ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Οχτώβρη 2006
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Στο μεγάλο κεφάλαιο και με «προίκα» αυξημένα «χαράτσια»

Στον «αέρα» βρίσκονται οι 600 εργαζόμενοι του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας

Τη «νύφη» από την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων θα την πληρώσει πανάκριβα ο λαός και οι εργαζόμενοι στο ΤΕΟ ΑΕ
Τη «νύφη» από την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων θα την πληρώσει πανάκριβα ο λαός και οι εργαζόμενοι στο ΤΕΟ ΑΕ
Εντατικά προχωρά η κυβέρνηση τις διαδικασίες για την παράδοση των μεγάλων εθνικών οδικών αξόνων της χώρας στους μεγαλοκατασκευαστές με τη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης», γεγονός που θα επιφέρει σημαντικές κλιμακωτές αυξήσεις στην τιμή των διοδίων. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, σταδιακά πρόκειται να παραδοθούν στα χέρια των ιδιωτών και οι υπάρχοντες σταθμοί των διοδίων, με αποτέλεσμα να παραμένει άδηλο το μέλλον των 600 περίπου εργαζομένων στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ) που σήμερα εργάζονται κυρίως έχοντας ως αντικείμενο την είσπραξη των διοδίων.

Ηδη, μέχρι το τέλος του χρόνου, το ΥΠΕΧΩΔΕ υπολογίζει να έχουν υπογραφεί οι «συμβάσεις παραχώρησης» για δύο από τους μεγάλους οδικούς άξονες: Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Οπως είναι γνωστό, οι μεγαλοκατασκευαστές αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν κάποια τμήματα των αξόνων αυτών, ενώ η κυβέρνηση ως αντάλλαγμα τους προσφέρει και «ζεστό» χρήμα (περίπου 30% με 35% του κόστους) και κατασκευασμένα τμήματα με λεφτά αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις εισπράξεις από τα σημερινούς σταθμούς διοδίων, που γίνονται πλέον «ιδιωτικοί», για 30 χρόνια.

Σήμερα, στο εθνικό οδικό δίκτυο υπάρχουν 18 μετωπικοί (επί του οδοστρώματος) σταθμοί διοδίων και άλλοι 4 πλευρικοί, ενώ δεν αποκλείεται, εξαιτίας των «συμβάσεων παραχώρησης», να προστεθούν και καινούριοι. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία που διεκδικεί την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και στην οποία θα παραχωρηθεί για εκμετάλλευση και το τμήμα Αθήνα - Λαμία της Εθνικής Οδού, ζητά να δημιουργηθεί σταθμός διοδίων στην Κηφισιά (κόμβος Λαϊνόπουλου), με αποτέλεσμα να πληρώνουν διόδια οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια που βρίσκονται δίπλα στην Εθνική Οδό!

Στη φωτογραφία στιγμιότυπο από την κινητοποίηση της ΝΑΣ στα διόδια Ελευσίνας
Στη φωτογραφία στιγμιότυπο από την κινητοποίηση της ΝΑΣ στα διόδια Ελευσίνας
Το ύψος των «ιδιωτικών» πια διοδίων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, όμως οι συμβάσεις προβλέπουν ότι αυτά θα διαμορφώνονται με βάση τη διανυόμενη απόσταση, δηλαδή με το χιλιόμετρο, θα είναι επομένως ηλεκτρονικά. Επίσης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, μόλις πριν δύο περίπου μήνες ανέφερε ότι όταν υπογραφούν οι συμβάσεις με τους ιδιώτες θα γίνει αύξηση των διοδίων, ενώ και άλλες αυξήσεις θα γίνουν όταν ολοκληρωθούν τα έργα. Υπολογίζεται ότι η τιμή των διοδίων θα φτάσει κλιμακωτά σε λίγα χρόνια στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,8 λεπτά που είναι σήμερα, ύστερα μάλιστα από την αύξηση κατά 43% που επιβλήθηκε τον Απρίλη του 2005. Δηλαδή θα έχουμε μια αύξηση γύρω στα 280%!

Οπως είναι γνωστό, το ΚΚΕ είναι αντίθετο με την πολιτική αυτή της ιδιωτικοποίησης και των λεόντειων «συμβάσεων παραχώρησης». Οπως έχει επανειλημμένα τονίσει, το κράτος θα μπορούσε μόνο του να παράγει περισσότερα, φθηνότερα και ασφαλέστερα έργα, με τα ίδια χρήματα που σήμερα καταβάλλει στο βωμό της διασφάλισης της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, μέσω της πολιτικής που ακολουθούν πιστά οι κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ.

Σημειώνουμε, επίσης ότι η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» και η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» είχαν προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι σε εκστρατεία ενημέρωσης των εργαζομένων για την κατάργηση των διοδίων και είχαν προχωρήσει σε κινητοποίηση σε κόμβους της Αττικής Οδού. Αντίστοιχες εκδηλώσεις έγιναν από τη ΝΑΣ και αγωνιστικές κινήσεις συνεργασίας στην Καλαμάτα, την Πάτρα, τον Πύργο, την Αρκαδία και την Αργολίδα.

Σε αναστάτωση οι υπάλληλοι του ΤΕΟ

Στο μεταξύ, στον «αέρα» βρίσκονται και οι 600 εργαζόμενοι του ΤΕΟ ΑΕ, καθώς δε γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί μετά με την παράδοση των σταθμών διοδίων στους ιδιώτες. Σημειώνεται ότι οι υπάλληλοι του ΤΕΟ έχουν προσληφθεί μέσω του ΑΣΕΠ, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ενώ υπάρχουν και προσωποπαγείς θέσεις με συμβάσεις δημοσίου δικαίου.

Από αυτούς ελάχιστοι θα μπορέσουν να παραμείνουν στις θέσεις τους, καθώς τα διόδια πλέον θα είναι ηλεκτρονικά και γι' αυτό η διοίκησή του ΤΕΟ έχει προτείνει να καταρτιστεί μία νομοθετική ρύθμιση, που να προβλέπει ότι οι υπάλληλοί του θα μεταταγούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες κοντά στην περιοχή της κατοικίας τους. Ωστόσο, ακόμη η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε καμία απολύτως ενέργεια, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Γ. Σουφλιά, ότι κανένας δεν πρόκειται να απολυθεί.


ΚΥΠΡΙΑΚΟ
Πειραματόζωα από Τούρκους οι Κύπριοι αγνοούμενοι;

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κύπρο με το περιεχόμενο της έκθεση της αμερικανικής εταιρείας μελετών «Defence and Foreing Affairs Strategic Policy», που είδε το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με την έκθεση, ο τουρκικός στρατός χρησιμοποίησε Ελληνοκύπριους και Ελληνες αγνοουμένους από την τουρκική εισβολή του 1974 ως πειραματόζωα σε εργαστήρια κατασκευής χημικών και βιολογικών όπλων.

Σε συνέντευξή του, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος», ο συντάκτης της έκθεσης Γκρέκορι Κόπλεϊ τονίζει ότι έθεσαν υπ' όψιν της αμερικανικής κυβέρνησης και συγκεκριμένα της Υπηρεσίας Πληροφοριών του Πενταγώνου τα συμπεράσματα της έκθεσης.

«Για ένα χρονικό διάστημα, ακούγαμε φήμες, αλλά τους τελευταίους μήνες αρχίσαμε να συλλέγουμε συγκεκριμένες πληροφορίες, τις οποίες ήδη δημοσιεύσαμε. Και τώρα όμως, ψάχνουμε για πιο εξειδικευμένες πληροφορίες», αναφέρει ο κ. Κόπλεϊ. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Κόπλεϊ αναφέρει ότι η αμερικανική κυβέρνηση «χρησιμοποιεί το δικό μας σύστημα συλλογής πληροφοριών και συγκεκριμένα άτομα που πρόσκεινται στην Υπηρεσία Πληροφοριών του Πενταγώνου (Defense Intelligence Agency), η οποία έχει αυτήν την πληροφορία τώρα και θα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει. Εχουν δώσει σημασία σ' αυτήν την πληροφορία».

Η Λευκωσία συνεργάζεται στενά με την Αθήνα, έχοντας μια αμφίδρομη ενημέρωση και συνεργασία για το ανθρωπιστικό θέμα των αγνοουμένων, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Λιλλήκας, αναφερόμενος στην έκθεση της αμερικανικής εταιρείας μελετών «Defence and Foreing Affairs Strategic Policy».

Η Ελλάδα, η οποία διαθέτει περισσότερα μέσα, είπε ο κ. Λιλλήκας, ενημερώνει την κυπριακή κυβέρνηση για τις πληροφορίες που λαμβάνει, όπως και η κυπριακή κυβέρνηση για τις δικές της πληροφορίες.

Ο υπουργός Εξωτερικών ανέφερε ότι η κυπριακή κυβέρνηση ζήτησε την έκθεση, καθώς επίσης και συνάντηση του συντάκτη της, Γκρέγκορι Κόπλεϊ, με τον Κύπριο πρέσβη στην Ουάσιγκτον.

Στη Λευκωσία ο πρωθυπουργός της Εσθονίας

Ο πρωθυπουργός της Εσθονίας Αντρους Ανσιπ, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Κύπρο, κάλεσε την Τουρκία να αναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία. Ο Εσθονός πρωθυπουργός σε δηλώσεις, μετά τις συνομιλίες του με τον Πρόεδρο Τάσσο Παπαδόπουλο, τόνισε ότι είναι απίστευτο να υπάρχουν υποψήφια κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία να μην αναγνωρίζουν κράτη - μέλη της Ενωσης. Η Τουρκία, είπε ο κ. Ανσιπ, πρέπει να ανοίξει τα λιμάνια της στην Κύπρο. Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος δήλωσε ότι κατά τις συνομιλίες με τον πρωθυπουργό της Εσθονίας συζητήθηκαν το Μεσανατολικό, η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το Κυπριακό.

Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος ανέφερε ότι διαπιστώθηκε σύγκλιση απόψεων και συμφωνία για περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων. Τα μικρά κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης πρέπει να επιδεικνύουν αλληλεγγύη το ένα με το άλλο, κατέληξε ο Κύπριος Πρόεδρος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ