ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 25 Μάη 1997
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανταγωνιστικότητα = αφελληνισμός!

Στην τελική ευθεία, μπαίνει η ενορχηστρωμένη επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Προχωρά ο "ντε φάκτο" αφελληνισμός των πληρωμάτων, ώστε να 'ρθει η κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τα τετελεσμένα, σύμφωνα με τις εντολές του ΚΟΜΙΤΙ!

"Για να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό πλοίο, πρέπει είτε να μειωθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών ή να μειωθούν οι αποδοχές τους.Δεν μπορεί να γίνουν εποικοδομητικές ελεύθερες διαπραγματεύσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όταν υπάρχει νομοθετημένη απαίτηση χρησιμοποίησης των ακριβότερων Ελλήνων. Η ναυτιλία υπηρετεί μια οικουμενική, ανταγωνιστική οικονομία, στην οποία δεν μπορεί να επιβιώσει πια η έννοια των προστατευομένων, μη ανταγωνιστικών, θέσεων εργασίας, τουλάχιστον για υγιείς και καταρτισμένους ανθρώπους. Μόνον προστατευόμενες επιχειρήσεις μπορούν να συντηρούν προστατευόμενες θέσεις εργασίας"! Οι τέσσερις αυτές προτάσεις, οι οποίες περιέχονται σε άρθρο του τελευταίου (Μάρτη - Απρίλη) Δελτίου Ναυτιλίας που εκδίδει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος,περικλείουν ολόκληρο το σχέδιο που προωθούν από κοινού εφοπλιστές και κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ελληνική ναυτιλία και τους Ελληνες ναυτεργάτες.

Η εφαρμογή του σχεδίου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, καθώς οι εφοπλιστές την τελευταία περίοδο έχουν εξαπολύσει μπαράζ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, κουρελιάζοντας την ελληνική νομοθεσία! Η κυβέρνηση, μπροστά στην παρανομία των εφοπλιστών, ..."σφυρίζει αδιάφορα", προκειμένου να δημιουργηθούν τετελεσμένα, έτσι ώστε αυτή απλώς να έρθει να επικυρώσει και επίσημα την, ήδη, διαμορφωμένη κατάσταση.

Οι ...πρωτοπόροι

Στην ντε φάκτο εφαρμογή των εφοπλιστικών αξιώσεων πρωτοστατούν οι μεγαλοεφοπλιστές Λάτσης,Αλαφούζος και Εμπειρίκος.Ο Σπύρος Λάτσης, που έχει αναλάβει τα ηνία της "αυτοκρατορίας", έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία της εταιρίας με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Η αντικατάσταση έχει γίνει στα πλοία SIR JHON,ΠΑΡΗΣ 2 και αναμένεται στα πλοία ΜΑΡΙΑΝΝΑ 7,RABIGH BAY 2RABIGH BAY 3 και έπεται συνέχεια, καθώς ο κληρονόμος φέρεται αποφασισμένος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα κατώτερα πληρώματα, να μην αφήσει "ρουθούνι" από Ελληνες ναυτεργάτες.

Τις πληροφορίες μας, για το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, επιβεβαίωσε ο Δημήτρης Οικονόμου,εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Λάτση, ο οποίος, όχι μόνο δεν τις διέψευσε, αλλά μας δήλωσε επιπλέον ότι: "Εντός των προσεχών ημερών θα γίνουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις από την εταιρία για το θέμα".

Ο εφοπλιστής Αλαφούζος αντικαθιστά με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς το πλήρωμα του δεξαμενοπλοίου του ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.Ο εκπρόσωπος της εταιρίας του μεγαλοεφοπλιστή, Αναστάσιος Παπαγεωργόπουλος,ο οποίος είναι και υπεύθυνος του συγκεκριμένου πλοίου, ισχυρίστηκε μεν ότι πρόκειται "για ψευδέστατο γεγονός". Ομως, συμπλήρωσε ότι "στο πλοίο, το οποίο φέρει την ελληνική σημαία, απασχολούνται και 10 αλλοδαποί ναυτεργάτες ως καμαροτάκια και καθαριστές, οι οποίοι δε συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, γιατί χαρακτηρίζονται ως ...επιβαίνοντες"! Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του μεγαλοεφοπλιστή, αλλοδαποί ναυτεργάτες απασχολούνται και σε άλλα πλοία της εταιρίας. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι το πλοίο έχει 16 Ελληνες πλήρωμα και έτσι - όπως είπε - δεν παραβιάζεται η σχετική νομοθεσία. Βέβαια, η νομοθεσία προβλέπει ότι αλλοδαποί ναυτεργάτες ναυτολογούνται, όταν δεν προσφέρεται Ελληνας ναυτεργάτης. Ομως οι άνεργοι ναυτεργάτες που ψάχνουν μπάρκο αυξάνονται καθημερινά.

Ο εφοπλιστής Εμπειρίκος έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους λιπαντές και άλλες ειδικότητες της μηχανής, τους μαγείρους, τους ηλεκτρολόγους και έναν ανθυποπλοίαρχο από το δεξαμενόπλοιο ΚΙΜΩΛΟΣ!Μάλιστα, ο διευθυντής της εταιρίας του Εμπειρίκου κ. Παλαιοκρασσάς άφησε να εννοηθεί ότι θα διωχτούν Ελληνες ναυτεργάτες και από άλλα πλοία της εταιρίας,ενώ, για να δείξει ότι οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, έχει δηλώσει σχετικά: "Η εταιρία μας απασχολεί τους περισσότερους ναυτεργάτες από κάθε άλλη. Αυτό το κάνουμε είτε γιατί έτσι πρέπει είτε γιατί το θέλουμε"!

ΚΟΜΙΤΙ: Τοποθετήστε τώρα την "ταφόπλακα"!

Χαρακτηριστικά του στυγνού εκβιασμού και της προκλητικότητας των εφοπλιστών είναι και τα αναγραφόμενα στο μηνιαίο Δελτίο Ενημερώσεως, του Απρίλη, της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ.Οι εφοπλιστές του Λονδίνου καλούν την κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τον αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, αναγράφοντας σχετικά: "Τώρα έφθασε η ώρα να καθορίσει η κυβέρνηση την πολιτική της, που θα αποτελέσει σταθμό για την περαιτέρω πορεία της ναυτιλίας μας. "Οι καιροί ου μενετοί"". Στο Δελτίο, το ΚΟΜΙΤΙ παραδέχεται ότι "με τις συνθήκες που δημιούργησαν οι διάφορες κυβερνήσεις από το 1953 και εντεύθεν, κατέστη δυνατόν η ελληνική σημαία να καλύψει σε μεγάλο ποσοστό την ανά την υφήλιο ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα και το εθνικό μας νηολόγιο να αποτελεί έναν πόλο έλξεως, έχοντας διατηρήσει μία συγκριτικά ανεκτή ανταγωνιστικότητα". Ομως, αυτό πια δεν αρκεί! Ετσι προτείνουν ότι "για να διατηρηθεί το στρατηγικό αυτό πλεονέκτημα θα πρέπει η υπό ελληνική σημαία ναυτιλία να αντιμετωπιστεί με ευρύτερα οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά κριτήρια" και, προκαλώντας ανοιχτά όλους τους εργαζόμενους, αναφέρουν ότι "για την απόκτηση αυτού του πλεονεκτήματος δε διατέθηκε μέχρι τώρα ούτε μία δραχμή από το υστέρημα του ελληνικού λαού", ο οποίος όμως πληρώνει και τις τουλάχιστον 59 φοροαπαλλαγές που έχουν παραχωρηθεί στους εφοπλιστές!

Σύγχρονο σκλαβοπάζαρο η Ακτή Μιαούλη!

Τους 2.086 έφτασαν οι άνεργοι ναυτεργάτες, που γράφτηκαν στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας τον Απρίλη, ενώ το Μάρτη είχαν γραφτεί 2.011.Οσο αυξάνεται η ανεργία και όσο το ΓΕΝΕ συνεχίζει να αποτελεί παραμάγαζο των ναυτιλιακών εταιριών - για να τους εκδίδει σημειώματα "μη προσφερομένου" Ελληνα ναυτεργάτη, ώστε να τους επιτρέπει να ναυτολογούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς - τόσο φουσκώνουν οι τσέπες των σύγχρονων δουλεμπόρων, αφού πατούν πάνω στην αγωνία των ναυτεργατών, για ένα, έστω και πενιχρό, μεροκάματο. Ακόμα και αν αυτό είναι χωρίς ασφάλιση, ακόμα και αν πρέπει να καταβάλουν τη σχετική "μίζα".

Δεν υπάρχει μεσιτικό γραφείο στην Ακτή Μιαούλη του Πειραιά, που να μην έχει αναρτημένο στην τζαμαρία του αγγελία, με τη λέξη "ΖΗΤΕΙΤΑΙ", ενώ οι ναυτεργάτες σχηματίζουν απ' έξω ουρές.

Από μια απλή βόλτα που κάναμε σε μερικά γραφεία ναυτιλιακών πρακτόρων της Μιαούλη, προκύπτει ότι την περασμένη Τετάρτη ζητούνταν συνολικά περί τους 30 ναυτεργάτες για μπάρκο. Στην οδό Νοταρά 94,στο δεύτερο όροφο, κάποιος Τριφύλλης είχε αναρτήσει χαρτάκι, με το οποίο ζητούσε συνταξιούχο πρώτο μηχανικό για φορτηγό πλοίο 6000 DW! Στην "πιάτσα" είναι γνωστό ότι η "ταρίφα" για τον συνταξιούχο φτάνει και τα 300 χιλιάρικα για να μπαρκάρει! Ο ίδιος πράκτορας ζητούσε ακόμα σε άλλο αναρτημένο χαρτάκι τρεις πλοιάρχους και τρεις μηχανικούς. Το συγκεκριμένο κτίριο βρίσκεται δίπλα από υποκατάστημα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας!

Σε κτίριο, στην οδό Μπουμπουλίνας 5, υπάρχει μεσίτης, που εκδίδει μέχρι και σχετικό έντυπο, στο οποίο αναγράφεται ως επικεφαλίδα: "Ημερήσιαι Ζητήσεις Ναυτικών. Δελτίο Πληρωμάτων. Εκδότης Δημήτρης Κουκούλης" και καταλήγει: "Πληροφορίαι 4ος όροφος γρ. 1"! Στο έντυπο αυτό αναγραφόταν ότι ζητούνται συνολικά 15 ναυτεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων. Ανάμεσα στους 15, ζητούνταν και δύο υποπλοίαρχοι "ΑΝΕΥ"... Οπως μας εξήγησαν ναυτεργάτες που εκείνη την ώρα έβαιναν από το γραφείο, η λέξη υπονοεί "άνευ Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,δηλαδή να μπαρκάρουν ανασφάλιστοι! Στην τζαμαρία του ίδιου κτιρίου, χαρτάκια είχαν αναρτήσει και άλλοι ναυτιλιακοί πράκτορες, οι οποίοι ζητούσαν έναν δεύτερο μηχανικό, "άνευ" και αυτός, και άλλους 3 επίσης μηχανικούς.

Σε στοά της αρχής της Ακτής Μιαούλη, ο ναυτιλιακός πράκτορας Δ. Θεοχαρίδης,του οποίου το γραφείο έχει την επωνυμία Γενικαί Ναυτικαί Εργασίαι Ν. Γ. ΚΡΟΝΟΣ,ζητούσε με το γνωστό χαρτάκι στην τζαμαρία του γραφείου του, δύο πρώτους μηχανικούς για μπάρκο σε δύο ανασφάλιστα δεξαμενόπλοια και άλλους τρεις ναυτεργάτες, έναν πλοίαρχο και δύο μηχανικούς για δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία...

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού ΝαυτικούΣάββας Τσιμπόγλου, σχολιάζοντας την κατάσταση, δήλωσε σχετικά: "Κυβέρνηση και εφοπλιστές, από τη μια μεριά, πετάνε τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία παραβιάζοντας και τη νομοθεσία που αυτοί έχουν διαμορφώσει και από την άλλη διευρύνεται ο κύκλος δραστηριότητας των μεσιτικών δουλεμπορικών γραφείων. Αυτό το πλαίσιο δράσης, κυβέρνησης και εφοπλιστών με την ένοχη σιωπή της νόθας πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στρώνει το έδαφος για την ισοπέδωση όλων των κατακτήσεων των ναυτεργατών. Εφοπλιστές και κυβέρνηση, σε αγαστή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ενωση, προχωρούν σε ένα μοντέλο, όπου θα υπάρχουν με ελληνική ή υπό ξένη σημαία πλοία και εφοπλιστικά γραφεία στη χώρα μας, αλλά δε θα υπάρχουν σε αυτά οι Ελληνες ναυτεργάτες. Θα υπάρχει ένα πολυεθνικά συγκροτημένο πλήρωμα με κριτήριο απασχόλησής του, ο φτηνότερος, ο υποτακτικότερος, ο παραγωγικότερος ανά τον κόσμο θα κερδίζει θέσεις εργασίας. Αυτό που είναι κοινωνικά αναγκαίο σε αυτές τις συνθήκες είναι η αντίσταση και ο αγώνας".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανταγωνιστικότητα = αφελληνισμός!

Στην τελική ευθεία, μπαίνει η ενορχηστρωμένη επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Προχωρά ο "ντε φάκτο" αφελληνισμός των πληρωμάτων, ώστε να 'ρθει η κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τα τετελεσμένα, σύμφωνα με τις εντολές του ΚΟΜΙΤΙ!

"Για να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό πλοίο, πρέπει είτε να μειωθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών ή να μειωθούν οι αποδοχές τους.Δεν μπορεί να γίνουν εποικοδομητικές ελεύθερες διαπραγματεύσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όταν υπάρχει νομοθετημένη απαίτηση χρησιμοποίησης των ακριβότερων Ελλήνων. Η ναυτιλία υπηρετεί μια οικουμενική, ανταγωνιστική οικονομία, στην οποία δεν μπορεί να επιβιώσει πια η έννοια των προστατευομένων, μη ανταγωνιστικών, θέσεων εργασίας, τουλάχιστον για υγιείς και καταρτισμένους ανθρώπους. Μόνον προστατευόμενες επιχειρήσεις μπορούν να συντηρούν προστατευόμενες θέσεις εργασίας"! Οι τέσσερις αυτές προτάσεις, οι οποίες περιέχονται σε άρθρο του τελευταίου (Μάρτη - Απρίλη) Δελτίου Ναυτιλίας που εκδίδει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος,περικλείουν ολόκληρο το σχέδιο που προωθούν από κοινού εφοπλιστές και κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ελληνική ναυτιλία και τους Ελληνες ναυτεργάτες.

Η εφαρμογή του σχεδίου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, καθώς οι εφοπλιστές την τελευταία περίοδο έχουν εξαπολύσει μπαράζ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, κουρελιάζοντας την ελληνική νομοθεσία! Η κυβέρνηση, μπροστά στην παρανομία των εφοπλιστών, ..."σφυρίζει αδιάφορα", προκειμένου να δημιουργηθούν τετελεσμένα, έτσι ώστε αυτή απλώς να έρθει να επικυρώσει και επίσημα την, ήδη, διαμορφωμένη κατάσταση.

Οι ...πρωτοπόροι

Στην ντε φάκτο εφαρμογή των εφοπλιστικών αξιώσεων πρωτοστατούν οι μεγαλοεφοπλιστές Λάτσης,Αλαφούζος και Εμπειρίκος.Ο Σπύρος Λάτσης, που έχει αναλάβει τα ηνία της "αυτοκρατορίας", έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία της εταιρίας με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Η αντικατάσταση έχει γίνει στα πλοία SIR JHON,ΠΑΡΗΣ 2 και αναμένεται στα πλοία ΜΑΡΙΑΝΝΑ 7,RABIGH BAY 2RABIGH BAY 3 και έπεται συνέχεια, καθώς ο κληρονόμος φέρεται αποφασισμένος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα κατώτερα πληρώματα, να μην αφήσει "ρουθούνι" από Ελληνες ναυτεργάτες.

Τις πληροφορίες μας, για το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, επιβεβαίωσε ο Δημήτρης Οικονόμου,εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Λάτση, ο οποίος, όχι μόνο δεν τις διέψευσε, αλλά μας δήλωσε επιπλέον ότι: "Εντός των προσεχών ημερών θα γίνουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις από την εταιρία για το θέμα".

Ο εφοπλιστής Αλαφούζος αντικαθιστά με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς το πλήρωμα του δεξαμενοπλοίου του ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.Ο εκπρόσωπος της εταιρίας του μεγαλοεφοπλιστή, Αναστάσιος Παπαγεωργόπουλος,ο οποίος είναι και υπεύθυνος του συγκεκριμένου πλοίου, ισχυρίστηκε μεν ότι πρόκειται "για ψευδέστατο γεγονός". Ομως, συμπλήρωσε ότι "στο πλοίο, το οποίο φέρει την ελληνική σημαία, απασχολούνται και 10 αλλοδαποί ναυτεργάτες ως καμαροτάκια και καθαριστές, οι οποίοι δε συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, γιατί χαρακτηρίζονται ως ...επιβαίνοντες"! Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του μεγαλοεφοπλιστή, αλλοδαποί ναυτεργάτες απασχολούνται και σε άλλα πλοία της εταιρίας. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι το πλοίο έχει 16 Ελληνες πλήρωμα και έτσι - όπως είπε - δεν παραβιάζεται η σχετική νομοθεσία. Βέβαια, η νομοθεσία προβλέπει ότι αλλοδαποί ναυτεργάτες ναυτολογούνται, όταν δεν προσφέρεται Ελληνας ναυτεργάτης. Ομως οι άνεργοι ναυτεργάτες που ψάχνουν μπάρκο αυξάνονται καθημερινά.

Ο εφοπλιστής Εμπειρίκος έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους λιπαντές και άλλες ειδικότητες της μηχανής, τους μαγείρους, τους ηλεκτρολόγους και έναν ανθυποπλοίαρχο από το δεξαμενόπλοιο ΚΙΜΩΛΟΣ!Μάλιστα, ο διευθυντής της εταιρίας του Εμπειρίκου κ. Παλαιοκρασσάς άφησε να εννοηθεί ότι θα διωχτούν Ελληνες ναυτεργάτες και από άλλα πλοία της εταιρίας,ενώ, για να δείξει ότι οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, έχει δηλώσει σχετικά: "Η εταιρία μας απασχολεί τους περισσότερους ναυτεργάτες από κάθε άλλη. Αυτό το κάνουμε είτε γιατί έτσι πρέπει είτε γιατί το θέλουμε"!

ΚΟΜΙΤΙ: Τοποθετήστε τώρα την "ταφόπλακα"!

Χαρακτηριστικά του στυγνού εκβιασμού και της προκλητικότητας των εφοπλιστών είναι και τα αναγραφόμενα στο μηνιαίο Δελτίο Ενημερώσεως, του Απρίλη, της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ.Οι εφοπλιστές του Λονδίνου καλούν την κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τον αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, αναγράφοντας σχετικά: "Τώρα έφθασε η ώρα να καθορίσει η κυβέρνηση την πολιτική της, που θα αποτελέσει σταθμό για την περαιτέρω πορεία της ναυτιλίας μας. "Οι καιροί ου μενετοί"". Στο Δελτίο, το ΚΟΜΙΤΙ παραδέχεται ότι "με τις συνθήκες που δημιούργησαν οι διάφορες κυβερνήσεις από το 1953 και εντεύθεν, κατέστη δυνατόν η ελληνική σημαία να καλύψει σε μεγάλο ποσοστό την ανά την υφήλιο ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα και το εθνικό μας νηολόγιο να αποτελεί έναν πόλο έλξεως, έχοντας διατηρήσει μία συγκριτικά ανεκτή ανταγωνιστικότητα". Ομως, αυτό πια δεν αρκεί! Ετσι προτείνουν ότι "για να διατηρηθεί το στρατηγικό αυτό πλεονέκτημα θα πρέπει η υπό ελληνική σημαία ναυτιλία να αντιμετωπιστεί με ευρύτερα οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά κριτήρια" και, προκαλώντας ανοιχτά όλους τους εργαζόμενους, αναφέρουν ότι "για την απόκτηση αυτού του πλεονεκτήματος δε διατέθηκε μέχρι τώρα ούτε μία δραχμή από το υστέρημα του ελληνικού λαού", ο οποίος όμως πληρώνει και τις τουλάχιστον 59 φοροαπαλλαγές που έχουν παραχωρηθεί στους εφοπλιστές!

Σύγχρονο σκλαβοπάζαρο η Ακτή Μιαούλη!

Τους 2.086 έφτασαν οι άνεργοι ναυτεργάτες, που γράφτηκαν στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας τον Απρίλη, ενώ το Μάρτη είχαν γραφτεί 2.011.Οσο αυξάνεται η ανεργία και όσο το ΓΕΝΕ συνεχίζει να αποτελεί παραμάγαζο των ναυτιλιακών εταιριών - για να τους εκδίδει σημειώματα "μη προσφερομένου" Ελληνα ναυτεργάτη, ώστε να τους επιτρέπει να ναυτολογούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς - τόσο φουσκώνουν οι τσέπες των σύγχρονων δουλεμπόρων, αφού πατούν πάνω στην αγωνία των ναυτεργατών, για ένα, έστω και πενιχρό, μεροκάματο. Ακόμα και αν αυτό είναι χωρίς ασφάλιση, ακόμα και αν πρέπει να καταβάλουν τη σχετική "μίζα".

Δεν υπάρχει μεσιτικό γραφείο στην Ακτή Μιαούλη του Πειραιά, που να μην έχει αναρτημένο στην τζαμαρία του αγγελία, με τη λέξη "ΖΗΤΕΙΤΑΙ", ενώ οι ναυτεργάτες σχηματίζουν απ' έξω ουρές.

Από μια απλή βόλτα που κάναμε σε μερικά γραφεία ναυτιλιακών πρακτόρων της Μιαούλη, προκύπτει ότι την περασμένη Τετάρτη ζητούνταν συνολικά περί τους 30 ναυτεργάτες για μπάρκο. Στην οδό Νοταρά 94,στο δεύτερο όροφο, κάποιος Τριφύλλης είχε αναρτήσει χαρτάκι, με το οποίο ζητούσε συνταξιούχο πρώτο μηχανικό για φορτηγό πλοίο 6000 DW! Στην "πιάτσα" είναι γνωστό ότι η "ταρίφα" για τον συνταξιούχο φτάνει και τα 300 χιλιάρικα για να μπαρκάρει! Ο ίδιος πράκτορας ζητούσε ακόμα σε άλλο αναρτημένο χαρτάκι τρεις πλοιάρχους και τρεις μηχανικούς. Το συγκεκριμένο κτίριο βρίσκεται δίπλα από υποκατάστημα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας!

Σε κτίριο, στην οδό Μπουμπουλίνας 5, υπάρχει μεσίτης, που εκδίδει μέχρι και σχετικό έντυπο, στο οποίο αναγράφεται ως επικεφαλίδα: "Ημερήσιαι Ζητήσεις Ναυτικών. Δελτίο Πληρωμάτων. Εκδότης Δημήτρης Κουκούλης" και καταλήγει: "Πληροφορίαι 4ος όροφος γρ. 1"! Στο έντυπο αυτό αναγραφόταν ότι ζητούνται συνολικά 15 ναυτεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων. Ανάμεσα στους 15, ζητούνταν και δύο υποπλοίαρχοι "ΑΝΕΥ"... Οπως μας εξήγησαν ναυτεργάτες που εκείνη την ώρα έβαιναν από το γραφείο, η λέξη υπονοεί "άνευ Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,δηλαδή να μπαρκάρουν ανασφάλιστοι! Στην τζαμαρία του ίδιου κτιρίου, χαρτάκια είχαν αναρτήσει και άλλοι ναυτιλιακοί πράκτορες, οι οποίοι ζητούσαν έναν δεύτερο μηχανικό, "άνευ" και αυτός, και άλλους 3 επίσης μηχανικούς.

Σε στοά της αρχής της Ακτής Μιαούλη, ο ναυτιλιακός πράκτορας Δ. Θεοχαρίδης,του οποίου το γραφείο έχει την επωνυμία Γενικαί Ναυτικαί Εργασίαι Ν. Γ. ΚΡΟΝΟΣ,ζητούσε με το γνωστό χαρτάκι στην τζαμαρία του γραφείου του, δύο πρώτους μηχανικούς για μπάρκο σε δύο ανασφάλιστα δεξαμενόπλοια και άλλους τρεις ναυτεργάτες, έναν πλοίαρχο και δύο μηχανικούς για δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία...

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού ΝαυτικούΣάββας Τσιμπόγλου, σχολιάζοντας την κατάσταση, δήλωσε σχετικά: "Κυβέρνηση και εφοπλιστές, από τη μια μεριά, πετάνε τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία παραβιάζοντας και τη νομοθεσία που αυτοί έχουν διαμορφώσει και από την άλλη διευρύνεται ο κύκλος δραστηριότητας των μεσιτικών δουλεμπορικών γραφείων. Αυτό το πλαίσιο δράσης, κυβέρνησης και εφοπλιστών με την ένοχη σιωπή της νόθας πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στρώνει το έδαφος για την ισοπέδωση όλων των κατακτήσεων των ναυτεργατών. Εφοπλιστές και κυβέρνηση, σε αγαστή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ενωση, προχωρούν σε ένα μοντέλο, όπου θα υπάρχουν με ελληνική ή υπό ξένη σημαία πλοία και εφοπλιστικά γραφεία στη χώρα μας, αλλά δε θα υπάρχουν σε αυτά οι Ελληνες ναυτεργάτες. Θα υπάρχει ένα πολυεθνικά συγκροτημένο πλήρωμα με κριτήριο απασχόλησής του, ο φτηνότερος, ο υποτακτικότερος, ο παραγωγικότερος ανά τον κόσμο θα κερδίζει θέσεις εργασίας. Αυτό που είναι κοινωνικά αναγκαίο σε αυτές τις συνθήκες είναι η αντίσταση και ο αγώνας".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΛΕΖΑΝΤΑ

Μέχρι και έντυπα τυπώνουν οι ναυτιλιακοί πράκτορες, τα οποία εκθέτουν ανενόχλητοι! Το συγκεκριμένο βρίσκεται αναρτημένο σε τζαμαρία κτιρίου, στην οδό Μπουμπουλίνας 5, όπου ζητούνται και 2 υποπλοίαρχοι "ΑΝΕΥ"...

ΛΕΖΑΝΤΑ

Μέχρι και έντυπα τυπώνουν οι ναυτιλιακοί πράκτορες, τα οποία εκθέτουν ανενόχλητοι! Το συγκεκριμένο βρίσκεται αναρτημένο σε τζαμαρία κτιρίου, στην οδό Μπουμπουλίνας 5, όπου ζητούνται και 2 υποπλοίαρχοι "ΑΝΕΥ"...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ