ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Νοέμβρη 2006
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ
Περιφερειακές συγκεντρώσεις στις 8 Νοέμβρη

Στους δρόμους βγαίνουν ξανά οι συνταξιούχοι όλης της χώρας με πανελλαδικές κινητοποιήσεις κατά περιφέρεια, απαιτώντας την ικανοποίηση αιτημάτων που απαντούν στις σύγχρονες και πραγματικές τους ανάγκες. Στην Αθήνα, οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Ομοσπονδίες ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, ΝΑΤ, ΕΛΤΑ, ΤΑΕ, ΟΤΑ και ΔΗΜΟΣΙΟΥ καλούν σε πανσυνταξιουχική συγκέντρωση, την Τετάρτη, 8 Νοέμβρη, στις 10.30 π.μ., στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Στη Θεσσαλονίκη, η πανσυνταξιουχική κινητοποίηση ορίστηκε για τις 11 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο. Αντίστοιχες συγκεντρώσεις προγραμματίζονται και σε άλλες περιοχές της χώρας, όπως στη Θεσσαλία, όπου θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Λάρισας.

Σε ανακοίνωσή τους οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Ομοσπονδίες καλούν τους συνταξιούχους να διεκδικήσουν, μεταξύ άλλων: Κατώτερη σύνταξη για όλα τα Ταμεία 1.050 ευρώ. Επίδομα θέρμανσης. Πάταξη της ακρίβειας. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Τα φάρμακα να τους παρέχονται δωρεάν. Οχι στην επανάκριση των 132.000 αναπηρικών συντάξεων. Για το ΤΕΒΕ να μη γίνει πράξη ο Ν. 2676/99, που μειώνει τις συντάξεις μέχρι και 37% και να αποσυρθούν τα ΠΔ.


ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Κόβουν και ράβουν σε βάρος ναυτεργατών και νησιωτών

Μ. Κεφαλογιάννης και Θ. Πάγκαλος επιβεβαίωσαν στη Βουλή την πλήρη αντιλαϊκή ταύτιση των κομμάτων τους και στον τομέα της ναυτιλίας

Τα κέρδη των εφοπλιστών αυξάνονται παράλληλα με την ανεργία των ναυτεργατών, χάρη στην αντιναυτεργατική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση στον Οίκο του Ναύτη)
Τα κέρδη των εφοπλιστών αυξάνονται παράλληλα με την ανεργία των ναυτεργατών, χάρη στην αντιναυτεργατική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση στον Οίκο του Ναύτη)
Την πλήρη αντιλαϊκή ταύτιση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στον τομέα της ναυτιλίας, αλλά και τις επώδυνες συνέπειες που συνεπάγεται αυτή η πολιτική για τους εργάτες της θάλασσας, τους νησιώτες, συνολικά για τα λαϊκά στρώματα, ανέδειξε χτες στη Βουλή η συζήτηση σχετικής Επερώτησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ, Ελπίδα Παντελάκη.

Από τη μεριά της κυβέρνησης, έγινε σαφές ότι μόνη προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των εφοπλιστικών κερδών, αδιαφορώντας για την ανεργία και την εντατικοποίηση της δουλιάς των ναυτεργατών. Τη στήριξη αυτής ακριβώς της πολιτικής, εγγυήθηκε το ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστική, άλλωστε, ήταν η φράση του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου Θ. Πάγκαλου, ο οποίος είπε απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση: «Εγώ θα σας πω να εφαρμόσετε το πρόγραμμά σας. Εφαρμόστε όλο το πρόγραμμά σας και εμείς θα σας στηρίξουμε σχεδόν σε όλα τα θέματα που δε δημιουργούν μείζονα προβλήματα»!

Πετσόκομμα δικαιωμάτων, αύξηση κερδών

«Τελείωσε η θερινή περίοδος και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετρούν κέρδη και οι ναυτεργάτες ανέργους», σημείωσε η Ελπίδα Παντελάκη, στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε. Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί ως προς τα δρομολόγια, είπε πως «είχαμε 77 λιγότερα καράβια από το προηγούμενο διάστημα, που έπιαναν περισσότερα λιμάνια, με αποτέλεσμα τη μεγάλη εντατικοποίηση της δουλιάς των ναυτεργατών». Επίσης, αναφέρθηκε στα κέρδη των ακτοπλόων εφοπλιστών, λέγοντας ότι για μια ακόμη φορά έχουν πολλαπλασιαστεί. Πρόσθεσε ότι «η ακινητοποίηση των πλοίων είναι πλέον κανόνας», αφού «το 30% έως 35% των πλοίων είναι ακινητοποιημένα επτά μήνες το χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια», οπότε «οι ναυτεργάτες είναι στην ανεργία».

Παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, η βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι «τον Ιούλιο είχαμε 1.855 εγγεγραμμένους ανέργους και επιδοτούμενους 817, τον Αύγουστο είχαμε 1.774 εγγεγραμμένους ανέργους και 730 επιδοτούμενους, τον Σεπτέμβριο είχαμε 1.503 άτομα ανέργους και 691 επιδοτούμενους. Θυμίζω ότι 235 ευρώ παίρνουν οι άγαμοι άνεργοι και 295 ευρώ οι έγγαμοι». Συνέχισε καλώντας το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να πάρει μέτρα. Οπως είπε, «εφόσον δεν μπορείτε να πείτε γιατί είναι αδιέξοδη η πολιτική σας, για να τους δώσει θέσεις δουλιάς, δώστε 1.050 ευρώ σε όλους τους ανέργους για να μην είναι άνεργοι 6 μήνες το χρόνο».

Κοινή εφοπλιστόδουλη πολιτική

Παρεμβαίνοντας, στη συνέχεια, στη συζήτηση της Επερώτησης του ΠΑΣΟΚ, η Ελπίδα Παντελάκη σημείωσε σχετικά με τη σημερινή κατάσταση ότι είναι συνέπεια των νόμων που θεσπίστηκαν στα πλαίσια της στρατηγικής επιλογής, της απελευθέρωσης δηλαδή της ναυτιλίας. Οπως είπε, ο Ν. 2932 που ισχύει σήμερα «εξελίσσεται προς το χειρότερο», αφού «οι εφοπλιστές ζητούν πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας». Αναφερόμενη σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σημείωσε ότι συμφωνούν «στο να υπάρχει ανταγωνιστική ναυτιλία και στο να υπάρχει η ασυδοσία της απελευθέρωσης».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Ελπ. Παντελάκη στο θέμα της άρσης του ορίου της 30ετίας για τα ακτοπλοϊκά πλοία, λέγοντας ότι αυτό έγινε σε συνεννόηση με τους εφοπλιστές, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι έγιναν αγορές τέτοιων υπέργηρων πλοίων. Αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα της σύνδεσης των νησιών παρέχοντας κίνητρα, προκειμένου να έρθουν παλιά πλοία που βρίσκονται εκτός Ελλάδας. Ενισχύοντας τον ισχυρισμό της, κατέθεσε την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε πρόσφατη Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Τούσσα. Σύμφωνα με την Κομισιόν, ποτέ δε ζητήθηκε από το ΥΕΝ να άρει το όριο της 30ετίας, όπως ισχυρίζεται ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος αποδίδει το σχετικό νόμο σε εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με σχετική οδηγία της ΕΕ.

Προσήλωση στην κερδοφορία του κεφαλαίου

Την προσήλωση του ΥΕΝ στην αύξηση της εφοπλιστικής κερδοφορίας επιβεβαίωσε με την τοποθέτησή του ο Μ. Κεφαλογιάννης, υποστηρίζοντας ότι είναι η μόνη προϋπόθεση για ανάπτυξη της ναυτιλίας. Οπως είπε, «εμείς δε θεωρούμε το κέρδος κατάρα, αλλά ευχή για επενδύσεις, για καλύτερα πλοία, για καλύτερη εξυπηρέτηση και βεβαίως για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Μάλιστα, έδειξε ότι αντιλαμβάνεται την ανεργία των ναυτεργατών περίπου ως ...φυσικό φαινόμενο, λέγοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας υπέστη μια φοβερή επίθεση τον Ιανουάριο, γιατί οι άνεργοι είναι 3.000 σε μια εποχική δραστηριότητα». Παράλληλα, «προσπερνώντας» την πραγματικότητα υποστήριξε ότι με βάση την ισχύουσα νομοθεσία «οποιοδήποτε πλοίο, οποτεδήποτε δρομολογηθεί δρομολογείται για 10 μήνες».

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, ο Θ. Πάγκαλος υποστήριξε ότι υπάρχει «καρτέλ» στην ελληνική ναυτιλία, το οποίο όμως δεν μπορεί να αποδειχθεί δικαστικά και άσκησε «κριτική» στην κυβέρνηση για υποβάθμιση των επιτροπών ελέγχου του ανταγωνισμού. Επίσης, τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής μοντέλων τοπικών δρομολογίων, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα νησιά του Αιγαίου. Κατέληξε λέγοντας ότι η ΝΔ εξαπάτησε τον ελληνικό λαό, αφού «όταν μια κυβέρνηση δεν εφαρμόζει το προεκλογικό της πρόγραμμα εξαπατά και το λαό και τον ψηφοφόρο».


«Εφυγε» πρόωρα ο σ. Γεράσιμος Κολαϊτης

Ο σ. Γεράσιμος Κολαϊτης
Ο σ. Γεράσιμος Κολαϊτης
Πρόωρα έφυγε από τη ζωή ο σύντροφος Γεράσιμος Κολαϊτης, χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Η κηδεία του έγινε την Πέμπτη 2 Νοέμβρη στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς. Εκ μέρους του ΚΚΕ και των συντρόφων του στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, τον Γεράσιμο αποχαιρέτησαν ο Γ. Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Γ. Τούσσας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής, ο Γ. Μανουσογιαννάκης, Γραμματέας της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ, μέλος της ΚΕ και πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ο οποίος τον αποχαιρέτησε εκ μέρους των ναυτεργατών, όπως και αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεφαλονιάς του ΚΚΕ.

Ο σύντροφος Γεράσιμος γεννήθηκε στην Κεφαλονιά το 1951. Από μικρός βρέθηκε στα μηχανοστάσια των καραβιών, όπου και ανέπτυξε πλούσια και πρωτοπόρα συνδικαλιστική δράση μέσα από την Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ και τη Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση. Αναδείχτηκε σε στέλεχος της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ. Αποφασιστική ήταν η συμβολή του στην ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, κύρια στους θερμαστολαδάδες, όπου διατέλεσε ταμίας στην πρώτη ταξική διοίκηση του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», όταν το 1985 οι θερμαστολαδάδες και πρακτικοί Μηχανικοί απομάκρυναν τους εφοπλιστόδουλους χουντικούς από τη διοίκηση του σωματείου και το έβαλαν στην ταξική ρότα, όπου συνεχίζει αταλάντευτα μέχρι σήμερα.

Ο σύντροφος Γεράσιμος μέχρι την τελευταία στιγμή της σύντομης ζωής του συνέχισε να παλεύει μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ. Οι σύντροφοι ναυτεργάτες που τον γνώρισαν και ιδιαίτερα οι θερμαστολαδάδες θα θυμούνται το σύντροφο Γεράσιμο σαν ένα συνεπή, μαχητικό και ανιδιοτελή αγωνιστή. Η Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση εκφράζει τα θερμά συλλυπητήριά της στην οικογένειά του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ