ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Ιούλη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Μέσα στις δυνατότητες των υποψηφίων τα χτεσινά θέματα
  • Πώς τα έκριναν η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι Ενώσεις Φιλολόγων και Βιολόγων
  • Στην Πολιτική Οικονομία εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης

Τη συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων απαιτούσαν τα θέματα της Βιολογίας και της Ιστορίας, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Β και Γ Δέσμης αντίστοιχα, που πάντως χαρακτηρίστηκαν μέσα στις δυνατότητες των υποψηφίων. Στο ίδιο επίπεδο με πέρσι κινήθηκαν τα θέματα των Μαθηματικών της Α Δέσμης, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία. Οι απόφοιτοι των ΤΕΛ εξετάστηκαν χτες στα μαθήματα Γλώσσα Προγραμματισμού COBOL, Στοιχεία Ανάπτυξης και Παθολογίας του Ανθρώπινου Οργανισμού και Ελεγχος Προϊόντων Κλωστοϋφαντουργίας.

Σήμερα Τρίτη, οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης διαγωνίζονται στην Πολιτική Οικονομία και οι υποψήφιοι των ΤΕΛ στα μαθήματα Πολιτική Οικονομία, Εφαρμοσμένα Ηλεκτρονικά και Αντοχή Υλικών.

Σύμφωνα με τον γγ του υπουργείου Παιδείας, για τα μαθήματα των Μαθηματικών, της Ιστορίας και Βιολογίας η εκπομπή των θεμάτων άρχισε στις 7.00 π.μ. και ολοκληρώθηκε στις 7.40 π.μ. για όλα τα εξεταστικά κέντρα. Για τα μαθήματα των ΤΕΛ η εκπομπή των θεμάτων άρχισε στις 9.30 π.μ. και ολοκληρώθηκε στις 10.10 π.μ. Τα επίπεδα της αποχής κυμάνθηκαν χτες στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.

Μετά από σχετικό ερώτημα εξεταστικού κέντρου διευκρινίστηκε από την ΚΕΓΕ ότι στο 1ο ζήτημα της Ιστορίας της Γ Δέσμης ζητείται να αναφερθούν και όχι να αναλυθούν και φορείς και πρόσωπα και στις τρεις περιόδους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Η ΚΕΕ αποφοίτων ΤΕΛ με οδηγία της προς τα βαθμολογικά κέντρα καθόρισε να μη ληφθεί υπόψη κατά τη βαθμολόγηση στο μάθημα Στοιχεία Ανάπτυξης και Παθολογίας Ανθρώπινου Οργανισμού το υποερώτημα που αφορά την αντιμετώπιση αιμορροφιλίας στο β ερώτημα του 1ου ζητήματος. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο επειδή διαπιστώθηκε μετά από ερωτήματα υποψηφίων ότι διδάσκοντες σε κάποια ΤΕΛ από κακή ερμηνεία της απόφασης καθορισμού της εξεταστέας ύλης είχαν πληροφορήσει τους υποψηφίους αυτούς ότι η αντιμετώπιση της αιμορροφιλίας δεν περιλαμβανόταν στην εξεταστέα ύλη.Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Σχετικά με τα θέματα των Μαθηματικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σημειώνει: Παρόλο που τα θέματα είναι ικανά να διακρίνουν τις ικανότητες των υποψηφίων, αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης δεν καλύπτεται. Εκτιμάται ότι ο βαθμός δυσκολίας των φετινών θεμάτων είναι περίπου ο ίδιος με τα περσινά, αν όχι κατώτερος. Ειδικότερα για κάθε θέμα τονίζεται:

Ζήτημα 1ο: Α θεωρία, Β απλό, Ζήτημα 2ο: 2Α η δυσκολία του θέματος έγκειται στη δυνατότητα εμπλοκής σε αλγεβρικές πράξεις, 2Β απλό, Ζήτημα 3ο: 3Α επιτυχημένο θέμα που απαιτεί κριτική ικανότητα, 3Β το γεγονός ότι οι υποψήφιοι έπρεπε να αποδείξουν ότι α=0 εγκυμονεί κινδύνους, Ζήτημα 4ο: Θέμα που απαιτεί ικανό αριθμό αλγεβρικών πράξεων χωρίς ιδιαίτερη κριτική ικανότητα. Το γεωμετρικό μέρος είναι μηδαμινό.

Η Πανελλήνια Ενωση Βιολόγων

Η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιολόγων, σε ανακοίνωσή της σχετικά με τα θέματα Βιολογίας της Β Δέσμης, τονίζει τα εξής:

"Θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι τα φετινά θέματα στο μάθημα της Βιολογίας - Ανθρωπολογίας των φετινών εξετάσεων ήταν στην κατεύθυνση της κριτικής προσέγγισης της σχολικής ύλης περισσότερο από προηγούμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό και ελπιδοφόρο. Παρ' όλα αυτά οι διατυπώσεις κάποιων ερωτημάτων και ιδιαίτερα του 2ου ζητήματος καθώς και του α ερωτήματος του 3ου ζητήματος επιδέχονται διαφορετικές αλλά δόκιμες, στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου, απαντήσεις.

Συνεπώς, όχι μόνο θα πρέπει να θεωρηθεί ως σωστή κάθε ολοκληρωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση, αλλά θα ήταν σημαντικό η ΚΕΓΕ να προτείνει ως ορθές τις διαφορετικές προσεγγίσεις των θεμάτων. Επιπλέον διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τη διατύπωση του δεύτερου σκέλους του ζητήματος 2β".

Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων

Σχολιάζοντας τα χτεσινά θέματα της Ιστορίας, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τονίζει ότι τα θέματα της Γ Δέσμης ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων, όπως και τα θέματα της Ιστορίας στα οποία εξετάστηκε το περασμένο Σάββατο η Δ Δέσμη. Συγκεκριμένα τονίζεται:

"Απαιτείται ικανοποιητική γνώση του αντικειμένου και μια αφαιρετική και συνδυαστική ικανότητα από τον υποψήφιο, με την πρόσθετη παρατήρηση ότι η δυνατότητα να αναπτύξει ο υποψήφιος τα θέματα με κριτική σκέψη είναι πιο περιορισμένη από αυτή των θεμάτων της Δ Δέσμης.

Συνδυαστική ικανότητα απαιτούν τα ζητήματα 1ο και 3ο, ενώ το 2ο και 4ο βρίσκονται στο πνεύμα των θεμάτων των προηγούμενων ετών.

Γενικά μπορούμε να πούμε, ότι τα ζητήματα επαναλαμβάνονται με άλλη διατύπωση καθώς το εγχειρίδιο έχει εξαντλήσει τα περιθώριά του όσον αφορά τη μαθησιακή και αξιολογική διάσταση".

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μονοπαραταξιακό προεδρείο επέβαλε η ΠΑΣΚ

Οι "ηγεμονικές αντιλήψεις" της ΠΑΣΚ καθόρισαν τελικά τη συγκρότηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του οργάνου. Η φιλοκυβερνητική παράταξη, χρησιμοποιώντας την πλειοψηφία της, προχώρησε στη συγκρότηση προεδρείου που αποτελείται αποκλειστικά από εκπροσώπους της ΠΑΣΚ, σχήμα που εγκρίθηκε με έξι ψήφους που προέρχονταν όλοι από τους εκπροσώπους της ΠΑΣΚ. Ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ στο ΔΣ, Θαν. Γκεσούλης, υποστηρίζοντας τη θέση της Παράταξης για αντιπροσωπευτικό Προεδρείο, ψήφισε λευκό.

Ο εκπρόσωπος της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΔΟΕ με δήλωσή του τόνιζε: "Ψηφίζω λευκό και δε διεκδικώ κανένα "αξίωμα", γιατί δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με ηγεμονικές αντιλήψεις που από θέση ισχύος μιλούν για συνεργασίες πάνω σε κοινή βάση και παράλληλα απορρίπτουν προτάσεις για συμμετοχή όλων των δυνάμεων στο προεδρείο, προτείνοντας μάλιστα να καταλάβει τις θέσεις του προέδρου, αντιπροέδρου και γενικού γραμματέα η ΠΑΣΚ και οι άλλες δυνάμεις τις θέσεις του ειδικού και οργανωτικού γραμματέα".

Ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ δήλωσε επίσης πως και από τη θέση του απλού μέλους του ΔΣ της ΔΟΕ, η Παράταξη με όλες της τις δυνάμεις θα βοηθήσει στην καλή και αποτελεσματική λειτουργία του οργάνου: "Η φωνή μας στο ΔΣ, όπως και στην προηγούμενη θητεία, δε θα είναι ακόμα μια φωνή, αλλά η άλλη φωνή που θα αντανακλά τα προβλήματα και τις αγωνίες των χιλιάδων συναδέλφων, θα είναι η φωνή που θα συμβαδίζει με τη φωνή των συναδέλφων στο σχολείο, στην απεργία, στη συγκέντρωση, στη διαδήλωση, θα είναι η φωνή που θα λέει "τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη", τονίζεται. Δε θα συναινέσουμε στα όποια κυβερνητικά μέτρα και επιλογές θα είναι σε αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση, ενάντια στα συμφέροντα της Δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα, αποκαλύπτοντας το ρόλο των άλλων δυνάμεων, θα είμαστε μπροστάρηδες στο χτίσιμο του μετώπου αντίστασης στην ολομέτωπη επίθεση κυβέρνησης, ΕΕ και βιομηχάνων σε βάρος των εργαζόμενων και παράλληλα αντεπίθεσης για τη διεκδίκηση λύσεων στα χρόνια προβλήματα που απασχολούν τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς".

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ αποτελείται από τους εξής: Πρόεδρος Χρήστος Χρήστου,αντιπρόεδρος Ηλιάκη - Σχοιναράκη Ευαγγελία,γενικός γραμματέας Μπράτης Δημήτρης,ειδικός και οργανωτικός γραμματέας Χαζίρης Μιχάλης,ταμίας Γηρούσης Ηλίας και μέλη ΔΣ Ηλ. Ηλιόπουλος, Γεωργ. Γκάνιος, Βασ. Παληγιάννης, Θαν. Γκεσούλης, Χρ. Σαπρίκης.

Εξετάσεις Ελλήνων εξωτερικού

Τα παιδιά Ελλήνων του Εξωτερικού και τα παιδιά των Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό, που επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας με τις εξετάσεις των ειδικών αυτών κατηγοριών πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στην αρμόδια επιτροπή, η οποία θα λειτουργεί στο υπουργείο (Μητροπόλεως 15, Αθήνα) και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από σήμερα μέχρι και την Πέμπτη 10 του Ιούλη.

Συνεχίζονται σήμερα οι γενικές εξετάσεις για τους υποψηφίους της Δ'

Συνεχίζονται σήμερα οι Γενικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους της Δ' Δέσμης και τους αποφοίτους των ΤΕΛ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυταρχισμός προϊστάμενου Β' βάθμιας εκπαίδευσης

Σε απολογία κάλεσε ο προϊστάμενος της Μέσης Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, Ε. Κουλουμπής,την καθηγήτρια του 3ου Γυμνασίου Εύοσμου, Βασιλική Πλιάκη.

Η συγκεκριμένη ενέργεια του προϊσταμένου αποτελεί ακραία εκδήλωση του αυταρχισμού, με τον οποίο συνολικά η κυβέρνηση με τους μηχανισμούς της αντιμετώπισε το μεγαλειώδη απεργιακό αγώνα των καθηγητών.

Η καθηγήτρια, μέλος της απεργιακής επιτροπής της Ε' ΕΛΜΕ, καλείται σε απολογία, επειδή αρνήθηκε να εφαρμόσει παράνομη διαταγή του προϊσταμένου, ο οποίος ερμήνευσε κατά τρόπο αυθαίρετο το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα της κυβέρνησης για την αναπλήρωση των ωρών απεργίας.

Ο ίδιος ο προϊστάμενος κατηγορείται ότι έδειξε ιδιαίτερο ζήλο για την εφαρμογή του απαράδεκτου ΠΔ και ότι πίεζε τους απεργούς καθηγητές, με έμμεσες απειλές και εκφοβισμούς, να εφαρμόσουν το ΠΔ όπως μόνο αυτός το ερμήνευε.

Την ίδια παράλογη διαταγή εξέδωσε και για το Γυμνάσιο Καλοχωρίου. Η πολύ ισχυρή όμως αντίδραση που βρήκε εκεί από το σύλλογο διδασκόντων, τους μαθητές και την κοινότητα, τον ανάγκασε να την ανακαλέσει.

Δείγμα της επιμονής του προϊσταμένου στον αυταρχισμό, αποτελεί και το γεγονός ότι κάλεσε την καθηγήτρια σε απολογία παρά τη διαβεβαίωσή του προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ ότι δεν πρόκειται να προβεί σε δίωξη.

Δε μηδενίζονται τελικά τα "διττογραφημένα" γραπτά

Δε μηδενίζονται τελικά τα γραπτά των 60 φοιτητών υποψηφίων για μεταγραφή στα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς το Στ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας(ΣτΕ) ακύρωσε την απόφαση του 5μελούς Συμβουλίου Εξετάσεων για μηδενισμό. Η υπόθεση αφορά εξετάσεις φοιτητών του εξωτερικού για τη μεταγραφή τους στα ελληνικά πανεπιστήμια, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε γίνει "διττογραφία" σε γραφτά, με την επανάληψη της τελευταίας λέξης μιας σελίδας στην αρχή της επόμενης, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί διακριτικό γνώρισμα.

Παράλληλα, το ΣτΕ με την απόφασή του ανοίγει το δρόμο για επέμβαση του εισαγγελέα, με ποινικές διώξεις εναντίον των βαθμολογητών και των φοιτητών που κατηγορούνται ότι ενέχονται στη "διττογραφία".

Τέλος, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο στην απόφασή του επισημαίνει ότι το 5μελές Συμβούλιο, αντί να μηδενίσει τα γραπτά, έπρεπε να κάνει κλήρωση νέων βαθμολογητών - καθηγητών, στους οποίους να παραπέμψει τα γραφτά που είχαν αποσφραγιστεί. Η λύση αυτή έπρεπε να δοθεί, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ