Τη συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων απαιτούσαν τα θέματα της Βιολογίας και της Ιστορίας, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Β και Γ Δέσμης αντίστοιχα, που πάντως χαρακτηρίστηκαν μέσα στις δυνατότητες των υποψηφίων. Στο ίδιο επίπεδο με πέρσι κινήθηκαν τα θέματα των Μαθηματικών της Α Δέσμης, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία. Οι απόφοιτοι των ΤΕΛ εξετάστηκαν χτες στα μαθήματα Γλώσσα Προγραμματισμού COBOL, Στοιχεία Ανάπτυξης και Παθολογίας του Ανθρώπινου Οργανισμού και Ελεγχος Προϊόντων Κλωστοϋφαντουργίας.
Σήμερα Τρίτη, οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης διαγωνίζονται στην Πολιτική Οικονομία και οι υποψήφιοι των ΤΕΛ στα μαθήματα Πολιτική Οικονομία, Εφαρμοσμένα Ηλεκτρονικά και Αντοχή Υλικών.
Σύμφωνα με τον γγ του υπουργείου Παιδείας, για τα μαθήματα των Μαθηματικών, της Ιστορίας και Βιολογίας η εκπομπή των θεμάτων άρχισε στις 7.00 π.μ. και ολοκληρώθηκε στις 7.40 π.μ. για όλα τα εξεταστικά κέντρα. Για τα μαθήματα των ΤΕΛ η εκπομπή των θεμάτων άρχισε στις 9.30 π.μ. και ολοκληρώθηκε στις 10.10 π.μ. Τα επίπεδα της αποχής κυμάνθηκαν χτες στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.
Σχετικά με τα θέματα των Μαθηματικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σημειώνει: Παρόλο που τα θέματα είναι ικανά να διακρίνουν τις ικανότητες των υποψηφίων, αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης δεν καλύπτεται. Εκτιμάται ότι ο βαθμός δυσκολίας των φετινών θεμάτων είναι περίπου ο ίδιος με τα περσινά, αν όχι κατώτερος. Ειδικότερα για κάθε θέμα τονίζεται:
Ζήτημα 1ο: Α θεωρία, Β απλό, Ζήτημα 2ο: 2Α η δυσκολία του θέματος έγκειται στη δυνατότητα εμπλοκής σε αλγεβρικές πράξεις, 2Β απλό, Ζήτημα 3ο: 3Α επιτυχημένο θέμα που απαιτεί κριτική ικανότητα, 3Β το γεγονός ότι οι υποψήφιοι έπρεπε να αποδείξουν ότι α=0 εγκυμονεί κινδύνους, Ζήτημα 4ο: Θέμα που απαιτεί ικανό αριθμό αλγεβρικών πράξεων χωρίς ιδιαίτερη κριτική ικανότητα. Το γεωμετρικό μέρος είναι μηδαμινό.
Η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιολόγων, σε ανακοίνωσή της σχετικά με τα θέματα Βιολογίας της Β Δέσμης, τονίζει τα εξής:
"Θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι τα φετινά θέματα στο μάθημα της Βιολογίας - Ανθρωπολογίας των φετινών εξετάσεων ήταν στην κατεύθυνση της κριτικής προσέγγισης της σχολικής ύλης περισσότερο από προηγούμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό και ελπιδοφόρο. Παρ' όλα αυτά οι διατυπώσεις κάποιων ερωτημάτων και ιδιαίτερα του 2ου ζητήματος καθώς και του α ερωτήματος του 3ου ζητήματος επιδέχονται διαφορετικές αλλά δόκιμες, στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου, απαντήσεις.
Συνεπώς, όχι μόνο θα πρέπει να θεωρηθεί ως σωστή κάθε ολοκληρωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση, αλλά θα ήταν σημαντικό η ΚΕΓΕ να προτείνει ως ορθές τις διαφορετικές προσεγγίσεις των θεμάτων. Επιπλέον διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τη διατύπωση του δεύτερου σκέλους του ζητήματος 2β".
Σχολιάζοντας τα χτεσινά θέματα της Ιστορίας, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τονίζει ότι τα θέματα της Γ Δέσμης ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων, όπως και τα θέματα της Ιστορίας στα οποία εξετάστηκε το περασμένο Σάββατο η Δ Δέσμη. Συγκεκριμένα τονίζεται:
"Απαιτείται ικανοποιητική γνώση του αντικειμένου και μια αφαιρετική και συνδυαστική ικανότητα από τον υποψήφιο, με την πρόσθετη παρατήρηση ότι η δυνατότητα να αναπτύξει ο υποψήφιος τα θέματα με κριτική σκέψη είναι πιο περιορισμένη από αυτή των θεμάτων της Δ Δέσμης.
Συνδυαστική ικανότητα απαιτούν τα ζητήματα 1ο και 3ο, ενώ το 2ο και 4ο βρίσκονται στο πνεύμα των θεμάτων των προηγούμενων ετών.
Γενικά μπορούμε να πούμε, ότι τα ζητήματα επαναλαμβάνονται με άλλη διατύπωση καθώς το εγχειρίδιο έχει εξαντλήσει τα περιθώριά του όσον αφορά τη μαθησιακή και αξιολογική διάσταση".