ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Νοέμβρη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Αγωνιστική συγκέντρωση τη Δευτέρα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για να μην κλείσει το εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, στη Λάρισα, διοργανώνει την ερχόμενη Δευτέρα 4 Δεκέμβρη η Επιτροπή Φορέων, που συγκροτήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη την οποία συγκάλεσε το Εργατικό Κέντρο, το Σωματείο Εργαζομένων και η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων του νομού. Η συγκέντρωση θα γίνει στις 7 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της Λάρισας.

Το διεκδικητικό πλαίσιο, όπως είναι:

  • Να μην κλείσει το εργοστάσιο ζάχαρης.
  • Εναντίωση στην Κοινή Οργάνωση Αγοράς Ζάχαρης της ΕΕ.
  • Εθνική ενίσχυση στην τευτλοπαραγωγή από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Απειθαρχία στις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Σημειώνεται πως οι επιπτώσεις του κλεισίματος του εργοστασίου ζάχαρης, που έρχεται ως άμεση συνέπεια του καταστροφικού κανονισμού της ΕΕ για την τευτλοκαλλιέργεια, θα είναι ιδιαίτερα οδυνηρές. Εκτιμάται, μεταξύ άλλων, ότι 4.000 και πλέον τευτλοπαραγωγοί στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Φθιώτιδας θα εξαναγκαστούν να εγκαταλείψουν την καλλιέργεια, οι 900 εργαζόμενοι του εργοστασίου θα χάσουν τη δουλιά τους και εκατοντάδες επαγγελματίες - μεταφορείς, τευτλοεξαγωγείς - θα βρεθούν σε αδιέξοδο.

Οσον αφορά στα περί μετατροπής του εργοστασίου σε μονάδα παραγωγής βιοαιθανόλης, επισημάνθηκε ότι αποτελούν κυβερνητικά «φούμαρα» για τον αποπροσανατολισμό των τευτλοπαραγωγών και των εργαζομένων στην ΕΒΖ που υφίστανται τις ολέθριες συνέπειες του κανονισμού για τη ζάχαρη.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Θέλουν Σύνταγμα και νόμους... στα μέτρα τους!

Στη λογική τού «τρώγοντας ανοίγει η όρεξη», η ηγεσία του ΣΕΒ αξιώνει σκληρότερη λιτότητα και επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων, στο όνομα της διασφάλισης του μέλλοντας «όλων μας» και της δημιουργίας ενός «κράτους δικαίου!

Γρηγορότερους ρυθμούς υλοποίησης της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής αξιώνει ο ΣΕΒ, συμπληρώνοντας το ήδη σκληρό πλαίσιο που τη διακρίνει με επιπρόσθετες «προτάσεις» για τη μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου. Παρουσιάζοντας χτες τις θέσεις του ΣΕΒ για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, ο πρόεδρός του, Δ. Δασκαλόπουλος, δήλωσε ότι «η άτολμη διαχείριση της εξουσίας και η ανέξοδη ρητορεία στο πολιτικό σύστημα, δεν ανταποκρίνονται στις πιεστικές απαιτήσεις των καιρών. Ολες οι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις αναβάλλονται για "μετά". Ετσι όμως, με βήμα σημειωτόν, υποθηκεύουμε το κοινό μας μέλλον».

Ο ΣΕΒ διαπιστώνει «ανησυχητικό έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που αποτυπώνεται στο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και στο δημόσιο χρέος» και δηλώνει μέσω του προέδρου του ότι «διαγράφεται, αν δεν αλλάξουμε ρότα, ένα σκληρό μέλλον για όλους». Ετσι, με τις προτάσεις του φροντίζει το «σκληρό μέλλον» να αφορά τουλάχιστον μόνο τους εργαζόμενους.

Στις προτάσεις «άμεσης δράσης», τις οποίες διατυπώνουν οι μεγαλοβιομήχανοι - επειδή οι θετικές συνέπειες της Συνταγματικής Αναθεώρησης θα... καθυστερήσουν - περιλαμβάνονται:

  • Ο έλεγχος του ΟΑΕΔ από τους «κοινωνικούς εταίρους» και η μετατροπή των «επιδομάτων παρηγοριάς» σε... «πραγματικές κοινωνικές υπηρεσίες».
  • Η «συνεπής εφαρμογή του Εθνικού Προγράμματος Μεταρρυθμίσεων», σε συνδυασμό με την επανίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας.
  • Η επανίδρυση του Ανωτάτου Συμβουλίου Δημοσίων Υπαλλήλων.
  • Η «απλοποίηση» των διαδικασιών ως προς την επιχειρηματικότητα, ώστε να εφαρμόζονται βολικές ρυθμίσεις για τα συμφέροντα του κεφαλαίου στους τομείς: ίδρυσης νέων επιχειρήσεων, πτωχευτικό δίκαιο, απελευθέρωση αγορών, φορολογικές διαδικασίες, χωροταξικό σχέδιο, ηλεκτρονική διακυβέρνηση!!!

Ως προς τη Συνταγματική Αναθεώρηση, ο ΣΕΒ θεωρεί ότι πρέπει:

  • Να αναμορφωθεί συνολικά το άρθρο 16 που αφορά στη δημόσια εκπαίδευση για την «αναβάθμισή» της. Οι θέσεις του ΣΕΒ για τη μετατροπή της δημόσιας Παιδείας σε «φροντιστήριο επιχειρηματικότητας» δείχνουν και το χαρακτήρα των αλλαγών που επιθυμεί στο πλαίσιο της «συνολικής» αναθεώρησης του συγκεκριμένου άρθρου.
  • Να δημιουργηθεί «σύγχρονο κράτος δικαίου» με ενσωμάτωση στο Σύνταγμα (άρθρο 106) των αρχών «της ανοιχτής οικονομίας με ελεύθερο ανταγωνισμό»!
  • Να μην αποτελούν «αλληλοαναιρούμενους στόχους» η προώθηση της ανάπτυξης και η... προστασία του περιβάλλοντος, καθώς οι περιβαλλοντικοί περιορισμοί θέτουν σήμερα εμπόδια στη μεγαλύτερη κερδοφορία.
ΠΑΝΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Το Σάββατο η πανελλαδική σύσκεψη

Για νέες κινητοποιήσεις προετοιμάζονται οι αγρότες μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Γενάρη
Για νέες κινητοποιήσεις προετοιμάζονται οι αγρότες μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Γενάρη
To ερχόμενο Σάββατο 2 Δεκέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, πραγματοποιείται η πανελλαδική σύσκεψη της ΠΑΣΥ στη Λάρισα, όπου θα συζητηθεί και η προετοιμασία των νέων αγροτικών κινητοποιήσεων στο πρώτο 15ήμερο του προσεχούς Γενάρη. Η σύσκεψη, που θα γίνει στο ξενοδοχείο «Μετροπόλ», συγκαλείται στο πλαίσιο της πλατιάς εξόρμησης, που διοργανώνει η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση, σ' όλη την Ελλάδα, με στόχο την πλήρη ενημέρωση του αγροτικού κόσμου για τις νέες δυσμενείς εξελίξεις στη γεωργία και την κτηνοτροφία, που «φέρνει» η εφαρμογή της νέας ΚΑΠ, καθώς και για την προετοιμασία νέων αγωνιστικών κινητοποιήσεων της μικρομεσαίας αγροτιάς για την ανατροπή της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων.

Η ΠΑΣΥ, απευθύνοντας στους μικρομεσαίους αγρότες αγωνιστικό κάλεσμα, επισημαίνει πως υπάρχει διέξοδος και βρίσκεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, που θα αξιοποιεί όλες τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και θα ανταποκρίνεται στις διατροφικές ανάγκες του λαού μας. Θα σέβεται το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Θα στηρίζεται στους παραγωγικούς συνεταιρισμούς των μικρομεσαίων αγροτών, οι οποίοι θα ενισχύονται πολύπλευρα από το κράτος, που με την εκτέλεση βασικών αγροτικών έργων υποδομής, με τη δημιουργία βιομηχανιών παραγωγής αγροτικών εφοδίων και μηχανημάτων, με κρατικό πιστωτικό σύστημα κ.ά., θα συμβάλει στην ουσιαστική μείωση του κόστους παραγωγής.

Γι' αυτό, τονίζει, και η εφαρμογή της θα έχει δυσκολίες και προϋποθέτει τη ριζική αλλαγή του συσχετισμού των πολιτικών δυνάμεων, την ενίσχυση της ΠΑΣΥ και όσων πολιτικών δυνάμεων διαφωνούν, αντιστέκονται και αντιπαλεύουν τον ΠΟΕ, την ΚΑΠ, την ΕΕ, την πλουτοκρατία.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
Καλπάζουν με ρυθμό 7%

Η τακτική των βιομηχάνων, οι οποίοι και έχουν το πάνω χέρι στη διαμόρφωση των τελικών τιμών στην αγορά, πυροδοτεί το κύμα της ακρίβειας, σε μια μεγάλη γκάμα εμπορευμάτων πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Το γεγονός αυτό καταγράφεται και στα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), σύμφωνα με τα οποία οι ανατιμήσεις που επιβάλλουν οι βιομήχανοι στα εμπορεύματα μεταποίησης είναι διπλάσιες από την αύξηση που εμφανίζει ο επίσημος τιμάριθμος στο λιανεμπόριο (δείκτης τιμών καταναλωτή).

Σε αυτό το πλαίσιο για το μήνα Οκτώβρη του 2006 - μέσα επίπεδα 12μηνου - ο δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία καταγράφει άνοδο σε ποσοστό 7% έναντι αύξησης 3,3% που εμφανίζει στο ίδιο διάστημα ο δείκτης τιμών καταναλωτή. Ταυτόχρονα οι ανατιμήσεις στα εμπορεύματα που παράγονται στη χώρα και πωλούνται στην ντόπια αγορά συνεχίζουν να είναι πολλαπλάσιες από αυτά που προορίζονται για εξαγωγές. Ετσι το μήνα Οκτώβρη του 2006 -σύγκριση τιμών με τον Οκτώβρη 2005 - ο δείκτης παραγωγού «εγχώριας αγοράς» αυξήθηκε σε ποσοστό 3%, έναντι αύξησης 0,6% της «εξωτερικής αγοράς».

ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ζητούν απελευθέρωση των οδικών μεταφορών

Την απελευθέρωση του κλάδου των οδικών μεταφορών με φορτηγά δημόσιας χρήσης ζητά το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΒΕΑ). Με επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης, Δημόσιας Τάξης και μεταφορών ο πρόεδρος το ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος υποστηρίζει ότι εάν απελευθερωθεί ο συγκεκριμένος κλάδος μπορεί υπό προϋποθέσεις να μειωθεί το κόστος των μεταφορών, να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα στα οποία έχουν μεγάλη συμμετοχή τα επαγγελματικά φορτηγά, καθώς και η περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Στο πλαίσιο αυτό οι εμποροβιομήχανοι - επικαλούμενοι το πρότυπο άλλων χωρών - αξιώνουν να βάλει το κράτος βαθιά το χέρι στην τσέπη και με τη μορφή διάφορων ενισχύσεων και κινήτρων να χρηματοδοτήσει τον κλάδο. Μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για:

  • ενίσχυση των ποιοτικών κριτηρίων εισόδου στο επάγγελμα του μεταφορέα
  • επενδύσεις από το κράτος στις υποδομές
  • κρατικές ενισχύσεις για την εισαγωγή καινοτομιών στον κλάδο
  • κρατικά προγράμματα σχετικά με τις μεταφορές
  • κίνητρα για ανανέωση του στόλου
  • επιδοτήσεις των καυσίμων
  • επιδοτήσεις των διοδίων.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ