Τρίτη 1 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το ΙΧ βλάπτει

"Η πολιτική ηγεσία, συνειδητά, δε θέλει να λύσει το κυκλοφοριακό, γιατί αυτό θα είναι, διεθνώς, σε βάρος των κερδών των εταιριών εμπορίας πετρελαίου, των βιομηχανιών αυτοκινήτων και, σε εθνικό επίπεδο, σε βάρος των εμπόρων αυτοκινήτων και των κατασκευαστών οδικών έργων". Αυτό τόνισε, στην ημερίδα, ο Γ. Σαρηγιάννης,καθηγητής Πολεοδομίας στο Πολυτεχνείο. Επισήμανε, ακόμα, πως τα προβλήματα στις μεταφορές δε λύνονται, αν δε χρησιμοποιήσουμε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) με αυξημένη μεταφορική ικανότητα, δηλαδή, τραμ και μετρό. Πως για την ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών στο Λεκανοπέδιο, το τραμ υπερεπαρκεί, ενώ το μετρό είναι αντιοικονομικό και πως "οι δήθεν διαφωνίες του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Δήμου Αθηναίων, για τη χάραξη της γραμμής του τραμ, δεν είναι τίποτε άλλο παρά προφάσεις για να μη γίνει το τραμ".

"Σήμερα κυκλοφορούν, παγκοσμίως, 500 εκατομμύρια αυτοκίνητα και ο αριθμός αυτός ολοένα και αυξάνεται. Η αύξηση των αυτοκινήτων σημαίνει και αύξηση των ρύπων. Και για τη ρύπανση του περιβάλλοντος ευθύνονται και τα καταλυτικά, είτε λόγω κακής ρύθμισης του κινητήρα τους, είτε λόγω κακής συντήρησής τους". Αυτό τόνισε, από την πλευρά του, ο περιφερειολόγος Ν. Μολυβιάτης.Ο ίδιος σημείωσε πως το κόστος μεταφοράς με ΙΧ είναι πολύ υψηλό, ενώ η μεταφορά με ΜΜΜ είναι φθηνότερη και λιγότερο ρυπογόνα. "Γι' αυτό, είπε, χρειάζεται η στήριξή τους και όχι μέτρα για τη στήριξη των ΙΧ". Παράλληλα, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση πρέπει να πιεστεί για την κατασκευή του τραμ, καθώς η συζήτηση για το ζήτημα αυτό, σήμερα, έχει σταματήσει ή συνεχίζεται υποτονικά. Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, σημείωσε: "Πριν 20 χρόνια, ο φιλόσοφος Ιβαν Ιλιτς έλεγε ότι "τα ρουλεμάν μπορούν να δώσουν στους ανθρώπους τη δυνατότητα, είτε να θέσουν υπό τον έλεγχό τους τα εργαλεία της κοινωνίας, είτε να υποταχθούν σε μια τεχνοκρατικοφασιστική κοινωνία". Στο χέρι μας είναι και το ένα, μ' ένα μαζικό κίνημα, και το άλλο, με την αδιαφορία μας".

Ο Θ. Βλαστός,συγκοινωνιολόγος και λέκτορας του Πολυτεχνείου, τόνισε την ανάγκη να λειτουργήσουμε όλοι πιο οργανωμένα και συλλογικά και να περιορίσουμε τη χρήση του ΙΧ. Επισήμανε, ακόμα, πως η πολιτεία υπεκφεύγει και δεν αντιμετωπίζει, ουσιαστικά, τα κυκλοφοριακά και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Και αυτό, γιατί για να τα λύσει θα πρέπει να καταβάλει σημαντικά κονδύλια. "Οσα όμως και αν πληρώσει, θα είναι λιγότερα, απ' όσα πληρώνουμε στα νοσοκομεία, λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουμε, εξαιτίας των συνθηκών διαβίωσης στις πόλεις", σημείωσε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ