές σχέσεις, πτώση του βιοτικού επιπέδου. Ιδιαίτερα αρνητικές θα είναι οι συνέπειες για όλους τους χρήστες των υπηρεσιών αυτών και ιδιαίτερα για τα λαϊκά στρώματα. Συνέπειες που ήδη είναι εμφανείς σε υπηρεσίες που υπήρξαν "θύματα" των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων».

Καταλήγοντας ο Θ. Παφίλης υπογράμμισε ότι «το ΚΚΕ καταψηφίζει το ψήφισμα του ΕΚ που αποδέχεται το διαχωρισμό των ΔΕΚΟ σε οικονομικού και μη οικονομικού χαρακτήρα προωθώντας το ξεπούλημα και την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών αυτών. Συμπαρατάσσεται με τους εργαζόμενους που αγωνίζονται για καλύτερες και φθηνότερες δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος του βιοτικού επιπέδου του λαού και όχι των μονοπωλιακών κερδών».

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Ελέγχονται για «πιστοποιητικό φερεγγυότητας»

Ελέγχους στα οικονομικά των ασφαλιστικών εταιρειών για τη χρήση του 2005 προκειμένου να τους χορηγηθούν τα λεγόμενα πιστοποιητικά φερεγγυότητας πραγματοποιεί αυτή την περίοδο το υπουργείο Ανάπτυξης. Την ώρα, βέβαια, που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μιλάει «έλεγχο σε βάθος» για τους χιλιάδες εργαζόμενους πελάτες των εταιρειών είναι φανερό ότι οι έλεγχοι αυτοί δεν αγγίζουν ζητήματα που άπτονται των ποικίλων μεθόδων που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να θησαυρίζουν σε βάρος τους.

Στο μεταξύ ολοκληρώνεται η διαδικασία κατάθεσης του νομοσχεδίου που είχε δοθεί στη δημοσιότητα και περιλαμβάνει μια σειρά από τροποποιήσεις στο νόμο για την ασφάλιση αυτοκινήτων. Μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι στο εξής ο οδηγός που εμπλέκεται στο ατύχημα και αποδεδειγμένα δεν ευθύνεται δε θα έχει την επίπτωση της μείωσης κλίμακας στο σύστημα «bonus - malus». Πρόκειται ούτε λίγο ούτε πολύ για μια ρύθμιση «δώρον άδωρον», αφού στην πράξη οι εταιρείες προσανατολίζονται στην ουσιαστική κατάργηση του συστήματος «bonus - malus». Προβλέπεται, επίσης, ότι μεθυσμένος οδηγός που δε φταίει για το ατύχημα που προκλήθηκε θα αποζημιώνεται.

ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΕ
Στον αέρα η σύμβαση παραχώρησης

Σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων αποδείχνονται οι αναδιαρθρώσεις και οι λογής λογής συμπράξεις ανάμεσα στο κράτος και τις διάφορες μερίδες του μεγάλου κεφαλαίου. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η περίπτωση της Διώρυγας Κορίνθου ΑΕ την οποία η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - Σημίτη παραχώρησε για 30ετή εκμετάλλευση στην αγγλικών συμφερόντων «Sea Containers», η οποία πλέον φαίνεται να επικαλείται διάφορα προβλήματα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, η αγγλική εταιρεία δηλώνει έτοιμη να αποχωρήσει από διάφορες δραστηριότητες, όπως αυτές στη Διώρυγα της Κορίνθου. Η αποικιοκρατικού περιεχομένου 30ετής σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (έτος 2001) προέβλεπε αύξηση των θέσεων εργασίας, νέες επενδύσεις κ.ά., που όλα όμως έμειναν στα χαρτιά. Στην πραγματικότητα οι θέσεις εργασίας όχι μόνο δεν αυξήθηκαν αλλά αντίθετα μειώθηκαν κατά μερικές δεκάδες. Για την ώρα είναι άγνωστο το τι ακριβώς θα πράξει η «Sea Containers», όπως και ο τρόπος διαχείρισης της κατάστασης από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.

Αναβάθμιση Taxis

Με 100πλάσια ισχύ θα λειτουργεί το αναβαθμισμένο πληροφοριακό σύστημα της Εφορίας μετά την ολοκλήρωση της αντικατάστασης του παλαιού υλικού που λειτούργησε για περίπου 8 χρόνια. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ήδη οι συναλλαγές του κοινού υποστηρίζονται από το νέο σύστημα, το οποίο έχει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης εσωτερικών υποθέσεων του υπουργείου Οικονομίας, εξαγωγής στατιστικών δεδομένων κ.ά. Η ουσία βέβαια δε βρίσκεται στις όποιες δυνατότητες των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά στον τρόπο αξιοποίησής τους από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Στη βάση αυτής της πολιτικής οι αναβαθμισμένες δυνατότητες του Taxis θα αξιοποιηθούν, πρώτα και κύρια, σε βάρος των μικρότερων επιχειρήσεων και επαγγελματιών, αφήνοντας στο απυρόβλητο τις ισχυρές επιχειρήσεις, όπως ακριβώς επιτάσσει η εφαρμοζόμενη πολιτική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ