Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για να μην κλείσει το εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, στη Λάρισα, διοργανώνει την ερχόμενη Δευτέρα 4 Δεκέμβρη η Επιτροπή Φορέων, που συγκροτήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη την οποία συγκάλεσε το Εργατικό Κέντρο, το Σωματείο Εργαζομένων και η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων του νομού. Η συγκέντρωση θα γίνει στις 7 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της Λάρισας.
Το διεκδικητικό πλαίσιο, όπως είναι:
Σημειώνεται πως οι επιπτώσεις του κλεισίματος του εργοστασίου ζάχαρης, που έρχεται ως άμεση συνέπεια του καταστροφικού κανονισμού της ΕΕ για την τευτλοκαλλιέργεια, θα είναι ιδιαίτερα οδυνηρές. Εκτιμάται, μεταξύ άλλων, ότι 4.000 και πλέον τευτλοπαραγωγοί στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Φθιώτιδας θα εξαναγκαστούν να εγκαταλείψουν την καλλιέργεια, οι 900 εργαζόμενοι του εργοστασίου θα χάσουν τη δουλιά τους και εκατοντάδες επαγγελματίες - μεταφορείς, τευτλοεξαγωγείς - θα βρεθούν σε αδιέξοδο.
Οσον αφορά στα περί μετατροπής του εργοστασίου σε μονάδα παραγωγής βιοαιθανόλης, επισημάνθηκε ότι αποτελούν κυβερνητικά «φούμαρα» για τον αποπροσανατολισμό των τευτλοπαραγωγών και των εργαζομένων στην ΕΒΖ που υφίστανται τις ολέθριες συνέπειες του κανονισμού για τη ζάχαρη.
Στη λογική τού «τρώγοντας ανοίγει η όρεξη», η ηγεσία του ΣΕΒ αξιώνει σκληρότερη λιτότητα και επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων, στο όνομα της διασφάλισης του μέλλοντας «όλων μας» και της δημιουργίας ενός «κράτους δικαίου!
Ο ΣΕΒ διαπιστώνει «ανησυχητικό έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που αποτυπώνεται στο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και στο δημόσιο χρέος» και δηλώνει μέσω του προέδρου του ότι «διαγράφεται, αν δεν αλλάξουμε ρότα, ένα σκληρό μέλλον για όλους». Ετσι, με τις προτάσεις του φροντίζει το «σκληρό μέλλον» να αφορά τουλάχιστον μόνο τους εργαζόμενους.
Στις προτάσεις «άμεσης δράσης», τις οποίες διατυπώνουν οι μεγαλοβιομήχανοι - επειδή οι θετικές συνέπειες της Συνταγματικής Αναθεώρησης θα... καθυστερήσουν - περιλαμβάνονται:
Ως προς τη Συνταγματική Αναθεώρηση, ο ΣΕΒ θεωρεί ότι πρέπει:
Η ΠΑΣΥ, απευθύνοντας στους μικρομεσαίους αγρότες αγωνιστικό κάλεσμα, επισημαίνει πως υπάρχει διέξοδος και βρίσκεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, που θα αξιοποιεί όλες τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και θα ανταποκρίνεται στις διατροφικές ανάγκες του λαού μας. Θα σέβεται το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Θα στηρίζεται στους παραγωγικούς συνεταιρισμούς των μικρομεσαίων αγροτών, οι οποίοι θα ενισχύονται πολύπλευρα από το κράτος, που με την εκτέλεση βασικών αγροτικών έργων υποδομής, με τη δημιουργία βιομηχανιών παραγωγής αγροτικών εφοδίων και μηχανημάτων, με κρατικό πιστωτικό σύστημα κ.ά., θα συμβάλει στην ουσιαστική μείωση του κόστους παραγωγής.
Γι' αυτό, τονίζει, και η εφαρμογή της θα έχει δυσκολίες και προϋποθέτει τη ριζική αλλαγή του συσχετισμού των πολιτικών δυνάμεων, την ενίσχυση της ΠΑΣΥ και όσων πολιτικών δυνάμεων διαφωνούν, αντιστέκονται και αντιπαλεύουν τον ΠΟΕ, την ΚΑΠ, την ΕΕ, την πλουτοκρατία.
Η τακτική των βιομηχάνων, οι οποίοι και έχουν το πάνω χέρι στη διαμόρφωση των τελικών τιμών στην αγορά, πυροδοτεί το κύμα της ακρίβειας, σε μια μεγάλη γκάμα εμπορευμάτων πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Το γεγονός αυτό καταγράφεται και στα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), σύμφωνα με τα οποία οι ανατιμήσεις που επιβάλλουν οι βιομήχανοι στα εμπορεύματα μεταποίησης είναι διπλάσιες από την αύξηση που εμφανίζει ο επίσημος τιμάριθμος στο λιανεμπόριο (δείκτης τιμών καταναλωτή).
Σε αυτό το πλαίσιο για το μήνα Οκτώβρη του 2006 - μέσα επίπεδα 12μηνου - ο δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία καταγράφει άνοδο σε ποσοστό 7% έναντι αύξησης 3,3% που εμφανίζει στο ίδιο διάστημα ο δείκτης τιμών καταναλωτή. Ταυτόχρονα οι ανατιμήσεις στα εμπορεύματα που παράγονται στη χώρα και πωλούνται στην ντόπια αγορά συνεχίζουν να είναι πολλαπλάσιες από αυτά που προορίζονται για εξαγωγές. Ετσι το μήνα Οκτώβρη του 2006 -σύγκριση τιμών με τον Οκτώβρη 2005 - ο δείκτης παραγωγού «εγχώριας αγοράς» αυξήθηκε σε ποσοστό 3%, έναντι αύξησης 0,6% της «εξωτερικής αγοράς».
Την απελευθέρωση του κλάδου των οδικών μεταφορών με φορτηγά δημόσιας χρήσης ζητά το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΒΕΑ). Με επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης, Δημόσιας Τάξης και μεταφορών ο πρόεδρος το ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος υποστηρίζει ότι εάν απελευθερωθεί ο συγκεκριμένος κλάδος μπορεί υπό προϋποθέσεις να μειωθεί το κόστος των μεταφορών, να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα στα οποία έχουν μεγάλη συμμετοχή τα επαγγελματικά φορτηγά, καθώς και η περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Στο πλαίσιο αυτό οι εμποροβιομήχανοι - επικαλούμενοι το πρότυπο άλλων χωρών - αξιώνουν να βάλει το κράτος βαθιά το χέρι στην τσέπη και με τη μορφή διάφορων ενισχύσεων και κινήτρων να χρηματοδοτήσει τον κλάδο. Μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για: