Κυριακή 25 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανταγωνιστικότητα = αφελληνισμός!

Στην τελική ευθεία, μπαίνει η ενορχηστρωμένη επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Προχωρά ο "ντε φάκτο" αφελληνισμός των πληρωμάτων, ώστε να 'ρθει η κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τα τετελεσμένα, σύμφωνα με τις εντολές του ΚΟΜΙΤΙ!

"Για να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό πλοίο, πρέπει είτε να μειωθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών ή να μειωθούν οι αποδοχές τους.Δεν μπορεί να γίνουν εποικοδομητικές ελεύθερες διαπραγματεύσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όταν υπάρχει νομοθετημένη απαίτηση χρησιμοποίησης των ακριβότερων Ελλήνων. Η ναυτιλία υπηρετεί μια οικουμενική, ανταγωνιστική οικονομία, στην οποία δεν μπορεί να επιβιώσει πια η έννοια των προστατευομένων, μη ανταγωνιστικών, θέσεων εργασίας, τουλάχιστον για υγιείς και καταρτισμένους ανθρώπους. Μόνον προστατευόμενες επιχειρήσεις μπορούν να συντηρούν προστατευόμενες θέσεις εργασίας"! Οι τέσσερις αυτές προτάσεις, οι οποίες περιέχονται σε άρθρο του τελευταίου (Μάρτη - Απρίλη) Δελτίου Ναυτιλίας που εκδίδει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος,περικλείουν ολόκληρο το σχέδιο που προωθούν από κοινού εφοπλιστές και κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ελληνική ναυτιλία και τους Ελληνες ναυτεργάτες.

Η εφαρμογή του σχεδίου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, καθώς οι εφοπλιστές την τελευταία περίοδο έχουν εξαπολύσει μπαράζ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, κουρελιάζοντας την ελληνική νομοθεσία! Η κυβέρνηση, μπροστά στην παρανομία των εφοπλιστών, ..."σφυρίζει αδιάφορα", προκειμένου να δημιουργηθούν τετελεσμένα, έτσι ώστε αυτή απλώς να έρθει να επικυρώσει και επίσημα την, ήδη, διαμορφωμένη κατάσταση.

Οι ...πρωτοπόροι

Στην ντε φάκτο εφαρμογή των εφοπλιστικών αξιώσεων πρωτοστατούν οι μεγαλοεφοπλιστές Λάτσης,Αλαφούζος και Εμπειρίκος.Ο Σπύρος Λάτσης, που έχει αναλάβει τα ηνία της "αυτοκρατορίας", έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία της εταιρίας με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Η αντικατάσταση έχει γίνει στα πλοία SIR JHON,ΠΑΡΗΣ 2 και αναμένεται στα πλοία ΜΑΡΙΑΝΝΑ 7,RABIGH BAY 2RABIGH BAY 3 και έπεται συνέχεια, καθώς ο κληρονόμος φέρεται αποφασισμένος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα κατώτερα πληρώματα, να μην αφήσει "ρουθούνι" από Ελληνες ναυτεργάτες.

Τις πληροφορίες μας, για το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, επιβεβαίωσε ο Δημήτρης Οικονόμου,εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Λάτση, ο οποίος, όχι μόνο δεν τις διέψευσε, αλλά μας δήλωσε επιπλέον ότι: "Εντός των προσεχών ημερών θα γίνουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις από την εταιρία για το θέμα".

Ο εφοπλιστής Αλαφούζος αντικαθιστά με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς το πλήρωμα του δεξαμενοπλοίου του ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.Ο εκπρόσωπος της εταιρίας του μεγαλοεφοπλιστή, Αναστάσιος Παπαγεωργόπουλος,ο οποίος είναι και υπεύθυνος του συγκεκριμένου πλοίου, ισχυρίστηκε μεν ότι πρόκειται "για ψευδέστατο γεγονός". Ομως, συμπλήρωσε ότι "στο πλοίο, το οποίο φέρει την ελληνική σημαία, απασχολούνται και 10 αλλοδαποί ναυτεργάτες ως καμαροτάκια και καθαριστές, οι οποίοι δε συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, γιατί χαρακτηρίζονται ως ...επιβαίνοντες"! Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του μεγαλοεφοπλιστή, αλλοδαποί ναυτεργάτες απασχολούνται και σε άλλα πλοία της εταιρίας. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι το πλοίο έχει 16 Ελληνες πλήρωμα και έτσι - όπως είπε - δεν παραβιάζεται η σχετική νομοθεσία. Βέβαια, η νομοθεσία προβλέπει ότι αλλοδαποί ναυτεργάτες ναυτολογούνται, όταν δεν προσφέρεται Ελληνας ναυτεργάτης. Ομως οι άνεργοι ναυτεργάτες που ψάχνουν μπάρκο αυξάνονται καθημερινά.

Ο εφοπλιστής Εμπειρίκος έχει αρχίσει να αντικαθιστά τους λιπαντές και άλλες ειδικότητες της μηχανής, τους μαγείρους, τους ηλεκτρολόγους και έναν ανθυποπλοίαρχο από το δεξαμενόπλοιο ΚΙΜΩΛΟΣ!Μάλιστα, ο διευθυντής της εταιρίας του Εμπειρίκου κ. Παλαιοκρασσάς άφησε να εννοηθεί ότι θα διωχτούν Ελληνες ναυτεργάτες και από άλλα πλοία της εταιρίας,ενώ, για να δείξει ότι οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, έχει δηλώσει σχετικά: "Η εταιρία μας απασχολεί τους περισσότερους ναυτεργάτες από κάθε άλλη. Αυτό το κάνουμε είτε γιατί έτσι πρέπει είτε γιατί το θέλουμε"!

ΚΟΜΙΤΙ: Τοποθετήστε τώρα την "ταφόπλακα"!

Χαρακτηριστικά του στυγνού εκβιασμού και της προκλητικότητας των εφοπλιστών είναι και τα αναγραφόμενα στο μηνιαίο Δελτίο Ενημερώσεως, του Απρίλη, της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ.Οι εφοπλιστές του Λονδίνου καλούν την κυβέρνηση να επικυρώσει "τώρα" τον αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, αναγράφοντας σχετικά: "Τώρα έφθασε η ώρα να καθορίσει η κυβέρνηση την πολιτική της, που θα αποτελέσει σταθμό για την περαιτέρω πορεία της ναυτιλίας μας. "Οι καιροί ου μενετοί"". Στο Δελτίο, το ΚΟΜΙΤΙ παραδέχεται ότι "με τις συνθήκες που δημιούργησαν οι διάφορες κυβερνήσεις από το 1953 και εντεύθεν, κατέστη δυνατόν η ελληνική σημαία να καλύψει σε μεγάλο ποσοστό την ανά την υφήλιο ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα και το εθνικό μας νηολόγιο να αποτελεί έναν πόλο έλξεως, έχοντας διατηρήσει μία συγκριτικά ανεκτή ανταγωνιστικότητα". Ομως, αυτό πια δεν αρκεί! Ετσι προτείνουν ότι "για να διατηρηθεί το στρατηγικό αυτό πλεονέκτημα θα πρέπει η υπό ελληνική σημαία ναυτιλία να αντιμετωπιστεί με ευρύτερα οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά κριτήρια" και, προκαλώντας ανοιχτά όλους τους εργαζόμενους, αναφέρουν ότι "για την απόκτηση αυτού του πλεονεκτήματος δε διατέθηκε μέχρι τώρα ούτε μία δραχμή από το υστέρημα του ελληνικού λαού", ο οποίος όμως πληρώνει και τις τουλάχιστον 59 φοροαπαλλαγές που έχουν παραχωρηθεί στους εφοπλιστές!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ